Selasa, 30 Mac 2010

SILA JAGA KESELAMATAN DIRI




LANTAI BANGUNAN DALAM PEMBINAAN UMT RUNTUH SEORANG PEKERJA MAUT
- mStar

Lantai di tingkat tiga sebuah bangunan milik Universiti Malaysia Terengganu yang sedang dalam pembinaan dekat Gong Badak, Terengganu, runtuh lewat petang tadi mengorbankan seorang pekerja binaan.

Dua orang lagi pekerja mengalami kecederaan serius manakala dua lagi cedera ringan.
Kesemua mereka adalah pekerja warga asing dari Bangladesh.Semasa kejadian jam 5.30 petang itu, tiga lagi pekerja yang turut berada di situ terselamat.

Timbalan Naib Canselor (Hal Ehwal Pelajar) UMT, Prof Dr Yahaya Ibrahim ketika dihubungi berkata, bangunan yang sedang dalam pembinaan itu adalah untuk menempatkan Institut Oseanograf dan Institut Akuakultur.

Runtuhan itu berlaku katanya adalah disebabkan oleh perancah yang lemah pada lantai di tingkat tiga.

“Itulah yang kita dapat tahu bukan disebabkan oleh struktur yang lemah," katanya.
Dr Yahaya juga berkata, satu siasatan akan dilakukan bagi mencari punca kejadian secara terperinci dan sehingga itu, semua kerja-kerja pembinaan pada bangunan berkenaan akan dihentikan.

KAH KAH KAH…

woit…SATU LAGI PROJEK BUMIPUTERA….kah kah kah..

woit…SATU LAGI JAWATANKUASA DITUBUHKAN…kah kah kah..

woit… INI MESTI PROJEK KRONI…. kah kah kah…

nota:
sila berwaspada
apabila menghampiri kawasan
pembinaan. sila perhatikan
jika dilihat papan kenyatakan
yang menunjukkan ini projek dijalankan
oleh kontrektor bumi sila jauhkan diri
untuk keselamatan besar kemungkinan
bangunan ini akan runtuh kah kah kah





18 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

terengganu darul runtuh cap ayam
kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

yg pelik tu suma yg runtuh kt terengganu.. ??
sure geng natang derih punyer keje nih.. patutnyer runtuh atas kepala diowang bru padan muka.

1 lg projek Barisan Nasional.

-budak itm

Lembaga berkata...

14 Rabiul Akhir 1431

Encik Ahmad Said
No 8, Jalan Beruang
Gong Badak
Terengganu Darul Runtuh
___________________________________

Per: Pertukaran Nama Negeri Terengganu

Dengan hormatnya saya merujuk tuan kepada perkara tersebut diatas.

Dengan sukacita dimaklumkan bahawa, permohonan tuan untuk menukar nama negeri Terengganu Darul Iman kepada Terengganu Darul Runtuh dengan ini telah diluluskan oleh pihak lembaga. Ini berikutan dengan beberapa lagi siri keruntuhan-keruntuhan yang telah berlaku dinegeri tersebut baru-baru ini. Kelulusan ini adalah berkuat kuasa dengan kadar serta merta.

Sekian, terima kasih.

"Berkhidmat Untuk Kroni"

Yang benar,
_________________
(Idris Menatang)
b/p Lembaga

Tanpa Nama berkata...

hahaha...aku selalu join kerje2 kontrek ni... rata2 kontrektor bumi ni, srp/pmr/spm pun lingkup (jangan teraser yer, ini realiti)...tup2 dapat lesen kelas F ke apa ke lancau... Bumi yang ada degree pulak, dialibabakan degree dia oleh kontrektor kelas F untuk dapekkan pulak lesen kelas A apa ke lancau... nak dapek projek, musti join UMNO la dulu walau hati tak mereng ke UMNO. ini jugak member aku ramai... carik makan beb! rata2nya tak pandai sembahyang pun, camanalah nak harap depa buat kerje dengan ikhlas...

one of my famous kontrektor guy, hahaha, asyik dapek projek buat parit jer... bayangkan kalo seluruh negeri Perak, 80% projek parit dia dapek.... kayo sampai kiamat oooo...

ada sekor sepupu Pak Lah, memang gue kenal, hanya projek tebas rumput jer dia dapek, tebas rumput tu..tabas rumput laaa, ini tebas rumput sepanjang PLUS highway dia dapek.... kat rumah ada berapa bijik ferarri, cuba teka?

