Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 18 Julai 2010

MALAYSIA MUNGKIN MENJADI LEMBU




INI RUPANYA DARI LIDAH PENGARANG YANG SELALU KITA BACA




EDITOR MEDIA BUKAN LEMBU UMNO – harakah daily

Ahli Parlimen Jerai, Mohd Firdaus Jaafar menasihatkan Najib Razak supaya tidak ‘melembukan’ media-media arus perdana.

Beliau berkata demikian sebagai respons kepada tindakan kerajaan melarang editor-editor terbabit menggunakan terminologi 'barang naik' ketika melaporkan berita berhubung kenaikan harga barangan asasi rakyat, seperti yang didedahkan Malaysiakini semalam.

"Editor media-media ini bukannya 'lembu Umno', jangan lembukan media-media yang selama ini masih sokong kerajaan," ujar beliau malam tadi di Kediaman Rasmi Menteri Besar Kedah, di sini.

Beliau yang juga Pengarah Jabatan Pilihan Raya Pemuda PAS Pusat berkata, penggunaan istilah 'rasionalisme subsidi' dan 'penyelarasan harga' semata-mata untuk membendung kemarahan rakyat terhadap pentadbiran Najib.

"Najib guna terma-terma ini semua sebab dia mahu ‘melembukan’ rakyat, dia takut rakyat terus mengecam pentadbiran dia," ujar beliau sambil mengajak rakyat dan kakitangan kerajaan memulakan protes secara senyap terhadap pentadbiran Najib.

Katanya lagi, tindakan Najib merampas RM570 juta subsidi daripada rakyat sebagai tindakan mementingkan diri sendiri.

KAH KAH KAH…

KAH KAH KAH



woit…. INI SUDAH BAHAYA ….. SUDAH BANYAK LEMBU BERKELIARAN….kah kah kah…

kah kah kah… ADA LEMBU UTUSAN.. ADA LEMBU HARIAN… ADA LEMBU RTM… kah kah kah…

kah kah kah… ADA LEMBU STAR… LEMBU MALAY MAIL…. kah kah kah…

kah kah kah…. MALAYSIA BOLEH MENJADI PENGEKSPOT LEMBU…kah kah kah…

woit… KALAU BANYAK MACAM INI… MASA HARI RAYA DAGING LEMBU MESTI MURAH…. kah kah kah…

nota:
siapa nak korbankan lembu
masa hariraya haji nanti
sila booking sekarang kah kah kah

nota:
pelik lembu lembu ini
terberak dimana?
kah kah kah

26 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

lembu2 ini semuanya terberak dalam suratkhabar sebagai kertas pembungkus dan suratkhabar2 yg diberi permit khas untuk membungkus berak lembu2 ini cumalah akhbar2 arus perdana yg senget aliran pemikiran ke arah KERA BoNgok serta senget juga mental mereka, cthnya berita hairan, utusan meloya, the star has died, new straits as dumping ground in bad times, dll.

-average joe-
klakka-la.blogspot
klickdefella(klakka-la)

ini lidah orang umno berkata...

woreih

lidah lombu baik untuk apam bik mama.

murujib ado version lidah ni tak?

cicitHJHASSANu berkata...

salam tuan..

nasib la kau lombu....

spesis lombu ni harus dibuat korban raya nih,kerana kemenangan menyombolih lombu-lombu tak semiak.

tapi jgn dimakan perutnya...busuk!

Barang Naik berkata...

sewaktu perang dunia ke2..semasa serangan tentera Nazi Jerman untuk menakluk Russia...tentera Russia di Latvia melakukan 'pemusnahan bumi gersang' dimana segala rumah, tanaman, rumput, pokok dan apa-apa saja yang mungkin akan digunakan oleh tentara Nazi Jerman, telah dibakar musnah.

taktik ini digunakan untuk melemahkan tenetar Jerman apabila tentera Russia berundur ke Leningrad. taktik ini berjaya dan tentera Hitler ini kecundang dan kebuluran disebabkan tidak ada apa-apa lagi yang tinggal untuk tentera Hitler gunakan.

Adakah taktik UMNO-BN sekarang yang MENGURANGKAN SUBSIDI tapi BERBELANJA BESAR dengan projek-projek mega bilion duit rakyat yang membayar cukai tahunan, adalah SEMEMANGNYA bertujuan untuk menghabiskan dana negara..kerana UMNO-BN sudah pasti akan kecundang dalam Pilihanraya ke13.

sebab itu semasa masih ditampuk kuasa...akan merompak habis duit rakyat...dan sebagai taktik agar kerajaan baru Pakatan Rakyat tidak mempunyai dana pun untuk mentadbir negara kelak!?...dan UMNO-BN akan memberi alasan ini sebagai kegagalan Pakatan Rakyat dan mengharap rakyat akan dibodohkan dan ditipu semula untuk mengundi UMNO-BN semula...Phtuuuuiii!!!

jengking4 berkata...

apa kbr tuan, baru jumpa blog tuan. baru tau tuan pkai nick tukartiub. Bgs tuan, berjiwa rakyat. Kita semua rakyat bijak, bkn lembu mcm para pembodek gomen.

