Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 19 Julai 2010

BERITA PELIK LAGI MELIK





PARA DEMONSTRAN MENYURUK TIDAK MAHU GAMBAR DI AMBIL




300 BANTAH PENUTUPAN IKYS - melayau

Lebih 300 orang termasuk pelajar Institut Kemahiran Yayasan Selangor (IKYS) berhimpun secara aman di pekarangan IKYS di sini hari ini bagi membantah keputusan kerajaan negeri menutup institut itu secara mendadak Jumaat lalu.

Pelajar terlibat mendakwa, mereka hanya mengetahui tentang penutupan institut tersebut dan arahan berpindah ke Kolej Antarabangsa Inpens (Inpens) di Kuala Selangor minggu lalu selepas menghabiskan cuti semester baru-baru ini.

Selain beberapa Ahli Dewan Undangan Negeri Barisan Nasional (BN) yang diketuai Mohamad Khir Toyo, waris keluarga pelajar terlibat turut menyertai perhimpunan hampir dua jam yang bermula pukul 10.30 pagi itu di pekarangan IKYS Bagan Terap..

500 BERKUMPUL BANTAH PENUTUPAN IKYS – berita hairan

Lebih 500 orang mengadakan perhimpunan aman di sini, semalam bagi membantah penutupan Institut Kemahiran Yayasan Selangor (IKYS) di Sungai Besar, yang menyebabkan masa depan kira-kira 280 pelajar, kebanyakannya berasal daripada keluarga berpendapatan rendah dari seluruh negeri itu terjejas.

Perhimpunan aman yang bermula jam 10.30 pagi sebelum berakhir sejam kemudian di hadapan bangunan IKYS itu turut mengecam keputusan kerajaan negeri menyerahkan nasib pelajar institut berkenaan kepada pengurusan Industri Pendidikan Negeri Selangor (INPENS) yang dikatakan mengenakan yuran pengajian lebih mahal.

Selain pelajar IKYS, perhimpunan berkenaan turut disertai ibu bapa; Ketua Pembangkang, Mohamad Khir Toyo; Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Barisan Nasional (BN) dan pertubuhan bukan kerajaan (NGO).

KAH KAH KAH…

woit…. MADEY DEMO BUKAN BUDAYA KITA?...kah kah kah..

woit… SYABAS ! … DEMO BUDAYA ADALAH KITA….kah kah kah..

kah kah kah… LEPAS NI TURUN DEMO DENGAN PROTEST KERANA HARGA MINYAK NAIK…. kah kah kah..

woit… TAPI PELIK… MELAYAU KATA 300 ORANG… kah kah kah..

kah kah kah…BERITA HAIRAN KATA 500 ORANG… kah kah kah..

woit… GAMBAR TAK ADA PUN ORANG… kah kah kah..

woit… SELALU KALAU KUTUK KERAJAAN PAKATAN… MESTI ADA GAMBAR….kah kah kah…

kah kah kah… PELIK BIN MELIK...…GAMBAR TOYO DENGAN MEGAPONE PUN TARAAAK… kah kah kah..

kah kah kah… NAMA ADUN YANG TURUT SERTA PUN TARAAAA….HANYA DAN LAIN LAIN…. kah kah kah

nota:
kepada penyokong pakatan di padang terap
sila beri perhatian
betul atau tidak berita ini

kemudian tolong ajar
anak anak muda cara berdemo
kemudian ajak mereka turun demo bersama

tolong ajar toyo cara pakai megapone
dan tunjukkan kedai mana boleh beli
megapone kecil tapi suara kuat

jangan lupa ajar toyo bila beli barang
minta resit kah kah kah

10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

TT wooittt...
moktan dan monguneng,manggih pun ado..dian dah mengujung tapi kek pokan klawang banyak laie...
balik laa ujung minggu nih...sembang2 kek kodai no 8

C++ berkata...

Bhai TT,

Depa malu nak kuar TV atau Paper la bhai.. pasai tue la takder gambar diorang... hahahaha...

