Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 3 April 2010

GELARAN RAJA GOPAL



MUHAMAD YUNUS - BUKAN MELAYU - BANGLA DAPAT HADIAH NOBEL EKONOMIK





PEMUDA BN MOHON SULTAN PERAK TARIK GELARAN ADUN PEMBANGKANG -melayau

Pergerakan Pemuda Barisan Nasional (BN) Perak hari ini bersama-sama 12 pertubuhan bukan kerajaan (NGO) menghantar memorandum kepada Sultan Perak Sultan Azlan Shah supaya mempertimbangkan untuk menarik balik gelaran dan pingat yang dianugerahkannya kepada anggota Dewan Undangan Negeri (Adun) pembangkang.

Memorandum tersebut diserahkan kepada Shamsul Baharin Hasan di Istana Kinta pada pukul 4.15 petang tadi.

Ketua pergerakan itu, Maslin Sham Razman berkata, pergerakan itu membuat keputusan untuk menghantar memorandum tersebut setelah dukacita dan tercabar dengan perbuatan melampau ADUN pembangkang yang masih mempertikaikan keputusan Sultan yang melantik Zambry Abdul Kadir sebagai Menteri Besar.

"Tindakan melampau pembangkang itu diteruskan dan dapat dilihat ketika persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) apabila mereka mencetuskan kekacauan sehingga mengganggu perjalanan sidang dua hari tersebut.

KAH KAH KAH..

woit… INI TEPAT… PERMINTAAN TERBAIK… kah kah kah..

kah kah kah… HARAM JADAH BUAT APA GELARAN ITU… kah kah kah..

kah kah kah…. MELAMBAK LAMBAK…. DAH ADA JUAL PAKAI KILO…kah kah kah…

kah kah kah… DARI SULU ADA BERATUS RATUS GELARAN… kah kah kah..

kah kah kah….KALAU HADIAH NOBEL DARI RAJA SWEDEN … BOLEH LAH DUNIA HORMAT…kah kah kah..

kah kah kah… GELARAN DARI RAJA GOPAL … NAK BUAT APA… kah kah kah



12 ulasan:

Lang berkata...

kih.. kih.. kih...

napa suruh tarik gelaran jak..
suruk tarik balik kerakyatan perak... biar pembangkang merempat... nanti krusi tu bolehla dirampas mcm rampas dewan. senang kerja kat dewan... tak susah nak bahas-bahas, pakat setuju jak. jimat masa, jimat tenaga dan jimat cermat.

tak begitu zamalabareee!!!

Saiful berkata...

takpayah..bagi baliksaja..takdakpun takpa buat susah nak sebut saja ..
senor tt..minta tlg update yg terpantas..hulu selangor nanti..

Kucing Parsi berkata...

diaorang je bangga dgn datuk ni

ha ha ha

pg luar negara takder pun nak letak datuk
kat passport takder pun letak2 datuk ni

visit http://melodymockers.blogspot.com/

Tanpa Nama berkata...

apa gunanya datuk kalau:

datuk rasuah
datuk raba punggung
datuk teguk minum arak
datuk gila sek
datuk kejar artis

mati pun tak bawak datuk
semua datuk tinggal kat almari

Pro-Pakatan berkata...

hahaha. adoyai. bodoh betul la ADUN BN ni. yang merepek-repek mintak kat sultan. mintak la projek ke, tanah ke. tak pun mintak masuk syurga ke. hahaha. bodoh betul.

Tanpa Nama berkata...

Adoi mak, mangkuk ni suma sebok pasal gelaran. Hoi bangang bergerak, tuu pi-im kamu tu, betulkan dulu tafsiran 1Malaysia dia tu, dia sendiri tak baca apa dia tulis. Ptui!!

NAJIB PM Bangang lagi mangkuk dan CONFUSED, minta tolong terangkan dulu apa sebab dalam roadmap transformers ko cakap lain, dalam interbiu aljazeera cakap lain:

Ni road map transformers voltron ko:

FI: Let me then just ask you, are you a Malay first and a Malaysian second?

NR: Well technically, if we talk about the constitution, I am a Malay but I’m comfortable being a Malay in a Malaysian society. And I want us to work towards becoming a truly One Malaysia society. But I’m proud to be a Malay. I’m proud to be a Muslim. But the fact that I’m proud to be a Malay and a Muslim it doesn’t mean I cannot relate to others.

Ptui, bodo piang, tak paham soklan ke tak tau nak jawab ke tak dapat lagi nak lie through your yellow teeth?? Fauziah tu tanya Are you a Malaysian first, bla bla bla SECOND?

Pulak dah masuk bab technically, I am dis, but I am comfortable...Homer Simpson lagi pandai dari ko, mangkuk!

FIRST OR SECOND? Jawab jangan tak jawab. Otherwise, bagus lu terjun laut la woi, and o ya, bawa sekali rosmadak tu (read: mempunyai kriteria kebadak-badakan i.e. badak sumbu).

1 Malaysia GTP Roadmap( Page 11 Paragraph 4) "Every Malaysian perceives himself or herself as Malaysian first, and by race, religion, geographical region or socio-economic background second,...".

Pulak dah dalam aljazeera pusing2 satu stadium takleh nak jawab are you a Malaysian first? Dalam roadmap voltron ko tu kan da

Tanpa Nama berkata...

Bukan dari Sulu sahaja brader dari kraton Solo dan Jogja pun banyak.
Esok pun bolih organise penganugerahan Darjah dan kita bawak awek Indon dan Pilipina yang chun melechun brader.
Poraaaah la UMNO.

Tanpa Nama berkata...

Datuk Sharuk Khan

Satu-satunya datuk yang banyak berjasa kepada agama, bangsa dan tanah air tercinta!

Datuk Sharuk Khan

Satu-satunya datuk yang telah memacu pertumbuhan ekonomoney, sosial dan taraf hidup rakyat negara tercinta!

Datuk Sharuk Khan

Satu-satunya datuk yang berjiwa rakyat, menyayangi kaum hawa dan membuat jiwa rakyat negara tercinta menangis jika datuk tiada di tanah air ini.

Datuk Sharuk Khan

Satu-satunya datuk yang kalau datuk ini tiada di tanah air, kita akan mati kebuluran atau menjadi kurus kedeking. Kalau datuk ini ada di tanah air, kita akan hidup senang dan kaya raya.

Memang wajar Sharuk Khan mendapat datuk.

Tanpa Nama berkata...

hahaha, jangan lupa suruh dia orang isap telur sultan tu sama yer... itu sultan kita kasi dia makan cukup2 elaun bulanan/istana/anak beranak untuk ajarkan/aniayakan pula rakyat dan melayu supaya terus jadi buduh sehingga kiamat...

Tanpa Nama berkata...

Hantar balik jer gelaran yang Raja bagi tu. Apa nak heran sangat...Hishamuddin Rais pernah dapat "Dato' Seri" daripada Maybank, betul tak Tuan TT?

Tanpa Nama berkata...

Eleh...piraaaahhhh mabuk

pi la ambik balik
bukan bole kenyang pun

bagila kat mamak2 tuh
aku apa kisah

hangpa ada datuk pun
aku apa pedulik
bukan hangpa beli kelapa sawit aku pun
Ah Chong lagi banyak jasa kat aku

Tanpa Nama berkata...

bagilah semua gelaran-gelaran tu kat ambeno

bior depa bawak masuk lubang kuboq bila mati nanti. bagi malaikat mungkar & nangkir chek.

kitorang mati tak bawak gelaran2 tu.