Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 21 Mei 2010

SAMAN JANGAN TAK SAMAN



MAHAFIRAUAN MENYAMAR SEBAGAI MELAYU




WAIN : PENYELEWENGAN RM100BILION MAHATHIR DISOKONG BUKTI - malaysiakini

Beliau juga mengarang buku itu dengan memasukkan pandangan Dr Mahathir bagi menyeimbangkan dakwaan yang dikemukakan.

Barry Wain yakin 100 peratus dengan ketepatan fakta dalam bukunya Malaysian Maverick: Mahathir in Turbulent Times yang merekodkan kepincangan pentadbiran mantan perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad.

Wain berkata, semua maklumat tersebut, termasuk dakwaan penyelewengan berjumlah RM100 bilion oleh Dr Mahathir itu disokong oleh bukti.

KAH KAH KAH…

woit…. MANA DIA SPRM…. kah kah kah..

woit… MANA DIA PEJUANG ISLAM…. kah kah kah..

woit…. BILA NAK TANGKAP MAHAFIRAUN INI?.... kah kah kah..

kah kah kah... KALAU MAT SALEH INI TIPU... SAMAN LAAA... kah kah kah..

kah kah kah... TAKUT PULAK.... kah kah kah..

nota:

bayangkan 100 bilion ringgit membazir oleh mahafiraun
sekarang subsidi nak di lupus
rakyat nak kena cukai
tapi lanun yang merompak negara
hidup senang lenang

pelik orang melayu ini
senang sangat kena tipu
tak sedar 22 tahun kena bodohkan
ni nak kena tipu lagi
subsidi nak kena ambil
leher nak kena cukai
tak sedar sedar kah kah kah


25 ulasan:

rahim shukor berkata...

melayu UMNO yang walaka (tak sedar2)....melayu lain ok jer

Tanpa Nama berkata...

Sudah Tiba Masanya Saya Menyokong Pakatan Rakyat - Thamrin Ghafar

Bekas Exco Pergerakan Pemuda Umno Malaysia, Thamrin Ghafar menyifatkan sudah tiba masa bagi beliau menyokong Pakatan Rakyat setelah melihat penyelewengan dan penyalahgunaan kuasa berleluasa yang dilakukan oleh pimpinan Umno dan Barisan Nasional selama lebih 50 tahun mentadbir negara.

Bercakap kepada Suara Keadilan baru-baru ini anak mantan Timbalan Perdana Menteri, Tun Ghafar Baba itu berkata beliau sendiri tidak bersetuju dengan banyak dasar yang dilaksanakan kerajaan Umno-BN yang tidak memberi manfaat kepada rakyat dan negara.

"Saya dah mula sedar bahawa banyak isu yang saya sendiri tidak boleh terima tentang dasar Umno dan Barisan Nasional. Saya rasa sudah sampai masanya saya terpaksa mengubah sikap," kata Thamrin yang juga adalah bekas Pengerusi MARA.
Kehadiran beliau pada dua majlis utama semasa kempen pilihan raya kecil Parlimen Hulu Selangor telah mengejutkan penyokong Pakatan Rakyat.

Thamrin pertama kalinya hadir pada majlis Pidato Perdana anjuran Pemuda Pakatan Rakyat di Sg Buaya 24 April lalu dan juga ceramah 'grand finale' di Stadium Mini Kuala Kubu Baharu bersama-sama pimpinan Pakatan Rakyat.

Tanpa Nama berkata...

KUALA LUMPUR, 21Mei — Setiausaha Agung Barisan Nasional (BN) menafikan Timbalan Ketua Pemuda MIC V. Mugilan yang dipecat serta-merta oleh partinya semalam telah bertindak bertentangan dengan kepentingan perikatan itu di Hulu Selangor, bulan lalu.

Dalam pandangan peribadi dikongsi bersama The Malaysian Insider, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor berkata, Mugilan walaupun tidak dipilih sebagai calon tetapi telah membantu berkempen untuk calon BN dari awal hingga akhir.

Usaha BN untuk menurunkan Mugilan sebagai calon di Hulu Selangor telah dibantah oleh Samy Vellu dan mesyuarat CWC MIC.

Mugilan (gambar), kata beliau, telah bersama-sama pemimpin parti komponen termasuk Presiden MIC Datuk Seri S. Samy Vellu sendiri mencari sokongan untuk wakil BN.


LAAA...APA BISING2..MUGILAN BOLEH MASUK APNO..NO PROBS.

Tanpa Nama berkata...

salam bro,
sebagai pejuang melayu, kitorang tak dibenarkan spik inglis becos it is against the 'ketuanan melayu'...so jadi, ada kemungkinan barry wain takkan paham apa kitorang cakap dan kitorang pun takkan paham apa dia carut...so jadi camaner nak saman kalupun terbukti benar madey songlap RM100biliyun?

ayamtido berkata...

orang melayu suka cakap harakah tu bohong.. apa orang cakap pasal buruk pasal malaysia suma bohong.. tapi kalau betul diorang tu bohong.. asal tak saman je..

tu la dia melayu.. cina ngan india telepas

pak abu taman jemapoh berkata...

nak saman mahadir..? kah kah kah
woit..mahadir tu ikon melayu
takkan nak saman..
saman anwar boleh lah, sebab anwar memecahbelahkan melayu.
mahdir tak makan saman la wei.!!