ini contoh2 kontrektor berjaya bumi, gue masih ada contoh baik lagi, tak larat nak taip daa...kesemuanya "rezeki Allah" meh...budak lulus degree oversea pun, makan gaji takkan jadi kaya punyer, ini sekolah menengah pun dia tak mengaji langsung, boleh kayo...projek riban2 jutan2 lak tu...

ini bulum kisah cukong lagi.... cukong terpelajar lagi haibat!!!Ongkati contoh la kan?

bayangkan betapa dasat orang2 yang keciciran pelajaran ini menipu untuk menjadi kaya...lihat saja profile kompeni dia orang... boss aku cukong jugak, ada 60 bijik rumah sekitar lembah kelang... ini baruk rumah bai...bulum aset2 lain lagik...jika tak link ngan umno ngan mca, camana boss aku yang cerdik2 ikan ni bleh survive...sultan pahang pun dia boleh main isap telur saja...300 ekar tanah hutan pahang ditibainya jadi hutan penyelidikan projek biotechnologi...lawak kan??? ini baru cukong tak mengaji langsung sekolah menengah ni...

inilah kisah2 yang ada di negara kita, ramai tak tahu cukong2 95% berusaha merembat segala apa yang gomen buat projek. projek ikan keli ka, ikan pukimak ka....sampailah ke projek buat universiti pun...apatah lagi projek buat bangunan skycrapper yang mana bumi tak pandai nak carik lobang burit...

Melayu kontrektor bukan mau cari projek, mereka tido, melangut saja tunggu projek mai depan mata. Cukong bodo, depa melobi, mengupah bumi bersungguh2 untuk dapat projek. kenapa nak heran penipuan demi penipuan berlaku, rasuah sampai ke bentuk yang begitu kompleks untuk dihuraikan oleh mahkamah berlaku setiap saat, terus berjalan tanpa henti dilakukan oleh cukong laksana usaha tanpa penat yakjuj dan makjuj...

tolonglah malaysia, marilah kita sesama hentikan kebejatan ini dengan undi dan usaha berterusan tanpa henti untuk menjatuhkan BN. Inilah usaha kita yang amat besar dan antara beberapa jihad sebenar umat melayu pada dekad ini.

Tanpa Nama berkata...

Sebenarnya, projek kontrektor bumi tu kebetulan. Yang sebenarnya ialah Projek Kerajaan Barisan Nasional. Bila nampak aje papan tanda projek macam tu, cepat cepat elak. Nanti kalau bumbung tak jatuh, crane dia yang tumbang hempap kita

shahmetal berkata...

ada orang meninggal kot.. kok ye pon nak gelak2.

Pas-Pkr-Dap; PEROSAK RAKYAT berkata...

belajar kat oversea pun kalau semua cakap dia je betul, org lain semua tak betul hampeh juga..kena tipu je dgn budak sekolah menengah..psl apa? Sebab tu kalau ijazah je sebakul, tapi ilmu tak gunakan tu lah jadinya...org bodoh makanan org cerdik!

Mat Dangdut berkata...

Bik Mama katner semalam?...akakakaka...

Tanpa Nama berkata...

ni mesti kontrator UMNO punya kerja !! kantoilah wang rakyat !!

bikin bangunan kecil pun tak boleh lagi nak bikin 'Nuklear Reactor' ke ??

Selamatkan Malaysia dari UMNO !!

Tanpa Nama berkata...

Baguih-baguih aku sokong hang tanpa nama 09:18.
Aku rasa apa hang tulis tu betoi kot
Pasai aku pun tak berapa cerdik sangat macam cukong tak cerdik tu tapi boleh kaya raya
Bab menipu ni minta orang islam jangan amalkan la rezeki tak berkat duit dapat banyak mana pun tak pernah cukup
Duit keluaq macam ayaq

BaB nak pejatuh Be END lagi aku sokong so kawan-kawan diluar sana mai la kita sama-sama nyanyi lagu geylang sipaku geylang...he he he

49-51 berkata...

aku jamin jika Hishamudin Rais jadi calon dan menang jadi wakil rakyat Hulu Selangor, takkan ada bangunan runtuh kat situ.
TUKAR TIUB mesti dinobatkan sebagai calon PKR....jgn sudah terantuk baru nak terngadah.
Hishamudin Rais amat berkelayakan utk memenangi hati rakyat.

Tolong...ini bukan bodek! Ini realitinya tika ini.

Lang berkata...

Dasar Baru Pembangunan Terengganu Darul Runtuh.

