Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 19 Julai 2010

DISERAK BERTALU TALU - HINGGA TEMBOK PECAH DARI DALAM




SIAPA YANG AKAN MENJADI SANG RAJUNA TAPA?




PAS TAK PERNAH MINTA MUFTI PERAK JADI ORANG TENGAH - minsider

PAS hari ini menafikan pihaknya pernah menghantar wakil untuk bertemu dengan Mufti Perak Harussani Zakaria agar mengaturkan perbincangan bersama Umno bagi membincangkan usaha menyatupadukan orang Islam dan Melayu.

“Tidak, PAS tidak pernah menghantar wakil untuk bertemu dengan Harussani sama ada rasmi ataupun tidak rasmi... saya menghadiri banyak mesyuarat peringkat pusat, setahu saya tiada perbincangan untuk menghantar wakil jumpa beliau,” kata Ketua Penerangan PAS pusat Idris Ahmad.


MUFTI PERAK : PEMIMPIN UMNO, PAS JUMPA SAYA ORANG KECIL SAJA - minsider

Sambil menjelaskan beliau tiada kuasa untuk mengatur pertemuan antara Umno-PAS, Mufti Perak berkata, mereka yang datang memujuknya agar menjadi orang tengah adalah “pemimpin kecil” kedua-dua parti Melayu Islam itu.

Harussani Zakaria yang dihubungi The Malaysian Insider hari ini, sekali lagi mengakui ada pemimpin Umno dan PAS berjumpa dengannya bagi membincang dan meminta pandangan beliau berhubung cara untuk menyatupadukan kedua-dua parti tersebut.

“Memang ada pemimpin kedua-dua parti berjumpa saya mengenai perkara itu tapi hanya orang kecil sahaja.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH..


woit… INI MESTI JUMPA ZUL NORDIN DAN LOKMAN ADAM…. kah kah kah…

kah kah kah... BARU TAHU RAHSIA.... KENAPA ZUL NORDIN MENGAKU AHLI PAS...kah kah kah..

kah kah kah .... ADA STRATERJI.... NAK RUNTUHKAN PAS DARI DALAM... kah kah kah

woit…. HEBOH MACAM NAK RAK…. kah kah kah..

woit… RUPA RUPA NYA JUMPA MAT BISUL…. kah kah kah


PAS SELANGOR : MELAYU TETAP BERKUASA WALAU PUN TANPA UMNO – minsider

PAS Selangor menegaskan pendiriannya menolak sebarang pertemuan Umno-PAS sambil memberi jaminan kuasa Melayu tidak akan hilang jikapun Umno diketepikan dalam pilihan raya umum ke-13.

Oleh itu PAS Selangor pimpinan Dr Hasan Ali berkata, parti itu dan PKR berupaya untuk memastikan kuasa akan kekal di tangan orang Melayu menerusi kedua-dua komponen Pakatan Rakyat itu, yang lebih jujur dan adil.

“Orang Melayu tidak akan hilang kuasa kalau pun Umno sudah tidak lagi memerintah negara ini,” kata Ketua Penerangan PAS Selangor Roslan Shahir dalam satu kenyataan dikeluarkan hari ini.

KAH KAH KAH….

nota:
yang ini jaga jaga sikit
baca ayat betul betul
baca kenyataan betul betul

bukan kuasa rakyat
tapi kuasa melayu

nampak?

kuasa melayu jenis ini
tak ada beza dengan kuasa melayu jenis gerombolan
dua dua kuasa
dua dua yang nak rembat harta kah kah kah


nota:
ingat sang rajuna tapa dan dang anum?
kalau tak tahu jangan jadi melayu
jadi bengali jual roti kah kah kah