Khun Pana aka johanssm berkata...

"belum ada individu, syarikat swasta atau agensi kerajaan yang berjaya melaksanakan projek ternakan lembu itu secara komersial "-utusan meloya 06/06/2010

Syabas umno kerana berjaya menternak lembu baka tempatan dengan berjaya.
Antara lembu lembu baka tempatan yang dikenal pasti ialah Lembu Utusan , Lembu Harian , Lembu Star , Lembu MalayMail, Lembu TV3 suku dan Lembu RTM.

Malaysia akan dikenali sebagai Negara Lembu.

Tanpa Nama berkata...

bodog2 lembu lebih mulia dan berguna daripada amno.... boleh gak buat korban,lembu dah memang dia binatang yang ada otak tapi tak ada akal tapi... amno lagi parah, dahlah nak buat korban xleh, disentuh haram, xder otak dan xder akal pulak!!!!!!

mosabit berkata...

cantikkk....lembu lembu ni akan jadi korban pilihanRAYA...

sila sembelih lembu lembu pilihan ni...ada lembu melayau.ada lembu
cina doll..ada lembu tamil ...ada lembu time tegak... ada lembu star fruit....

kah kah kah kah kah kah ...

Tanpa Nama berkata...

Terbukti sekarang media arus perdana negara ini seperti berita harian, utusan malaysia, strait times, tv menipu, membohongi, memutarbelitkan dan memperbodohkan rakyat malaysia.

Mari kita boikot media-media arus perdana ini!!!!

Tanpa Nama berkata...

Dah tak ada cara lain dah!
BN-UMNO mesti dijatuhkan dalam PRU ke-13 nanti.

Sejak kebelakangan ini BN-UMNO bukan nak membela rakyat. BN-UMNO hanya nak membela dan menutupi kesilapan masa lalu dalam pemerintahannya.

Bayangkan dah 13 tahun kerajaan membentangkan belanjawan defisit. Maknanya masalah kini bermula sejak zaman Mahathir lagi.

Eloklah BN-UMNO kalah PRU kali ini. Lepas BN-UMNO dah kalah, bolehlah siasatan dilakukan untuk mengesahkan segala macam penyelewengan yang dihebohkan.

Yang patut kamu semua tahu, aku bekas penyokong setia BN-UMNO dah tak percayakan UMNO walaupun aku masih ahli UMNO!!! Aku dah tak sanggup nak bersubahat!!!

Sudin berkata...

Isham....!
Adakah gua bias ?
Lu menutup kebenaran ?

Jujurlah.......

Geng Songkok Tinggi,
Geng Serban Tinggi,

Menidakkan majoriti di parlimen....apa makna semuanya ini ?

Kegagalan 16 September......
Siapa yang membuat onar ?
Bukankah Hadi,Mustapa Ali,Hassan dan yang lain-lainnya bertopengkan candu ugama ?
Bersandiwara atas tiket ugama dan lebam di dahi menunjukkan banyaknya amalan....serban yang berbelit-belit menunjukkan waraknya seseorang itu namun hakikatnya merekalah iblis syaitan yang menipu manusia kebanyakan.......

Apakah susuk-susuk ini harus dilupakan untuk terus bermaharajalela menipu kita setiap hari atas topeng ugama ?

Isham....jujurlah
Susuk-susuk inilah yang telah mengecewakan kebanyakkan kita...hinga tak terbendung lagi penipuan sana-sini.

Terlalu banyak peritiwa menyayat hati menimpa keatas rakyat marhaen namun apa tindakan puak-puak yang bertopengkan ugama ini ?
PDRM menembak rakyat sesuka hati sebagai contoh.....apa kenyataan Presiden PAS ?
Kalau gua silap harap perbetulkan..
Semenjak sunami bulan tiga dua kosong-kosong lapan gua dah tak beli harakah dan baca harakah daily seakan ada sesuatu yang tak kena....apa jadi dengan Ahmad Lutfi ?
Soalan demi persoalan yang amat menggusarkan bermain di benak ....
Akhirnya tembelang mereka pecah dengan bau bangkai menusuk kehidung.....maka gagallah september 16.......

