Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Rabu, 23 Jun 2010

TANGKAP TAIB MAHMUD - INI SLOGAN PILIHANRAYA SERAWAK



TANGKAP TAIB MAHMUD - SLOGAN INI AKAN MEMBAWA KEMENANGAN



PERTAHAN TANAH ADAT – PENDUDUK PENAN DISERANG-mkini

Polis Sarawak didakwa menyokong keganasan apabila membenarkan syarikat pembalakan Lee Ling Sdn Bhd, membubarkan sekatan di jalan-jalan balak di kawasan penempatan peribumi Sarawak di Limbang.

Merujuk kepada kejadian 20 Jun lalu, kumpulan pejuang hak kaum peribumi, Yayasan Bruno Manser (BMF), berkata Lee Ling menghantar tiga anggota polis yang tidak berpakaian seragam dengan kenderaan syarikat berkenaan ke kawasan sekatan di Long Sebayang.

Seorang anggota polis itu yang dilengkapi dengan sepucuk pistol dan mengarahkan penduduk sekitar supaya yang membubarkan sekatan dan memberi laluan kepada Lee Ling untuk membawa keluar balak yang ditebang.

Menurut penduduk tempatan, Lee Ling bercadang untuk menebang pokok di kawasan berkenaan dan menjadikannya sebagai kawasan perladangan.

nota:
ini lah dasar procukong yang telah memusnahkan
warga serawak dan sabah. habis hutan jadi gondol. habis
hutan jadi padang pasir. habis sungai kering.habis air kotor

taib mahmud memiliki harga berbilion ringgit di seluruh dunia
taib mahmud atas nama melayu islam dan bumiputera
merompak tanah orang asal.

polis menjadi ganster berlesen untuk mereka
mengganas dan membunuh

inilah hakikat yang berlaku dlam negara kita ini.
dalam penjara warga di bunuh
dijalan raya warga diubuh
dalam sawah warga dibunuh
dalam hutan simpan warga dibunuh
segala tanah milik kita bersama menjadi
harta nenek moyang mereka
harta cokong berselirat di singapura australia eropah
harta mat taib berselirat di canada
warga penan nak makan nasi dua kali seharu pun miss

masa telah sampai untuk kita semua buangkan semua penjenayah
ini dari tampok kuasa. kemudian kita hadapan mereka ke hadapan
mahkamah rakyat. biar rakyat yang menentukan masa depan
mereka. harta mereka dirampas kembali dan dipulangkan kepada
baitul mal.

rumah dan istana mereka kita jadikan bali seni atau galeri
untuk artis buat pamiran sepanjang tahun – kalau tidak jadikan
istana mereka kilang buat tuak untuk sambutan gawai lagi best kah kah kah

nota:

TANGKAP TAIB MAHMUD !

ini slogan untuk pilihanraya serawak
jamin slogan ini akan membawa kemenangan
kebencian warga serawak
sama seperti kebencian warga
semenanjubng terhadap mahafiraun kah kah kah



14 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

lepas 'Tangkap Taib Mahmud'....marilah rakyat disemenanjung Tangkap Pemimpin-pemimpin UMNO/BN !!

Penanggah berkata...

Aiiiyaaaa!!! kasi hantam sama itu olang tua.. ini olang manyak busat punya cilakak.. talak untunggg!!

umar al khattab berkata...

..aku tak heran taib mahmud ni.

..melayu paling bangsat di muka bumi. kalau hang jebat hidup lagi, dah nazak orang tua ni kena tikam dengan keris jebat.

..nak tau sapa taib dgn lebih mendalam????

klik disini;

http://sarawakreport.org/

merbok berkata...

harta rakyat sarawak dah lama dirompak tapi rakyat sarawak masih sokong gerombolan!! jom ramai-ramai pi kempen dgn org sarawak..

Sibuan berkata...

kenyang di dunia lapar di akhirat
senang di dunia susah di akhirat
gembira di dunia duka di akhirat
Kaya di dunia muflis di akhirat

ada 2 malaikat pencatit setiap masa
ke mana kita mahu lari

Dan malam pertama di kubur
kita akan gembira menyenaraikan kebaikan kita di dunia
kita akan bersedih menyenaraikan keburukan kita di dunia

Dan selepas itu, kita akan menerima balasan perbuatan kita

Masa semakin singkat!
Hukuman semakin dekat!

Mampukah kita?
Mampukah dia?

Tanpa Nama berkata...

sarawak saja dah sama besar dengan semenanjung.. tak dapat aku bayangkan betapa kaya gilababeng taib mahmud tu merembat harta rakyat sarawak..

khir toyo pun sekejap jer jadi mb, sudah rembat berjuta2... inikan pulak sudah lebih 20 tahun memerintah sarawak..

tak tahan aku tengok projek2 giga kat sarawakdibuat taib... kiamat 8 kali pun, makan tak abis api neraka dia nak telan..

hahaha berkata...

taib muke cm jenglot,,, name cm taik

Tanpa Nama berkata...

Di Serawak sama seperti di semenanjong mereka menang pilihanraya bukan kerana majoriti rakyat menyokong tapi penipuan yang disokong oleh ajensi2 kerajaan.
Pelbagai cara yang tidak demokratik dilakukan bagi memenangi pilihanraya.
Apa yang ada pada hari ini adalah kerajaan HARAM yang menang melalui cara yang tidak sah.
Nama saja ISLAM tapi tingkah laku lebih jahat daripada orang bukan islam.

democracy4now berkata...

Tengok ini: kiranya lebih separuh orang Sarawak pendalaman belum daftar sebagai pengundi/belum ada suara mungkin sudah majoriti orang Sarawak sudah tolak Taib-tapi belum dapat buang Taib melalui undi! Jadi silap besar kiranya dikata orang Sarawak maukan Taib/BN. Rumusan: tolonglah orang Sarawak pendalaman (yang merupakan kaum majoriti di Sarawak) untuk perolehi suara! Untuk matlumat lanjut tentnag bagaimana pergi tengoklah laman sini: http://sarawaknews.wordpress.com

Nia Sarah berkata...

Tangkap pun...lepas juga akhirnya TT...sigh!

Tanpa Nama berkata...

ye btul,mereka perompak,xde ati perut sume di kaut,xingt nk mmpus gk nye,ingt ini harta bapak korng ke,sialnye pemimpin umngok..yg kaya btmbah kaya,org cri makn dlm hutan,hutan xde sapa nk bg makan..bodoh bodoh bodoh taib mahmud

Tanpa Nama berkata...

Tangkap Kepala BABI KOMINIS.
Ini slogan kemenangan kita !

Tanpa Nama berkata...

Taib ni kasi makan Cukong-Foochow je. Bukan semua cina pun. Tu sebabnya BN kalah kat sibu. Mungkin keluarga ni dah kena sumpahan. Hidup kaya raya tapi tak bahgia. Sulaiman dah kena HIV. Anak anak kahwin semuanya bercerai-berai. sorang dah jadi warga canada. Kalau balik sarawak, hartanya akan dirampas. Macam prisiden Suharto.

Tanpa Nama berkata...

si taik ni nak mampos pun masih tak taubat. ini lah zionis sarawak. betul, ramai orang pedalaman tak ada ic, tidak ada hak,.. supaya senang rembat tanah mereka.