Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Khamis, 24 Disember 2009

BUAT KERJA BODOH



SENARAI HITAM KONTREKTOR GAGAL SIAPKAN SEKOLAH
- melayau

Kementerian Pelajaran akan menyenarai hitamkan syarikat dan kontraktor yang gagal menyiapkan bangunan sekolah baru mengikut jadual serta tidak akan mendapat kontrak baru pada masa hadapan.

Dr. Mohd. Puad Zarkashi berkata, akibat kelewatan menyiapkan projek sekolah itu, rancangan kementerian untuk melaksanakan kelas satu sesi tertunda pada tahun depan.

"Antaranya ada 14 buah bangunan sekolah menengah dan 2 bangunan sekolah kebangsaan di Kelantan yang sepatutnya boleh digunakan pada sesi penggal persekolahan bermula pada 3 dan 4 Jan. depan terpaksa ditunda,” katanya kepada pemberita pada majlis anugerah gemilang Pejabat Pelajaran Daerah (PPD) Bachok, di sini, hari ini.

KAH KAH KAH…

woit… JANGAN JADI BODOH… kah kah kah..

woit…. SENARAI HITAM BUAT APA… TAK ADA GUNA…kah kah kah..

woit… WAJIB DI TANGKAP… KERANA TIPU KERAJAAN… kah kah kah…

woit… WAJIB DI TANGKAP … KERANA TAK MEMENUHI KONTREK…kah kah kah..

woit…. VIGIL PASANG LILIN KENA TANGAKAP… kah kah kah…

kah kah kah… TIPU DUIT RAKYAT… HANYA SENARAI HITAM… kah kah kah..

woit… LEPAS INI KONTREKTOR INI BUAT KOMPENI BARU… kah kah kah..

woit… SATU MALAYSIA TAHU HAL INI…kah kah kah..

kah kah kah…. HANYA MUNKEE BANGANG NI YANG CUBA NAK MENIPU ORANG MELAYU…. kah kah kah….




9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Nak bagitau satu hal tentang sekolah satu sesi nih:

1. Kelas tak cukup nak tampung budak beribu-ribu kat KL ni macamana nak buat satu sesi? Duduk kat tandas ker?

2. Budak nak sekolah agama sebelah petang atau pagi kat Johor tu macamana? Nak hapuskan sekolah agama ker? Muntiri besar kat johor tak marah ker? Kata nak bukak makmal bahasa arab!

3. Pelajaran agama kat sekolah menengah ngan sekolah rendah tu cukup ker? Mendalam ker? Ustaz cukup ker?

4. Sapa nak jaga anak depa antara pukul 7.38 hingga 8.00 (waktu mula kerja) dan 4.00 hingga 6.30 (waktu mak bapak habis kerja)?. Ada bayaran overtime untuk guru besar ker sebab semua cikgu balik 4.00 petang. Ker nak suruh cikgu datang pukul 7.00 pagi dan balik pukul 7.00 malam???

Tanpa Nama berkata...

ya betol, dulu kerajaan ada lantik 1 kompeni bekal komputer ke sekolah-sekolah. lepas tu servis tak bagus kena tukar tapi apabila kita telefon ke meja bantuan syarikat tu nombor masih sama. kita pun terkejut dan tanya org yg angkan phone tu dia bg tahu sudah tukar nama kompeni. haru biru

mosabit berkata...

munkee ni keturunan gergasi ker?.....

berapa banyak dakwat digunakan untuk hitamkan senarai kontrektor tu...

dalam satu helai kertas A4 boleh muat kira-kira 150 senarai kontrektor dengan tulisan font saiz 12....

salin dulu ..kemudiam hitamkan jer senarai tu....senarai original boleh ubahsuai...

ala...budak-budak tadika pun boleh tolong hitamkan senarai tu.....kalau ada 20 helai kertas ...mintak tolong 20 orang murid...dia orang boleh siapkan serentak dalam masa 5 minit jer.....

kah kah kah kah kah kah ........

Tanpa Nama berkata...

Senarai hitam hanya jamin adik beradik, anak, cucu, sepupu boleh terus menipu, merompak dan jahanamkan harta negara. Kalau tangkap, mesti kena dedahkan siapa yg ditangkap. Kalau dedahkan siapa yg ditangkap, pasti ada hubungkait dengan grombolan. Susah ke melayu yg sokong grombolan ni nak paham.

