Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 9 Mac 2010

TOLONG JANGAN KELENTONG MELAYU



INI ORANG MELAYU ASLI YANG BUKAN ISLAM




MUFTI PENYATU MASYARAKAT MELAYU ISLAM – melayau

Mufti Perak, Harussani Zakaria berkata, tujuan beliau mengungkap kembali usahanya membantu menubuhkan kerajaan perpaduan di Perak adalah supaya tidak ada nada songsang dari mana-mana pihak yang menyatakan mufti tidak berperanan dalam menyatukan masyarakat Melayu Islam.

KAH KAH KAH..

woit...INI DIA AJEN GEROMBOLAN.... kah kah kah..

kah kah kah... BILA PULAK ISLAM MAIN KITAB MELAYU...kah kah kah..

woit...ISLAM BUKAN HANYA UNTUK MELAYU...kah kah kah..

woit... LAGI PUN...BUKAN SEMUA MELAYU ITU ISLAM.... kah kah kah..

kah kah kah... ADA MELAYU KRISTIAN DI FILIPINA....kah kah kah...

kah kah kah...ADA MELAYU HINDU DI BALI...kah kah kah

kah kah kah... ADA MELAYU DALAM HUTAN NEGERI SEMBILAN YANG ANAMISMA...kah kah kah..

woit...JANGAN NAK TIPU MELAYU ...KATA SEMUA MELAYU INI ISLAM...kah kah kah



15 ulasan:

abahkau berkata...

apa lah bengap sangat kau oooi
betul la tu apa yang mufti perak tu kata

dia kata penyatuan melayu islam.. dia tak kata seluruh melayu termasuk yang tak islam tu... dia kata melayu islam..

KAH KAH KAH

bengap jugak kau

KAH KAH KAH

bahasa melayu simple kau tak paham

KAH KAH KAH KAH

Tanpa Nama berkata...

haha TT pun tau..
haha bkn smua melayu islam..
haha bkn smua yg mgaku islam tu islam..
haha mamak jual nasi kandar pun nk ngaku islam tpi xleh mgucap..
haha kalo yg boleh mgucap pun kne semak balik takut2 takat mghafal jer..xtau maksud hahaha

Datuk B berkata...

kah kah kah kah...MUKTI MENYATUKAN UMAT MELAYU ?

MENYATUKAN ISTERI NO.1, NO.2 3....4....ADALA...kah kah kah kah

ITU JER YANG KAU ORANG BOLEH...SEMUA NAK TELAN !

Tanpa Nama berkata...

Biasalah tu...bukan mufti, tapi mau ufti. Buat kerja sendiri la harisani, berdakwah melalui islam, bukan sambil makan sambil menyelam..

sri hartamas

mosabit berkata...

melayu kapal selam ada la....

ini tok peti suara umngok....

"muka tak tau malu... mufti konon....kenapa ko menangis sana sini?...pegilah main muzik sana?.."

pinjam dialog mak dara daaa....

kah kah kah kah kah kah .....

Tanpa Nama berkata...

Kah kah kah

Malay Priest, 5183, Tikam nombor ini lagi baik daripada dengar cakap Harussunnik.
silap-silap kena jakpot.
. . Mr __&__
. . EE / \
. . EE| |
. . | (o)(o)
. . C .---_)
. . | |.___|
. . | \__/
. . /_____\
. . /_____/ \
. ./ UENO \
------------------
United E National Organisation
Tikam ekor bukan judi
tetapi ekor EEE.

shahmetal berkata...

melayu islam = semua melayu islam?

kahkahkahakhakh

pamahaman bacaan pon ko tak reti TT ada hati nak menulis kahkahkahkah gelakkan balik kahkahkahkah

woi woi aku kutok TT.
bermakna aku orang UMNO?
wei wei maki aku orang UMNO..
sape2 korang tak setuju semua orang UMNO..
sape2 tak sependapat sume barua kerajaan.

kahkahkahkah

indera berkata...

tengok bontot carburator dung lg bagus dr layan mamat ni br la cool

Tanpa Nama berkata...

