Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 4 Disember 2009

SIASAT PUNYA SIASAT - DIDAPATI TIDAK ADA KES




KONTREKTOR INI SEDANG MENYAMAR




SETIAUSAHA POLITIK MENTERI KANAN DISIASAT SPRM - mStar

Seorang setiausaha politik menteri kanan yang dikatakan telah mengumpul berjuta-juta ringgit dalam masa yang singkat sedang disiasat oleh Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

Difahamkan, penyiasat kes tersebut pernah mendapat perintah bagi merampas dan membekukan beberapa harta miliknya termasuk kereta mewah dan rumah selain akaun bank yang telah pun dibekukan bagi membantu siasatan di bawah Akta Pencegahan Pengubahan Wang Haram.

Menurut sumber, senarai rampasan harta tersebut termasuklah sekurang-kurangnya empat buah kereta mewah dan empat buah rumah dipercayai kepunyaan setiausaha politik yang berumur lewat 30-an itu.

Suruhanjaya tersebut sedang menyiasat pembelian hartanya di kawasan Lembah Klang yang dikatakan diperolehi dari wang sogokan daripada kelulusan beberapa projek yang bernilai jutaan ringgit.

Difahamkan, beberapa rampasan adalah di bawah nama setiausaha politik itu dan penyiasat akan memanggil nama-nama lain yang telah didaftarkan sebagai pemilik. Sumber juga berkata, pegawai penyiasat telah pun mengenal pasti beberapa individu lain yang turut terlibat dengan kes tersebut dan juga akan dipanggil bagi membantu siasatan.

Sebuah pasukan khas daripada suruhanjaya di Putrajaya juga telah pun memulakan siasatan kira-kira tiga minggu lalu berikutan maklumat yang mengatakan dia menjalani kehidupan mewah melebihi kemampuannya.

Difahamkan bahawa siasatan terhadap setiausaha politik tersebut dikategorikan antara kes berprofil tinggi.

Sehingga kini, suruhanjaya masih lagi meneruskan siasatan berdasarkan laporan dan maklumat yang telah diberikan oleh orang ramai. Pegawai suruhanjaya enggan mengulas tentang perkara ini ketika dihubungi.

KAH KAH KAH…

kah kah kah…. BIAR BETUL… kah kah kah…

kah kah kah… JAMIN MALAON INI BUKAN DARI PAKATAN… kah kah kah..

kah kah kah…. KALAU DARI PAS… MESTI NAMA DAN GAMABR ADA..kah kah kah…

kah kah kah…KALAU DARI PKR… MESTI HEBOH SATU MALAYSIA…kah kah kah..

woit… KALAU ANGGOTA PAKATAN… MESTI ADA GAMBAR POLIS KEPONG RUMAH….kah kah kah..

kah kah kah ….KALAU AHLI PKR… MESTI ADA GAMBAR DALAM TV…kah kah kah..

woit… KALAU AHLI DAP … DAH KENA SIASAT SAMPAI MATI… kah kah kah..

woit... SIAPA MENTERI MALAON INI?... kah kah kah




9 ulasan:

Johan berkata...

hello Nor Mohamad Yaacob dan Hasbie Satar..kahkahkah..

alah,mesti rilek je 2 ekor ni,bukan kena dakwa pun nanti..macam kes Norza Zakaria,tiba2 dah senyap..

Sudin berkata...

Menteri ketuanan melayu.....kah,kah,kah......
lulusan BTN....kah,kah,kah.

seliparjepun berkata...

SALAM...

GEROMBOLAN...!

Tanpa Nama berkata...

Dia ni bukanke Polsec Nor Yaakob? Mamat Serawak tu?

Tanpa Nama berkata...

siasat punya siasat....tarak kes...sebab bukan rasuah...tapi...komisen...biasalah malaon BN ni....lu tolong gua...gua tolong lu.....

Mat Dangdut berkata...

itu ari ade org dtg tempat aku..memang setiausaha menteri pun..dia ada la beli..membe aku yang jual..aku tak pasti mungkin dia kot..sikit je hint aku leh bagi..kata kunci dia ialah lidah kontot...nanti kantol aku!!
-Dangdut 4 life-

Tanpa Nama berkata...

Hensem jugak kontrektor ni yek. Dia tersenyum sbb gembira sgt, duit byk masyuk & siasatan tak kena.

Tanpa Nama berkata...

bodoh punya umno

budakspaoh berkata...

aku kenal sangat mamat ni satu kampung ngan aku, masa sekolah rendah satu sekolah ngan aku.. seluruh keluarga die aku kenal.. bapak die sekarang ni dilantik jadi penghulu walau pun bukan penduduk tempatan ini semua kerana YB BN... nak tau lebih lanjut tentang mamat ni pm aku kat http://rajalotto90.blogspot.com