Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 3 April 2010

MINTA PROJEK JAMBAN TAN DARI SEMBAB !



JAMBAN INI RUNTUH KERANA BIK MAMA PAKAI - PERLU JAMBAN BARU





PERUNTUKAN RM 2 JUTA UNTUK KAMPONG SENTOSA
- melayau

Muhyiddin Yassin hari ini mengumumkan peruntukan RM2 juta untuk mengatasi masalah banjir di Kampung Sentosa, Batang Kali, dekat sini.

Beliau sehubungan itu mengarahkan Jabatan Kerja Raya (JKR) menyempurnakan projek berkenaan dengan kadar segera selaras dengan prinsip rakyat didahulukan.

Dalam pada itu, beliau turut meluluskan permohonan Masjid Kampung Sentosa untuk mendapatkan van jenazah dan tempat wuduk jemaah perempuan yang menelan belanja RM100,000. –

KAH KAH KAH

woit…. PROJEK SUDAH MASUK….kah kah kah..

kah kah kah… INILAH BAIKNYA ADA PILIHANRAYA KECIL…kah kah kah..

woit… KALAU SEBULAN SEKALI ADUN ATAU YB MATI… ALANGKAH BAIKNYA…. kah kah kah…

kah kah kah… SATU DAERAH KENDURI KENDARA… kah kah kah…

kah kah kah… PARA MALAON MUKEEE SEMUANYA TUNDUK MENYEMBAH….. kah kah kah…

woit… WARGA HULU SELANGOR… MASA UNTUK MINTA TELAH SAMPAI…kah kah kah…

kah kah kah… MINTA LAA APA SAHAJA…. kah kah kah..

kah kah kah…. JANGAN LUPA MINTA JAMBAN TAN DARI SEMBAB…kah kah kah..

JANGAN LUPA TONTON INI :

http://www.youtube.com/watch?v=z6Kp5PwDpYg




19 ulasan:

Lang berkata...

waduh... banyak sih uwang bapak ini... seperti bapak nombor satu juga ya... main juta-jutaan ditabur sana sini... ini uwang apa ada dalam bajet?...

pasti ada yang bau uwang saja...

Nostalgia abkk berkata...

Ini lebih segera dari mee Magi.Di Johor habis diruntuhnya bukannya kampong Cina tapi Melayu.
Bertuah lah Melayu di Hulu Selangor.

Tanpa Nama berkata...

Salam,
kalau saudara menyokong pakatan,jgnla terbawa2 dgn ketaksuban...buka blog tapi takde kesopanan,lebih kurang je saudara dgn mereka2 yg tak bermaruah,begini kah generasi yg akan memimpin pd masa akan datang,mencaci,menghina dijadikan satu budaya,,,
ingatlah..esok belum tentu kita ada,tup2 ditutup mata,apa yg saudara bawa?...:)...jgn beg tu penuh ngan ilmu caci,maki,fitnah,dendam kesumat dah la ye...:)

Saiful berkata...

minta..saja..minta tpm tu letakjawatan bleh..poodah..kat melayu tlg masjid..masjid guna duit riba..kat india bagi kuildan todi..kat cina buat koroke..minta saja ramai2 bn tak yah perintah dah bleh ka..

Tanpa Nama berkata...

Ini baru rezeki pertama untuk korang yg duduk ulu selangor

jangan risau
jangan berebut
jangan gundah gulana

korang yang lain akan dapat jugak
lepas ni projek akan datang menderu-deru
ada projek jalan
ada projek surau
ada projek kuil
ada projek kain batik

dua bulan ni korang akan rasa cukup senang dan bahagia
rezeki akan datang bertimpa-timpa
korang tak payah mintak
korang tak payah panggil walia singh
ini masa korang tadah poket aja
ini masa korang akan rasa jadi anak emas
ini masa korang tak payah beli beras

lepas dua bulan ni
korang akan hidup macam dulu jugak
projek tiba-tiba berhenti
korang akan rasa pulak jadi anak tiri

Kucing Parsi berkata...

kah kah kah

yb sarawak mati la lagi

yb sabah mati la lagi

mesti luar biasa dia punya peruntukan

ha ha ha

baru tau batang ai takder bank

baru tau kinabatangan takder petrol station

kah kah kah

kalau negeri pakatan memang habis la berbulan masuk tv3

visit

http://melodymockers.blogspot.com/

Tanpa Nama berkata...

bila dekat pilihan raya kecil maka rakyat akan didahulukan (untuk mengaut undi)

van jenazah dan tempat ambik wuduk perempuan berharga RM100K.
Murah tu!

