Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 9 Februari 2010

DARI JALAN DUTA



MAT EZAM MALU MALU KUCING - TAK BERANI DATANG MAHKAMAH





nota:
siapa dapat teka
apa dia limau ini ?

kalau jawapan betul dapat
hadiah berjongging dengan bik mama kah kah kah


BICARA ASENIK

Mat Ezam telah tidak datang hari ini.
Dia malu untuk menunjukkan sokongan ke mahkamah.
Tapi Lokman Adam, Hanifiah Man dan Roslan Kassim
semua datang.

Esok sambung lagi.

BICARA ANWAR

Tangguh ke esok hari.
Masih baincang untuk tendang hakim
yang berat sebelah.

WARTAWAN

Waaaala punya ramai
macam tikus di Jalan Talawi Bangsar.

PEGUAM

Sewel – tak ramai yang cun
Semua banyak kepala botak.
Sivarasa botak.
Sankaran botak.
Sapaikan bini Madey pun jadi botak kah kah kah

SAIFOOL

Masih kelihatan mengengkang
tak tahu pasal apa.
Mungkin belum berak pagi tadi kah kah kah

ANWAR

Cool - tak pakai cermin mata
kerana kesakitan mata.
Atas nasehat pakar mata
mata perlukan banyak cahaya matahari.

Peminat tak putus putus datang ke Jalan Duta
mentang mentang Answar masih ada tiga aank dara
lagi - ramai anak muda berduyun tunjukan sokongan.

MAHKAMAH PESE KUTU AN MEMMBUAT KEPUTUSAN

Hari ini Mahkamah Perse kutuan membuat
keputusan bahawa Zambary tetap menjadi Menteri Besar
Perak.




16 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

TT,
Mahkamanh duniawi.
Kalau mahkamah ini kata zamri adalah raja pun kita kena setujulah.Hanya kucing-kucing yang mungkin tak setuju.

Tanpa Nama berkata...

Dia sakit mata.
I lagi sakit mata tengok dia.
Eyes are the windows of the soul.
And it shows he's guilty, guilty guilty.
Wakakah.

Sukj berkata...

LIMAU OREN TU BUAH2AN KEGEMARAN FIRAUN...kah kah kah kah

SIAPA MAKAN LIMAU OREN...GERENTI LEBIH CEKAP UNTUK KELENTONG MELAYU...kah kah kah kah

BUNG PANTANG TENGOK LIMAU OREN...SEBAB DIA INGAT ITU ZZ PUNYA...kah kah kah kah..kah kah kah

SyawaL berkata...

Zambry MB ku ....cess....sakit hati betul laaa...

YB Zul Nordin pekabo?

Wee Phak Yew berkata...

Haiyaa...
Sikalang jadi geng PR tatak syiok maa..semua jadi tatak baik.Itu Perak kalah,Nik Ajis sutak nyanyuk sama itu brader Anwar hantam belakang punya kes pun sure kena maa....Haiyaa, gua punya mood tatak baik loh, mau bakjujeng pun tatak keluar ayer loh!Manyak suwey la semua....

Tanpa Nama berkata...

ya ka? Bangan macam tu pun dapat jadi MB juga ka?

Tanpa Nama berkata...

zambri is an idiot!!!those who are with him are idiots!!!


gibuk

Tanpa Nama berkata...

aku sambung lagi..loh....tukang tebar roti pon leh jadi mb???..kalo cam tu,aku yang keje rapair kpala paip rumah orang leh la jadi pn plak....tak gitu???

Kapten Zero berkata...

Keputusan mb perak dgn kes 2 pemimpin pas selangor sama nilai truma dan penghayatan rakyat; 2 badan kehakiman sama perangai, pegangan, monaki dan autorkrasi; tidak berpedoman kpd ajaran islam; ular-mak Pas zaman moden ; ular-mak bekas Foram perdana TV. badan kehakiman persekutuan misti patuh dan taat pada UMNO dan raja kerana mereka yang lantik dia jadi hakim; seperti para nabi patuh pada allah;

nansgsmk berkata...

ds nizar mb rakyat perak. zambry mb mahkamah persekutuan.

Tanpa Nama berkata...

Kapten Zoro!

Jangan samakan ketaatan hakim kepada raja dengan ketaatan Rasul kepada Allah!

Sesat nanti!

ketaatan hakim kepada raja ada peraturannya.
Ketaatan Rasul kepada Allah ada pendomannya.

Ketaatan manusia kepada manusia dengan ketaatan manusia kepada Rasul jauh berbeza!!

Manusia dengan Allah tak sama!

Pendangan anda jauh tersesar!

Hamba Allah berkata...

semua manusia gila politik. gila dunia. sampai akhirat pun dah lupa. buat baik berpada-pada, buat jahat jangan sekali. Allah sahaja tahu kebenaran. aku tak mau sokong sapa2. kalau aku salah. aku jugak yang masok neraka. cermin diri. namun begitu, orang munafik fikir mereka ini semua betul. mereka lebih risau tentang org lain daripada berfikir tentang diri sendiri. hidup diri sendiri tidak betul, ini kan pula nak mengomen n kacau n risau tentang hidup org lain. apa nak jadi manusia sekarang. Nabi s.a.w. pernah kah nak buat komen sekadar nak sebut kata kesat dan kutuk orang walaupun musuhnya? manusia memang telah lupa diri. itulah yang orang kata, kiamat sudah dekat. lebih baik bertaubat dan lakukan untuk diri, keluarga dan masyarakat kerana masa sudah singkat.

demi masa. sesungguhnya manusia itu kerugian. melainkan yang beriman dan beramal soleh.

jadi. luangkan masa anda nasihat menasihati antara satu sama lain. ingat-ingati antara satu sama lain. bukannya mengutuk sana sini membuang masa yang semakin singkat.

jika anda terasa panas membaca nasihat ini. beristighfar. sesungguhnya syaitan itu musuh yang nyata.

setapa berkata...

Maksudnya pada tahun baru cina nanti kita pergi rumah camry(opps zamreeee eee )dia nak bagi buah oren meraikan kemenangannya sebagai menteri besar(lebih besar dari undang-undang)Kalau oren tu manis sah la dia menteri halal dan kalau masam jangan nak minta sijil halal jakim pulak.

Tanpa Nama berkata...

Zambri MB (Mamak Butuh)........ pengkhianat Rakyat negeri Perak yg ditaja oleh puak yahud umno.

Tanpa Nama berkata...

haha..apa yang berlaku di PERAK DARUL KARTUN ialah sama seperti perlawanan wrestling, dimana hakim/pengadil buat2 tak nampak kesalahan yang penonton nampak terang2 di depan mata... hahahaha

Tanpa Nama berkata...

....bro tukar tiub lu sudah lebih anak dara anwar jngn sebut ...lu mau padam ka..lu jngn bikin panas ..