Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 8 Januari 2010

LAIN YANG DIMINTA - LAIN YANG DIBERI



INI BUKAN STADIUM RUNTUH - INI GAMBAR LORI




INI BARU BETUL GAMBAR STADIUM RUNTUH




GAGAL PATUHI SPESIFIKASI PUNCA STADIUM RUNTUH - malaysiakini

Bahan dan kualiti hasil kerja yang tidak memenuhi spesifikasi dikenal pasti antara punca utama struktur bumbung kerangka Stadium Sultan Mizan Zainal Abidin, Terengganu, runtuh Jun tahun lepas.

Menurut laporan jawatankuasa siasatan kejadian itu, faktor reka bentuk yang tidak memadai, bumbung yang tidak dibina dengan sempurna dan kawalan kualiti yang tidak dilaksanakan di tapak projek turut menyumbang kepada kejadian tersebut.

Menteri Kerja Raya Shaziman Abu Mansor yang mendedahkan laporan jawatankuasa siasatan itu hari ini berkata, siasatan juga mendapati pengawasan yang agak kurang ketika kerja-kerja pembinaan selain dilakukan secara tergesa-gesa turut menjejaskan kualiti stadium berkenaan.

KAH KAH KAH…

woit… LEBIH BANYAK PASIR PADA SIMIN… SEMUA ORANG TAHU…kah kah kah..

woit… PAKAI BULUH UNTUK GANTI BESI … SATU MALAYSIA TAHU… kah kah kah..

woit… ATAP PASANG PAKAI GAM KERTAS… SATU MALAYSIA TAHU…kah kah kah…

woit… YANG SATU MALAYSIA NAK TAHU…MACAM MANA BOLEH LULUS… kah kah kah..

woit… SATU MALAYSIA NAK TAHU…SIAPA YANG TANDA TANGAN KELULUSAN… kah kah kah..

nota:
macam mana diluluskan
adakak unsur tumbuk rusuk disini
atau hanya ada tumbuk lada kah kah kah




12 ulasan:

Sukj berkata...

YANG 1MALAYSIA NAK TAHU SIAPA YANG LEBIH BANYAK 'TELAN'

KONTRAKTOR ATAU BERUK...kah kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Sy rasa takde 'cover-up'. Cannot be because the police did the investigation. Our police is pro and impartial. Standard Operating Procedure (SOP) TUDM is wrong. If a single seargent and a contractor who may be...just maybe a scrap dealer can take jet engines worth RM100mil out of TUDM base, then perhaps a general can sell the entire squadron of aircraft! Just a procedural overlook, correct the SOP and all will be fine. Thiefs are everywhere nowdays.
But then, why wasn't the culprits charged in 2008 or 2009??...AG is overworked and the police were busy, this is small matter only lah.

Tanpa Nama berkata...

Akhirnya yang kena tangkap Juruteknik...sebab tak jaga "site"....macam kes enjin F5E...yang kena Sarjan....kahkahkah

KAH..KAH berkata...

tanda2 awal kerjaan nak runtuh..

kah..kah.

twintower blh jamin ke tak runtuh..

kah..kah

ekonomi kapitals pun dh nk runtuh..

kah..kah

nizar dh lama runtuh..

kah..kah

pas klate cari jln nak runtuh.

kah..kah

balak di phg bnyak lg tak runtuh.

kah..kah

suis-media berkata...

salam bro,

Gua dah kata,kontrektor yang buat kerja kontrektor sekim cepat kaya,,penyelia tapak projek pula kerja dari rumah,,,kah kah kah,,gua berjiran dengan seorang penyelia tapak projek JKR(jangan kerja rajin)siang malam pegi kelab dangdut/karokea dengan kontrektor kelas F(fuck)entah bila dia jaga projek pun gua tak tahu.

seliparjepun berkata...

SALAM...

ULASAN BANGANG..! AKU PUN TAHU...KLU MCM TUUUUR...

* SIAPA BAGI KELULUSAN..?
* BAGAIMANA BOLE LULUS..?
* BERAPA BNYK KAUT......?

Anak Damit berkata...

Siapa yg sahkan form R.F.I ?? sepa yg monitor?? siapa yg attend meeting setiap bulan? pihak client takkan tak cek benda2 nie..klaw tak..siapa lagik yg nak cek..?? bukan attend meeting..duduk2..pastu pegi makan besar2..karut...bila dah roboh..baru nak ckp kurang monitor. skrg brapa byk projek yg kurang monitor??

Tanpa Nama berkata...

attend meeting untuk makan... check la balik borang prosedur kelulusan bahan.. saper yang luluskan... semua kronisme punya projek

Tanpa Nama berkata...

angin takdak, ribut pun takdak, petir pun takdak, hujan pun takdak, tau tau roboh....

MAT LENDIR KG LONEK berkata...

Tuan isam,

Nasib baik lu tak berada dalam stadium tu masa dia runtuh.

Kalau lu ada kat sana masa tu, gua ingat lu dah padam sekarang.

Kalau lu padam, mat gerombolan tentu buat majlis besar-besaran.

Pengajarannya: Berhati-hati semasa memasuki sebarang stadium di tengganung.

Tanpa Nama berkata...

Cerita lain la bro!

Ini cerita stadium runtuh, sekolah runtuh, masjid runtuh, stesen bas runtuh dah boleh masuk dalam buku sejarah tingkatan 5.

Hang cakap 1000 kali pun depa buat pekak badak.

Tanpa Nama berkata...

last² sekali buruh kasar yang disalahkan. Tapi nak tangkap camne pasal dah balik indon..kahkahkahkkahkah...