Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 8 Januari 2010

KENAPA TAK BERITAHU AWAL AWAL



HANTAR KE KEDAI JUAL BESI BURUK




NILAI SEBENAR F-5E RM303,570: AHMAD ZAID – berita hairan

Ahmad Zahid Hamidi, hari ini menjelaskan nilai sebenar sebuah enjin pesawat F-5E milik Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM), termasuk "afterburner" ialah RM303,570.

Dia berkata, nilai itu adalah berdasarkan kontrak pembelian pada tahun 1972 dengan mengambil kira nilai tukaran mata wang negara pada masa itu.

"Bagi pesawat yang mempunyai dua enjin pula, nilai sebenar adalah antara RM3.895 juta hingga RM28.047 juta bergantung kepada kecanggihan peralatan pada ketika itu," katanya di sini, hari ini.

KAH KAH KAH…

woit… APA TAK CAKAP DARI DULU… kah kah kah…

kah kah kah…KALAU MACAM INI…. KERETA KANCIL LAGI MAHAL DARI F-5E… kah kah kah..

kah kah kah… KALAU MURAH MACAM INI… BUAT APA HEBOH HEBOH…kah kah kah..

woit… KALAU MURAH MACAM INI…. KITA SEDEKAH JARIAH SAJE…kah kah kah…

kah kah kah… KALAU MACAM INI HARGA EYES ON MALAYSIA LAGI MAHAL… kah kah kah..

kah kah kah… BUAT GEMPAQ BUAT APA…kah kah kah…

woit… INI SUDAH JADI KES JUAL BESI BURUK…. kah kah kah…

nota:
tolong siapa rajin tanya lebai google
berara harga sekilo besi buruk ini kah kah kah.





13 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ye ke harga tu? ke saja je nak kelentong. kasi orang lega sikit.

-jimbo-

Tanpa Nama berkata...

kah,kah,kah, mamat ni baru dapat phd, phg kepala bana!! Simple math pun tak tahu ! Hoi, balik bagan jala ikang ke, jolok kelapa ke lagi bagus lah engko ni!!! Menteri menghabiskan beras aje!!Mamat ni punya kes belasah orang apa cerita? Sesiapa boleh update? Ke dah buang kes? Kah,kah,kah, betul betul haprak mamat ni!!!




poison ivy

Tanpa Nama berkata...

salam.

Pelik sangat2.
Semuanya bergerak begitu pantas bila kehilangan ini dihidu oramg ramai. Pada hal dah dua tahun berlalu.

Tengok. Dalam tak sampai sebulan, tangkap dua orang pencuri segerap untuk dituduh mencuri enjin yang perlu diangkat dengan satu batalion tentera. Sedangkan dua tahun lalu..dia buat apa dengan kehilangan itu...nak sembunyikan ?

Sekejap harga 50 juta lepas tu 5 juta dan sekarang RM300 ribu menjelang tengahari esok mungkin 30 sen sekilogram harganya. semua ini berlaku dalam tak sampai dua bulan ini. Dua tahun lalu kenapa dia orang senyapkan saja ? sepatutnya jika dia orang telus kesemua itu dah selesai 2 tahun lalu dan harga itu pun dah diketahui 2 tahun lalu bukan baru tahu hari ini.

Inilah penipuan. Penipuan sebegini adalah kepakaran gerombolan, apatah lagi dia tahu orang Melayu memang mudah ditipu sejak zaman kesultanan Melaka lagi.

Adnan M

pembaya cukai berkata...

apa kau ingat RM303,570 duit mak bapak kau bukan duit UBN itu duit rakyat dan pembaya cukai

lagi satu penjelas bodoh macam mamak kutty lain kali jangan makan duit haram BODOHHHHHHHH

Tanpa Nama berkata...

bro,, itu harga taun 72.. diorang ingat rakyat melesia bodoh...taun 72 harga gula baru 40 sen sekilo...kah..kah...kah..

Tanpa Nama berkata...

Brader!!! Ini kena tanya Panglima Angkatan Tentera yang bodoh lagi bahlol yang mulakan cerita gempaq ni!!!
Nak jaga injin buruk pun tak tahu macam mana nak jaga pertahanan Malaysia!!! Mangkok punya General... betul Melayu bodoh tapi Zahid Midi lantik dia jadi Panglima ATM sedangkan injin buruk tu hilang dalam jagaan si mangkok ni!!!
Tanya lah Panglima ATM tu bila nak pergi bercuti ke Dubai lagi!!! Anak ada kat sana ke???
Apa punya menteri kena kelentong dengan general harga injin buruk pun tak tahu... poraaah la TUDM.
General luncai terjun dengan menteri nya biarkan biarkan!!!!!

mae berkata...

lepas ni jangan cerita ape2 dah pasal enjin jet..pasal harga dia bukannya mahal sangat..kata zahid hamidi.. itu je yang dia nak cakap sebenaunye..yang lain2 tu dia nak kasitau yang dia masih boleh cakap bahasa melayu..

Jumayatara berkata...

Kena tipu lagi...Melayu kuat menipu dan kena tipu.....bior melayu jadi bodoh sampai mampus......selamat gerombolan.

Tanpa Nama berkata...

somalam, mokcik feldoh doh tuimbang kilo enjin jet tu..aloh...80 kilo jo sbb banyak plastik...samo lo ngan rego sokerap den sobulan...

lopeh ni, den nak wat bisnes enjin kapal torbang la pulok...isham, ko nak tak niago ngan den ko? tu la ko dulu, den cakap ko tak nok donga, ko memang dogil...

itu bolum iso samat lagi jual enjin kapal torbang nih...kalo ngan iso samat, eden ghaso, den dapek boli 18 enjin sobulan...kondia jual kat zahid hamidi, den dapek lo 18 x 50 juto, kayo eden jang. meh lo isham, boleh kita poi entot2 laghi kat siam atau swiden.

Harris berkata...

Ape punye statement da ini menteri punye putar2 alam.Nak melebong aje kejanye..Abis ngan pertahanan negara p0n barai skali ngan general kangkung!!

Tanpa Nama berkata...

apsal x bayar Sukhoi dgn kapal selam dgn harga 1972? Pastu nape harga gula xletak pd harga 1972? nape cukai x pada tarif 1972? Minyak seliter pada harga tahun 1972?

Tanpa Nama berkata...

la ingat professor aje kangkong

general pun kankong gak ke.

kartus kosong berkata...

kalau cam ni ramaile orang2 kaye boleh beli jet, merc. lg mahal. Nilah akibatnya kalau menteri pertahanan dilantik dari orang yg tak reti kawad langsung dan yg tak pernah pegang M16 dan takut bunyi meletup, mcm mentri pelajaran yg tk pernah mengajor kt sekolah.