Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 20 Januari 2010

PROJEK TIPU MELAYU LAGI



SAMPAI LETIH MELAYU KENA TIPU




FELDA DIARAH BAYAR RM11 JUTA KEPADA PENEROKA – berita hairan

Lembaga Kemajuan Tanah Persekutuan (Felda) perlu membayar RM11 juta sebagai ganti rugi kepada 354 peneroka Felda berhubung bayaran bagi buah kelapa sawit selepas Mahkamah Persekutuan di sini hari ini menolak rayuan Felda.

Ketua Hakim Negara, Zaki Azmi dan Hakim-Hakim Mahkamah Persekutuan, Zulkefli Ahmad Makinudin dan Gopal Sri Ram, sebulat suara menolak permohonan Felda untuk kebenaran mengemukakan rayuan terhadap keputusan Mahkamah Tinggi Kota Baharu yang mengarahkan Felda membayar ganti rugi terhadap semua peneroka.

Hakim Zaki berkata, tidak wujud persoalan undang-undang yang memerlukan mahkamah tertinggi itu membuat keputusan.

Mahkamah turut memerintahkan Felda membayar kos RM30,000.

Felda mengemukakan kebenaran untuk merayu terhadap keputusan Mahkamah Tinggi yang mengarahkan agensi itu membayar saman berjumlah RM7.8 juta termasuk faedah kepada peneroka selepas peguam Felda gagal hadir di mahkamah untuk perbicaraan kes itu.

Amaun berkenaan telah meningkat kepada RM11 juta dengan faedah terkumpul dan setiap peneroka dijangka menerima pampasan RM30,000.

Peneroka Felda Kemahang 3 di Tanah Merah, Kelantan mengemukakan saman itu terhadap Felda pada 2002 dengan setiap seorang menuntut antara RM20,000 hingga RM30,000 sebagai ganti rugi umum selepas mendakwa agensi itu telah menurunkan mutu buah kelapa sawit mereka dari 1996 hingga 2002 mengakibatkan mereka rugi.

Di dalam writ saman tersebut, mereka mendakwa berlaku penipuan dalam urusan jual beli hasil atau buah sawit yang dijual.

Semua peneroka diwakili sekumpulan peguam diketuai Yusfarizal Yusof manakala Felda diwakili peguam Cecil Abraham dan Sunil Abraham. - Bernama

KAH KAH KAH

woit… BERAPA LAMA AGAKNYA PENEROKA DAH KENA TIPU…kah kah kah..

woit…BERAPA BANYAK DUIT MANGKOK NI DAH KELEPET…kah kah kah..

kah kah kah.. INI BARU SATU KES… kah kah kah…

kah kah kah… SENANG CARA MENIPU… TURUNKAN GRED SAWIT…kkah kah..

kah kah kah… JUAL PADA CUKONG… DUIT MASUK POKET…kah kah kah..

woit… HENTIKAN LAA PROJEK TIPU MELAYU… kah kah kah..




14 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

...wayanggggggggg 2 bro...dia nk ngap yg lain...nk tunjuk mahkamahhhhhhhh adil..porahhhhhh citttt...duit duit di mana kau duit..mahkamah duit semua boleh buat duit(m.nasir kembara)...

Sukj berkata...

LEPAS TU BILA RAYA...BAGI RM150/SEORANG

KONONNYA WANG SAGUHATI...kah kah kah kah

ITU BUKAN WANG SAGU HATI...ITU WANG 'HATI FIRAUN'...HISAP DARAH RAKYAT...kah kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Woi!Woi!Woi!
Hangpa ni dengki sebenaqnya!hangpa tak banggaka Felda lani dah jadi "jenama" dunia!!!Kalah KFC!Kalah adidas!Kalah facebook!!
Felda akan ada bangunan tinggi melangit!!!Macam orang-orang miskin bila pi KL,melawat menagha kembaq petronas!!Depa lupa sat yang depa miskin!bangga tenguk bangunan cantik!!!bangga tenguk lampu lik-laq!!Hangpa ni!!!tak tau "strategi"betuiiii!!!Tu hang TT tak kaya-kaya sampai ketua!!!!!!

Johan 23.01.84 berkata...

ni baru kelapa sawit..blum lg projek kencing lain mcm padi n getah..

Tanpa Nama berkata...

