Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 6 April 2010

HARI ISANIN SEMUA MURID BERATUR




GURU BESAR BERI UCAPAN TIAP HARI ISNIN




KAH KAH KAH..

woit.... SEMUA GURU MESTI PAKAI TALI LEHER MERAH ...kah kah kah..

woit... SEMUA GURU MESTI PAKAI JACKET HITAM... kah kah kah...

woit.... SEMUA GURU MESTI ADA SAPUTANGAN MERAH TERCONGEH DALAM POKET JAKET... kah kah kah..

kah kah kah... PREFECT DAN KETUA DARJAH PASTIKAN SEMUA MURID PAKAI UNIFORM... kah kah kah..

kah kah kah.... BERDIRI TEGAK SEMASA GURU BESAR BERI UCAPAN.... kah kah kah...

woit.... JAGAN RASA BOSAN... JANGAN RISAU... kah kah kah...

kah kah kah... SIAPA TAK DATANG BERBARIS AKAN DI HANTAR KE KELAS DC.... kah kah kah




13 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

bekerja dengan kerajaan memang membosankan... otak fresh akan jadi lembab.. yg rajin akan jadi malas... memang bosan

Aril Cantona berkata...

sape baca ikrar beb?hhahaha!

p/s:gua masa sekolah selalu gak naik pentas..kena public canning hahahah!

Tanpa Nama berkata...

Bro,
Aku nih cikgu. memanglah aku pun bosan ngan rutin sebegini. Aku pun ada anak-anak yang bersekolah. Mereka memakai uniform putih biru dan bertali leher dalam cuaca malaysia yang panas terik. Walaupun dalam kelas ada tiga kipas,selalunya satu saja berfungsi, yang dua lagi rosak tak terbaiki! Mulalah bebudak tu gelisah tak tentu hala..dah panas! Tanya GB, selalunya dia jawab peruntukan tak der atau dah panggil orang baiki tapi belum datang..aih bosannyer.

Ngapalah kita siksa bebudak tu ya? Ngapa wajib pakai tali leher? Tak kesian ker? Ngapa suruh mereka berdiri tengah2 panas di medan perhimpunan pagi Ahad atau isnin tuh..siannya mereka kepanasan! Aku kadang kalau tak sampai hati sangat, aku gi kat anak aku, bisik senyap2 suruh masuk tandas, basuh kepala!

Walaupun aku guru, tapi aku juga ibu!

Hidier berkata...

aduh..ini pon jadi isu? aduyai...

Tanpa Nama berkata...

Hahahaha.. sudah ditakdirkan kita hidup untuk diperbodohkan, dikayukan, dikambingkan....

Aku ni dulu dok kampung, aku rasa macam canggih professional la orang KL buat kerje... lalu aku pindah pigi KL... hahaha macam pukimak jugak dia orang buat keje... pekerja bawahan asyik kene tipu saja... banyak perkara2 benar disorokkan dan dimanis2kan...

Untuk orang2 yang penting dalam syarikat, ditinggikan bonus dan dinaikkan pangkat, untuk elakkan mereka bising2 dan bocorkan rahsia kompeni yang pekerja2 bawahan asyik ditipu, didiskriminasi dan diperah secara percuma tenaga mereka tanpa bayaran yang setimpal.

Bagi pekerja2 yang bernasib baik, asyik selalu mendapat penghormatan kompeni, mereka akan berzikir nama Allah, bersyukur dan terus membodek dan menjilat2 bontot boss. Aku jumpa juga makloh cha-ya-nun-alip, mulanya bising2...bila naik pangkat jer...macam chibai jer dia menjilat bontot bos dan membodek siang malam tanpa henti.

Terkadang rasa jer nak tergelak merenung takdir2 yang Allah sediakan untuk kita. Lawak pun ada, nak gelak sampai terkentut pun ada. Bos asyik suruh pekerja bawahan bersyukur-bersyukur dan terus bersyukur. Sbb dia dah kenyang macam lembu kenyang. Dah dapat, takpa la..bagi yang tak dapat? depa akan suruh bersyukur dan bersyukur lagi.. Padahal, depa jugak yang dok tibai dan tak ikhlas sebenarnya.

Kemana2 aku berpindah, semua bende bodoh inilah yang berlegar2 dalam masyarakat kita. Di masjid, surau, universiti dan kat pukimak mana2 ajerlah. Hanya satu tempat saja yang tak berlaku langsung perkara ni sejak zaman-berzaman, kat mana tu??? KAT KAWASAN KUBUR. Kenapa? Tak percaya?

orgputrajaya berkata...

AKu escape perhimpunan semalam.

Panas pagi-pagi pakai jaket la tie la.

Pak menteri ada drebar hantar sampai pentas, kitaorang menapak naik bukit.....

AzamDin berkata...

ahahahahahaa murid2..diminta beratur ke tapak perhimpunan.. ahahahaha

Tanpa Nama berkata...

Puki tiang punya Perdana Menteri Melayu Umno ni !!!

Tak habis-habis nak buli....

Pukimak lu cakap tarak isu !!!

Budak umur 5 tahun lu suruh dengar leteran Guru Besar kakai bodek ?

Kalau nak bagi arahan atau disiplinkan murid janganlah melampau sangat.

Najib ni binatang ke apa ???
Anak haram betullah dia ni !!!!!

Udah tak ada rupa manusia lagi kerajaan ni !!!!

Lang berkata...

siapa kata zaman sekolah berakhir lepas tingkatan 5... tengok gambar tu... murid tua semua beratur dengan ucapan guru baso...

yang lebih teruk kena public sweeping (ganti public canning)

yang membezakan remaja yang berbaju putih dengan remaja tua berkot hitam ialah bilik darjahnya. murid remaja kat luar panas dalam kelas bahang. murid remaja tua, kat luar panas dalam kelas sejuuukkk aircond...

untuk hidier... yang ini bukan nak jadikan isu... tapi nak bagi tau pelayar-pelayar internet apa yang ada dalam tv yang dah lama tak dipedulikan.

mosabit berkata...

abis kalau bukan isu apa?...

sui??.....

atau kata cina "SUWAY" ......

KAH KAH KAH KAH KAH KAH ...

azmie berkata...

yg pakai tie merah tu prefect dewan makan

Tanpa Nama berkata...

Pos malaysia dah kena jual,
umno bila lagi nak jual?

Tanpa Nama berkata...

Tanpa Nama 15:25,

Memang betul ape yg sedare cakap tu. teringat i pada kawan i sorang ni yang keje kat kompeni tan seri yang bapak angkat dia si madey kuti tu. kompeni bukan main terer seterer dia anak beranak lah dengar crita nya - mulut semua macam pantat ayam keluar takde yang baik asik asik mencarut .. asik asik cakap orang bodoh macam lembu.. tapi bini muda mak oii umur lagi muda dari anak sulong dia. perasan macam bini muda dia sorang yang cantek kat lembah kelang tu.. khakk ptuihh!!
samalah stail kampeni kimak kepala bana ni gaji tak penah yang naik, bos2 je yang dapat pas tu bonos takyah cerita lah, kalau keje 15 tahun kat kompeni ni, 3 kali je baru rasa bonos! cam tu lah kepala bana punya melayu umeno ni!
mencekik darah je keje diaorang ni. tak abis abis!! memang ku sumpah jadi cipan korang semua!

-orang pj-