Yang peliknya...masa BN/Umno menang banyak kerusi kat Perak 2004dulu tu....kenapa mufti ni tak nak panggil PAS untuk bersatu?..kenapa bila dah kalah 2008, baru nak panggil PAS?...takkan mufti manggok ayun ni tak sedar, dia dah jadi lembu umno...oii..mufti...tak nak buat lawatan kat negara China lagi ka?....kahkahkah

wayarmayau berkata...

Se-patut nya penyatuan orang2 islam, bukan penyatuan melayu islam, mufti kerja dia untuk orang2 islam, bukan untuk melayu islam. bila mufti menyatukan melayu dengan islam, itu kira agen ameno sudah laa..., SHAHBESI, u mau belajar lagi ler,, tu pun tak paham ka?

Tanpa Nama berkata...

kah! kah! kah!
wouuuuu! ini baru mufti berani, ikhlas, hidup mati kerana agama, bukan mufti haid wa nifas.
kah! kah! kah!
Tapi jangan lupa bila pakai terompah kayu. Perhati betul-betul ketika mana terompah kayu dipakai? hanya untuk ke tandas, lepas tu letak dipintu tandas .. hanya guna ketika masuk tandas....
kah! kah! kah!
lepas ni cakap mufti ni tiada orang dengar (kalau tak bisu), hanya guna masuk tandas.
kah! kah! kah!
Yang hairan ketika UMNO menang, mendera orang PAS, runtuhkan masjid, buang mufti halang ratu cantik, mufti yang ni berzikir di mana?.
kah! kah! kah!
Kalau orang kata ejen dia marah, bukan ejen UMNO tetapi agen UMNO.

Tanpa Nama berkata...

aku sokong ngan pendapat 'abahkau' ttg melayu islam...melayu mmg x boleh di pisahkan dgn islam..tapi sepanjang hidup aku..aku x penah pun tgk pemimpin UMNO nie imamkan jemaah...silap2 al fatihah pun gagap....contohi la abg amy seach..dia kasi kuliah pada hari maulidur rasul...itu baru org tabik...walaupun dulu dia tersasar, sekarang alhamdulilah...lagipun kt dlm UMNO tu kebanyakkannye mamak je yg banyak bersuara...melayu tulen hanya jadi pak turut...macai..cium bontot mamak..ak bkn rasis tapi nie kebenaran yg kita x dpt elakkan..
mamak la yg sebenarnya jadi batu api laga2kan melayu....tak kira la melayu dari UMNO ke atau pakatan..tgk kt p.pinang..mamak2 je bt provokasi...melayu yg gaduh...diorg yg kenyang..klu tgk bnyak kedai2 mamak yg tahap 5 bintang....siap ada hotel lagi....kat dlm bilik hotel diorg pack in syabu..nie bkn fitnah..diorg rosakkan melayu dgn dadah..rosakkan anak2 gadis melayu..anak2 melayu islam just jual karipap, kropok lekor, goreng pisang kat tepi jln....takkan korang x nampak kot wahai anak2 melayu.....

jebatderhaka

shahmetal berkata...

@wayarmayau:

aku tau ape mksd ko. kalu yg tu aku bleh sokong. tapi yang TT cakp takde kene mengene dengan ko ckp. siap bagi gmbar bahan bukti tu yg aku x tahan! 'melayu bukan semua islam'.. kahkahkah adui kahkahkah lawak la tgk orang nak tnjk bagus tp tersalah tafsir. kahkahkah

ko layan la orang nyanyuk ni. bnda mcm ni la buat aku hari2 dtng baca. kahkahkah mmg entertaining blog ni. SYABBAS!

nenek abahkau berkata...

Perpaduan Melayu Islam saje? Cina & India islam tak masuk ke? Dlm nak mengerjakan ibadah ni masih sempat lagi berasis rasis.

Lang berkata...

memangla nak menyatukan melayu islam tu bagus... tapi bila dah setuju nanti, penyatuannya mesti mengikut ACUAN... acuan sapa?... sendri mau pikir la...