Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 22 Januari 2010

CONTOH TERBAIK AYAT MENIPU



INI BUKAN JUAL PASIR - INI MENCANGKUNG DIATAS PADANG PASIR



KURANG 20 LORI BAWA SALIKA – AHMAD ZAHARI -melayau

Kerajaan negeri Johor menafikan dakwaan Mahathir Mohamad tentang beratus buah lori memasuki Singapura pada setiap hari bagi menghantar pasir silika ke negara jiran itu.

Pengerusi Jawatankuasa Kerajaan Tempatan, Perumahan, Kesenian, Kebudayaan dan Warisan negeri, Ahmad Zahri Jamil berkata, statistik Pejabat Tanah dan Galian (PTG) Johor dari 1 Januari hingga semalam menunjukkan hanya 149 lori membawa pasir silika ke Singapura atau kurang daripada 20 lori pada setiap hari.


Mahahir berkata, Menteri Kerja Raya, Shaziman Abu Mansor menyatakan 500 buah lori dengan muatan pasir memasuki republik itu setiap hari namun rakan bekas Perdana Menteri itu memberitahu, jumlah sebenar adalah 700 buah lori.

Menurut Mahathir, Malaysia sepatutnya berhenti daripada menjual pasir itu ke Singapura yang mahu menggunakan pasir silika bagi membuat mikrocip.

Ahmad Zahri berkata, Johor sentiasa mematuhi ketetapan yang dibuat oleh kerajaan Persekutuan pada 30 Ogos 1997 yang mengenakan larangan eksport pasir.

“Kerajaan negeri melalui mesyuaratnya pada 3 Januari 2000 telah bersetuju untuk menguatkuasakan larangan eksport pasir yang dikuatkuasakan kerajaan Persekutuan.

“Pada 24 April 2002, kerajaan negeri juga telah menguatkuasakan larangan eksport bahan batuan (batu pejal) berukuran 9 inci ke atas,” katanya.

Beliau berkata, pasir silika ditakrifkan sebagai pasir yang mengandungi 95 peratus minimum silika seperti yang ditentukan secara analisis standard.

Ahmad Zahri berkata, pada masa ini hanya terdapat sembilan syarikat yang diberi permit untuk mengeksport pasir silika ke Singapura dan mereka dibenarkan mengeksport tidak lebih daripada 50 peratus hasil pengeluaran keseluruhan.

“Sekiranya jumlah eksport sesebuah syarikat itu telah mencapai jumlah maksimum bagi satu bulan, mereka tidak akan dibenarkan mengeksport pasir silika itu lagi dan terpaksa menunggu bulan berikutnya,” katanya.

KAH KAH KAH…


woit… APA BENDANYA YANG CUBA DI TERANGKAN… kah kah kah..

woit… CAKAP ADA DASAR TAK BOLEH EXPORT… kah kah kah

kah kah kah… KEMUDIAN KATA ADA SEMBILAN SYARIKAT YANG MENGEKSPOT… kah kah kah..

woit…. MANA DASAR YANG SEBENARNYA… kah kah kah..

nota:
sila baca betul betul dari perenggan lima hingga ke akhir.
apa malaon ni cakap. berpusing pusing.
ini macam nak menipu mak cik felda taib andak
inilah contoh bagaimana penyokong gerombolan
dijohor sudah jadi bangang.
mulut melopong masuk lalat ke mulut
keluar kat telinga kah kah kah




12 ulasan:

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

KALAU NAFI MAKNANYA..........................................................................................................................

Tanpa Nama berkata...

johor kan banyak pasir.....pasir gudang

Tanpa Nama berkata...

Bongok betul TKT dan menteri UMNgOk tak tahu mengira? MB johor ntah apanama, nape tak jawab sendiri? Nape pakai khadam?

Orang Lama berkata...

Kalau jumpa ular, jumpa India, pukul India dulu....

Kalau jumpa UMNO, jumpa India...
pukul UMNO dulu...