9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tak mungkin kuasa Melayu akan hilang memandangkan 60% penduduk adalah Melayu dari pelbagai keturunan(Jawa, Buguis, Minangkabau, Mandailing, Boyan, mamak, Syed .......)Orang UMNO buat beberapa lama dapat sokongan dari Melayu tetapi dengan prestasi kepimpinan mereka yang kelas tiga dan ada juga yang pariah makan orang Melayu cari pilihan mungkin memilih PKR atau PAS kerana nak cari alternatif. PKR dan PAS pun parti berdaftar, malangnya UMNO terketar-ketar orang Melayu dah menyampahnya lalu tak mahu orang Melayu memilih selain daripadanya. Mana boleh,demokrasimembenarkan kita memilih yang lebih baik. Orang UMNO sudah melepaskan RM 52 bilion ekuiti orang Melayu entah kemana dan gaduh yang 'Orang Cina' akan baham orang Melayu atau kuasa UMNO akan hilang pada PU-13 nanti. Kuasa orang Melayu pindah tangan ke PAS/PKR/DAP. Nanati orang UMNO kata orang Melayu di Pulau Pinang misalnya akan jatuh pada kaum CINA. dah 52 tahun dah Ketua Menteri Cina adalah orang CINA, walaupun nasib orang Melayu sepanjang 52 tahun dulu tidak berapa sangat. Orang UMNO tak ada kepimpinan selian melalak 'keistimewaan orang Melayu' ada 'institusi raja Melayu'(asalnya hindu), ada Bahasa Melayu tapi kini 40% orang Melayu masih dalam kemiskinan dengan pendapatan bawah RM2,000 sebulan sedangkan semua pemimpin UMNO hidup kaya raya. Orang Melayu UMNO kena buka mata jangan asyik berdendung dengan KEtuanan Melayu.

suis-media berkata...

Assalam Bro,
Ada seorang lagi yg mufti umno nii jumpa iaitu senator mat ijam.Dia lah yang kata Nik Aziz tak layak menyatukan orang melayu,maksud kata kata dia tuu yang layak ialah ulamak dia iaitu dato harusana harusini.Memang betul kata mat ijam nii Nik Aziz tak layak menyatukan orang melayu(eg:melayu umnok/perkasam/pukida/felda).Nik Aziz hanya layak menyatukan orang ISLAM.Tuan mufti tuu kalau minat sangat berpolitik,berani ker letak jawatan mufti?.

Tanpa Nama berkata...

Adakah org melayu sedang berkuasa sekarang?Dlm dunia kapitalis,puak/sektor/yg ada $$$,akan kontrol lah..pasai tu,UMNO pukimak selama 40 tahun telah menyongsangakn DEB utk jadi instant kaya!Tanah pakcik makcik dirampas,ekauiti/% utk minah dan mat diramapas..objektif utama UMNO pariah haramjadah utk menjadi billionaire..nak hip hop selepas kiamat..nak tebok china mongol doll 24/7...pasai tu si pariah malbari bangsat malayali mahathir kutty selama 22 tahun telah berusaha utk menjadikan dia,dia punya dungu bahlol terancat akai anak bini dan kroni2 utk jadi "kapitan keling" of industries..dasar haprak ini diteruskan oleh pak lah dan si al mongol al najuboqi..akibat dasar utk jadi instant trillioanire,negara dah bankrup!!

Tanpa Nama berkata...

melayu bergantung kpd imam auta garu sana sini utk hidup kaah?sebahagian besoq melayu kerja di sykt2 cina/ mat salleh yg makan babi yg berak tak cuci pungkoq..hari ni,dell,HP,intel belah,puluhan ribu minah dan mat akan menggangur(spt yg berlaku pd tahun 1998)..kalau cina kapiaq laknat tak buka smi,kelang,mcm2 bizniz enterprise,puluhan ribu minah dan mat akan menganggur..malah,sumber sambelam(gaji dlm tamil) para ulat @ sektor gomen sebahagian besornya dtg dari cukai yg dibayar oleh cina char koew tow yg puja toh peh kong ! ya..bangsa yg makan babi,berak tak cuci pungkoq,telah diberi kuasa oleh Allah utk jadi kaya sebab bangsa yg makan babi,berak tak cuci pungkoq tau menjana $$$,dan menyebar $$$..yg pakai nama arab,yg pakai gelaran islam, juara kelentong,tipu sana kENtut sini,rampas tanah,rompak harta!