Hahaha.. Aku cadangkan Felda pergi merayu pada Makamah Rayauan. InsyaAllah orang Melayu akan ditipu lagi dan lagi dan lagi.

Ataupun boleh bawak Ustat Hasan Din Hafiz pi bagi ceramah agama kat depa sikik... mesti lena depa tak ingat duit lagi dah.

mosabit berkata...

apa kabar makcim pakcik felda??...

tentu darah umnonya sudah jadi darah tinggi umno la pulak.....

kejap lagi semua makcik dan makcik felda mati mengejut dikerjakan oleh darah tinggi umnonya....

bagi makcik pakcik felda ..biar mereka mati diri sendiri dari umno mati........

kah kah kah kah kah kah ....

Tanpa Nama berkata...

Dalam gambo terlihat hebat Mat Hitam tidoooo...macam Mat Ngantok je.

Adakah MB Perak ni tidooo je bila mengahadiri majlis rasmi.. Rakyat Perak halau Mat Hitam dalam PRU13 nanti.

Mungkin FELDA tipu rakyat seluruh Malaysia. DiSabah Felda telah meraih billion ringgit pendapatan hasil tanaman ladang sawit.. tetapi peneroka Feld masih miskin tegar dan masih berhutang dengan Felda.

Kerajaan Negeri Sabah harus jalankan satu siasat atas perkara ini demi untuk keadilan.

Allahuakhbar Allahuakhbar.

Tanpa Nama berkata...

Yang tukang tipu pon dah tido tuk selamanya erm macam mana yang lain nak ikut sama kerrrrr ke nak serah diri mentara masih hidup ada braniii

Tanpa Nama berkata...

Tuan TT,

felda=umno.....ahahahahah!

federal land development authority=united malay nation organisation....hahahahah!

Dah kena lah tuuuu....me spik englis


Deal ngan org kampong kena me spik englis....ahahahahahah!!! Mmg internasional!!


makcik & pakcik felda tetap ngam ngan gerombolan....apa nak buek Tuan TT!!!


Apa nak heran makcik & pakcik kat Sg. buaya, LBJ dan sendayan pernah rasa duk bangalow dan kereta mewah...Sekarang, tak tau lah nasib mereka.


rezeki! rezeki! rezeki!....Itulah yg keistimewaan makcik & pakcik felda....Jangan kau sakit hati dan cemburu sham....pasal itu undi tetap tak kan berubah!!!


Sampai kiamat pon tak kan berubah...Hampehhhhh!!!!
Asyik2 yg KENA bukan org felda.

Tuan TT,

selagi melayu fikiran tak berubah dan selalu ambik cincai. Selagi tu cukong akan cakap....melayu no hal. Cin Cai!! Cin Cai! Cin Cai! lai lai lai lai!!!.

Le Chevalier berkata...

kerja menipu sampai org yg menipu tu pun dah mampus....tp sampai mampus pun peneroka felda tetap undi gerombolan....

Keliwontron berkata...

Turun naik gelanggang mahkamah kangaroo 1Malaysia , menang 30k seorang , lepas tu lawyer pau , anak2 pau , besan pau , last2 tinggal ciput sedih terus mati , silap2 keranda pun kener bayar installment ...gempak jer lebih .

Felda Inc 90210 pun pau peneroka "dah lama dah " , kata Madey keke

MAT LENDIR berkata...

Gambar tu pertandingan tido kat mana tur????

Rasa-rasanya tu bukan pertandingan tido anjuran PR!!

Kerja tido! Bukan felda saja boleh lingkop, negara pon boleh lingkop!

Jenis makhlok ni ke yang kau orang nak pilih jadik pemimpin??

Kau orang pon boleh lingkop sama!

Tanpa Nama berkata...

Hahahaha...Kat dunia tak dapat apa2..kat Akhirat pula masuk neraka...Bodoh punyer melayu. Apa dia ingat senang ka nak masuk syurga? Apa ingat asyik kene tipu tak masuk neraka? Masuk neraka la tongong Melayu ooi sebab bodoh dan dungu! Syurga bukan untuk orang bodoh, tongong dan dungu...

Tanpa Nama berkata...

Felda akan merayu-rayu

mehkemeh rayu-merayu sila stand-by!

Ngok punya makcik pakcik felda!

Itu pun tarak faham kaa!