Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 12 Februari 2010

PECAH BERITA !!! KAPAL SELAM TAK BOLEH TERBANG





KENAPA TIDAK BELI KAPAL SELAM INI YANG BOLEH TERBANG !



MASALAH TEKNIKAL PUNCA KAPAL SELAM TIDAK BOLEH MENYELAM - melayau

Panglima Tentera Laut, Jen. Laksamana Abdul Aziz Jaafar mengesahkan terdapat kerosakan teknikal pada kapal selam pertama negara, KD Tunku Abdul Rahman yang menyebabkan ia tidak boleh menyelam.

Beliau berkata, kerosakan mekanikal itu dikesan pada 17 Januari lalu ketika kerja penyelenggaraan dilakukan di Pangkalan Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) di Teluk Sepanggar, Sabah.

"Kerosakan itu melibatkan bahagian yang menyalurkan tekanan air keluar masuk yang menyebabkan kapal itu gagal untuk dilancarkan ke bawah permukaan air,” katanya kepada pemberita selepas Majlis Penyampaian Watikah Pelantikan Anggota Majlis Latihan Khidmat Negara (MLKN) di sini hari ini.

Beliau berkata demikian ketika mengulas laporan sebuah akhbar berbahasa Inggeris semalam yang melaporkan kapal selam pertama negara itu gagal menyelam berikutan masalah teknikal yang dialami sejak tiga bulan lepas.

Abdul Aziz berkata, berikutan kerosakan itu, kapal selam yang tiba secara rasmi di perairan negara pada 3 September tahun lepas dinasihat untuk tidak menyelam kerana dikhuatiri membahayakan.

"Kerosakan itu hanyalah kerosakan kecil dan kini sedang dibaik pulih oleh kontraktor yang dilantik, alat gantinya sudah diperoleh dan kerja menyelenggara sedang dilakukan,” katanya.

KAH KAH KAH

woit.... KAPAL SELAM ALTANTUYA TAK BOLEH PANJAT POKOK PISANG... kah kah kah...

woit.... KAPAL SELAM ALTANTUYA TAK BOLEH BUAT NASI LEMAK...kah kah kah...

woit... KAPAL SELAM ALTANTUYA TAK BOLEH BUKA KEDAI BUNDLE... kah kah kah...

woit... KAPAL SELAM ALTANTUYA TAK BOLEH PERGI PASAR...kah kah kah...

woit... MEMANGLAA TAK BOLEH... INI KAPAL SELAM... KERJA PASTILAH MENYELAM ..kah kah kah..

woit... TAPI KAPAL SELAM ALTANTUYA INI TAK BOLEH MENYELAM.... kah kah kah kah kah kah...

KAH KAH KAH KAH KAH KAH...

woit... INI BUKAN LAWAK SERAM..INI NAK BODOHKAN SATU MALAYSIA . kah kah kah..

nota:
inilah hakiktnya negara kita di bawah gerombolan
enjin jet hilang
rashia pertahanan bocor
tanah johor jual pada singapura
12 bilion hilang di pelabuhan klang
pelajar sekolah yang duduk hostel kena balik rumah ujung minggu
duit beli makanan tak cukup

bila lah agaknya orang melayu nak sedar
tak faham faham
tak serik serik kena tipu
pagi ditipu di tempat kerja
tengah hari ditipu berok tunggal
malam ditipu oleh tv
sampai jadi bodoh
cacing kerawit naik ke mata kah kah kah


DUNIA KETAWA DAN TERSENYUM HARI INI - KAH KAH KAH


(AFP) - Malaysia’s first submarine, a European-made Scorpene delivered last September, has developed problems that make it unfit for diving, Defence Minister Ahmad Zahid Hamidi said today.

The KD Tunku Abdul Rahman sailed into a grand reception last year as the first of two commissioned from French contractor DCNS and Spain’s Navantia for a total of 3.4 billion ringgit.

Named after the country’s first prime minister, it was hailed as an important acquisition despite opposition allegations of corruption in the deal.

"The submarine can still dive but when we detected the defects, we were advised that it should not dive," Zahid told reporters.

