Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 17 Julai 2010

UBAH GAYA HIDUP GLOKAL !




SEDIH TETAPI SEDIH




nota:
ubahlah gaya hidup kamu:

dari segelas teh tarik
turun kan kesetengah gelas

tanamlah tebu untuk mendapat gula
susah susah pergi ke cuba ambil gula

banyakkan berjalan dari berkereta
kalau tidak merangkak lah kamu

jangan makan nasi
makan lah hati

makan sehari sekali
hujung minggu cari rumah orang keduri

berjimat cermatlah kamu sebelum kamu dijamakkan kah kah kah


11 ulasan:

Kahak Ptuiiiii! berkata...

UBAHLAH GAYA HIDUP KAMU

1. makang nasi dua hari satu kali
2. amalkan minum paipsikolah
3. jalang kaki g keja
3. masa opis hour, g bawak tilam bantal g tido

wakakaka
masuk itm freeeeeeeee
anak aku masuk pun freeeeeeee

Tanpa Nama berkata...

Kes Bunuh Glokal dah jadi Gobal.
Akronim ini membawa sial kepada BN:
PKR, PRK, RPK.

teropongsakti berkata...

BN kalau nak buat perbandingan biarlah adil. Dara dengan dara, janda dengan janda. Kita pengeluar petroleum dan gas sama macam Brunei dan Venezuela. Bandingkanlah Malaysia dengan Brunei dan Venezuela... bukan dengan Singapura! Petrol RON97 seliter di Brunei = RM1.21, di Venezuela = RM0.64. Malaysia = RM2.10 seliter dan akan diapungkan hingga RM3.00 seliter. Itu pun masih tipu kata yang termurah?

macamlongkang berkata...

Ini ke 1Malaysia yang dicanang2kan? Betul la kot...rakyat didahulukan (utk merasa susah dan disuruh buat itu ini)...pencapaian diutamakan (antaranya - beli kapal selam tak boleh menyelam). Kita rakyat biasa lg marhein disuruh ubah gaya hidup, depa dok senang lenang shopping luar negeri guna duit kita! Celaka! Damn it!

p/s "hujung minggu cari rumah orang kenduri"...hahahahaha yg ni best!

merbok berkata...

he he he

Tanpa Nama berkata...

hahaha...inilah seruan glokal

kalau nak makan nasi gak, beli la beras cap ayam

jadilah warga yang sihat, slim dan ceria
elakkan diri anda jadi warga gendut

depa gendut tak pe...itukan trade mark gerombolan

rakyat bankrap tak pe...asalkan mereka gendut

rakyat kering tak ke...asalkan mereka gendut

hanya yang bodoh saja akan terus diperlembukan

bebaskan diri anda dan lakukan di PR13

Tanpa Nama berkata...

GLOKAL =FUKOL

OrkEd Desa berkata...

Quote "ubahlah gaya hidup kamu:

dari segelas teh tarik turun kan kesetengah gelas...tanamlah tebu untuk mendapat gula susah susah pergi ke cuba ambil gula... banyakkan berjalan dari berkereta
kalau tidak merangkak lah kamu...jangan makan nasi makan lah hati...makan sehari sekali hujung minggu cari rumah orang keduri... berjimat cermatlah kamu sebelum kamu dijamakkan kah kah kah"

x nak ketawa tp ini bahan klaka...
kalo ketawa kesian lak pd diri sndr... alahai Malaysia tanah air tercinta....

Tanpa Nama berkata...

"berjimat cermatlah kamu sebelum kamu dijamakkan"
wtf isham...sakit perut aku tahan gelak
this is something funny, to me and to you, about them...
kang..kang..kang..klakka-la.blogspot.cong

Tanpa Nama berkata...

20 juta rakyat Malaysia dipihak pembangkang jadi harubiru macam pukimak, hanya kerana 140 MP BN (ahli Dewan Rakyat)+ 70 Senator2 BN (ahli Dewan Negara) yang membuat keputusan ikut sedap batang pelir depa saja untuk menjaga 10 juta pencacai UMNO-BN... sudahlah kaya, menyusahkan rakyat semua.

Hoi rakyat jelata 20 juta yang bodoh2... ketahuilah betapa bodohnya hidup anda hanya kerana 210 orang yang diberi kuasa ini! yang menyebabkan hidup anda susah...

apakah 20 juta rakyat ini boleh buat? hanya hidup melopong dan terus biarkan hidup terus menjadi susah akibat keputusan 210 orang ini? mana kuasa majoroti anda.. 20 juta orang dilembikkan oleh 210 orang yang hanya tahu bercakap dan merembat harta2 rakyat sahaja.

ujang berkata...

betul tu bro sham, hujung minggu cari kenduri org kawin, lagi satu bro, hari biasa terutama malam jumaat, banyak masjid di kl buat makan makan sikit, ini pun langkah untuk berjimat, makan di masjid..