Anak Damit berkata...

tak payah nak tangkap..tak payah nak blacklist...saya dah 4 tahun terlibat dlm kontrak2 ne..lepas ni sila pilih kontraktor yg benar2 mampu..dari segi kewangan...dari segi kemahiran..dari segi teknikal..dan sebagainya...sila buat penilaian dengan betul..bukannya pilih kontraktor yg tahu bawa kereta besar2, dapat kontrak jual ke org lain..tahu dan duit atas angin..pilih kemampuan kompeni dari kewangan dan latar belakang pekerja..buat projek skolah tapi pekerja 4 5 org..engineer pun takda memang lucu..pastikan engineer company tu pun betul2 bekerja di kompeni tersebut..bukannya hanya pinjam sijil nak buat lesen..bayar bulan2 atau amik percent...kerajaan boleh buat klaw betul2 nak...hapuskan malaon2 kontraktor yg guna kabel2, tahu dapatkan surat sokongan menteri, join umno nak dapat projek, kontraktor bagik duit lobi2..semua ni karut..klaw boleh, ketika mesyuarat komiti tender ne, time pemilihan kontraktor ni, semua kontraktor yg turut tender wajib sama hadir...kami pun mahu tahu, kenapa yg berkemampuan x dpt..tapi yg tahu bawa keta besar..tapi harga sebeg simen pun tak taw boleh dpt tender...memang masalah!!!...

Tanpa Nama berkata...

Jadah punya Puad... Buat malu org Batu Pahat je... Sejak dah masuk kabinet, bukan main bongkak lagi heh skrg..

Tanpa Nama berkata...

Sham, Nak tangkap macamana??? Kau ingat macam nak tangkap ayam katik ker!!! Masalah utama nya yg dapat projek tu memang kontrektor tak berkelayakan dari segi teknikal dan kewangan!!!....Sifir kureng!!! Dah ler tu....semuanya sub sub sub sub berapa kali sub dahhhhh!!! Semua yg dapat tu pakai kabel sebesar batang kelapa lahhhh... Yang bangang dalam masalah ni ialah kontrektor ASAM PEDAS!!! Berlagak pandai macam terer bebeno meniaga!!! Masuk tender, terjun harga, untung meniaga kau tahu sapa yg kebas....BROKER lah!!! Broker?..lu faham2 siapa agaknya yek??? Dapat 1st payment pergi enjoy at Tg Balai...Kurang2 5 model cun mereka angkut....Kaki kiri, kaki kanan, tangan kiri, tangan kanan dan kepala ada model yg picit...Kepala lain kau bayangkan sendiri ler. 2nd payment gi beli kereta canggih...Akhirnya sub kon tak bayar!!! Ambik sub con lain...sama jugak tak bayar...Projek lingkup!!! Aku nak cadangkan ler lain kali kalau nak dapat tender...kontrektor ASAM PEDAS ni kena ambik ujian poligraf kot!!!. Inilah Dilema Ketuanan Melayu. Ini cerita aku utk open tender punya kes ajer lah...
Sebenonya kontrektor ni...yang memburukkan imej MELAYU!!! Sebeno nya Sham, Kalau nak berniaga sebagai kontrektor kena bermula dari bawah...Buat kerja sub dulu, Apabila dah puas kena kelentong...baru boleh jadi MAIN CON. Gerenti Kau tak akan kutuk melayu punya.....Hahahahahah!!!

p/s: Aku masih mengharap TONGKAT MELAYU utk meniaga...Hahahahaha... Kalau tarak, semua cukong dapat kerja pasal mereka dah kontrol semua harga....Hahahahaha!!!

siber labukau

alfaberlian berkata...

Salam

Macam mana nak siap projek kalau dah lanun datang pau dari majlis daerah, juruteknik kerajaan, jabaran alam sekitar, JPJ, polis dan anggota RELA pun sama, sampaikan nak mintak progress payment pun kerani cabok nak persen. Pening projek manager.

Tanpa Nama berkata...

hina sultan di laman web kena tangkap, curi enjin jet pejuang tentera udara DIRAJA malaysia kena pencen, kerajaan binatang apa macam ni?