"The (parts found with) defects are still under warranty so the supplier and contractor are repairing them," he added.

Navy chief Abdul Aziz Jaafar said a problem first emerged in the submarine’s cooling system last December. After being fixed, another defect was identified in a different system last month.

"We hope it can dive again after February 18, so we can carry out the tropical water trials," Abdul Aziz told reporters.

The navy chief said the second submarine, the KD Tun Razak which is named after the nation’s second premier, is expected to arrive from France on May 31. It was originally scheduled for delivery in late 2009.

The two submarines have attracted controversy since the deal was signed in 2002.

Malaysia’s opposition claims that a 540-million-ringgit commission was paid to a close associate of Prime Minister Najib Razak in brokering the contract.

Najib has denied there was any corruption in the deal, which was made when he was defence minister.

KAH KAH KAH...

have a good weekend - british

a bonne wekend - french

lancau kena tipu - melayu johor kah kah kah




57 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

..yaaaa bedu bedu,,hureee...kung kung kungggg..ha ha ha ha...umno bodoooooooooooooooo

Tanpa Nama berkata...

selagi komisyen tak dibayar selagi tu kapal selam ni dihantui masalah...

Lang berkata...

Kebimbangan datang lagi....

nanti kapal selam kene sadai...
nanti ada anak kapal ingat kapal selam rosak...
nanti ada idea nak jual injin kapal selam...
nanti ada idea lagi hebat nak jual torpedo kapal selam...

bile agatnye nak SELAMat?

Tanpa Nama berkata...

Oooiiiiii!!!! Seram babe!!!
Agen datang balik......
nak ambik komisen kena tipu tu kot!
Agen Al-tan dari Ulan Bator tu!!!
Ini kena panggil bomoh-manteram.
Apa pulak panggil tukang injin?
Panggil tukang Jin la oii!

DACS Club berkata...

Hebahan Program http://dacs-club-malaysia.blogspot.com/

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah kah. lain kali baik beli feri, memang sah tak boleh menyelam. adoiii... apasal la bodoh sangat 1Malaysia ni.

Tanpa Nama berkata...

Woi!woi!woi!
1.Sapa kata pemimpin malaysia tak bijak!depa beli kapai selam 3 dalam satu!!
1.1.satu untuk selam!!
1.2.Satu untuk jadi kapai biasa!!
1.3.satu untuk terbang!

2.yang fungsi 1.1 dan 1.2,depa dah tunjuk kat rakyat malaysia!!berfungsi oiiii!!!Caya lah!!!Yang boleh terbang tu!!depa akan tunjukk nanti!!!(duitka terbang!enjin ka terbang!!tak tau la noo!!!)
3.Aku percaya kat pemimpin malaysia ni!!!kreatif dan inovatif dalam segala hal!!
4.razak baginda buat Phd kat Oxford tau!!otak baguiihhhhhhhh!!!!!Duit kapai selam!makan 7 keturunan pun tak habih oiii!!!
5.hang apa ada!buat bidang filem!!satu filem pun takdak!!!
6.ish!ish!ish!siaaaaan kat hang!!

Puan Ainon Mohd. berkata...

Mengapakah SPRM diam sahaja? Sudah tergigit lidahkah?

Siapa yang menge-cop "lulus" semasa penyerahan kapal selam itu dilakukan?

Tidak di-test dahulukah? (Sedangkan nak beli periuk nasi automatik pun kita mesti test dahulu sebelum dibayar dan dibawa pulang.)

Mana dia garis panduan prosedur perolehan yang digunapakai oleh pentadiran kerajaan (Kementerian Kewangan)?

Tanpa Nama berkata...

woi!woi!woi!
alahai lupalah pulak!!
1.hang pi kikih cat kapal selam tu sat!!tenguk casis dan nombok enjin!kota-kot kena kapai selam lama la pulakkk!!!Nak suruk puak PiSPAKOM!bukan boleh percaya sangat!!Belambak lori dan bas yang pass oleh pispakomm!(bukan puspakom no!nanti masuk dalam oiii)tenguk asap itam memanjangggg!!!
2.La ni musim AP belambak!!kot-kot ada kapai selam dibawak masuk guna AP macam yang dibuat oleh NeZA!!
3.Meghelikkk kilau!!kereta AP NeZA tau!!!!

