Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 2 Julai 2010

KESAH KASSIM BABA DAN 40 PENYAMUN BERSAMBUNG LAGI




QUASIMONDO YANG HODOH LEBIH JUJUR DARI SEORANG PADRI



ULAMA MUDA : KAMI BUKAN WAKIL ASRI DALAM UMNO – minsider

Kumpulan 40 ulama muda yang menyertai Umno minggu lalu menafikan dakwaan mereka mahu menerapkan pemikiran bekas mufti Perlis Dr Mohd Asri Zainul Abidin dengan menganggotai parti itu.

Jurucakap kumpulan ulama muda itu, Fadlan Mohd Othman, dakwaan yang dibuat itu adalah tidak benar sama sekali kerana Asri tidak mempunyai sebarang kaitan dengan tindakan kumpulan tersebut menyertai Umno.

“Kami menyertai Umno adalah untuk berdakwah kepada masyarakat dengan berlandaskan al-Quran dan sunnah.


PENSYARAH : SAYA DIJEMPUT TEMU PM TAPI TAK SERTAI UMNO - minsider

Seorang ulama muda, Mohd Hosni Mubarak Abdul Hamid, yang mendakwa dirinya “diperdaya” agar memasuki Umno minggu lalu menegaskan, dia tidak pernah mengisi borang menyertai parti tersebut sebagaimana dilaporkan sebelum ini.

Bagaimanapun Hosni mengakui kehadirannya dalam program Jumaat yang berakhir dengan penyerahan borang adalah kerana diberitahu Najib Razak mahu bertemu dengan mereka yang pernah belajar di Timur Tengah.

“Saya hadir ke program ini kerana diberitahu oleh seorang tokoh agama Umno bahawa Perdana Menteri mahu menemui pelajar-pelajar yang pernah belajar di Timur Tengah.
“Jadi apabila diberitahu begitu saya tanpa syak wasangka bersetuju untuk mengikut tokoh agama menghadiri program itu

“Namun apabila sampai ke sana lain pula jadi apabila mendapati ramai wartawan dan jurukamera berada di situ sebelum dimaklumkan Perdana Menteri akan hadir untuk menerima borang keanggotaan Umno,” katanya kepada The Malaysian Insider ketika ditemui pada program ceramah Ulama Muda Masuk Umno dekat sini.

KAH KAH KAH..

woit… INI SUDAH TERUK…kah kah kah..

woit… INI GAMBARAN MASYRAKAT MELAYU YANG SAKIT TENAT… kah kah kah…

kah kah kah… PEMIMPIN POLITIK GILA BUNUH ORANG… kah kah kah..

kah kah kah…. MENTERI CURI DUIT…kah kah kah..

kah kah kah… KONTREKTOR MARK UP HARGA… kah kah kah..

woit… POLIS.MEDIA... HAKIM… SPRM… TAK PAYAH CERITALAAA…kah kah kah..

kah kah kah… SEKARANG DAH SAMPAI KE TAHAP ALIM ULAMA… kah kah kah..

woit… KALAU ALIM ULAMA JADI PENIPU…. TAK LAMA LAGI MESTI ADA YANG JADI TOKAN… kah kah kah..

kah kah kah… ATAU RUNNING THE SHOW IN BUKIT BINTANG…. kah kah kah..

kah kah kah... WELCOME: THE LEBAI OF BUKIT BINTANG...kah kah kah..

woit….INI LAH NASIB ORANG MELAYU…. DITIPU OLEH PEMIMPIN SENDIRI… kah kah kah..

kah kah kah… MELONJAK LONJAK DENGAN KERIS…kah kah kah..

kah kah kah… HIDUP KETUANAN RASUAH…NEGARA HANCUR LEBUR. kah kah kah

nota:
untuk peminat sastera sila baca :
the hunchback of notre-dame yang ditulis
oleh victor hugo pada tahun 1831.
temuilah quasimodo dan esmeralda
dan fahamilah ceritanya

