Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 18 Julai 2010

GUNA PERKATAAN ORANG TAK FAHAM




NATANG GAPO MAKRO NI?





TAK MUNASABAH KERAJAAN BELANJA RM 1 BILION SETAHUN BERI SUBSIDI GULA
– berita hairan

Adalah tidak munasabah bagi kerajaan berbelanja RM1 bilion setahun bagi memberi subsidi kepada satu barangan yang memberi kesan tidak baik kepada kesihatan, kata Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri, Mustapa Mohamed hari ini.

"Kita harus lihat secara makro di mana antara lain kenaikan harga guladapat mengekang ketirisan barangan kawalan itu ke negara jiran," katanya.

Harga gula diselaraskan sebanyak 25 sen sekilogram, diikuti minyak petrol
RON 95 dan diesel masing-masing dikurangkan sebanyak 5.0 sen seliter, serta gas
petroleum cecair (LPG) dikurangkan sebanyak 10 sen sekilogram.

KAH KAH KAH…

woit… MUNASABAH KE MUNA SERAWAK…. kah kah kah…

woit… BUKAN SELARAS…. SELARAS KEPALA BANA APA…. kah kah kah..

woit… HARGA BARANG NAIK.. ORANG RAMAI BUKAN BODOH MACAM TELOO… kah ah kah..

woit… NATANG BEWOK GAPO MAKRO MAKRI INI?.... kah kah kah..

woit… MAK CIK FELDA TAK FAHAM MAKRO MAKRI… kah kah kah…

woot… INI SEMUA PROJEK…NAK MENIPU ORANG KAMPONG... kah kah kah...

kah kah kah... GUNA SELARAS... GUNA MAKRO... kah kah kah

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

setopa-dok-seropa-oghe-bijok kata:
"...antara lain kenaikan harga gula dapat mengekang ketirisan barangan kawalan itu ke negara jiran"

a. negara jiran tu siapa?
jawap:
1.singapura
2.thailand
(indon kurang sikit sebab berat nak punggah dalam sampan, tak banyak dapat bawak sesuatu masa, kecuali indon belah kalimantan, kalau nak seludup boleh guna jalan darat dari sabah/swak)

b. kenapa boleh tiris ke negara jiran?
jawap:
sebab harga jualan di malaysia LEBIH RENDAH jadi mereka beli di malaysia untuk guna di negara sendiri

sekarang cuba lihat pula kenyataan akhbar yg tt laporkan semalam:
Marimuthu said Malaysians are still fortunate since petrol price in the country was still among the cheapest compared with India, Singapore, the Philippines or United Kingdom.
!!!! ayat muthu-seropa-takdok-mutu bermaksud SETELAH DINAIKKAN HARGA, PETROL MASIH LAGI MURAH DARI DI SINGAPURA !!!!

kalau petrol masih murah banding harga di negara jiran, singapura, macamana stopa menjelaskan yg ketirisan ke negara jiran terhenti akibat kenaikan harga kali ni????
macamana logik pemikiran stopa???
logik sepatutnya ialah:
masih murah = masih tiris!
bak kata sorang tukang komen dalam tt sebelum ni, kenapa tak naik je jadi 100ringgit sekilo gula, 100ringgit seliter petrol - nah, itu barulah harga dah lebih tinggi dari negara jiran, barulah tak tiris lagi kepada org singapura dgn org siam! org malaysia pun baru la betul2 kurang guna gula kurang kes diabetes lepas tu sebab gilakhinzir tahap tahi anakbadak punya mahal!

ini bukan kurang tiris,
ini bukan kurang diabetes,
ini kurang waras punya stopa!
(sama dgn lain2 geng UMNgOk-BoNgok)

-average joe-
klakka-la.blogspot
klickdefella(klakka-la)

Tanpa Nama berkata...

Apa2 sebab pun aku salahkan puak2 PTD. Mu tengok... Stopa bekah PTD. Hanazalah pun bekah PTD. Sama2 cerdik & pandai.

Puak2 PTD ni semuanya pandai.... pandai tak buat kerja.

mosabit berkata...

ini kena naikkan harga keter ..harga rumah...harga air...la pulak...

sebab semuanya murah dari spore..

thailand dan singapura jalanraya takda tol.....apasal msia tak ikut?.....

bodoh tahap maksima...

kah kah kah kah kah kah ....

Tanpa Nama berkata...

Cibai la kau ni Tapa... kalau nak compare ngan negara jiran pun compare la dari segenap segi... jangan compare harga saje... cuba compare ngan Singapore, gaji operator pengeluaran disana berapa, cuba compare ngan kemudahan pengangkutan awam disana macam mana... kat Thailand cuba compare ngan harga kenderaan, ada tol ke tidak kat sana... kau ni Tapa nama aje sekolah tinggi tapi pemikiran serupa lembu la... nak kasi tau kenyataan kau ni kalau address kat lembu maybe berkesan la.. tapi kalau kat rakyat Malaysia.. hentikan la cibai

khan berkata...

knp tak banding gaji negara ni dgn kita,one to one belajar tinggi2 nak bodah kan rakyat.

Tanpa Nama berkata...

bangan punya cik pa..ckp la harga brg naik