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

kalau rakyat biasa yang suplay macam macam kena. tak kikut ni la
nak mencirit aku

Tanpa Nama berkata...

Ini memang berita seram...tegak semua bulu!! Beli kapal selam tapi tak boleh menyelam? Beli kapal terbang x boleh terbang...Seram,seram, duit komisen berjuta-juta, nyawa altantunya melayang....duit rakyat pun terbang....masuk poket gerombolan. Inilah juara menipu rakyat

Johan 23.01.84 berkata...

Sebab tu aku percaya pd Tuhan! kahkahkah..

Tanpa Nama berkata...

Kapal selam yang seram..
Ada al hantu raya..
Kena cari bomoh...
Jangan biarkan diri anda diselubungi masalah teknikal...

orangkasai berkata...

satu-satu kapal selam yang tak reti selam. kecik-kecik dulu mak pak dia tak bagi mandi sungai, itu pasai dia tak berani menyelam. kah, kah, kah, kah

Tanpa Nama berkata...

Jangan main main brader!!!
Kapal selam tak bolih terbang nanti kapal terbang pandai menyelam terus hilang sebab Tentera Udara Malaysia beli pesawat jet tanpa injin....
kenapa lah agak nya ya.....sejarah dalam dunia ada orang beli badan pesawat sahaja....hahahahhahaaha nanti kita dedah macam macam sebab semua general kaki bodek gerombolan tak ada telor...hahahahahahahaha
Mampus la kalah perang brader!!!!!

Pengejar Bintang berkata...

Kapal selam kalau tak boleh menyelam,bukan kapal selam namanya.Itu kapal korek.

Tanpa Nama berkata...

kahkahkah...memang lawak tak ingat...kalau kapal selam tak bole menyelam, pasti ada jubo yang tak bole berak...

hee hee hee berkata...

hee hee hee habis duit org malayci aku kerjakan bodoh punya pemimpin dan rakyat malayci lebih lebih lagi org unmongok hee hee hee kalau nak tenggelam senang aja bagi racun (big mama) aku naik hee hee hee bawak sekali c4 letak dekat bontot cfool satu kat bontut mamak kutty satu pasti tenggelam hee hee hee

Tanpa Nama berkata...

Patut la kapalterbang ngan helikopter kita selalu terhempas... Agak2nya tak leh terbang jugak kot...

KiLaT berkata...

kapal terbang pulak bulih solam.

Tanpa Nama berkata...

woooohooooo.....finally kapal selam aka besi karat rosak juga, tanya la najib kenapa? kan dia yang beli woooohoooo.....

kasturi berkata...

wal Najib bahalul beli kapal selam tak boleh selam! hahaha, nasib baik bukan selam tak boleh timbul, durjana, durjana! Tuhan dah nak tunjuk tu ! ingat ingat, woi!

Tanpa Nama berkata...

Salam Pak Isham..

Kapal selam ni cuma dapat buat 1 jer.. DUIT KOMISYEN AL-FULUSSSS..
hehe..
~~Hanuman Kera Putih

Tanpa Nama berkata...

alahai korang, baguslah tau awal ada problem. Kan naya kalau rosak..takker naya kalau tetiba menyelam rosak, sapa susah...

cassa berkata...

KAPAL SELAM SATU MEKANISME PERANG YANG STRATEGIK. KEUPAYAAN KAPAL SELAM MEMANG TIDAK DAPAT DINAFIKAN. LIHAT SAJA ZAMAN PERANG DUNIA PERTAMA DAN KEDUA. PENGLIBATAN U-BOAT MEMANG STATEGIK. NAMUM PERLU DILIHAT PULA KEUPAYAAN NEGARA.

