Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 9 Februari 2010

BERITA BAIK UNTUK PEJALAN KAKI




KECIK KECIK AJAR BERJALAN - SUDAH BESAR BOLEH MAIN C4




SUBSIDI TENAGA TIDAK BOLEH LAGI DIKEKALKAN -melayau

Pemberian subsidi termasuk di dalam sektor tenaga tidak lagi boleh dikekalkan sebaliknya perlu distruktur semula dan dihapuskan secara berperingkat-peringkat.

Najib Tun Razak berkata, penghapusan subsidi itu akan memberi ruang kebebasan kepada inisiatif swasta dan kuasa pasaran.

Menurut beliau, kerajaan tidak mungkin selama-lamanya mampu memberi subsidi yang lebih dan menawarkan tenaga di bawah harga sebenar.

"Kita (kerajaan) tidak mungkin berupaya untuk terus menanggung subsidi tenaga yang lebih dan murah.

"Kerajaan sepatutnya memberikan peruntukan yang lebih baik kepada sumber-sumber negara, tetapi gagal berbuat demikian kerana terpaksa menanggung perbelanjaan yang besar dalam subsidi,'' katanya.

KAH KAH KAH...

KAH KAH KAH...


woit... INI BERITA BAIK UNTUK YANG JALAN KAKI...kah kah kah..

kah kah kah... KERETA MENYIBUK DI JALAN RAYA...kah kah kah..

kah kah kah... NAIK KAN SAMPAI 10 RINGGIT SATU GELEN... kah kah kah..

kah kah kah... INI CARA NAK KURANGKAN SESAK.... kah kah kah..

woit... TAPI... MAMPUSLAAA... ORANG TAK ADA DUIT... kah kah kah..

woit... SEMUA AKAN NAIK HARGA.... kah kah kah..

kah kah kah... PENGANGKUTAN AKAN NAIK... TAMBANG BAS NAIK... kah kah kah...

nota:
nampaknya minyak akan naik hingga ke 3 ringgit lebih.
lebih tu tak tahu berapa?
mungkin lebihnya sepuluh ringgit atau lebihnya tujuh puluh sen
tapi yang penting hanya lebih dari 3 ringgit.

ini untuk beri swasta buat untung
ini untuk buat pasaran terbuka
akhirnya bukan terbuka sahaja
akhirnya nya terkangkang terus kah kah kah


INGATAN:
harga minyak dimalaysia
masih murah jika dibandingkan
dengan harga di sweden kah kah kah




14 ulasan:

mae berkata...

baru gua tahu selame ni kite hidup dengan subsidi..kalau takde subsidi mati la kita..tooolloooong la jangan tarik balik subsidi ni..
SKRIP INI DITAJA OLEH KETUANAN MELAYU..

benludin berkata...

ceh!! naik lagi harga minyak!

Tanpa Nama berkata...

aku ingat, rakyat malaysia banyak makan minyak la...bahaya kesihatan diri sendiri tau...apakata minyak dinaikkan ke rm50 seliter...ini baru chic...takder orang akan menyalahgunakan minyak lagi...

Tanpa Nama berkata...

limau itu gambaran bontot shaaaifool.... yea saya menang!!

Tanpa Nama berkata...

najib is an idiot!!! those who are with him are also idiots!!!!



gibuk

Saiful berkata...

limau..lambang..parti baru tt..yg akan potong stim..bagai org yg dok stim tu sedaq..bukannya sedaq cam kat png tu..sedaq ..bukaka mata makan limau..bagai lawas sikit berak..
ya betui..minyak akan naik lagi..gomen dah tak dak duit..gerombolan kena sapu duit subsidi.baru ada duit..nun..geng semua kaya22..bil letrik depa pun 2-3 ribu ..tu mat tempe..gi tanya bila api..berapa..
bersedialah wahai rakyat marhaen..minyak akan naik..kat rakyat indon ngan bagla..pi cari ic ..pi beli ic cepat2..nanti lagi mahai bayaq minyak..atau pun kawin ngan janda2 dimsia yg semakin byk..yahoo..idup msia ku..dah semakin jemu dgn negara sendiri...

Tanpa Nama berkata...

aku dongar minyak nak naik rm3.80 seliter.

Tanpa Nama berkata...

Sah memang sah!

Berita macam ni memang dah sah.

petrol akan naik.

Tnb akan naik.

harga barang seperti beg sekolah, tilam, pisau cukur, daun ubi akan naik.

harga barang yang tidak naik ialah getah beku dan getah sekerap. kelapa sawit felda pula dijangka maintain harga.

tak apa. kita boleh menyerap kenaikan harga hingga 400% walaupun gaji kita tidak naik.

bijak ketua kampung kita mentadbir kampung antah berantah!

bijak! bijak!

Tanpa Nama berkata...

Salam Tuan.

Sejak piyem kita pegang jawatan ni, yang rakyat dapat ialah potong, potong.

Yang rakyat dapat ialah kurangkan subsidi dan tarik subsidi.

Yang rakyat bangga ialah kita kaya dengan slogan.

Rakyat tak mampu nak makan selogan. Slogan tak bagi perut rakyat kenyang!

Belajarlah mentadbir dan cari duit macam piyem kita yang terdahulu.

Slogan:
"Jangan keringkan poket rakyat"!

Tanpa Nama berkata...

Ini lah 1 Malaysia,same2 susah,same2 senang ada faham,ha ha ha ha ha ha ha ha,gluuuurp!!den tercekik air liur.

Tanpa Nama berkata...

Kebetulan nak tarik subsidi ni, apa kata kalau tarik sekali segala cukai-cukai yang mencekek leher tu.

Itu baru kira aci. baru kira adil.

Kalau kerajaan dah tak mau tolong rakyat melalui subsidi, tak payahlah rakyat nak tolong kerajaan melalui cukai.

Ini tak aci. Ini tak adil la!

Mana boleh main ngelat. Subsidi hang nak ambik. Cukai pun hang nak ambik.

Habis, kita orang dapat apa??

Dapat slogan aja lah!!

ABU berkata...

gua rasa kalu anwar kena lokap lagi confirm minyak naik.. apa dorang ingat tanpa anuar orang lain tak leh bangkit tentang pasal minyak ka....

jebatmalaya berkata...

ha ha ha... inilah dia RAKYAT DIDAHULUKAN PRESTASI DIUTAMAKAN... terbarailah rakyat 1 malaysia... siap sedialah... aku pun tak nak buat camner... yang pasti x beri undi pada barisan

Tanpa Nama berkata...

harga keta turun ..sal tu la harga minyak dinaikkan....
kita dah tak ada minyak...yang tinggal minyak gamat je..itupun tak dapat menampung kete keta yang ada di malaysia nie.
kalu tak nak minyak naik pakai keta lembu la.
harga minyak kita tak la mahal sangat kalau dibanding kan dengan minyak minyak di sweden.
kalu harga minyak dan barang tak naik ,kami bukan lah BN namanya...
itulah dialog atau ucapan yang akan di mediakan oleh ahli ahli gerombolan B END