Tanpa Nama berkata...

Berita Hangit-Ipah, 07 Syaaban 1431- Mufti Negeri Berak Darul Kacau, Sahibus Samahah Tan Sri Haru Sana Haru Sini hari ini mendakwa telah membuat pertemuan yang amat menggemparkan. Beliau telah diberitakan bertemu dengan orang kecil iaitu orang kecil sepertimana didalam cerita dongeng mitos dari barat 'Gulliver's Travel'. Didalam pertemuan itu, orang-orang kecil yang bersengketa itu telah meminta pandangan beliau bagaimana untuk menyatu padu dan menumbangkan gergasi Gulliver. Sementara itu, didalam kenyataan berasingan mengenai isu yang sama, Adun Titi Lurus Drs Halil Lim (tiada ikatan keluarga dengan Pakcik Lim anak beranak)telah menempelak Haru Sana Haru Sini bahawa beliau telah menunjukkan simptom-2 penyakit diusia senja. Semakan melalau ensiklopedia perubatan moden mendapati bahawa gejala penyakit ini sering menyerang mufti-2 dan ulama'-2 bercakap sehari suntuk berkenaan isu Melayu bersatu sambil membodek Mat Mongol and The Gang untuk sedikit laba buat makan anak bini di hari tua nanti.

Suku Samdol berkata...

menyalak siang malam ...tapi cuba lew keje rajin ckit.
belajaq la rajin ckit tambahkan ilmu di dada tu.
dah lebih 50 tahun kimak gerombolan dah meng-auta-singhkan melayu takan korang masih nak harapkan bantuan dari kerajaan ajer?
kalau melayu dapat berjaya dalam idop tu dengan usaha sendiri tanpa bantuan tongkat dari kimak gerombolan tu, aku tabik spring la kat korang.
tak payah sebut ayat2 "hak istimewa melayu" lagi la weyyyy ... dah muak dengaq ayat2 tu.
harrkkkk ptuiiiii

Tanpa Nama berkata...

silap tengok kut.... yang datang nak bincang tu tokeh babi, bukannya pemimpin kecil tapi mata kecil...!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

//silap tengok kut.... yang datang nak bincang tu tokeh babi, bukannya pemimpin kecil tapi mata kecil...!!!!!!//

ya..yg makan babi,mata kicik hari dah jadi world nomber 1 lender..Amerika iblis terpaksa mengemis hari hari dri komunes kapitalis hybrid pep republik of cina!!dan cina over c(the OC's) pulak ada harta lebih dri USD5 trillion...hahaha..bangsa cina bertamaddun dan tertua di muka bumi ni..dri benua cina,kita dapat TAO.. benua cina lah birthplace of ratusan jenis innovasi yg masih digunakan sampai hari ini..dri benua cina,kita dapat puisi/artistry/handwriting yg sungguh delicate dan bermutu tinggi!!org cina boleh tahan seribu satu kesengsaraan..dan macam semut terus mara,come what may!sebab tu,bangsa ini berani tunjuk da middle finger @ Barisan Neraka..india pulak dah kena rasuk tokong ular..forver bikin melodrma,woah podeh,minum mabok,depressed,dan asyik menyalahkan org/kaum lain!melayu pulak suka berangan angan dan enjoy..

mat tau berkata...

Ketua Penerangan PAS,Us.Idris nampaknya amat pasti,tak ada pemimpin PAS jumpa Harrussani,Mufti Perak.Biar betul!Mengapa tak tanya Mufti Perak tu,siapa yang datang jumpa dia?Mufti tak akan berbohong.Patutnya,sudah periksa,baru buat kenyataan dan penafian.