RUSIA-PEMBUAT KAPAL SELAM (NO HAL)
GERMAN-PEMBUAT KAPAL SELAM (NO HAL)
US-PEMBUAT KAPAL SELAM (NO HAL)
FRANCE-PUN SAME (NO HAL)
SPAIN-PUN SAME (NO HAL)
MALAYSIA-???? (MEMANG CARI HAL)

*walaupun kite mempunyai manpower yang berkeupayaan skalipun, perlu diingat kapal selam itu perlu diselenggara. yang jadi hal, kos selenggara tu..ini high-excellent technology. bukan moto honda cup C70. nak barang kene beli. nak pasang kene beli. nak maintain kene beli. sume kene beli. harga pulak tinggi (tukaran matawang asing). kalau MALAYSIA da bule buat KAPAL SELAM, baru kite mampu nak mengoperasikan. perlu diingat, ini high-excellent technology.

Tanpa Nama berkata...

kalau bawa BIK MAMA pasti boleh menyelam secara auta..motik..wakakaaakkaaaaa...itu pun kalau hantu altun ..taya tak joint sama.

Tanpa Nama berkata...

Hoi, jangan sensasikan cerita!

Hoi, kecik punya hal!

hahahahahahahahahah!

Hoi, pelik betul lah!

Hoi, itu navy punya orang bukan calang2 punya kelulusan!

Hoi, semua otak terer2!

Hoi, malu! malu! malu! malu! malu! malu! malu!

Hoi, mana mahu letak muka ma???

Hoi, ini cerita macam cerita katun dah!

Hoi, lu nak amik lu punya untung, kapal bagi baik punya lah!

Hoi, apa sudah jadi ma!

Hoi, kapal tak boleh selam, lu punya untung masih sekapal!

Hoi, mana ada aci!

Hoi, pulang lah baik itu untung utk repair itu kapal ooooo!

Hoi, tapi jangan, itu kapal terus selam tak timbul2!

Hoi, banyak pening ini country ma!

Hoi, apa boleh bikin???????

Hoi, makan loti looooooooo!

Haiya! Haiya! Haiya! manyak suweeeeeeeeeei loooooooooo!

Mahu laya pon tarak syokkkkk ma!

Tanpa Nama berkata...

kapal selam ni..power window ok tak?

Keylee Daud berkata...

kakkaa baik beli ladang pisang

Tanpa Nama berkata...

kapalselam ni boleh nyelam la, cuma tak selamat je (ayat zahid midi tu) - sebab kapalselam brand proton la...

kalau mat2 navy 1malaysia tengah cruising tengah laut hirup udara segar sekali tiba2 kena nyelam sebab radar detect ada kapalperang singapore kat depan, hah! naya beb!!!

power window dia rosak, tekan2 suis tak boleh naik, kena hempaspulas tolak dengan dua2 belah tangan baru naik...
camana nak selamat kalau nyelam tingkap terbukak??!!

tak gitu zahid midi???
kahkahkahkah

Tanpa Nama berkata...

komisyen3x...

fulus3x...

masyukkk...

sapa yg makin kaya sapa yg makin papa ni...

oii jhor totok, UmNGOK dah xrelevan tuk zaman skarang nih...anak muda dh xmain dah Umngok2 ni...

anak muda skrag beraspirasi berahi tuk meRAKYATkan negara,,,baru coollll...

kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

belom perang dah tak berani menyelam.

singapura tengok sebelah mata senyum lebar.

aku beli motor seken rm 250 pon ada gerenti 3 bulan.

ini kapal selam tak kan tak ada gerenti?

beli tak ada gerenti memang budus!

tak boleh menyelam lagi baik

kalau boleh menyelam nanti tak boleh timbol langsung lagi susah

Beli sampan buat kapal selam lagi baik. ada gerenti 6 bulan lagik.

ngok betol budak yang beli tur!

Tanpa Nama berkata...

Kapal Selam? hahahaha. Teringat aku kat "Rumah Api Kapal Selam", depan MPPJ, bersebelahan 7-eleven. Sini rumah untuk Kapal Selam yang tak boleh selam, memang besh..

