Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 13 Februari 2010

DEMO TELAH DITERIMA SEBAGAI SATU BUDAYA



JADIKAN DEMONSTRASI SENI BUDAYA POLITIK DI MALAYSIA




YBK: 1,000 DEMONSTRASI HANTAR MEMORANDUM KEPADA MB - melayau

Kira-kira 1,000 ahli UMNO dan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) hari ini menyerahkan memorandum mendesak Menteri Besar Selangor, Abdul Khalid Ibrahim menerima semula cek bernilai RM5.46 juta bagi membayar cukai tanah tertunggak milik Yayasan Basmi Kemiskinan (YBK).

Terdahulu, mereka berkumpul di bangunan Setiausaha Kerajaan (SUK) negeri di sini selepas solat Jumaat.

KAH KAH KAH...

kah kah kah... MADEY TERKENCING KENCING... kah kah kah..

kah kah kah... BUDAYA DEMO TELAH MENYERAP KE DALAM GEROMBOLAN... kah kah kah..

kah kah kah... INI PERTANDA BAIK... kah kah kah..

kah kah kah... INI YANG WAJIB KITA GALAK KAN LAGI... kah kah kah..

kah kah kah...AJAR LAGI RAMAI ANAK MUDA TURUN BERDEMO... kah kah kah

woit... JADIKAN BUDAYA DEMO BUDAYA POLITIK NEGARA KITA...kah kah kah...

kah kah kah... SYABAS... SALUT...kah kah kah..

kah kah kah...BERDEMOLAH KAMU SEBELUM KAMU DIDEMOKAN.... kah kah kah..

nota:
madey terkedu
kerana ahli gerombolan sudah
pandai berdemo
dulu firaun cakapm demo bukan budaya kita
hari ini demo sudah jadi budaya gerombolan kah kah kah




6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tahniah piyem.

ini berita demo sudah cukup baik.

baik untuk labu. baik untuk labi.

haji bakhil duduk tengah. jangan kacau labu. jangan kacau labi.

tok bomoh tukang jahit kasut jugak yang untung!

nang botinang. tui botitui!

**itu kata p romli.

orangkasai berkata...

KJ menantu paklah kata orang yang berdemo sebagai berok. kah, kah, kah depa pun nak jadi berok

amalhaj berkata...

assalamualaikum!
sesape yg nak berdemo jgn join demo gerombolan sbb tak merase le mengkome hujan "air gatel" dan "asakan" polis ngan fru.

Tanpa Nama berkata...

Isu ini dah bagus...kalau tanah anda dirampas bole panggil sanak saudara dan orang kampong bikin demo...(UMNONGOK RAMPAS BERAPA BANYAK TANAH MELAYU DULU....SERAH PADA CUKONG).Ada ke patut YBK dah la dapat tanah free...tak bayar cukai bertahun-tahun ...bila nak diambil balik oleh kerajaan suruh pak turut buatdemo.Wooipikirlahlah sendiri demo tu untuk siapa??hanya...untuk orang2 atasan YBK untuk kantong mereka....bukan untuk kamu yang berdemo....bodoh macam lembu...tu laa dulu bawa kepala lembu sekarang dah jadi lembu ditarik hidung pulak..."BERDEMO BOLEH...BIARLAH KEPADA PERKARA YG BERFAEDAH"

Tanpa Nama berkata...

bila dtindas dgn plbagai akta yg mngarut dn hanya mguntungkn sblah pihak, x tmasuk lg plembagaan lapuk yg langsung tdak msebelahi rakyat...
mana lg tempat utk kami 'hamba' rak'yat msuarakn hak kami?

rak'yat dunia sdang mmerhati rakyat m'sia.

hidup rakyat.

Lang berkata...

MB Khalid sangat dikasihi orang...

Hantar cek saja, die merajuk...

Ha.. kali ni depa antaq orang pulak..

Bukan satu, bukan dua, bukan tiga, tapi segerombolan

Jangan panik, depa hanya nak pujuk supaya cek jutaan ringgit diterima.

Untung MB Khalid..

MB Khalid kene tanya depa,

Dah register ka?

pertama dengan SPR... kot-kot belum.. rugi undi

kedua dengan parti PR... kot-kot belum.. sayang undi melayang

ketiga dengan pak pulisi... kot-kot belum.. nanti jadi haram