Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 17 Julai 2010

IKANG MASANG PERANG LAGANG




NELAYANG MAT SALANG MENANGKANG IKANG






EMPAT DUN PULAU MESYUARAT SETIU - mkini

Muhyiddin Yassin, hari ini melahirkan rasa kecewa dengan persidangan perwakilan Umno Bahagian Setiu yang dipulaukan oleh beberapa wakil rakyat di kawasan itu.

Mereka adalah ADUN Jabi, Ramlan Ali; ADUN Permaisuri, Abd Halim Jusoh; ADUN Langkap, Asha'ari Idris dan ADUN Batu Rakit, Khazan Che Mat.

"Empat wakil rakyat tak hadir, saya pun dukacita jugalah, saya tak sebelahi mana-mana pihak dalam soal politik, tapi sebagai timbalan presiden saya rasa agak kecewa.

KAH KAH KAH…

woit…. MEREKANG PEGANG KE LAUTAN DALANG…. kah kah kah..

woit… TAK ADA MASANG DATANG METANG….kah kah kah..

kah kah kah…. CARI IKANG LEBIH BANGANG …. kah kah kah..

nota:
jelas gaduh di ganu masih berterusan
ini berita baik untuk seluruh malaysia
natang bewok masih ada lagi kang kang kang


7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Bagus bagus bagus
untuk parti umno
kalau semua tak datang mesyuarat
lagiii bagusss
kangkangkang
umno terkangkangkang

....mat bulan....

naimisa berkata...

agak2nya 4 YB tu pergi candat sotong...

nak rasa pengalaman susahnya seorang nelayan...

hahaha...

Tanpa Nama berkata...

Ishang kelakang macang siang!! Hang hang hang sampai terkangkang..

Tanpa Nama berkata...

giler pure lu punye loghat tganung ishang. macang siang.
kang..kang..kang..klakka-la.blogspot.cong

teganu kite berkata...

hisamuding tukor tiub, ni dari seberang takir kuale teganu.

bijok sunggoh brite dari teganung, puok2 nelayang besut doh kkabor kat aku, memang puok2 barisang sonal besut kohor bengong. tapi 4 oghang wakel rakyat hok dok nampok batang hidung ari tu memang bijok, bukang stakat nok mmalu ke derih nattang tapi nok mmalu ke mohideng muke sembab.
Derih tokew gelombang biru yang buat punoh-ranoh segala projek & pitih negri teganung, kalu same barisang pon die gomol, apelagi dengang oghang pakatang. MB mat said pong dok kurang bodo-sombong. mung tengok la hisamuding, mat said dengang anok buoh nnatang bewok akang bergomol dengang puok2 derih nattang yang terdiri dari geng2 putah-ranggah.
aku harap pemimping pakatang jangan dok ssengeh-bodo - wat kerje habih gheng, tarek puok2 barisang untok mmapuh bn di pru 13 nih.

hisamuding tukor tiub - ni lagu untok derih nattang & mat said ngok;

"Pek pek li
watakok lang
lepek sekali
habih lintang-pukang.

Tok derih jerluh ddalang lokang,
sakit naik sappa pinggang
adoh, dia ngerrang
ba' pe lah nasib ku malang

Tok mat said kaki kecok
tahang die wat dok
nok mintok tulong urok
die pulok takdok setabok.

cepak sunggoh mase jjalang
doh nok wat guane setarang..."

barisang kohong, bahang tanoh ..jilat cok.

Tanpa Nama berkata...

kelang sunggung lang mung teganung kiteng... akung sukang coretang mung... behng nang mampung!!!

gittung leng orang teganung.. kaming ding baling, tukang abing mashitang (mashitah menatang bewokng), pilihng imang mesjidng negarang lang...

Tanpa Nama berkata...

padan muke ko, org umno pun tak suke tgok muko ko, org PR lg lah nyampah, hahahaha