Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 17 Julai 2010

SUDAH 50 TAHUN - TAK SIAP SIAP






HENDAK BERAPA PULUH TAHUN LAGI ?




PERJUANGAN UMNO BELUM SELESAI SELAGI MEALAYU - mStar

Muhyiddin Yassin berkata, perjuangan Umno masih belum selesai selagi sasaran memastikan orang Melayu menguasai 30 peratus ekuiti bumiputera dalam sektorekonomi belum tercapai.

Beliau berkata, setelah dasar Dasar Ekonomi Baru (DEB) tamat pada 1990 hanya 18 peratus daripada sasaran itu berjaya dicapai dan sehubungan itu semangat DEB akan diteruskan untuk memastikan 30 peratus kekayaan ekuiti negara dicapai oleh orang Melayu.

"Dalam keadaan pembangunan yang pesat, pencapaian masyarakat Melayu dalam penguasaan ekonomi tidak memuaskan, dahulu ada DEB yang menetapkan 30 peratus kekayaan negara mesti dikuasai Melayu, namun setelah dasar itu tamat, sasaran itu masih belum dicapai.

KAH KAH KAH…

woit… INI MACAM SATU HELAH UNTUK BERKUASA SAMPAI KIAMAT… kah kah kah..

woit… MEMANG LAA SAMPAI KIAMAT TAK DAPAT 30 PERATUS…. kah kah kah…

kah kah kah… EKONOMI BANGSA LAIN PUN TERUS BERKEMBANG…. kah kah kah..

woit… LAGI PUN MASA INI KERAJAAN DAH TAK ADA DUIT… kah kah kah…

woit… DAH RAMAI PEGAWAI KERAJAAN BERCERITA .. kah kah kah..

kah kah kah…. MEREKA BERCERITA MUNGKIN BULAN NIOVEMBER DUIT GAJI TAK ADA…. kah kah kah…

woit…KALAU TAK ADA FULUS GEROMBOLAN TUTUP KEDAI… kah kah kah…

nota:

dah lebih 50 tahun buat kerja
masih tak berjaya
ini macam nak berkuasa sampai kiamat kah kah kah

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Al Malikut Sembab. Apa ertinya 10%, 20%, 30% atau 50%. Muka je banyak daging sampai pipi berdangdut!!LOL. Kalau orang kita banyak bergantung kepada BEEND lala lama jadi malas.. bagaimana nak capai %%%? AMNO?\/BEEND menyuap orang kamu je?
Jangan harap %%% boleh dicapai hingga hari kiamat. Kalau bukan non-malay yang besarkan ekonomi mana ada kek dibagi %%%. sekarang PERKASA tidak suka non-malays maka nonmalays lah yang membina kek untuk diberi %%% kepada kita..LOL.
AlMalikut Sembab ko bongoh la!!

Tanpa Nama berkata...

Celaka sial Mat Sembab ni... 50 taun tak kan tak settle-2 lagi... UMNgOk ni macam Developer projek perumahan terbengkalai la... cuma yang beza ngan Developer lain, rumah terbengkalai tak siap depa cabut lari tinggai bagi orang lain takeover... tapi Developer UMNgOk ni, rumah terbengkalai berpuluh taun depa tak cabut lari tapi terus menipu dengan macam-2 alasan, memeras duit rakyat, berjanji palsu nak siapkan projek... sapa lagi boleh percaya memang la ngok kritikal punya...

dariana berkata...

Usah melepaskan anjing tersepit, bah
Kokok berdegar2 ekor bau tahi;
Harapkan sokong, sokong bawa rebah
Harapkan pagar, pagar makan padi.

Tanpa Nama berkata...

klu ko la sembab jd peminpin mmpus xkn berjaya,ekonomi pun ko xth,dulu jg pertanian ape hasilnye..last2 mardi jd tempat sarkas..pelik2 aku,ko xth malu klu perancangn ko x berjaya,kata2 ko ni politik sume nye,tanah johor pun kena jual,tu la krjn ko jual harta negara,rompak duit rakyat,idup nk senng je,mcm pandai,krong ni sume bodoh2 belaka sbb byk sgt mkn harta haram,tu jd bodoh bertingkat2,cmane nk respek..