Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 12 Februari 2010

AL- MALIKUL SEMBAB BERFATWA LAGI



MUKA SEMBAB MULUT BUSUK : CUKUP SYARAT UNTUK JADI PERDANA MENTERI




MUHYIDDIN : PERC BERCAKAP MELALUI HIDUNG - malaysiakini

Muhyiddin Yassin berkata Perunding Politik dan Risiko Ekonomi yang beribu pejabat di Hong Kong "bercakap dengan tidak berasas" apabila mereka menggambarkan Malaysia ke arah keadaan yang tidak stabil.

Beliau berkata semua laporan PERC memang ada motif tertentu dengan niat tidak mahu membantu.

"Kita tidak minta mereka bantu kita. Kita bantu diri kita dan kita tidak perlukan komen mereka kerana saya fikir ramai orang lagi tahu dan menilai diri kita sangat objektif. Kita bukan berdasarkan emosi tetapi fakta dan realiti.

"Pada hakikatnya bahawa rakyat Malaysia gembira dan tidak menghadapi sebarang bencana besar atau mengalami kegelisahan kaum di negara ini atau berperang sesama sendiri.

“Jadi, apa yang mereka cakap? Saya fikir mereka mesti "bercakap dengan tidak berasas," kata beliau.


KAH KAH KAH...

woit... SEMBAB INI RUPA RUPANYA BOLEH BACA BAHASA MAT SALLEH...kah kah kah..

kah kah kah... TAK SANGKA BOLEH BACA MAJALAH HONG KONG...kah kah kah...

kah kah kah... INI CUKUP HEBAT... BERCAKAP MELAUI HIDUNG...kah kah kah..

woit... INGAT MAJALAH LUAR NEGARA MACAM MELAYAU KE?... kah kah kah..

woit... INGAT MAJALAH LUAR NEGARA MACAM BACARIA KE?... kah kah kah..

woit... KALAU PERC SALAH LAPOR... SAMAN LAAA.... kah kah kah..

kah kah kah.... TAK BERANI KERANA APA?.... kah kah kah...

woit.... ASIK ASIK KELUARKAN FATWA DARI KAMPONG... kah kah kah..

woit... GLOBAL LAAA SIKIT... NAMPAKNYA DARI ULU CHOO OONG..kah kah kah..

kah kah kah... YOU TINK I STUPID KE?.... kah kah kah

baca ini: siapa tak ambil maths dan sains dalam bahasa inggeris sila hantukkan kepala ke dinding dewan bahasa dan petaka


MALAYSIA VEERING TOWARDS INSTABILITY , SAYS PERC - malaysianinsider

KUALA LUMPUR, Feb 10 — Events since New Year’s Day have given the Hong Kong-based Political and Economic Risk Consultancy (PERC) the impression that the situation in Malaysia is becoming increasingly unstable.

In a blistering report on Malaysia released at the end of January, PERC also asserted that a group of elite minorities were dominating the national agenda to the extent that it was hurting Malaysia’s attractiveness to investors.

The consultancy, which also publishes reports on the risk ratings of other Asian countries, said it is “probable” that no other Asian country is suffering from as much bad press as Malaysia. Among the developments that caught its attention were the theft of military jet engines, detention of terror suspects from a number of African and Middle East countries following warnings that Islamic militants were planning attacks on foreigners at resorts in Sabah, renewed ethnic and religious “violence” that included arson at some churches and desecration of mosques, and controversy over the integrity of key institutions like the judicial system in the sodomy trial of opposition leader Datuk Seri Anwar Ibrahim.

“Events of the past month give the impression that pressures are building and the entire situation is becoming much more unstable,” said PERC.

The report noted that the government is blaming the international media for exaggerated reporting and Prime Minister Datuk Seri Najib Razak had argued that the focus should not be on the fringe groups that are causing problems but on the majority of Malaysians who are coming together to condemn the recent acts of violence following the ‘Allah’ controversy. But PERC maintained that the root of the problem was a vocal minority that is dominating the national agenda.