Ada mamat tionghua antar bini keje sini petang2, pukul 11-12 dia pi amik la. Bini dia keje part-timer kat sini. Lawa siot, boleh langgan jugak kalo mau. Depan MPPJ tu...

Isham, hang boleh pi check kalo rumah api ni masih berfungsi. Aku nak langgan, tapi fulus takdak.

Tanpa Nama berkata...

Tuan TT

Duit beli kapal selam tu kalau buat beli gudang garam seludup mau tak abis 16 keturunan!

Kembang bibir isap gudang garam tu pon belum tentu abis!

hai! Kita punya kapal selam nak main air pon dah malu-malu!

Buat tukun lagi bagus.

PEMBELA berkata...

Kapal selam tak boleh selam takut tengelam daaaaaa....

Tanpa Nama berkata...

hahahaha...sumpah Altantuya dari kubur buat Bang Jib dan Bik Mama.

Tanpa Nama berkata...

hoi.... kapal selam tu boleh tenggalam le..... bik mama masuk dlm kapal selam tu pasti boleh tenggelam.....kah kah kah kah.... mangkok btul orang-orang umno ni....

Apollo 2020 berkata...

harap abang hisham baca sampai habis. lagi satu kelemahanan kpl selam KD TAR yg ramai tak tau.

satu lagi keje setan AMNO. yg sebenarnya bro hisham, kapal selam nie kalau boleh selam pon tak boleh bertahan lama bawah air sebab tak ada sistem AIP( Air Independent Propulsion ).

AIP merupakan satu teknologi pembakaran diesel tanpa menggunakan oksigen. Tanpa AIP sesebuah kpl selam cam KD TAR nie, terpakse timbul selalu utk sedut oksigen bagi menggerakkan enjin.

semasa timbul/ enjin diesel digunakan, bateri akan dicas. bila bateri dah full, barulah kpl selam boleh selam dengan menggunakan enjin kuasa bateri.

tapi masalahnya, bateri tak tahan lama. so kpl selam nie terpaksa timbul balik utk cas baterinya semula dgn menghidupkan enjin diesel. enjin diesel menggunakan oksigen. kalau selam bawah air cammane nak sedut oksigen dlm air laut tanpa sistem AIP nie.

so kpl selam KD TAR nie mmg dah bermasalah dari mula lg sbb yg beli nie bukan pakar tentera tp org politik nk komisen.

cuba bro hisham google apa sebenarnya AIP nie. sbb tu perancis tak gune model scorpene sbb dah ketinggalan zaman. negara2 lain yg beli kpl selam scorpene nie ada pesan pasangkan sekali pakej AIP. tp malaysia takde.

kpl selam tanpa AIP akan menghabiskan 90% masanya dengan timbul tp 10% sahaja utk menyelam. sbb kuasa elektrik bateri tak bertahan lama.

utk cas semula bateri nie hingga full akan ambil masa yg lama dgn menggunakan enjin pembakaran oksigen.

sebagai contoh, bateri kpl selam akan ambil masa selama 9 jam utk dicas, tp bila dah full, bateri ini hanya mampu membekalkan kuasa selama 1 jam sahaja kepada kpl selam.

tanpa sistem AIP, sesuatu kapal selam akan hilang kebolehannya utk menjadi halimunan kerana lebih banyak menghabiskan masa dengan timbul di permukaan laut berbanding menyelam di bawah permukaan laut.

kalau camnie senang kpl selam singapore nk detect sbb diorg punya dilengkapi AIP. nak detect tak yah timbul. pakai periskop pon dh cukup.

kpl selam KD TAR nie adalah kpl selam moden paling bangang di dunia sbb dia punya eksoz dekat atas menara kpl selam. tak percaya sila google image search. cuba bro hisham pikir apa akan jadi kalau kpl selam nie menyelam masa enjin diesel digunakan. mau taknya air masuk dlm eksoz. kalau nie berlaku enjin boleh meletup.

bukan aku suka-suka reka cerita nie tp aku baca dlm majalah TEMPUR isu oktober 2009. kalau nak, aku boleh poskan majalah nie pada bro hisham. sila gunakan e-mail.

bro hisham jgn ingat kpl selam je yg masalah. kereta kebal TDM beli hari tu, tangki minyak kat luar. kalau perang musuh tak yah gune javelin missile. cukup tembak kat tangki minyak kereta kebal, dah meletup musnah terbakar. tak caye sla gunakan google.

malaysia ada beli 4 buah kpl terbang kargo tentera model AIRBUS A-400 M. tp cam beli kpl selam takkan xde org yang amik komisen. tak caye bukak website AIRBUS MILITARY. lu pikir sendiri la.