Diorang malu pasai lupa nak bawak megaphone... hahaha

Tanpa Nama berkata...

aku pun heran sangat la...banyak sangat tempat belajar swasta tumbuh mcm cendawan....habis belajar ta de kerja...semua nak kaut untung aje.....pelik x2 !!!

Papa Chang berkata...

deme dah melalak dah depan kamera tv1 mlm tadi (cner la aku bleh tertengok bite tv1 nie??) ramai seyh... toyo pun ade... beribu2 sebenonye wakakaka...

Tanpa Nama berkata...

Diorang dah pakai TENTERA JIN kot...tu nampak banner jer...

Hati2 pakatan rakyat, siapkan bala tentera ceplos...hehehe

software loan calender berkata...

kahkahkah kir toyo dah tak da keja...betul betul jgn lupa ajak kir toyo berdemo sama pasal minyak naik ...

Tanpa Nama berkata...

itu la pasal... kenapa Pakatan Rakyat menang PRU ke-12 ari tuh... dah tak pasal-pasal Khir Toyol tak de keje... sebelum ni keja dia mencuri duit rakyat selangor... la ni dah tak dapat mencuri dia bikin havoc plak merata-2 negeri selangor ni... Pakatan Rakyat pun satu hal.. tau kawan tu tak de keje, tengah sesak gile... bagi la ape-2 keje... ape-2 keje pun ok... pencacai pengangkat najis pun jadik la... tak pun ADO Hulu S'gor yang dapat anugerah penyapu taun 2007 dulu kutip la Khir Toyol ni bagi dia penyapu tu suruh menyapu kat pejabat...

lady j berkata...

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs095.ash2/38083_136636199701899_100000665586215_230817_3259924_n.jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs175.snc4/38083_136636209701898_100000665586215_230820_6349377_n.jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs028.ash2/34775_136636243035228_100000665586215_230822_2698559_n.jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs068.snc4/34775_136636246368561_100000665586215_230823_7568141_n.jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs068.snc4/34775_136636249701894_100000665586215_230824_7782767_n.jpg

Protest over closure of technical institute
By ZUHRIN AZAM AHMAD
zuhrinazam@thestar.com.my

SABAK BERNAM: The Selangor government is courting another controversy with the closure of the Institut Kemahiran Yayasan Selangor in Bagan Terap near here.

A group of trainees, accompanied by their parents, gathered at the entrance of the institute yesterday to stage a protest against the closure.

They claimed that the state had closed down the institute because it was an “unprofitable cause” and had asked its 250 trainees, including 80 who had just enrolled earlier this month, to vacate their hostels on Friday.

Trainee Mohammad Fetti Salim, 19, said they were asked by their instructors to pack their belongings as Yayasan Selangor, which owns and manages the institute, had decided to cease its operation.

“There was no letter or official announcement. We were told our courses have been moved to INPENS International College in Kuala Selangor,” he said, adding that they could not afford the fees at that college.

INPENS, short for Industri Pendidikan Negeri Selangor, is a private higher learning institution fully-owned by the Selangor government.

State Opposition Leader Datuk Seri Dr Mohamad Khir Toyo, who was also at the gathering, said lack of profit should not be a reason to shutdown the college.

“The reason to start the institute in the first place was to offer a second chance for youths who did not do well academically and are interested in technical skills,” he said.

setapa berkata...

Brader TT,
Situasi sekarang telah memihak kepada PR.Gerombolan telah hilang arah kerana orang2 kepercayaan dan orang2 kuat mereka x mahu bergerak.Ini adalah kerana wang ringgit yg menjadi penyambung kepercayaan penyokong mereka semakin tiada.Pemimpin gerombolan telah hilang kepercayaan kepada penyokongnya sendiri akibat dari sifat mereka.Dana yg dikeluarkan kepada penyokong mereka tidak sampai.Mereka menjadi tidak tentu arah adakah boleh lagi menggunakan khidmat mereka.Mereka berkemungkinan akan mati awal kerana tekanan perasaan dan pilihanraya akan diadakan lagi.

Tanpa Nama berkata...

Gila talak sebab ceraikan isteri cantik ma..

kah..kah..kah..
ketua pembangkang mesti kuat ma..
sebab sekalang poket sudah manyak lobang ma..