Tanpa Nama berkata...

yg last skali tuh ada adegan bom. dia guna c4 ke tuh? saje tanya sb terkenang pd peristiwa altantuya almonggol yg cun melecun tu kena bom. nasib baik alziana tak kena bom. sume disbbkn RM.. RM.. RM.. RM tu ape? lu pikir lah sendiri..

Tanpa Nama berkata...

Brader semua orang takut nak jadi calun sebab kalau menang tiap hari rakyat berdoa supaya wakil rakyat mati supaya banyak asyok!!! hahahahahahaaaaaa amacam mahu jadi calun ka TT?

ALAHAI CIKGU berkata...

PANDANGAN SEORANG GURU PENCEN TENTANG JANJI MENTERI PELAJARAN:

Betulkah janji Menteri Pelajaran di HS pada guru semalam?
(Ini bukan kali pertama seorang menteri pelajaran berjanji perkara yang sama. Tiap-tiap menteri pelajaran baru pernah berjanji perkara yang sama, benda yang sama, aspek yang sama, objektif yang sama dan semuanya sama belaka. Menteri yang ini, janji dah banyak, hasil bukan tambah baik, tambah .....)

JANJI SENANG NAIK PANGKAT:
1-berapa lama DG41 nak naik DG44, berapa lama DG44 nak keDG48,berapa lama DG48 nak ke DG52,berapa lama ........ (zaman menteri pelajaran sebelum ini ada kemajuan SIKIT. Tahniah Datuk Hishamuddin)
2-kenapa bukan guru laju sangat naik DG44, DG48, DG52 dan .......Kementerian lain, 3 tahun dah 44, 5 tahun dah 48, 10 tahun dah 52, 15 tahun dah 54, 20 tahun dah jusa. (Cikgu? mintak maaflah. Dapat pencen DG48 pun dah satu "rahmat paling besar! Itupun ibarat kura-kura dah berumur panjat gunung everest!")
3-berapa % boleh jadi pengetua. (Kalau tidak jadi pengetua atau guru cemerlang kenapa setakat DG48 sampai pencen?)
4-kenapa hadkan PTK 3 kali sahaja. (Kalau tak dapat 4 & 4, senyum pahit sahajalah tunggu naik dalam masa 10 tahun)
5-nak jadi guru cemerlang senang ke? Berapa banyakkah nazir (yang cuma pandai cakap) yang akan datang berduyun-duyun menilai cikgu yg memohon? (Guru disiplin ada peluang kah sebab murid tak akan beri nilaian yang baik untuk guru jenis ni!)

JANJI SENANG DAPAT HADIAH/ELAUN:
1-kenapa guru ppsmi sahaja dapat elaun 5 - 10%. Apa kelebihan mereka. mereka ada guna komputer? Mereka guna bi standard? (Sila buat lawatan!)
2-kenapa elaun perjalanan tahun ini dimansuhkan. Kenapa dah tak boleh buat tuntutan perbatuan? pergi mesyuarat naik kereta dan bayar tol bukan pakai daun getah. pergi hantar anak murid sukan/ pertandingan bukan pakai daun kelapa sawit.
3-kenaikan gaji tahunan bulan januari. kenapa bulan 11 baru dapat kenaikan. (dekat setahun tunggu tunggakan)
4-hadiah perkhidmatan cemerlang (PPC) tahun ini apa cerita. biasa bulan januari dah bagi. tahun ni april pun senyap lagi. Ada ke tak ada? buatlah pengumuman di HS.