13 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

TT,
Jangan ditanya mengapa banyak ulama ingin bergabung UMNOK?
Jawapannya ada di poket saudara.
Di masa lalu, ulama menolak untuk bergabung dengan pemerintah atau pembesar yabng zalim.
Beberapa imam terkenal ada yang dipenjara dan disiksa dan beberapa orang dihukum mati karena mereka menolak untuk bergabung dengan pemerintah yang karut dan zalim dan korupsi
Hari ini, kita tidak perlu mengancam ulama dengan penjara, penyiksaan atau kematian untuk mereka untuk bergabung dengan pemerintah atau penjajah sekalipun.
Anda hanya menawarkan mereka dengan Wang.

Sedangkan Islam yang benar sangat jelas tentang ini.
Islam melarang kita dari mengikuti imam atau ulama yang menjala untuk keuntungan dunia.
Kepada Ulama seperti ini, Anda tidak harus berdoa di belakang mereka, bahkan untuk solat jumaat.
Lebih baik kita berdoa sendirian di rumah.
Itu adalah bagaimana serius larangan tentang orang-orang Islam yang mengunakan agama agama untuk keuntungan duniawi.
_______________
Jabatan ugama?
Kantor yang dibina kekadang lebih besar dari jabatan lain.
Untuk memacu umat ke syurga?
Tanya ketua ugama.Pasti ada jawapan.

Tanpa Nama berkata...

Syaitan sengaja mahukan manusia jadi sesat. lalu dilaga2kan mereka sesama sendiri.

Orang2 yang akan membaiki keadaan itu sudah tentu para ulama pewaris nabi. tapi syaitan terus melaga2kan ulama pula. ulama veteran bercakaran.
mereka berselisih dan dititlekan dengan berbagai gelaran.

Syaitan dengan bantun Kassim Bab dan rakan2 yg sewaktunya ikut mahu rosakkan reputasi ULAMA, mereka pintas lagi depan. para ULAMA MUDA pula menjadi umpan dan mangsa...

Si Kassim Baba dan Nakasone san masing2 mahu cari pablisiti lelong, mereka masing2 cari jarum untuk menyucuk. Dr Maza makin pop dan kita tunggu apakah pula ISU-ISU yang akan memenuhi Utusan Meloya, Berita Hairan, Rancangan Tipu Melayu (RTM) dan TV3suku....

Juak2 gerombolan UBN tegar tetap meneropong Bikmam dan Bikpa tengah menikmati ego dan meratah libido.

vicmoro kombet

Tanpa Nama berkata...

semua tanda2 kecil akhir zaman, lengkap. kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Dulu kata Pas politikkan agama! Sekarang nie apa dah jadi? Cakap tak serupa bikin daaaa.... Kah Kah Kah! Siapa yang politikkan agama kalau bukan APNO! Siapa yang gunakan agen Zionis kalau bukan APNO! Lepas tu tuduh orang lain! Kah Kah Kah Kah!

Tanpa Nama berkata...

Mesti APCO arahkan! Kah kah kah! Senang-senang aje UMNO diperlembukan oleh zionis! Hahahahaha!

haluankiri berkata...

Inilah cerita KARTUN yang bakal diHARAMkan... kalau ada lagi RAKYAT yg memBUTAkan mata dengan cerita KARTUN nie.. tak tau la MAKHLUK jenis apa.

MeriamBuluh berkata...

Pensyarah pun nak wat kenyataan coner baring ka...kalau nak main politik tu buatlah....Ini semua pasal GAMIS nak saman la kot...

Lang berkata...

bukankah nabi udah berpesan... akhir zaman akan berlaku dimana orang jual agama demi kepentingan peribadi bukan berjuang untuk ummah...

kalau nak berdakwah perlu ke join mana2 parti... berdakwah lah kerana jika ilmu udah cukup didada maka hukumnya wajib berdakwah, menegur pemimpin dan memperjuangkan martabat umah.. fullstop.

kalau nak jamin kepentingan diri.. join dan aktif dalam parti... paling tidak suatu hari nnt jadi naib presiden.

