Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 5 Mac 2010

JUAL PERMAIDANI ATAU JUAL ORANG




HABIS MELAYU KENA KELENTONG




POLIS DIGESA SIASAT CARPET RAYA – malaysiakini

Polis digesa menyiasat pengarah syarikat permaidani, Deepak Jaikishan, yang dikaitkan oleh penyiasat persendirian P Balasubramaniam dalam kes Altantuya Shaariibuu, kerana didakwa memperolehi pendapatan yang "amat meragukan" berjumlah jutaan ringgit.

Penyelaras Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), Badrul Hisham Shaharin membuat laporan polis mengenainya di Balai Polis Dang Wangi, di ibu negara petang ini.

Dalam laporannya, Badrul Hisham mendakwa, terdapat sumber yang memaklumkan kepadanya bahawa syarikat Deepak - Carpet Raya Sdn Bhd - telah mencatatkan pendapatan RM122 juta dan keuntungan sebanyak RM7 juta pada 2005.

Badrul mendakwa, keuntungan dan transaksi sebesar itu meragukan jika dirujuk kepada perniagaan berdaftar syarikat tersebut, iaitu penjualan karpet.


KAH KAH KAH...


woit.... MALIKUL SEMBAB TAK NAK TARIK LESEN MALAON INI...kah kah kah..

woit... MALAON INI SEWA KEDAI .... DARI WARGA NEGARA... kah kah kah..

woit...MACAM MANA MALAON ORANG LUAR... BUKAN BUMIPUTERA BOLEH BUAT DUIT.... kah kah kah...

woit... MANA DIA GPMS... MANA DIA PERKASA... MANA DIA PEWARIS... kah kah kah..’

woit... CAKAP BERJUANG UNTUK MELAYU... MALAON INI BUKAN MEKAYU .... kah kah kah..



14 ulasan:

Tuk Ketuo berkata...

Akum, weii bro ingat jual kapet tak bulek kayo ko.Tambi tu jual kapet pepet la.

Tanpa Nama berkata...

Macam mana tak banyak pendapatan...orang masuk tender...1 meter persegi RM1000...dia masuk...1Milimeter RM10...jadi boleh menang sebab murah...kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

Mufti dakwa PAS angkuh tolak kerajaan perpaduan di Perak
KUALA LUMPUR, 5 Mac — Ketika hampir genap dua tahun selepas pilihan raya umum ke-12, Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria mendakwa PAS bersikap angkuh dengan menolak syor agar dibentuk kerajaan campuran di negeri itu pada 2008.

Beliau menceritakan keangkuhan PAS Perak yang menolak mentah-mentah cadangan penubuhan kerajaan perpaduan di negeri itu walaupun secara dasarnya ia diperkenan oleh Sultan Perak, Sultan Azlan Shah dan juga dipersetujui oleh kepimpinan tertinggi parti itu.

“Apabila dikemukakan cadangan penubuhan kerajaan campuran antara PAS dan Barisan Nasional (BN), Pesuruhjaya PAS Perak, Ahmad Awang terus berkata, kita tidak akan bersekongkol dengan orang Islam (Umno) yang zalim, lebih baik berkawan dengan kafir (DAP).

“Saya tanya hadis dan ayat mana yang dipakai kerana setahu saya ada hadis mengatakan tolonglah saudara kamu yang zalim dan dizalimi. Saya kata jika BN ini zalim, saya tawarkan wakil rakyat PAS menjadi Menteri Besar dan yang lain akan jadi Exco bersama BN.

“Sultan secara dasarnya berkenan dengan cadangan ini, tetapi dia (Ahmad) masih berkeras menolaknya. Saya kata al-Quran menyebut jika sayang kepada kafir maka kita adalah kafir, beliau (Ahmad) kata dia menggunakan kaedah fikah dalam perkara itu.

shahmetal berkata...

Bila Bumiputera buat duit kau bising

Bila orang luar buat duit pon, kau bising

Satu hari nanti kalau Anwar Ibrahim jadi PM pon

Atau PAS meneraju sekalipon

Sure kau bising lagi. Mesti ko tak akan puas

Habis..

Bila kau tak bising?

Bila fahaman sosialisme ko dapat menapak.

Menular di jiwa semua rakyat Malaysia

Tapi malangnya itu takkan jadi.

So menyalak la ko sampai ke kubur. Kitorang paham kahkahkahkah

Tanpa Nama berkata...

Hoi, apa kena mengena dgn gpms, perkasa & prowaris?

Hoi, semua ada kepentingan!

Hoi, semua nak bodek!

Hoi, kau tanya lah mereka, adakah mereka berjuang dgn ikhlas?