JANJI KURANGKAN KERJA PENGKERANIAN:
1-Woi! benda ni sejak belum merdeka lagi dah. Satu benda pun tak berubahlah! Siapa nak buat pengkeranian kalau bukan cikgu. Ada nak hantar 20 orang staf bukan guru ke setiap sekolah ke?
2-"Satu pelajar satu sukan". Ha ha Ha, itu bukan nak tambah kerja gurukah? Bukankah guru akan kena buat rekod, pelan strategik, penyediaan sijil dan sebagainya. (Ini maksud menteri pelajaran untuk kurangkan kerja pengkeranian cikgu. Ha ha ha)

UPDATE MAKLUMAT GURU:
1-ingat sebelum ni tak update ke?
(Itulah! pergilah datang melawat ke sekolah. Seminggu 2 buah sekolah pun jadilah!)

******Untuk makluman - Janji di atas akan dijanjikan sekali lagi oleh Menteri Pelajaran yang akan datang, dan yang akan datang selepas itu, dan yang akan menggantikan menteri pelajaran itu selepas itu dan menteri-menteri pelajaran selepas-selepas itu dan seterusnya hingga ke hari kiamat. (dot)******

Tanpa Nama berkata...

http://www.republika.co.id/berita/dunia-islam/islam-mancanegara/10/04/01/109117-waspada-filter-rokok-terbuat-dari-babi

cikgu juga berkata...

setuju 100% dengan Alahai Guru.
nak bagi projek berjuta-juta konon....
sedangkan tahun ni nak buat sukan daerah pun pengetua terpaksa jadi peminta sedekah. minta dari kedai buku, minta dari kantin dan macam macam bantuan lagi untuk kontinjen daerah sebab peruntukan untuk sukan daerah adalah RM00000.00

Tanpa Nama berkata...

sian cikgu..sian jururawat..sian pekerja buruh..sian kerani..sian semua..tak de sapa nak iktiraf korang.

balik2yg diiktiraf penyanyi,pelakon,ahlisukan. berenang sekali terus dapat datuk, naikgunung sekali terus dapat datuk, bawak basikal sikit dah dapat tanahfree, tak termasuk habuan lain.

cikgu..yang mendidik setiap hari, didalam kelas, stahun mengajar beratus-ratus pelajar (bayangkan kalau ajar 6 kelas dah 200 pelajar setahun). Mengajar 20 tahun..masih lagi DG 41/44.Kawanku dah 26 tahun masih DG44. Solution?

Mari kita berubah.Pastikan anak murid dan generasi akan datang tak akan mengundi UMNO/BN. Itu saja cara supaya menteri yg sampai kiamat tak cakap benda yg sama.

dukustreet berkata...

tanya dekat mat sembab. kenapa pihak sekolah yang kena bayar bil api dan air? bukan segala bil tanggungjawab kerajaan ke?

Tanpa Nama berkata...

haha best video tu..
aku malu ngaku dari malaysia dah. hahaha..usually i never said im from malaysia. i just said im from north borneo.

Tanpa Nama berkata...

sila baca...Guru Sanggup Tidur Bawah Bilik Darjah Demi Pendidikan Anak Penan - Bernama

Tanpa Nama berkata...

Muhyiddin Yassin ni boleh pakai ke?
Nampak semacam je...

Tanpa Nama berkata...

Memberi peruntukan waktu PRKecil adalah kerja Mat Sembab (daging banyak dimuka). Ingat PRKecil diManik Urai; Bukit Selambau; Bagan Pinang? Mat Sembab beri peruntukan jambantan, sekolah dll; beri uniform budak sekolah; beri duit saku untuk budak sekolah? Ini memang tabia'at Mat Sembab.Tetapi hingga sekarang peruntukan belum datang jadi projek hanya jaji terang bulan je. Mat Sembab ingin menang. Belum mulai berkempen diHulu Selangor sudah tabur peruntukan berjuta juta $. Ini semua wang rakyat.

Wahai rakyat dan pengundi diHulu Selangor..minta lah banyak banyak peruntukan TETAPI ingat mesti UNDI kepada PR!!! Itu wang kamu. Itu bukan wang Mat Sembab (daging muka)!!

Tuhan Yang Mahakuasa berilah petunjuk kepada pengundi pengundi diHulu Selangor dan pandu tangan mereka untuk menggaris petak calon PR. PR akan menang dan be end akan tandus diHulu Selangor.

Allahuakhbar Allahuakhbar.

Tanpa Nama berkata...

menteri pelajaran xder otak.......
bebijik mcm menteri yg xde pelajaran...heran,x de pelajaran pon leh jd menteri...patut la bengong.....