Kuala Terengganu, 30 Mac. Berikutan beberapa insiden yang amat memalukan negeri, Mat Sengeh dengan persetujuan ahli lembaga negerinya telah menggubal dasar pembangunan yang baru dalam memacu pemodenan negeri tersebut. Walaupun dalam keadaan terpaksa, ahli lembaga negeri telah meluluskan dasar baru ini.

Berkuatkuasa 1 April ini, semua bangunan temasuk yang mencakar langit perlu dibina dengan menggunakan kayu, batang buluh, batang pinang dan beratapkan nipah atau bemban. Menurut kenyatan Mat Sengih, beliau tidak sanggup untuk terus tersengih dengan kebodohan kontraktor negeri menggunakan teknologi konkrit.

Ternama - betul dan benar

shock berkata...

TNC UMT ni pandai ke bodo ?

ada ke dia kata struktur tu runtuh sebab kelemahan perancah (scaffolding).

ni nak bagitau. Scaffolding gunanya bukan untuk tampung berat simen/concrete la beb. Ia untuk work platform je.

Ni mesti PhD dari universiti kangkung.

Sintok la teww... ni mesti jadi TNC universiti malaysia terengganu sebab sanggup jadi budak suruhan UMNO.

Tanpa Nama berkata...

KUALA LUMPUR, March 30 — Opposition Leader Datuk Seri Anwar Ibrahim (picture) caused a stir in Parliament today when he claimed that APCO’s links with the Najib administration started well before the 1 Malaysia concept.

Prime Minister Datuk Seri Najib Razak had previously stated that APCO’s engagement came after the inception of 1 Malaysia.

Today, Anwar said that leading figures within APCO were already working for the Malaysian government under the company Myteam Sdn Bhd.

“Before APCO existed in Kuala Lumpur, the government had appointed Myteam Sdb Bhd. This company, which had offices in KL, were led by key individuals who are also senior personnel within APCO.”

Paul Stranford who was the director of Myteam is now the CEO of APCO based in Kuala Lumpur and the other person, Margaret Kraus, is CEO of APCO Worldwide.

“Now the CEOs of APCO are key individuals involved in major accounts in Israel,” said Anwar.


AAPKO NEHI PYAR MOHABBAT HEY??...MUAHAHHAHAHAHAHA

Tanpa Nama berkata...

mengikut kajian yang telah saya jalankan sehari dua ini, kejadian runtuh ini berlaku kerana berkait rapat dengan bencana tsunami yang melanda aceh beberapa tahun yang lampau.

Kesan tsunami yang melampau ini bukan sahaja boleh meruntuhkan bangunan di terengganu malah menyebabkan kepupusan dinosaur di seluruh dunia.

Jadi, janganlah membuat spekulasi tentang faktor lain yang mengakibatkan keruntuhan bangunan ini. Itu amat tidak adil.

Kenyataan media,
Prof kacang putih
umte

Tanpa Nama berkata...

kesian warga buruh yang maut tersebut... Demi memuja dewa wang ringgit, sanggup kontrektor kurangkan kualiti tak peduli besok2 ada orang yang akan mati.

oceanography? aii tak payah la nak beroceanograpi2, segala akuarium dan research material bakal musnah kalu besok2 runtuh...ikan duyung pun lari, nangis takut nak tinggal dalam bangunan kontrektor2 cap selipar jamban ni.

takdaknya la propesor kualiti dair obersea ka mana2 nak dok mengajar kat bangunan2 ko tu wahaii kontrektor cap selipar jamban. Sebabynya dibagi bajet tuk beli simen kelas A+, ko sebat 90% dan beli simen takda kelas.

Kontrektor2 cap selipar jamban ni, demi roh mereka semua yang dah mati atas kerana ko nak sangat perut buncit dengan duit curi, aku sumpahla ko sendiri besok2 mati kena hempap bangunan2 yg dibena oleh seangkatan dengan ko. S*ALLL!!!

Tanpa Nama berkata...

Runtuhan itu berlaku katanya adalah disebabkan oleh perancah yang lemah pada lantai di tingkat tiga.

“Itulah yang kita dapat tahu bukan disebabkan oleh struktur yang lemah," katanya.

Perancah tu bukan struktur bangunan gak ker?? giler bodoh yer prof

Tanpa Nama berkata...

memang la struktur lemah,bajet struktur yg kuat dh kena songlap..bosan dgr jawapan org bangang ni,duit haram cam tu la jadi nye..kah kah kah