Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Selasa, 4 Mei 2010

INI DIA MAT KOTAK




APA SUDAH JADI DENGAN ENAM BUAH KOTAK?





DARI MAT KOTAK JADI SENATAK.... kah kah ka

18 ulasan:

b.r.u.t.a.l.s.o.l.o berkata...

bank dah tak kacau banglo sec 7 shah alam

jai berkata...

Kah kah kah...

Apa menatangnya SENATAK tu bro???

Senator dalam kotak ke???

Kah kah kah...

Small Mama berkata...

kah..kah..kah..

mamat ni dah keluar kotak

kah..kah..kah..

tahniah mat kotak. lu da masuk parlimen.

kah..kah..kah..

mcm lu cakap, lu mmg layak jadi senator.

bravo bravo..!

kah..kah..kah..

dah keluar kotak, lu masuk bakul pulak

kah..kah..kah..

dah masuk bakul lu nak angkat bakul..

kah..kah..kah..

kena puji diri sendiri

kah..kah..kah..


apa punya ezam bakul daa


kah..kah..kah..

Tanpa Nama berkata...

KOTAK KOTAK KOTAK....
KEPALA HOTAK EZAM BERJAMBUL....
hahahahahahahaa....

Tangkup berkata...

Mat Kotak kata "saya layak jadi senator sebab saya ada 6 kotak"....Ini lah yang katakan "masuk bakul angkat sendiri"..LOL!

Puji diri sendiri tak akan berkekalan!!

Nanti dalam sidang senet Mat Kotak akan bawa 6 Kotak, yang dilaung laungkan, untuk dipersembahkan kepada Presiden Senate..LOL

Tanpa Nama berkata...

mat kotak ha3....lagi bagus lantik jadi menteri

Puan Ainon Mohd. berkata...

"senatak"?

Ini perkataan patut dimasukkan sebagai entri dalam Kamus Dewan edisi 2010 nanti.

Pengarah Bahasa dan Sastera DBP, tolong ambil perhatian!

dariana berkata...

SENATAK = Senator Katak???

SENARUT =Senak Perut...

kah..kah...

Tanpa Nama berkata...

siapa yang buat keputusan lantik senatak ni....Najib?...umno baru(ah) atau mamak kerala?

siapa presiden umno baru(ah)?.....

tapi saya tahu siapa yang punyer umno baru(ah) ni....no keahlian dia adalah ...000000000000000001....banyak 000 macam banyak eeeee jugak!

malayulama

Tanpa Nama berkata...

spesis katak baru ciptaan tuhan yang baru ditemui...biasanya senatak ini dapat bertukar warna dan dipercayai akan bertukar menjadi bentuk-bentuk lain yang disukainya pula...

mengikut hikayat ceriteranya sekitar tahun 1476, senatak ini asalnya bunian dari sebuah kampong hulu sungai tembeling...akan tetapi masyarakat bunian pada ketika itu mengamalnya budaya feudal dimana hirarki bunian-bunian perlulah menghormati carta organisasi kasta-kasta bunian yang sedia ada. namun surah ceritera berubah apabila hang tuah yang kita sedia maklum berada di melaka, telah la bersembunyi di hulu sungai tembeling ini, menjadi susuk yang amat dihormati oleh para bunian semuanya.

al-kisah, hang tuah pun belayarlah dengan rasa sedihnya kerana amat merindui raja kontol pada waktu itu sedang gering kerana susah hati dengan amukan hang kelepir. semasa belayar, sempat juga hang tuah menjenguk fesbuk sultan yang sedang gering. sempat juga beliau membuat komen video gundik raja yang cun melecun bernama tun teja. akan tetapi tun teja ini ada panggilan manjanya. hanya hang tuah sahajalah yang amat suka menggunakan nama manja tersebut.

sayugianya, komen hang tuah itu telah dinotify dalam fesbuk sultan, alangkah gembiranya sultan akan halnya hang tuah masih hidup. berdasarkan kehebatan hang tuah, berbungalah hati raja kontol untuk menghalang amukan hang kelepir.

rupa-rupanya hang tuah didalam diam masih berhubung dengan tun teja seperti biasa memandangkan tun teja amat licik orangnya bilamana dia online. sayugianya satu hari, raja kontol pergilah berburu di ulu tembeling nak dijadikan surahnya. sedang tun teja berkasih-kasihan dan berentot-entot juga dengan hang tuah dibalik semak, tukang sihir raja kontol dapat mengesan akan bau hang tuah. alangkah terkejutnya semua mereka akan halnya tun teja telah berentot dengan hang tuah secara red-handed, tanpa berlengah lagi raja denagn segera menyumpah tun teja menjadi seekor kodok. hang tuah akan halnya masih berbogel meraung-raung akan kekasih hatinya sambil memanggil senah tak! senah tak! (senah adalah panggilan manja hang tuah kepada tun teja). arakian bila bulan mengambang, senah akan bertukar rupa menjadi manusia yang cantik seperti dahulunya, dan mula berubah kembali setelah tamat waktu bulan purnama. mulai hari itulah nama senatak diringkaskan oleh masyarakat bunian di situ.

Tanpa Nama berkata...

mat kotak berkotak2
sumpah keramat kotak2
sekarang jadi kotakmat ezam.....
maruah diri sudah di entot2....

Tanpa Nama berkata...

Tanpa nama 09.48,

u memang kelass gitu...
sastera u memang A1!!

teruskan..teruskan usaha murni dan jitu itu..

ye..walaupun sultan itu pak sedara beta, tetapi beta setujus sangat dengan lipur lara u ini..he heh he..

Tanpa Nama berkata...

Mamat kotak dah ke depan. Khairy Jamaludin takkan nak peluk tubuh. Ibrahim Ali juga menyepi! Kah... kah...kahj...

yes berkata...

Mat kotak jadi senatak,
Kalau tak jadi senatak apa yang anak isteri nak lantak
Kerja memang dah tak dak.

*lantak dalam bahasa Perak maknanya makan
lantak juga bermakna bermakna biarkan contoh, biar lantak si Ezam jadi katak

Tanpa Nama berkata...

Butuh la mat kotak dulu cakap mulut api pun klua,puas ati dah dapat senatak,pukimak lu la memang dasar anjing,kong kong kong kong kena baling tulang senyap,memang lahanat apa sal kau kecik2 tak nak mampus dah besar menyusah orang je.bukan dengki pasal kau dapat senatak tapi berbulu atas bawah tengok kau jilat balik kahak kuning kau tu.taraf kau lagi bawah pada keling,porapundek. LOW CLASSS

Lang berkata...

hello 9:48

novel satira lu mengancamlah... ada umph...

Lang berkata...

Jadilah siezam apa-apa pon... dia akan tetap dikenali sebagai toke kotak yang jadi katak

Tanpa Nama berkata...

senatak ni bakal buat bising seperti katak2 yang lain.

senatak adalah spesis katak

spesis katak babi.

keturunan katak babi.