Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 22 Januari 2010

MENIPU LAGI



PERGI MEKAH ARAB PULAK TIPU JUAL TOYOL




MEKANISME HARGA BARU PETROL - melayau

Kerajaan akan mengumumkan mekanisme harga petrol yang baru sebelum Mei ini, kata Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Ismail Sabri Yaakob.

Menurutnya, dalam aspek ini, Majlis Ekonomi Negara akan menentukan sama ada berlaku kenaikan atau penurunan harga petrol tersebut.

"Mekanisme petrol baru belum tahu lagi dan tunggu diumumkan nanti dan tidak akan diumumkan pada Mei tetapi lebih awal lagi

KAH KAH KAH..

woit… KEPALA BANA APA MEKANISME INI ?.... kah kah kah

woit… NAK MENIPU LAGI…. kah kah kah..

woit… CAKAP LAH TERUS TERANG… GAMIN TAK ADA DUIT… kah kah kah..

kah kah kah… DUIT HABIS BELI KAPAL SELAM… kah kah kah..

kah kah kah… SEKARANG GAMIN TAK ADA DUIT… KENA NAIKAN HARGA MINYAK… KENA NAIKKAN CUKAI …kah kah kah…

woit… CUKUPLAH TIPU MELAYU… kah kah kah..

woit… DAH LIMA PULUH TAHUN MELAYU KENA TIPU… kah kah kah..

nota:
semua nak tipu
tak pandai cakap betul betul
pening orang kampong
pagi jkk kelentong
tengah hari pegawai kerajaan kelentong
petang gerombolan kelentong
malam kang kong kelentong
akhirnya duduk tercangkung
korek tahi hidung kah kah kah





12 ulasan:

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

susah sangat ke nak jaga kami ni
kalau susah bagi kat orang lain

Tanpa Nama berkata...

tahla...aku dh kuar msuk jmban byk kali dh...tp prangai pemerintah cam tahi xmau kuar dr jubo...jgn pk rakyat2 gaji besa...pk rakyat2 bwhan yg susah...pk pkai otak tuan2...jgn pk pkai kepale tahi...

~~jiran altantuya

Tanpa Nama berkata...

Kerjaan tutup je kilang kereta buat kilang basikal..
Lepas tu bg subsidi basikal je kat semua rakyat...takde nak pening kepala...apa guna teknikal institut berlambak kt m'sia ni...buat la inovasi sikit..basikal roda 4 pakai stereng jln sendiri ke...

Ckp dulu minyak sawit nak buat bahan bakar..?
Buah jarak nak jd minyak..? Pakar2 biofuel dengar ramai sgt..kenapa tak buat industri ni?

Kalu susah2 sgt...10 tahun lagi haramkan je penggunaan kenderaan motor kat jln...mati eksiden pun takde..atau pun kerjaan bela kuda atau lembu banyak2 ke...bas ganti la dgn kereta kuda...

Ni tiap2 hari cerita minyak naik...tak daya..

Yg anwar berahim satu hal...pegi kelentong rakyat kalu dia jd Pm minyak turun..nak turun apa kejadahnya kalu hishamuddin rais ckp minyak dh takde..?
Takkan psl minyak pun nk dipolitikkan..! Rakyat nak dekat langsung meloya...kah kah kah..

Tanpa Nama berkata...

Aku sokong... harga minyak mungkin naik, mungkin turun Mei ini. Ni namanya prihatin. Wawasan jauh ke depan.

Tanpa Nama berkata...

wow Isham...nota kaki paling best gua pernah baca...KOOL...CHIC

Tok Uban berkata...

Tanpa nama 2010 Januari 22 02:47,

Apa kau melalut ni...masa bila pulak hishamuddin rais ckp minyak dah tak ada?...

Minyak boleh carilah oii...untung banyak...masaalahnya orang macam kau nilah sapu untung minyak...duit rakyat kau orang fikir macam duit bapak kau...itu yang salah...

Konon juara rakyat....rakyat dapat makan kuah aja...daging,hati,paru,perut,tulang habis kau orang sapu...kemudian cakap kat rakyat...tengok kerajaan perihatin pada rakyat...jadi rakyat yang bodoh pun akan setuju...siapa rakyat yang bodoh tu?...mereka adalah AHLI DAN PENYOKONG UMNO/BN...macam kau....kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

Selepas kenaikan harga gula, tunggulah pula kenaikan barang2 berikut;
i. minyak petrol
ii.minyak masak
iii.takrif elektrik (walaupun TNB untung juta2)
iv.beras
v.tepung
vi. ayam/ikan (memanjang je harga mahal)
vii.roti
viii. ubat-ubatan (kat farmasi melambung gila)
viiii. Alat ganti kenderaan
ix.Tambang pengangkutan awam
x. cukai tanah & cukai pintu
xi. lu pikir le sendiri..

Yang untung senang lenang pemimpin BN haramjadah yang susah lagi merana rakyat 1Malaysia. Kalau dah tak tahu jaga kebajikan rakyat letak jawatan jadi wakil rakyat bior jadi rakyat pulak..

Tanpa Nama berkata...

cakap aje nak naik harga minyak kan senang, jangan nak tipu nak bohong tak henti2... ingat rakyat bodoh ke???
yg bodoh tuuuu umgok dan bee end

Tanpa Nama berkata...

woit! apaaa!!!! pakar biofuel ramai???

kepala bana nihhhhhh!!!!

mana negara yg dah berjaya 100% pakai biofuel ni?

lu ingat...kos biofuel ni murah nak banding dgn konvensional?

selagi minyak blom habis, jgn mimpi dgn biofuel ni!!!

itu pasal, pengeluar2 kereta lebih byk introduce hybrid model.

kalo tak caya tanya jepun tu...napa mereka tak gunakan buah jarak utk industri kereta mrk...

cakap senang bro....apa plak lu kaitkan hisyam ngan anwar nih?

masalah minyak...masalah global.

tapi, kat sini ada spesel skit pasal duit minyak banyak dibazirkan utk kepentingan peribadi ajer. Kalo menguntung semua rakyat....hisyam no hal punya!

pencapaian diutamakan, rakyat didahulukan!!! Yerlah tu!!! kui kui kui kui! kang....aku kogheeeeeeeek jebor kau!

Tanpa Nama berkata...

Tuan TT,

Makcik felda nak tanya

makenisma tu apa?

alat untuk turunkan harga petrol ke?

kalau alat ni rosak, harga petrol naik ke?

makcik felda kena tanya hasim

sapa yang akan naikkan harga petrol?

hasim kena pantau

siapa naikkan harga petrol walaupun 5 sen kena ambil tindakan tegas.

hasim kena pantau adakah peniaga beras naikkan harga petrol atau penjual goreng pisang yang naikkan harga petrol.

hasim kena pantau betol-betol.

sapa-sapa yang naikkan harga petrol kena ambik tindakan.

tindakannya ialah "hasim kena pegang telornya sendiri".

azmie berkata...

baca tulisan p.guna dlm star hari ni berkaitan plan kera jaan nak buat pembahgian rega minyak ikut cc kreta. boleh buat business plan untung atas angin tu

Tanpa Nama berkata...

Harga petrol naik lagi
konon kata nya harga subsidi
kau susahkan rakyat dunia
sekarang kami sangat terseksa

Harga keperluan meningkat lagi
ayuh kita berdemonstrasi
luahkan segala yang terbuku di hati
dengarkan lah suara kami

dum-dum tak

-anak muda sedar-