Tanpa Nama berkata...

Cayalah bro APOLLO 2020...
Fakta berguna untuk gurujib...
org Umno,sila baca....telan habis2 kebodohan pemimpin2 pilihanmu...

Tanpa Nama berkata...

""hanyalah kerosakan kecil dan kini sedang dibaik pulih oleh kontraktor yang dilantik, alat gantinya sudah diperoleh dan kerja menyelenggara sedang dilakukan""

-kita tengok berapa lama kapal selam ini akan siap dibaikpulih.

-semua alat ganti sudah ada/ kerja sudah mula/ kontrektor sudah ada..

-berapa lama siap?

-satu bulan? dua bulan? tiga bulan? sembilan bulan? dua tahun? lima tahun? tujuh tahun? sebelas tahun? bertahun-tahun? tak boleh repair?

SS berkata...

lol. such an ignoramus moron.

i hope tht war shall come soon enough for ya guys to really appreciate wht we HAVE instead of condemning it.

apollo, good job, where did ya "wiki" ya comment? to come out with such a bullshit info? a big LOL for that one too.. ((:

Tanpa Nama berkata...

Tuan Apollo!!

Saya sangat setuju dengan pendapat tuan. Tanpa AIP kapal selam berinjen disel ini 90% hayatnya di permukaan dan 10% lagi dalam air kerana nak cas bateri.

habis kalau asik main di permukaan air, bukan kapal selam ler namanya.

Dicadangkan jual kat kementerian pelancongan singapore. boleh buka kpd pelancong tengok bawah laut. ada jugak untong.

tak pon jual kat kementerian perikanan siam nun. boleh selamkan terus jadi tukun tiruan.

Tanpa Nama berkata...

masa mula nak beli, bunyi gedegor-degor. kalah suara petir. semua hidung kembang-kembang besor. bangga katakan.

masa dah rosak, bunyi slow benor. kalah bunyi anak dara dalam kelambu malam pertama. semua hidung mancung-mancung macam tak ada hidung sebab takut SPRM masuk.

Jangan takut laaa! SPRM tak akan masuk punya!

Tanpa Nama berkata...

Tak buleh selam kalu

Kita ucap SELAMat JALAN DAA!

SELAMat MEMBELI KAPAL SELAM BARU!!

Bukan duit bapak aku!

**bukan aku yang kata tur

Tanpa Nama berkata...

Tiba-tiba aku teringat masa zaman mula ikut geng reformasi 1998 dulu. Sup terpedo.

malam ni kalau pekena sup terpedo kapal selam, syok jugak.

lama dah tak pekena sup tepedo kapal selam kat mesjid pakistan jln raja muda musa, chow kit

sup terpedo kapal selam mamak tu power betul. Tak ada la tersadai-sadai macam kapal selam 1malaysia nih.

Pok Cik Wingggg berkata...

Cerito pasal kapal solam ni

Pok Cik teringin pulok nak menyolam

dah lamo pok cik tak menyolam mok cik ekau tu

kapal solam pok cik tak berapo elok dah

sapo-sapo yang boleh repair kapal solam pok cik, silo hubungi pok cik.

p.kuatkuat berkata...

Belacan yg kandungan protin tak cukup boleh dikesan ,,,,?
kapalselam tak boleh selam boleh lepas,,,
ka.ka.ka..

Kucing Parsi berkata...

beli kereta kebal tapi tak dapat bertempur
kena baling batu pun dah terbarai

ibarat beli barang bundle. tapi yang first hand lagi murah.

