Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 12 Januari 2010

CUKUPKAN MAKANAN UNTUK NEGARA




JADIKAN PERTANIAN ASAS KEHIDUPAN - TANAM TEBU




HARGA GULA MUNGKIN NAIK LAGI – ISAMAIL SABRI - mStar

Tiada jaminan harga gula akan kekal pada RM1.65 sehingga hujung tahun ini selepas penarikan subsidi sebanyak 20 sen yang berkuat kuasa 1 Januari lalu.

Ismail Sabri Yaakob menegaskan, sebarang kenaikan selepas ini akan dibuat selepas memproleh persetujuan Kabinet.

Katanya, kerajaan tidak akan sewenang-wenangnya menaikkan harga bahan makanan itu.

"Buat masa ini harga gula kekal seperti yang diumumkan sebelum ini, namun begitu saya tidak dapat memberi jamiman harga tersebut tidak akan dinaikkan untuk dua ke tiga tahun akan datang.

KAH KAH KAH…

woit… INI MUNKEE JENIS APA?....kah kah kah…

woit… KESIAN MUNKEE NI… KENA SUMPAH SERANAH… kah kah kah..

kah kah kah… YANG KAYA RAYA TUAN PUNYA KILANG GULA… kah kah kah..

nota:
gula tak perlu naik harga
malaysia bumi tropikal
tebu boleh hidup
kalau 12 bilion duit pkfz yang lesap buat modal tanam tebu
jamin gula tak akan naik harga
kalau 2 bilion duit beli kapal selam buat modal tanam tebu
jamin gula tak akan naik harga
dalam masa 5 tahun malaysia akan jadi pengeluar gula
kenapa tidak dilakukan?
kerana ada kepentingan dal hal impot gula kah kah kah

nota:
asik asik lima tahun sekali
tanam tebu tepi bibir
mana nak dapat gula
dapat tipu orang melayu adalah kah kah kah




13 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

brother tt, dah tengok blog 'medan info kita'ke belum? Anyway, betullah, tanam tebu banyak banyak kan bagus. Boleh buat bisnes jual jus tebu, ekspot ke mekah dan madinah mesti laku giler. Musim umrah dan haji berbondong bondong manusia nak beli!



gibuk

Tanpa Nama berkata...

Bro...ayat yg last tu mmg takleh blah punya...aku ketawa berdekah2...mana gula nak cukup. asik tanam tebu tepi bibir...sorang tanam tebu kat bibir dah berapa ekar? huhuhuhu....

Tanpa Nama berkata...

kalau 12 bilion duit pkfz yang lesap tu buat lebuh raya ker...keta api laju ker.......


zuuuuuuuup.....dah sampai kelantan.

Tanpa Nama berkata...

bro TT kupas arr cepat2 psal program terbaru suami najib.. pintar seni.. ada 2 ketegori, nyanyian dan koir... kahkahkah.. pasni program2 yg melalaikan mcm AF pasti akan di martabatkan... jahanammmm 1 Malaysia.
ntah brapa juta plak yg akan dilaburkan nnt?? kata parti pejuang Islam yg sebenar?? apadaaa... mmg betul2 ngok kuasa 2 arr laki najib ni.. aku sumpah jugak jd sisa toksik ni kang..

Harris berkata...

Celako mail berok tuh!Nak mohong je lebih!Tup2 harga gula naik lagi.Dasar lidah bcabang betol mail berok hamlau nih..Xmau jamin kengkononnye!FAKAP!!!Khakkk ptuuiihhh!!!

Sukj berkata...

MENTERI HAL EHWAL PALING TAK GUNA...kah kah kah kah

pisau belati berkata...

munkee ni tentu dapat sikit dari towkey gula tu. Sikit-sikit pun juta-juta juga. Kalau tidak takkan berani cakap macam itu, kan?

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

takpe naikla
kempen undi pakatan

Kah Kah berkata...

Tanam tebu
Tanam ubi
Tanam padi
Tanam sukun
Tanam petola

sahutlah saranan kerjaan yg suka menanam..supaya

untuk hasilkan jd hasil tanaman
untuk manusia makan
untuk jadi taik dan
untuk tanam semula
untuk makan semula dan
untuk berak semula
..kah..kah..kah

patut jgn makan berak
lepas tu makan lepas tu berak

Tanam manusia terus tak payah makan dan tak payah berak..
kah..kah..kah

Kapitalis berlegar-legar dan terus berputar-putar
atas kepala..

Tanpa Nama berkata...

Asyik2 cakap subsidi....Asyik2 cakap subsidi gula! Asyik2 cakap subsidi minyak! Woiii! Kalau berani buang ler semua subsidi ni! Asyik2 nak mengungkit! Macam belikan susu anak tapi tak ikhlas!!! Ini namanya kerajaan yang tak ikhlas nak bantu rakyat sendiri...Pelik2!!!. Kalau rasa BN dah kukuh, tak payah nak rasuah2 rakyat dengan subsidi!!! Buang semua subsidi yang dikatakan tu...Jom kita tengok sapa yang kenaaaaa!!!

siber labukau

orang kasai berkata...

kalau serbuk penaik betulla, kalau tak naik orang tak beli.

MAT LENDIR KG LONEK berkata...

Tak apa

Semua kasi naik

Sikit hari lagi

PR naik

MAT LENDIR KG LONEK berkata...

Tak apa

Semua kasi naik

Sikit hari lagi

PR naik