Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 6 April 2010

GAMBAR - GAMBAR KLASIK SEPANJANG ZAMAN



GAMBAR SEJARAH SEPANJANG ZAMAN TAPI DIKETEPIKAN DARI BUKU SEJARAH




SATU LAGI DIPINGGIRKAN


YANG INI PASTI DI KETEPIKAN


DI JAMIN TIDAK AKAN DI MASUKKAN


ELEEK POOCI


LIDAH KONTOT TAK ADA


PASTI TAK ADA


GAMBAR HITAM PUTIH - AMAT KLASIK KAH KAH KAH



BUKU BERGAMBAR PAK LAH DILANCAR RABU INI –berita hairan


Kementerian Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan dan Bernama akan melancarkan buku bergambar mengenai Abdullah Ahmad Badawi, bertajuk "Pak Lah" pada Rabu ini.

Pengurus Pemasaran Foto Bernama, Azizul Ahmad, berkata buku itu mengandungi pelbagai dokumentasi bergambar aktiviti Abdullah dari 2003 sehingga 2009 ketika menjadi perdana menteri kelima.

"Penerbitan buku ini adalah untuk mengenang jasa beliau selain memupuk sikap memahami dan menghargai sejarah politik dan pembangunan tanah air dalam kalangan rakyat Malaysia," katanya di sini hari ini.

Buku setebal 308 muka surat itu adalah dalam Bahasa Malaysia dan bahasa Inggeris.

nota:
dari ilmu semiotik gambar melakar sejarah
tamadun. seribu tahun dari hari ini
dengan hanya gambar-gambar ini akan dapat dibaca sejarah
tamdun bangsa.

justeru amat penting untuk gambar
gambar ini disimpan untuk di kaji satu
ketika nanti.

dari kajian semiotik gambar tidoo memperlihatkan
sejarah negara bangsa yang relax dan santai
seperti di era firaun di mesir kerana itu
makam Cleopatra terbaring nagntuk.

gambar lidah juga meperlihatkan sejarah sexuliti.
kalau lidah kontot ertinya isteri tidak di kanilangus
dengan baik.

kajian semiotik telah membuktikan bahawa
gambar amat menepati sejarah tamadun satu satu
bangsa. gambar perempuan berbaju merah
menunjukkan ketika ramai warga yang bodoh dan
bangang sehinggakan rongak gigi mereka.

seratus tahun dahulu ketika kamera dicipta
oleh lumiers - dia telah mengambil satu gambar
klisik di pinggir kota paris. gambar ini menunjukkan
seorang perempuan gemok. seratus tahun kemudian
apabila gambar hitam puteh ini di kaji kembali
maka di dapati gambar perempuan gemok ini
melambangkan ketika itu ada trend di kota
paris bagaimana ramai mak mak janda mengaku dara kah kah kah.




12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

hahaha marah betoi dia......

Abu Bakar berkata...

Bro,

Nak menyimpang bercerita pasal Tugu Negara skit.

Dari dulu sampai sekarang, takde pun org Muslim terpesong atau mula sembah dewa atau sembah batu pun sebab mengadakan Hari Pahlawan di Tugu Negara.

Buat apa nak tukar tempat daripada Tugu Negara ke Putrajaya?

Mufti-mufti yg mengharamkan Hari Pahlawan di Tugu Negara ni semua ada pikiaq ke? Ada guna akal ke, atau baca dan main ikut jer tulisan ilmu agama tanpa menganalisa? Diorang buat tafsiran tanpa melihat pada realiti. Nabi Muhammad SAW sendiri berkata ini perbuatan yg tak betul.

Tapi inilah bahayanya mendengar kata-kata mufti tanpa melakukan penilaian yg meluas, terutamanya di pihak rakyat sendiri.

Sebab inilah kita tidak harus buta-buta terima saja atau menurut kata kata mufti sebesar mana pun sebab kita kena nilai jugak kata kata mereka dengan akal kurniaan Allah SWT dengan sendiri. Mereka walaupun berilmu tentang Islam tidak semestinya betul dalam mengaplikasikan Islam.

Kalau jadi Pak Turut jer kepada mufti-mufti ni satu hari boleh jadi macam Iran pulak.

Hati hati warga tanahair ku yg tercinta......

Tanpa Nama berkata...

Meskipun Pak Lah dikira sebagai PM OKU, namun ada juga sumbangannya yang bererti seperti dia membuka sedikit horizon landskap politik negara yang menjurus lebih terbuka, liha kini rakyat banyak meluahkan ketidaksenangan mereka di pelbagai media walaupun tidak 100% bebas namunrakyat dah nampak dan mengundi sehingga 2/3 majoriti BN hilang dan sebagainya. Karektor dia gemar tidur itu boleh menghilangkan sebarang rasa hormat terhadap kemimpinannya.

noorbaizura mazlan berkata...

sila layari laman web ini http://ads4bucks-baizura1989.blogspot.com untuk ketahui rahsia jana pendapatan sehingga RM500 sehari!

merbok berkata...

tajuk buku dah best dah.. tapi kalau brader zunar yg buat buku tu mesti melotop!!..