Hoi, dapat strike satu mesti senyap!

Hoi, betul2 macam anaconda!

Hoi, semua hipokrit!

Hoi, perjuangan ada makna!

Hoi, sikit ajer yg ikhlas!

Hoi, semua nak jolok proposal!

Hoi, makcik felda tetap percaya!

Hoi, bila lah nak betol!

Hoi, masalah makin tak tertanggung!

Hoi, pening2 fikirkan masa depan anak2!

Tanpa Nama berkata...

zam zam alakazam....haaaaa..menjak bila dsri harussani jd tonto umno...

Lang berkata...

Kalau nak kaya... jual la karpet terbang atau kapet selam...

jual kapet biasa kayapla...

mosabit berkata...

malaon ni dulu kata sure heboh haram.......

sekarang ni dah halal pulak?...

kah kah kah kah kah ....

Johan 23.01.84 berkata...

dia buat side-business..jad i toyboy..

Tanpa Nama berkata...

Mat Hasan ekspot duit RM10 juta ke England niaga jual karpet ke?

Bila lagi SPRM nak tanya dia pasal duit tu?

Mat Hasan ni untouchable?

Tanpa Nama berkata...

Tuan Isham yang dihormati,
Janganlah tuan menghina orang yang menjual karpet.

Untuk makluman tuan isham
penjual karpet bukan sahaja boleh menyapu segala sampah dibawah karpet
malah duit dan dolar juga boleh disapu terus dibawah karpet tersebut
Inilah antara sebab mengapa penjual karpet boleh huntung berjuta-juta

Jadi, saya kurang setuju jika polisi menyiasat penjual karpet
Ini disebabkan polisi mesti bersopan santun dengan penjual karpet
kalau hendak menyiasat pun, saya cadangkan siasatan hendaklah dilewat-lewatkan hingga 25 tahun atau 54 tahun akan datang agar aspek kesopanan dan kesantunan dapat dilaksanakan dengan berkesan.

amaran untuk tuan isham:
"Jangan menghina penjual karpet kerana jika tiada mereka, siapalah bala di hati anda!"

Terima kasih daun keladi.

Tanpa Nama berkata...

Tanpa nama 09:37,

“Saya tanya hadis dan ayat mana yang dipakai kerana setahu saya ada hadis mengatakan tolonglah saudara kamu yang zalim dan dizalimi. Saya kata jika BN ini zalim, saya tawarkan wakil rakyat PAS menjadi Menteri Besar dan yang lain akan jadi Exco bersama BN.

Saudara ini berkata-kata sebagai seorang Melayu dan Islam yang baik. Tetapi didalam politik zaman sekarang orang pentingkan kuasa terutama UMNO/BN. Mereka cuma nak berkuasa tak kira zalim atau pun tidak bagi BN/UMNO; janji kuasa akan berada pada tangan mereka. Pas telah merasai kekejaman UMNO di Kelantan cuma orang yang belum rasa berkata oh! UMNO itu Melayu dan Islam. Zaman sekarang bukan semua orang yang bernama Islam itu Islam. Ini realiti ia sama juga dengan Melayu di negara ini bukannya Islam yang sebenar. Kalau anak sendiri di rogol dan ada yang siksa sampai mati dan ada juga buang anak sendiri dalam sungai dan tong sampah dimana haiwan pun tidak lakukan adakah separa manusia yang membawa nama Islam ini seorang Islam?.Kebanyakan orang UMNO mereka pentingkan kuasa politik dari agama itu sendiri. Agama Islam tidak menyuruh umat Islam bangga dengan keturunan atau kedudukan. Apakah ketuanan melayu itu tuntutan Agama Islam?. Bukankah khutubah terakhir Rasullah s.a.w telah menerangkan apakah makna kedudukan bangsa dalam Agama?.Mufti Perak itu kadangkala terlalu fanatik keturunan dari sebagai cendikiawan Islam dan Ulama yang sebenar. Ingat lagi?. Bagaimana beliau propaganda untuk UMNO , pernah kecohkan negara ini di media bahawa beribu orang Melayu akan masuk agama kristian di satu gereja di Ipoh?. Bukankh ia satu tohmahan dan Fitnah dan cuba wujudkan konflik agama dikalangan rakyat berbilang kaum dan agama di negara ini?. Kalau ia dari kalangan Ulama Pas; sudah lama dia ditahan bawah ISA yang haram disisi Islam itu. Parti Pas sebenarnya bukan tidak mahu berbaik dengan UMNO cuma mereka takut " Pokok Pisang akan Berbuah kali kedua"..mereka sudah serik dengan lakunan pemimpin UMNO yang telah lama diserapkan dengan mempertahan UMNO dgn apa cara sekali pun..halal atau pun haram. Maka bukankah baik lagi, berbaik dengan bukan Islam?. Sekurang-kurangnya kemungkinan dakwah Islam mereka akan sampai pada orang bukan Islam melalui pergabungan Pakatan Rakyat ini. Membawa Raja-Raja Melayu dalam konflik politik cuma mengundang konflik yang amat komplikasi kepada politik negara.Tinggalkan mereka. Pemimpinan UMNO kebanyakan adalah jenis "streo" dan imej yang mereka dipertontonkan adalah semata-mata untuk memenangi pilihanraya dan bukan berkhidmat pada bangsa dan negara dgn ikhlas. Mereka ini tidak ambil pusing berkenaan Al-Quran atau Hadis. Kalau cakap pun bukan serupa bikin.