Tanpa Nama berkata...

Hahaha..Jangan terkejut ada ulamak2 muktabar lagi nak sertai UMNO, tapi UMNO menolaknya. Mereka ialah:

1. Abu Bakar Assiddiq
2. Umar Al-Khattab.
3. Ali bin Abi Talib.
4. Uthman Affan.
5. Imam Shafei.
6. Imam Hambali.
7. Imam Maliki.
8. Imam Nawawi.

Umar Al-Khattab berkata, beliau terpegun dengan keindahan Islam yang dibawa UMNO. "Ambo raser, UMNO ni baguih dok ada. Mereka2 ini, sama sekali tidak takut dengan Allah Taala. Ambo memang respek sungguh la dengan depa kalo setakat Judi pun sudah boleh menghalalkannya... bermakna mereka amat kebal untuk melawan api neraka"

Manakala Ali bin Abi Talib hanya tersengih sahaja seraya berkata, " Gua respek lu la UMNO. Jangan lupa taruk nama gua jadi ahli UMNO. Biar PAS tahu bahawa Islam yang depa bawak tu salah di sisi Al-Quran. Allah Taala tidak pandang keislaman PAS itu dan Islam UMNO adalah tulen bang"

Dalam semua2 ulamak diatas, Imam Shafei yang berdegar-degar nak masuk UMNO. " Amber ni nak royak sikik, Ambo sayang dekat UMNO, apa yang UMNO bawa fahaman tu, ambo amat suker sangak2lah... tapi kebender la pulak rakyat menjadi semakin meluat dengan UMNO, ini yang ambo tok pahe sangak nih. Nak kater UMNO tak betui, amber raser betui doh. UMNO ni hebak, boleh cuci dosa deengan pergi UMRAH dan HAJI saja. Kalo buat dosa besa, pegi UMRAH, balik konpem jadi suci macam breeze. Ambo selamer ni pergi umrah pun, dosa amber tak selesai jugak2. Pendek kata, masuk UMNO ni banyak kelebihan untuk mencuci dosa lah. Dosa amber, telah selesai. Lapang hati kawe...".

Imam Nawawi yang berada di sebelah, hanya tersengih sahaja mengiyakannya.

Hanya Ramlan Porigi sahaja yang masih liat nak masuk UMNO. "Takperlah, biola dia nak buek keputusan. Harap2 Ramlan Porigi dapek jugak masuk UMNO yer lan yer..." sapa Imam Hambali dengan manjanya. Ibnu Batutah jugak ada disitu.

umar al khattab berkata...

"QUASIMONDO YANG HODOH LEBIH JUJUR DARI SEORANG PADERI"

bro TT,time Sahabat Nabi dulu, ada seorang miskin yang tidak dikenal dibumi, tapi dikenali penduduk Langit.

Uwais Al Qurni. Sehinggakan Abu Bakar & Umar pergi mencarinya meminta untuk didoa'kan.

SalafiTulin berkata...

keh keh keh!
anjing dengan keldai bergaduh berebut buah tamar.
si anjing asyik terjelir, diberi makan terjelir dibiarkan lapar masih terjelir.
Sekeldai nak tunjuk cerdik, belakang penuh dengan kitab, namun semua manusia tahu, si keldai bodoh hanya pandai pikul kitab.

udang berkata...

Bini aku dua minggu lepas (16/6) pun kena tipu...Orang KEMAS datang cakap ada kursus jahitan kat Dewan Jubli Pontian, siap bagi duit minyak lagi.

Bila pegi rupanya ceramah dan mengutuk kepimpinan PR oleh Ir Hasni Mohamad ADUN Benut

Tanpa Nama berkata...

UDANG.....
kalau kena kt aku (bini kena tipu kemas), besoknya alamat satu mukim budak tadika belajar nyanyi bawah pokok la jwabnya....... aku bakar semua kelas tadika dengan gurunya sekali!!!!