Dia punya putar belit, MIC pun nangis.... hahahaa

suis-media berkata...

salam tt

Itulah yang di namakan ketuan melayu umNO.mula mula jual kota singa,,lepas tu jual semua bahan galian yang ada kat perut bumi tanah melayu,,lepas tu jual tanah,,,lepas tu jual pulau dan selepas tu jual negara pula,,,kemudian....jual burit kah kah kah kah kah kah kah kah.

Tanpa Nama berkata...

INI SEMUA WARISAN MAT SEMBAB yg telah menjual tanah air sendiri kepada Cukong dan Cikong.

MAT LENDIR berkata...

Memang betol,

Semua jumlah yang diberi ziman dan madey tidak tepat. Jumlah itu adalah menipu.

Berapakah jumlah yang sebenar?

= 500 + 700 + 20 sehari
= 1220 lori sehari.

Jumlah sebenar ini dikira berdasarkan pengiraan matematik menggunakan kaedah PPSMI.

MAT LENDIR berkata...

Memang betol,

Semua jumlah yang diberi ziman dan madey tidak tepat. Jumlah itu adalah menipu.

Berapakah jumlah yang sebenar?

= 500 + 700 + 20 sehari
= 1220 lori sehari.

Jumlah sebenar ini dikira berdasarkan pengiraan matematik menggunakan kaedah PPSMI.

Tanpa Nama berkata...

SPERM (Lembaga Suka Peram) pergi mana? Tak kan sibuk pasir kat Sangor kot?

Sekor SPERM pon tak ada yang minat nak tau jumlah sebenar pasir johor yang kena jual ke??

Lembaga Suka Peram UBN (SPERM) ni dah ikut perangai Labu Labi daaa.

Bukak lubang pasir sangor, tutup lubang pasir johor daaa.

Bukak tutup, bukak tutup.

Macam kotak milik ejam pulak bunyinya!

Tanpa Nama berkata...

ahmad zahri kata "sembilan syarikat" sahaja yang dibenarkan eksport pasir.

9 syarikat saja? 20 lori sahaja sehari?

Berapakah jumlah eksport bagi sebuah syarikat dalam tempoh sehari?

= 20 lori / 9 syarikat
= 2.1 lori pasir sehari.

Persoalan seterusnya.

i. berapa pendapatan ekspot sebuah syarikat itu sehari?

= RM200 selori X 2.1 lori
= RM410 sehari

ii. berapa kos sehari

= minyak + tol + drebar + cukai
= RM??? + RM??? + RM??? + RM???
= RM???? (sendri fikir)

iii. Berapa untung bersih sehari

= RM400 ??????

Sebulan = RM 12 000 - (kos)
......= RM 1.24 sen

Tawaran eksport pasir dengan pendapatan harian RM 1.24 sen sehari.

Anda nak?? Hubungi cukong UBN.

Mat UBN ni, kalau nak cakap bior la berpandukan pada fakta-fakta matematik sikit! Logik ke kalau 1 hari 9 syarikat hanya bawa masuk 20 lori pasir saja???

Mana sprm ni?? Mai Tolon tengok sikit!!

Tanpa Nama berkata...

apadah jadi dengan jawa jedik yang kuasai
gerombolan di johor ,majidik dsbnya?

Tulah leadership dibawah si guni'rakanmuda'osmeh
-kawan baik cukong limkokwenker yang dibagi rm86 juta
projek rakan muda pada cukong untuk pelingkup rakan
muda melayu . Hasilnya rakan muda melayu jadi
mat rakan rempit , mat rakan ragut dan sampah tepi jalan
ihsan ketua gerombolan berwibawa macam sampah

Si jawa totok guni'rakanmuda'sampah ini bilalah
nak ditongsampahkan olih gerombolan agaknya?

macam mana mat sembab tak ambik si gani'rakanmuda'.
berdapan dengan gani'rakanmuda'sampah mat sembab
nampaklah berwibawa ; ada kelas kerana sigani'rakanmuda' itu
ibarat sampah kualiti YANG BOLIH DI KOTAKKATIKAN!

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah kah...sedangkan jet engin dibawa lari org tak tahu...cuba-2lah fikirkan sendiri