Tanpa Nama berkata...

Potong telinga den jika mereka berani saman Barry Wain. Buat apa saman sama dia keran dia bukan mencabar nak ganti Madey atau Najib, melainkan semua pemimpin PR jika tersalah langkah sikit mereka akan disaman kerana mereka bakal menggantikan tempat kuasa di Putrajaya. Barry Wain sekadar memberi fakta dan statistik dan ada sikit jolok Madey dan juga rakyat Malaysia betapa satu mega kerugian, RM 100bilion(ketirisan/rasuah/salah guna kuasa) telah berlaku pada zaman "wira dunia ke-3). Jangan duk mimpilah Najib/SPRM/PERKASA/Mufti/Pak Imam/ustaz/Hakim/Polis/UMNO berani sentuh Madey. Tunggu jika panjang umur ketika PR memerintah, itu pun kalu Madey tak pura-pura nyanyuk.

Tanpa Nama berkata...

Tak bleh tahan.. pecah perut tengok gambar

Tanpa Nama berkata...

TT,

SEMAKIN LAMA SEMAKIN MENGANCAM BLOG KO! KO BUH APE? AJINAMOTO KE?

KAH!

SABUL MENYABUL MAHAFIRAUN!
TERBAHAK GUA KETAWA!

Tanpa Nama berkata...

woit…. MANA DIA SPRM…. kah kah kah..

Dah mati !!!! kah...kah...

woit… MANA DIA PEJUANG ISLAM…. kah kah kah..

Dah mati !!!! kah....kah.....kah..

woit…. BILA NAK TANGKAP MAHAFIRAUN INI?.... kah kah kah..

Telur telah kecut !!!
Tapi jumpa SAMY jumpa Madey, ketuk kedua-duanya !!!!

kah kah kah... KALAU MAT SALEH INI TIPU... SAMAN LAAA... kah kah kah..

Tak payah kisahlah,mana berani tentang Mat salleh.

kah kah kah... TAKUT PULAK.... kah kah kah..

Memang takut, the cause of because Telur-telru mereka semua dah kecut !!!


Kah........
Kah..........
Kah..............

Tanpa Nama berkata...

Aku setiap kali dengar baca hal-hal pemimpin negara rasa nak menanggis apalah akan jadi dengan anak-anak aku nanti - kalau aku ada duit banyak nak saja aku copy semua artikel tt naik heli dan tabur kat kampung supaya dia orang tahu betapa bangsat dia ornag ni...lanunnnnnnn.....

Been berkata...

Bro, Mamak mana pandai saman! Lagi pun Melayu Bersatu mudah lupa... Dia buat dek jer.... pastu Melayu Bersatu lupa.

Gemang berkata...

Mentaliti Melayu Bahalol.

"Macam abg Cin ni, panjat pokok nyok. Yg upah, upah. Yg makan, makan. Bila nak balik ambik juga sebijik dua.Begitu juga pemimpin kita cik ooi! Bukan senang depa nak jaga negara. Kita ni apalah tahu sgt pasal tu, biaqpi depa nak buat apapun kat negara ni. Depa tu menteri. Depa tahulah"

Selagi manusia jenisni masih ada lagi kat bumi M'sia, selagi itulah amno dapat sokongan dan rakyat ditipu dan diperbodohkan.

Haprak punya melayu!!

Tanpa Nama berkata...

selagi buku si barry tu tak ditranslate ke bahasa melayu, selagi itulah sprm tak paham... biasalah pegawai2 kerajaan berbangsa melayu umno ni, mana dia orang pandai sangat bahasa inggeris? mi no spik inglish... lulusan pulak universiti kangkung, lagi bengaplah jawapnyer..

apa si barry tu boleh melalak kat orang yang tak paham bahasa inggeris? anjing salak gunung ada la... membebel pulak kat orang yang jenis bebal! lagi dia orang tak amik pot!

sini malaysia, buku2 melayu pun susah nak jadi top sales... masakan pulak buku inggeris!!! dah la orang melayu bukan ramai sangat yang suka membaca, makin selamatlah fir'aun tu buat bisnes anak beranak... anak2 bukak kilang arak pun, takder sapa boleh bising..

Lang berkata...

i'm spik no inglish... me anderseten no... yes no orait.

Tanpa Nama berkata...

WAIN : PENYELEWENGAN RM100BILION MAHATHIR DISOKONG BUKTI ...