“Mr. Razak’s attempt to put the best spin on a bad situation is understandable. He is fighting for his political life and is trying to stop the erosion in confidence in Malaysia’s prospects,” said PERC. “However, he is wrong in saying that Malaysia is being defined by the way the majority of the population are coming together. It is being defined by the ability of a minority to dominate the political agenda, shaping policy and compromising the reputation of key institutions in ways that hurt Malaysia’s reputation as a stable, attractive place for foreign investors.”

The report also said that while Islamic activists which are “threatening Malaysia’s secular credentials” are getting the widest coverage, it was the Umno elites, described as “a fringe group of insiders who have been able to profit disproportionately from the policies of the ruling coalition” that deserved the most attention.

“They are threatened with a loss of political power that could also impinge directly on their substantial business interests. Malaysia’s future will be determined largely by the tactics this group of insider elites resort to in order to stay in power and the success of those tactics. Their commitment to democracy is a major question mark. If they blatantly manipulate the system in order to remain in power, the public backlash could be worse than anything Malaysia has seen in its modern history.”

PERC added Najib’s strategy is looking “increasingly unworkable” as a way to defuse pressures in the country.

“He is trying to be all things to all people, but in the end he might satisfy no one,” it noted.

Malaysia’s risk index as calculated by PERC rose slightly from 5.24 out of a possible maximum score of 10 in December to 5.4 in January. It however, remained well below the risk index in January last year which stood at 6.42. Countries that score higher on the index are deemed to have a higher level of risk.

The PERC report comes as the Najib administration is grappling with a budget deficit and is trying to formulate a new economic model in which private investment plays a bigger role in driving the economy towards developed status.

The consultancy pointed out however that even if the opposition were to be in charge come the next election, foreign investors and others would wait and see if the opposition could govern the country effectively.

“So far the only thing uniting these (opposition) parties is their opposition to the ruling coalition, not matters like dealing with Malay entitlements, the extent that there should or should not be a broader Islamisation of Malaysia, or an economic programme for promoting the country’s development,” said PERC.

PERC maintained in its report that foreign investments into Malaysia have not been forthcoming, either in direct form or in the equity markets.

“Foreign companies and investors are remaining cautious until they see how Malaysia gets its own house in order,” it added.

KAH KAH KAH

woit... INI BELUM MASUK LAGI CERITA BARU... KAPAL SELAM TAK BOLEH MENYELAM...kah kah kah..

woit... ASKAR SINGAPURA KETAWA SAMPAI TERDENGAR KE GOMBAK... kah kah kah..

woit... MAT PERANCHIS KETAWA TERBAHAK BAHAK PERGI KE BANK... kah kah kah




15 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Pok-pek-pok-pek la mamat ni! Saman la! Ada berani ka?

Saudaramu Nikjoe berkata...

woit ! adik aku ketawa sampai ternampak gigi hitam.

woit ! kura - kura dan penyu ketawa sampai merekah cengkerang

woit ! pokok sawit ketawa sampai lari binatang buas

semuanya kerana mendengar al malikul berfatwa siang dan malam.

kah kah kah kah kah

you think i tupid!

AzamDean berkata...

hahah sembab kata rakyat malaysia gembira tanpa ketegangan kaum..dah lupa ke..??UMNO yang jaja perpaduan rakyat dah berkurang sejak DAP banyak menang.. hahaha kimak ko la smmbab..ko ingat rakyat bodoh ke..dah kena attack cam tu nak cover lak..UNDI BN ADA PERPADUAN!!!! UNDI PR NEGARA HURU-HARA...kesimpulan yang dibuat UMNO sndiri...

Tanpa Nama berkata...

Kapal yang tak boleh menyelam di panggil kapal laut. Kapal yang boleh menyelam di panggil kapal selam. Tapi kalau kapal selam yang tak boleh menyelam, nak panggil apa??? Kapala hotak ko?? wakakaka

Tanpa Nama berkata...

"kapal selam tak boleh menyelam' !!

bodoh UMNO/BN !! pergi mampuslah !!

bazir wang rakyat aje !!