Lang berkata...

pak lah tertidur tu sebab kerja lebih... kerja kuat... sebab tu letih sangat... dan ini juga menunjukkan ucapan yang dia dengar dan majlis yang dia hadiri tu amat membosankan... dia ni penilai yang terbaik diabad ini. Kalau majlis tu seronok, mungkin dia akan beliakkan mata...

dia bukan dipinggirkan... tapi sekadar dipinggiran... sebab tu dapat jawatn piem tapi tak lama... singgah jak... hehehehe

em berkata...

Salam Bro Abu Bakar,

Syirik adalah benda yang halus, Saiyidian Umar pernah ditanya, "apakah yang dikatakan syirik itu"?

Jawab beliau " ia seperti seekor semut hitam yang berjalan di atas batu yang hitam"

Apa maknanya tu? Berhati-hati, awas, jaga-jaga dan yang seumpamanya. Kadang2 kita tak taupun kita ni dah syirik walaupun kita masih solat, mengaji, puasa dsb. Sedangkan kita ni dah syirik.

Dalam bab ini saya sokong pengharaman tsb. Nak tau lebih lagi jom ngaji lagi.

mosabit berkata...

abu bakar ni tak tebiat ke apa....

kah kah kah kah kah kah ....

penyokong penyembah tugu....

aku harap tugu tu kerajaan robohkan jer....

Mizix berkata...

saya sokong Em...bagi saya apa yg mufti cakap tu sepatutnya dah lama dibuat....syirik dan khurafat masih berlaku dalam negara kita...serupa mcm minum arakla....kalu minum setitik tak mabuk pun tapi masih haram....lagipun budaya siapa yg kita ikut bila bagi penghormatan kat Tugu Negar??? zaman Rasul mana ada...so saudara Abu Bakar..yg baik kita terima... kat Iran tu pasal apa pulak??? nak tau juga tu

Sudin berkata...

Macam-macam....entahlah,
Macam kulit bawang...nipis benor.

Burung kakak tua kata Good Morning...siang malam Good Morning sampai mati keras.

Hah..! Kenapa Iran ?
Semua rakyat Iran masuk neraka kerana bermazhabkan Imam Sufian Tsauri(Syiah/sunni) ?

Susah menjadi melayu....hujah tanpa ilmu namanya taksub/fanatik...

Oh! yang kome bermazhab Syafie tu tak apa....betul semua agaknya...

Bila kemukakan bukti Imam Ghazali tinggalkan 5 mazhab untuk diikut...mulalah biul jadi tengin.
Iye ke 5 Mazhab ?
Bila kemuka bukti Imam Ghazali cantas beratus-ratus mazhab selepas nabi wafat mula jadi bengap dan benak....iye ke ?

Burung kakak tua kata 4 mazhab maka sampai tumpor percaya cakap burung kakak tua tu.....

"Apabila ugama itu berlambang,maka ugama itu ugama iblis(lambang iblis)"

Nak bukti dari Qur'an ke ?

Bila ugama dah berlambang apatah lagi benda-benda lain dalam hidup maka iblislah tu.....susah sangat nak pikior ke ?

Syirik ?
Nak lepaskan diri dari syirik pun berbelit-belit...!!!

"Ugama AKU mudah datang IBLIS nyusahkan"(Siapa yang bercakap ni?)

"AKU haramkan apa jua atas muka bumi ini,datang syariat menghalalkan"
Hukum siapa ni ?
Nak ikut syariat siapa ?
Syariat rasul yang bawa kitab 4 ?
Udah Muhammad bawa Qur'an ikut je lah .......baru datang iman percaya Allah dan Rasul.

Kalau tak percaya rukun iman 6...tonggeng jubor kelangit pun tak percaya neraka...makan sahaja rasuah ke,bunga ke,buat pinjaman perumahan ubah tajuk jadi wang pengurusan buang perkataan persen(bunga)....ikut je cakap perdana menteri melayu Umno Iblis tu..!
Habis cerita !!!

Sabda ?
Ada satu :
"Islam datang bagai orang asing,selepas aku dan para sahabat meninggal dunia ia beredar bagai orang asing.Khabar gembira bagi orang asing"

Yang ada sekarang ?
Kakak tua...!

Tanpa Nama berkata...

Penghormatan mengfokuskan pada tugu adalah 'simbol'. Sembahyang mengadap Kaabah juga adalah 'simbol'. Sama sahaja iaitu mengadap objek sebagai 'simbol' fokus hormat atau ibadat.

Janganlah kata tugu syirik sedangkan setiap umat manusia sentiasa mengfokuskan objek untuk beribadat.
Janganlah double standard ya, buat2 tak faham!

Sudin berkata...

Dah kata !
Biul bin tengin....!

Masjidil Aqsa...
Masjidil Haram...

Ain Kiblat ?

Tapi bagus jugak....teruskan berfikir

Agaknya yang mengikut syariat Nabi Daud semua masuk neraka.....kah,kah,kah

Bagus,bagus....teruskan berfikir dan berbeza pendapat....raikan.

Tahniah....!!!