Allah menunjukkan kuasanya, dengan apa segala kehendak Nya dia berhak untuk melakukan apa yang di kehendakinya

kapal selam malaysia dah tak dapat menyelam barang baru hantar dah rosak
takdak warranty. nanti bagi laporan penuh dalam masa sebulan

tapi habuk pun tarak

visit

http://melodymockers.blogspot.com/

Tanpa Nama berkata...

Sebenarnya kapal selam ni memerlukan "korban" macam lancang kuning jugakla....tu pasal la dia tak leh menyelam...

Tanpa Nama berkata...

Sumpah Altantuya 7 taun. Selam bik nama 7 hari dalam baldi baru boleh tenggelam. Kah gah kah kah

Tanpa Nama berkata...

hahahhaha, kapal terbang x de enjin. kapal selam x leh selam. serupa macam ade kote tp mati pucuk.hahahahahah.

cassa berkata...

AIP (AIR INDEPENDENT PROPULSION)
bukan macam tu bro..

AIP NI MEMANG PAKEJ SEKALI PEMBELIAN SUBMARINE SCORPENE. LAU X SILAP SCORPENE CUBA ADE PAKAI. INDIA PUN ADE KOT. CUBE CHECK LA. MENATANG NI MACAM EKZOS YANG SALUR ASAP KELUAR APABILA KAPAL SELAM NAIK KE PERISCOPE DEPTH (X TIMBUL SEPENUHNYA). MENATANG NI AKAN NAIK DAN KUARKAN ASAP SEMASA GENERATOR DIHIDUPKAN UNTUK CHARGE BATERI KAPAL SELAM.

OK, BENDE NI SEPATUTNYE ADE KAT SCORPENE KITE. TAPI NAK PASANG BOLEH, KENE TAMBAH DUIT SKET LER. PASAL NI TEKNOLOGI MODEN TERKINI TENTANG KAPAL SELAM JENIS DIESEL. JUSTERU, ADE MALAON SUDAH SKIP MENATANG NI. X PAYAH PASANG PUN XPE. BAJET TU DIALIHKAN SEBAGAI:

KOMISEN KONTRAK!

JADI KENAPE CUBA PUNYE SCORPENE ADE MENATANG AIP NI TAPI KITE TAKDE. JAWAPANNYA MUDAH. BUKAN NEGARE XDE BAJET MASA TU, TAPI DUIT TU JADI KOMISEN KONTRAK.
SIMPLE BUKAN?

INI KAEDAH MATEMATIK MUDAH
INI KAEDAH BISKUT CHIPSMORE

DARI SEGI TEKNOLOGI MEMANG CANGGIH LA. PALING SENYAP. BULE TEMBAK PELURU BERPANDU. TAPI MENATANG AIP TU JE XDE. RASE KENE TIPU AK?

KAH KAH KAH
ADE MUNKEE DA KENYANG DA
KAH KAH KAH

Lang berkata...

Kenapa masa nak beli dulu tak suruh belajar menyelam sekali… bagila duit buat tiusyen nyelam ke…


Sekarang ni navy kene pilih tempat parking yang disediakan… satu di muzium Negara satu lagi di muzium TL D1M… boleh… boleh… boleh…

nasa berkata...

Ini bukan Kapal selam tapi KAPAL SERAM..........

Tanpa Nama berkata...

nati bro isham minta tolong hantar kat kelantan buat tempayan budu lagi baguih...hehehe

rugi duit rakyat betul

Merbau (Intsia plamebanica) berkata...

kah..kah..kah...
apa punya kapal selam
baik tak payah boh nama kapal selam
boh nama kapal timbol
woi!!! orng amenoo!!
hang tngok sendiri reja mnteri hangpa
nie bukan bodoh dah nie
nie banggang tahap......
(aku pun tak tau tahap apa)

hangpa pikiaq la sendiri...

Tanpa Nama berkata...

org umno org pas org keadilan org dap org mic org-org 1 malaysia korang sume bangang sebab korang pecah rahsia sendiri kat sini kahkahkahkah