Apakah anak muda masih percaya pada pada susuk dan puak-puak yang bertopengkan ugama ini....?
Terbaru....isu perpaduan muncul lagi....drama apa lagi yang hendak dimainkan oleh mereka lagi..?

Langkah berwaspadalah yang paling tepat agar kekecewaan tidak berulang lagi.

Tanpa Nama berkata...

''Kalau kita terus berpecah-belah, kita akan terima kekalahan (pada PRU-13), itu sahaja. Dan akan berlaku satu bentuk penjajahan baru," kata Harussana harussini kepada pemberita selepas merasmikan Perhimpunan Melayu Perak 2010 di Dewan Bankuet Bangunan Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) di sini hari ini.
_________________

Woi Mufta, bukan penjajahan baru laaa. Kerajaan baru. Kerajaan Rakyat! Melalui pilihan raya, bukan melalui dubor mahkamah.

Tanpa Nama berkata...

Editor Arus Perdana berkata,
Memang sudah lama hidung kami dicucuk, otak kami dibekukan demi memenuhi citarasa segelintir pemimpin politik yang rakus tetapi percayalah jiwa kami memberontak.

Tanpa Nama berkata...

Lembu-lembu yg penuh virus KUKU DAN MULUT

Tanpa Nama berkata...

Nampaknye UMNgok sesuai betul la ngan lembu... dulu kat Shah Alam Geng Kepala Lembu... skang media lembu plak... apalagi nak kat... Lembu punya susu UMNgOk dapat nama...

Tanpa Nama berkata...

Alahai...Sudin 7.45..

Rupanya hang pun bangang macam

UMNGOK jugak!

Kalau nak buat ulasan membela

HARAM JADAH UMNGOK BONGOK,

hang masuk lak blog

anak TOYO!

Tanpa Nama berkata...

Bro,
Lepas nie Kerajaan akan minta RAKYAT selaraskan KOTE supaya jangan selalu mencucuk, agar tidak meramaikan rakyat Malaysia dan tak payah nak bagi Subsidi banyak-banyak.

Kita tungguuuuuuu....

-madir-

suis-media berkata...

Ada sekor lagi lembu bro!!lembu nii lagi buncit gedempal iaitu LEMBU FELDA.kah kah kah kah kah.Dia punya bahlul tersangat lah,kita nak tolong buka tali yang di cucuk dalam hidungnya...tapi kita pulak yang nak di-tanduknya.

suis-media berkata...

Ada sekor lagi lembu bro!!lembu nii lagi buncit gedempal iaitu LEMBU FELDA.kah kah kah kah kah.Dia punya bahlul tersangat lah,kita nak tolong buka tali yang di cucuk dalam hidungnya...tapi kita pulak yang nak di-tanduknya.

Tanpa Nama berkata...

padan muka ko sudin!!!!

Rillink berkata...

Umno telah berjaya membuka ladang penternakkan lembu baka babun yang terbesar di dunia yang di-ilhamkan oleh PM kedua yang dipatenkan dengan nama LEMBUFELDA.kah kah kah kah kah.

Sudin berkata...

Tanpa Nama
2010 Julai 18 09:40
2010 Julai 18 10:22

Woit pukimak kamu berdua tanpa nama...!!!!
Apa maksud kalian ?
Jelaskan.....!!!

Jangan berselindung macam kote tergantung celah buah pelior....

Berlapang dada....

Apa ?
Dimana ?
Jelaskan maksudnya.....

Ibarat pukul curi dan berdendam...
Terus terang sahaja.
Apakah menjelaskan perkara yang kabur itu salah ?
Silakan anda berdua jelaskan pada saya....
Silakan....

Melayu shuffle... berkata...

Alahaaiii SUDIN oooiii..

hang pun masih bangang rupanya...
pasal dah sedar ni lah nak humban UMNO-BN ni dalam lobang Najis dulu kini dan selamanya..

orang melayu dah tak bodoh lagi ni...tingai hang sorang2 lagi tu...kih kih kih

Tanpa Nama berkata...

kah kah kah sabor la jang oi

lombu ni dah nak kena sembelih kah kah tunggu la tak lama dah kah kah
PRU13 kito sembelih ramai-ramai kah kah buat sup lidah pon sodap kah kah

Tanpa Nama berkata...

oii sudin..

dengan ko ko sekali masuk lubang jamban amno yang dah 50thn bekarat tu..

Hang pulak bodoh dok ngaga mulut telan najis amno...

Pi Ramlee berkata...

woi sudin...

adakah kau lupa alif min nun tendang wau...Umno Badut Sarkas Barua Apco Haram Jadah!

Kau memang dasar lombu banjingan, Sudin woi...