Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 13 Februari 2010

LAGI KERJA JAHAT PKR




MELELEH AIR LIOR ZAHARAIN MELIHAT PADANG GOLF BUKIT JAMBUL




PAKATAN PULAU PINANG MAHU DEDAHKAN ZAHARAIN MALAM INI - malaysianinsider

Pakatan Rakyat (PR) Pulau Pinang mengisytiharkan “perang” terhadap Ahli Parlimen Bayan Baru Zahrain Hashim yang memutuskan untuk keluar Parti Keadilan Rakyat (PKR) berkuat kuasa hari ini, sekali gus bertindak sebagai wakil rakyat bebas.

Tidak sampai 12 jam selepas Zahrain mengumumkan tindakannya membelakangi PR dengan keluar PKR, Pengerusi PKR Pulau Pinang Mansor Othman pihaknya akan mendedahkan segala-galanya mengenai Zahrain dan menjawab tuduhan-tuduhan yang dilemparkan beliau malam ini.

Majlis penerangan yang akan dihadiri oleh Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng diadakan di bahagian pilihan raya Bayan Baru.

KAH KAH KAH...

kah kah kah... YA AMPPOOOON... TOLONGLAAA...JANGAN DEDAH... kah kah kah..

kah kah kah... YAN AMPOON... MALU MALAON INI NANTI... kah kah kah..

kah kah kah.... TOLONG LAH JANGAN BUKAN CERITA DIA DIBUANG DARI PIMPINAN PKR KERANA TAK ADA KUALITI... kah kah kah...

woit... YA AMPOON... JANGAN BAGI TAHU RAKYAT TENTANG KONTRAK PADANG GOLF.... kah kah kah..

kah kah kah... MANA NAK SOROK BONTOT MALAON INI... kah kah kah...

kah kah kah... TOLONG JANGAN BUKA CERITA MAK JANDA ITU...kah kah kah..

nota:
hoong segala macam hoong
hoong turun dari langit
hoong hutan
hoong gunung
hoong laut
hoong pasir
hoong segala macam hoong
kalau taik asal usul mu
maka ke taik juga kau kembali

( ini sumpah orang asli kah kah kah)



9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

hebat sumpah hoong tu, bro

rupa2nya nak padang golp pulak,
laaa cakap siang2, kah kah kah
padan muka mamat tu

-tak main golp -

Tanpa Nama berkata...

dari amenu dia datang, kepada amenu dia kembali.

bersyukurlah dia telah pergi meninggalkan kita.

semoga dia pergi dengan aman. Chinggggg!

orangkasai berkata...

hebat tukar tiub, orang belum dedah lagi tapi TT sudah sebut pasai padang golf, pasai mak janda. kah, kah, kah

Tanpa Nama berkata...

YA SILA DEDAHKAN SEMUA KECURANGAN PARA MUNAFIKUN DALAM PAKATAN RAKYAT, BIAR RAKYAT TAU... PERANGAI DEPA SERUPA UMNO JUGA.

Tanpa Nama berkata...

Hoi, banyak taik belom bersih!

Hoi, bersih taik lama taik baru akan muncul!

Hoi, perjuangan taik!

Hoi, perjuangan fulus!

Hoi, dalam politik taik boleh jadi wangi!

Hoi, banyak susah!

Hoi, itulah politik kong kali kong!

Hoi, politik yg hipokrit!

Hoi, politik nak penuhkan kantong!

Hoi, yang sengsara rakyat!

Hoi, isu yang patut diperjuangkan tak sampai!

Hoi, asyik2 cerita katak lompat!

Hoi, macamana nak maju!

Hoi, tak kan sampai kiamat nak tunggu!

Tanpa Nama berkata...

pemimpin jenis tangkap muat selalunya datang dan pergi. pemimpin jenis ini memperjuangkan isi perut sendiri dan membelakangkan kepentingan rakyat.

pemimpin seperti ini juga tidak akan mahu mendengar rintihan rakyat. bagi mereka, peduli apa dengan rakyat tetapi yang penting perut sendiri dan keluarga perlu diisi.

pemimpin jenis ini tidak pernah puas untuk terus meragut hak rakyat. seboleh mungkin, di mana sahaja dia mampu berpijak, di situlah dia mengambil kesempatan untuk mengenyangkan perutnya sendiri. Ia tidak lagi minat untuk mendengar pandangan atau bermesyuarah. dan pemimpin jenis ini banyak dalam tali perut kaum PKR.

pemimpin jenis ini tidak akan tinggal tetap di satu lubuk. ia akan berpindah randah berhijrah ke lubuk yang dirasai mampu memenuhkan isi perutnya. ia tidak malu untuk bertindak seperti keldai yang boleh dicucuk hidung oleh sesiapa sahaja asalkan isi perutnya penuh. rasa malu, setia kawan, tanggungjawab bagi kaum ini jauh dari fikiran dan asas perjuangan.

asas perjuangan hanya satu, tembolok sendiri. tembolok rakyat bukan dalam perancangannya. setiap masa dia cuba mencari peluang. peluang bukan untuk rakyat marhaen tetapi untuk isi perutnya sendiri.

bila ia gagal ia akan mula memeras. mengugut. melecehkan orang lain hatta rakan yang pernah tidur sebantal. mereka ini umpama seekor biawak yang tugasnya hanya menelan apa juga bangkai yang terhidang di depan mata.

pemimpin seperti inikah yang kita mahu. pemimpin yang tiada sifat istiqamah. pemimpin yang sifat munafiknya lebih ketara kelihatan. pemimpin yang kejujurannya dipersoal.

sebagai rakyat, kitalah yang menilai pemimpin. pemimpin tidak mampu untuk menilai dirinya sendiri, kecuali pemimpin jenis di atas!

pemimpin jenis ini bukan pemimpin rakyat, tetapi pemimpin projek, poket dan kroni! pemimpin jenis ini seharusnya tidak ada dalam kitab masyarakat malaysia masa kini.

mosabit berkata...

Bacaan talking....untuk alkataki minal pkr wal khinzir wal mughallazah.......

“Wahai Zahrain..janganlah kamu gentar serta takut....bila datang kepadamu...dua orang atau....roh Altantuya Rosmah atau Najib..menawarkan kepadamu..kemewahan....wang ringgit..pangkat serta habuan...janganlah kamu gentar serta ragu-ragu...mereka adalah spesis seperti kamu jua...maka kamu ambilah kesemuanya... sepertimana Kassim Baba bertemu harta karun...Sesungguhnya dari UMNO kamu datang....kepada UMNO akhirnya kamu akan kembali.... “

Alfa Romeo……

kah kah kah kah kah kah ....

Tanpa Nama berkata...

taik bkan sbarang taik,
taik dtg dr umno,
dr umno taik blik,
kpd taik blik ke umno...kah kah kah

Lang berkata...

Hmm... saujana mata memandang kehijauan green...

Hmm... berbintik-bintik.. lubang golf..

Hmm.. tenggelam timbul pasir di bunker..

Hmm.. wood, iron, putter, tee-off, flight... RM..RM..RM..

alamak... ape hal lak SPRM ni muncul dalam angan-angan aku...

kepala otak berjambul betul lah... potong stim.

dan... sang kaldai terkejut dari lamunan, kertas plan pembangunan padang golf terlepas dari genggamannya...

sang kaldai tunduk kecewa...

Hmm... masa untuk kembali sudah tiba.

TAMMAT sudah sabuah ceritera dari Cathay Kerris