Apa lagi..bangun lah Melayu UMNO.bersatulah..bila lagi nak tunjukkan kekuatan pada Mat salleh
Barry Wain...saman dia..mesti dapat juta2...
Lain lah kalau UMNO dah hilang telor..
Mana Berahim Katak Puru...
dah MAMPOS KE...

tangkat berkata...

salah satu kelemahan melayu ialah mudah ditipu,,dah le mudah di tipu mudah pula memaafkan sang penipu..dah le mudah memaafkan sang penipu lantik pulak jadi pemimpin,dah le lantik jadi pemipin rela pula dicucuk hidung seperti lembu..dah le rela jadi lembu dicucuk hidung ahkirnya dengan bangga menyerahkan leher untuk di sembeleh oleh si penyangak..adusss banggakah kita menjadi orang melayu jika sejak dari lahir hingga nak masuk ke liang lahad tidak habis2 di tipu dan dipermainkan oleh bangsa sendiri?

Rillink berkata...

Salam Bro.

Gua tak salahkan keling madey sorang,memang perangai pemimpin umNOK memang begitu.Yang patut lebih di-persalahkan ialah perwakilan umNOK yang memilih madey jadi presiden parti dan secara otomatik jadi pm Malaysia.

Tanpa Nama berkata...

adakah aku terlewat...........???
Bro..kau dengan orang2 yang pos komen kat blog ko nie memang best!

mantoopppp..............org melayu yg bangang yg terbaca blog ko ni bro boleh jadi bijak! Bijak aaa...bukan bijak kelentong mcm M*********...!!!!

Tanpa Nama berkata...

Sekarang mamak madey tidur lena dan berpuas hati kerana cita citanya sudah tercapai.. Melayu mudah lupa dan mudah kena tipu, itulah nasib Orang Melayu...

Nostalgia abkk berkata...

Bro..gua tabik sama lu kerana keberanian lu melawan UMNO.Orang lain lawan UMNO tengoklah apa jadi kepada mereka.
Hanya lu sorang saja yang berani touch suami Najib yang lain semua kecut telor.
Ilmu apa pakai Bro.hulor sikit kat orang2 diluar ni.

SuperMokh in Memory berkata...

Setahun Sebelum MahaFiraun memerintah

Memang zaman Firaun nie zaman kejatuhan Malaysia la.. Sebelum dia naik, elok jek negara nie..

Tanpa Nama berkata...

@Nostalgia abkk

Ini memang kita kene belajar. Aku dok belek2 buat sirah TT ni, banyak blog2 dan tulisan2 lama beliau, memang kene banyak sudut pengetahuan tentang sesuatu subjek san suspek (Bini Rosmoh), baru kita boleh usik bijik kelepir dia.

Kalo sekadar hentam kromo jer, memang cari nahas la. Serius aku cakap, pengetahuan aku tentang bini rosmoh ni amat dan terlalu sedikit. Bila masuk blogging, baru aku paham. Tapi nak buat cerita dalam blog sendiri, aku tak berani sbb aku tiada kepakaran untuk mengolah cerita2 politik, lagipun ianya bukan bidang aku.

Aku join TT sbb nak bagi cerah sikit otak aku pasal politik negara. Sama gak join Anwar dan PR, klo tidak, haram tak tau pun pasal hak aku sebagai warganegara. Sejak join PAS dulu lagi, aku memang tahu kelantangan TT dan Anwar, memang berasas, sbb tu rakyat kebanyakannya menyokong mereka. Bayangkan DAP dulu, satu parti yang aku tak faham apa2 yang diperkatakan Kit Siang dan Karpal Singh, kini sudah mula aku faham.

Kalo dulu, TV akan menayangkan Lim Kit Siang dan Karpal Singh bilamana mereka tergagap2 menceritakan sesuatu dan bahasa Malaysia pertuturan mereka memang versi melayu timbuktu, ini bukan bertujuan untuk kita fahamkan subjek2 yang hendak dilontarkan, ianya cuma ditayangkan agar rakyat kebanyakan menjadi benci kepada DAP, Karpal dan Lim sendiri.

Apapun, banyak ilmu dan pengetahuan mengenai sesuatu subjek, menyebabkan TT menjadi taruhan dan sumber pengetahuan ilmu politik yang hebat. Terus terang aku lebih suka TT bebas seperti sekarang daripada menjadi YB.

TT adalah pejuang, bukannya pemimpin. TT tidak mampu menjadi pemimpin sbb darah dia darah pejuang. Jika TT jadi pemimpin, dia akan diikat menjadi orang berprotokol dan terpaksa bercakap mengikut tatabahasa2 politik yang skema.

Tanpa Nama berkata...

Gua cukup seronok sebab si Barry Wain dah tunjukkan bukti yang Melayu UMNO ada lah SAMPAH terenchat akal.. tak boleh fikir..
MAMAK HIDONG BESAR sudah tipu Melayu2 ni selama 22 tahun...pas tu dah tak ada kuasa maseh Memebel lagi...yang palin gua tak tahan tu..SAMPAH2 tu maseh lagi percaya pada HIDUNG BESAR NI..

ka..kaa...kaaaaaaa...

Tanpa Nama berkata...

bro TT, ambo nak pinjam posting ni ok....... untuk blog ambo...dgn izin?

jln JPJ, panji.