Tanpa Nama berkata...

nak kasi menyelam senang aje.... suruh bik mama kasi C4....habis terus menyelam !!

AzamDean berkata...

itu bukan menyelam bro anon..itu tenggelam.. wahahahaha hanyut cam anak najib berso sial.. hahahaha

Tanpa Nama berkata...

kapal selam tk bleh selam nama dia 'Kapal sink' - bukan karpal singh lawyer tu...

Mcm2 benda luarbiasa yg negara lain tk dk tapi ada kt BolehLand nie..

Dah mcm negara katun....cukup2 ler duit rakyat yg depa duk kebas..7 keturunan makan tk habih!Kasi can ler rakyat nk hidup senang plak..

sastera berkata...

Kurang2 Tun Tido bagi gak naik bas bayar sekali jek untuk sehari.. Sampai ke 1 Malaysia tambang bas macam dolu-dolu balik.. Tiket laku sehala jek..

Alahai..

Tanpa Nama berkata...

boleh jadi benda ajaib terbaru kat dunia... kapal selam tak boleh menyelam..

dah tak tau nak cakap apa dah pertahanan m'sia ni...

Tanpa Nama berkata...

“Jadi, apa yang mereka cakap? Saya fikir mereka mesti "bercakap dengan tidak berasas," kata beliau.

- Yang cakap tak berasas tu Wak Sembab la....sapa lagi, jangan lah nak bermadah berhelah plak...Tok Jib sorang cukup ler....

Tanpa Nama berkata...

Menurut laporan PERC tu,aku btul2 malu sbg rakyat 1Malingsia....malu...malu...malu...
Cepat2lah kita tukar kerajaan...mat sembab ni bukan menteri pelajaran,tapi menteri x berpelajaran...
Sebagai menteri,dia patut mengakui kelemahan 1Malingsia dari menafikan segala berita2 yg timbul oleh pihak media luar dan cari jalan untuk memperbetulkan keadaan & kelemahan...
Kita x boleh menilai sifat atau diri kita sendiri melainkan orang yang mengenali kita...jadi,penilaian PERC terhadap 1Malingsia adalah satu fakta...bukannya gosip!!! Apalah bangang sangat menteri pelajaran nih??!!!
Walaupun aku ni x penah blajar science & math dlm BI,aku paham gak apa yg tengah berlaku dlm 1Malingsia ni berdasarkan laporan dari media luar...
Nak harapkan akhbar arus perdana sebarkan maklumat yang telus lagi adil,jgn harap la...sampai kiamat pn blm tentu akhbar2 pro UMNgOk ni akn berhenti membodek 'pemimpin' kesayangan kepala hangguk diorang....
Wahai warga 1Malaysia,jom pakat2 tukar kerajaan...lagi cepat,lagi bagus..

Lang berkata...

Tanpa nama bertanya:

Kapal yang tak boleh menyelam di panggil kapal laut. Kapal yang boleh menyelam di panggil kapal selam. Tapi kalau kapal selam yang tak boleh menyelam, nak panggil apa???

(angkat tangan sbb nak jawab)

Jawapan saya ialah "Kapal tanpa izin selam" sebab tak dizinkan menyelam. Kalau tak pon kapal selam perhiasan untuk tontonan LIMA

atau... kalau kapal timbul yang tenggelam tu namanya TITANIC yang kapal selam pastu terus timbul sampai bile2 rasanya dipanggil SITANIC

Lang berkata...

Setuju dengan Tanpa nama...

KDTAR tu salah satu benda ajaib di dunia tambahan kepada 7 benda ajaib di dunia. Rakyat 1Boleland boleh berbangga dengan tersenarainya benda ajaib dunia disini.

satu bukti kita BOLEH!

mayahalim89 berkata...

kahkahkah...bodoh piang punye be end...kalau nk tipu org yg dok jauh kat ulu, yg mmg x de can baca surat khabar bole la... (ada pun utusan meloya x pon berita hairan) x de masalah ekonomi, x de pergolakan kaum apanya...tengkorak dia...