Tanpa Nama berkata...

Sambung sikit TT...

Politik UMNO-BN adalah dimensi politik mengalihkan kuasa pengundi kepada ahli Kapatalis untuk ahli kapatalis membebaskan diri mereka dari cengkaman kuasa rakyat. Mereka ini menjadi perantara saja untuk mereka lakukan apa saja mereka sukai terhadap rakyat dan negara untuk keuntungan kapital mereka. Politik UMNO dikawal dengan wang ringgit...mana datang wang ringgit kalau bukan dari ahli kooperat yang keparat itu untuk hidup senang dan sogok segala mcm tindak tanduk politik. Trend baru UMNO beli MP dari pembangkang menggunakan koperat-keparat ini. Rakyat negara ini terutamanya orang Melayu di manupulasikan fikiran mereka melalui Media utama negara. Seperti setiap parti politik komponen dalam BN punyai surat khabar nasional yang terbesar. Segala projek mega bersangkut paut dengan kroni UMNO menggunakan sistem "I scratch your ..you scratch my back".Saya garu belakang awak awak garu kembali belakang saya.

Amnesty International mengatakan kebanyakan negara Islam didunia ini mempunyai kes rasuah dan pencabulan hak asasi kemanusian yang paling teruk didunia. Pemimpin yang memegang jawatan berpuluh tahun dengan lakukan apa saja untuk kekal berkuasa menjadikan rakyat takut dengan berbagai-bagai undang-undang yang kejam supaya mereka kekal berkuasa. Sebagai contohnya ISA dan akta hasutan yang ketinggalan zaman yang masih lagi UMNO/BN mengunakan kepada pemimpin politik yang membangkang mereka. Rakyat di selumuti dengan bermacam-macam kaedah manupulasi politik.

Pemikiran orang Melayu dibantutkan dengan propaganda kerajaan 'ala Nazi "ketuanan Bangasa Aryan". Ulama sepatutnya yang berani bangun dan bersuara menjaga kemurniaan Islam dinegara ini telah diselumuti dengan kekayaan, wang ringgit, jawatan dan pangkat. ULamak kerajaan telah menjadi Ular dalam Semak. Menjadi ajen kerajaan UMNO bantu untuk manupulasikan pemikiran Melayu Islam dengan Desepsi Politik menggunakan Keagamaan. Orang Melayu perlu bangkit dari khayalan dadah yang telah lama disuntik oleh UMNO ini. Orang Melayu sudah ketagih dengan Hak keistimewaan Melayu dan ketuanan Melayu. Tanpa dadah ini Melayu di negara ini hancur itu yang UMNO kata. Maka untuk mendapatkan dadah ini orang Melayu perlu Ikut UMNO jika tidak orang Melayu akan mati tanpa dadah ini. Yang ada dadah ini cuma UMNO Parti Pembangkang tak ada dadah ini maka mampuslah Melayu di negara ini kalau Parti pebangkang mengambil alih negara ini. Ini sistem manupulasi yang telah lama dirancang dan akan diamalkan setiap pemimpin UMNO yang akan datang. Maka Dadah yang UMNO beri inilah musuh no.1 Melayu. Tetapi oleh kerana gian sukar untuk tinggalkan maka orang melayu akan mencari juga dadah ini sampai bila-bila. Cuma genarasi baru yang cerdik tidak akan menjadi gian. Bagaimana nak hilangkan ketagihan ini?. Tepuk dada tanya selera.

Tanpa Nama berkata...

sahmental 09.52

memang sah mental hang ada yag tak kena. Hang amno cawangan mana??

bodek baik nampak!
banyak dapat projek ker?

kalu tak dapat projek
tak payah la nak bodek!
buat bazir air lior aja!