Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 2 Julai 2010

KASSIM BABA HANTAR PENYULUH




HANTAR KUDA KAYU DAHULU - DALAMNYA ADA 40 ORANG PENYAMUN



NAKAHAIE : ULAMA MUDA SERTAI UMNO TERAP IDEALOGI ASRI -minsider

Bekas Yang Dipertua Yayasan Dakwah Islamiah Malaysia (Yadim), Nakhaie Ahmad mendakwa kumpulan 40 ulama yang menyertai Umno Jumaat lalu adalah pengikut bekas mufti Perlis Dr Mohd Asri Zainul Abidin dan mempunyai agenda tersendiri apabila menyertai parti itu.

Beliau berkata Asri menghantar pengikutnya supaya aliran pemikiran dan idealoginya dapat disalurkan ke dalam kepimpinan Umno.

“Ulama yang menyertai Umno baru-baru ini adalah pengikut Asri yang dihantar untuk menyampaikan aliran pemikiran beliau ke dalam Umno.

KAH KAH KAH

woit… INI CERITA HEBAT…. MACAM MITOS GREEK…. kah kah kah..

kah kah kah… DALAM CERITA GREEK ADA KUDA KAYU DI HANTAR UNTUK MEMECAH KOTA TROY…. kah kah kah

kah kah kah... MACAM JEPUN DULU...HANTAR AGEN JUAL PINGGAN MANGKOK...JADI SPY..kah kah kah..

woit… INI KASSIM BABA LAGI HEBAT… HANTAR 40 ORANG PENYAMUN DULU ..kah ka ka h

kah kah kah… KASSIM BABA TUNGGU DI LUAR….kah kah kah..

woit…. 40 PENYAMUN BOLEH KIRA HARTA DULU…. kah kah kah..

kah kah kah.. ITU PASAL BEKAS YADIM NAIK ANGIN… NANTI HARTA KENA KONGSI… kah kah kah

nota:
bila penyamun dengan penyamun gaduh
zul nordin tersepit tengah-tengah kah kah kah


10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

si-katak-brehem! tengah perang sabil dengan wee-nangis-lagi-ka?-siong

si-katak-nak-khak!-haie pula tengah perang sabil dengan asri

nak-khak-haie kata:
"Apabila seseorang menyertai Umno sudah pasti mereka mempunyai agenda tertentu termasuk kumpulan ulama itu kerana kita tidak tahu apa tujuan utama mereka menyertai Umno. Jika apa yang ingin disampaikan itu adalah idea politik ia tidak mempunyai masalah tapi kalau berkaitan dengan agama bimbang ia akan bercanggah dengan institusi agama seperti Majlis Agama Islam, Jabatan Agama Islam dan Jabatan Mufti.Ini kerana bukan semua idea berkaitan agama kita boleh terima bulat-bulat..."
>>maknanya, nak-khak-haie TAKNAK ulamak sampaikan ilmu ugama dalam UMNgOk. sebaliknya nak-khak-haie nak ulamak BERPOLITIK dalam UMNgOk.
oh, patutlah mufti WP dulu berenti dari jadi mufti bab ugama lalu bertanding jadi ahli politik lawan anwar di permatang pauh?? ini musti cadangan/nasihat/persetujuan nak-khak-haie lah masa tu!
eh?? tapi, bukan ke UMNgOk terang2 kata UGAMA TAK BOLEY CAMPUR DGN POLITIK?!
apa nak-khak-haie melawan kata chip pulak ni?

fadlan mohd othman, pensyarah Fakulti Pengajian Islam UKM kata:
“Kami berharap langkah memasuki Umno ini akan menyemarakkan lagi usaha berdakwah menerusi Umno, kami masuk Umno bukan untuk berpolitik walaupun Umno adalah sebuah parti politik...”
>>ini jelas bertentangan dengan dakwaan nak-khak-haie... jadi satu keheranan maha melangit melonjak di batu jemala: nak-khak-haie ni dikatakan "ulamak", fadlan ni pun dikatakan "ulamak"... jadi "ulamak" mana satu yg tak betul antara 2 ni??

bekas mufti Wilayah Persekutuan pirdaus ismail kata:
"Saya tidak bersetuju sama sekali dengan dakwaan itu kerana Umno selama ini tidak akan dikuasai oleh mana-mana fahaman..."
>>eh, berlawanan pulak, ingatkan "ulamak" yg ini satu kem dengan nak-khak-haie? tapi takpe, sebab dia kan dah tinggalkan bidang ahli ugama dan dah jadi ahli politik pulak. cuma... frasa terakhir tu yg cukup jelas tu: "Umno selama ini tidak akan dikuasai oleh mana-mana fahaman"
ish ish patutlah pun, selama ni "ulamak" luar mahupun dalam pas dok cuba menukar/menguasai puak2 UMNgOk ni, depa tak berganjak sikit pun! cth terkini: isu judi bola! i rest my case, bak kata tt..

-average joe-
klakka-la.blogspot
klickdefella(klakka-la)

Tanpa Nama berkata...

nakahaie tak habis-habis jealous kat Asri.Teruklah these ular dalam semak.

Tanpa Nama berkata...

yang untung nanti... tokey kuda...

Lang berkata...

si nakal eee ni pon ckp je berdegar2... sepatutnya tak perlu pon angka 40 tu masuk... tugas dia masa join sepatutnya membetulkan apa yang senget, repair apa yang bocor, tutup mana yg berlubang... tp bila dah dpt aircon sejuk, kerusi empuk, mobil mewah, hp canggih, umah gede, jawatan besar, tali leher lebar maka mulut pun tercungap2 bila nak tegur...

pandang belakang, pandang depan... bukak mulut semua yang tadi akan jd mcm chokfat, kejap td ada, kejap nnt ilang... bimbang juga bila syurga dunia ni ilang...

mana tuhanmu, pada siapa penghambaanmu, dari mana punca rezekimu... apa kamu sudah lupa?

bukan lupa... tp buat2 lupe...

umar al khattab berkata...

..cehh, nakhaie ahmad, pandai pulak buat cerita nak laga2kan orang ye. ulamak apa kau ni?? ularmak???

..abistu time kau keluar PAS masuk umno dulu, ajaran siapa pulak yg kau bawa?? siapa pulak yg "menyerapkan" kau ke dalam umno??

Si luncai yang tahu agama tetapi akal letak di lutut.

kingkonglee69@gmail.com berkata...

hai hicyam,

"Trojan Horse", dan kita sumer tau Trojan Horse tentang Perang Trojan yang disyairkan oleh penyair buta Homer dan penyair imperialis Vergil. Setelah diketahui ini ; 40 lebai kayu(layakkah itu ularmak) sama taraf kah dengan 'strategos'@pendekar Yunani yang bersembunyi dalam kuda kayu itu, 'strategos'/pendekar seperti Odysseus, Diomedes, Idomeneus, Menelaus (suami kepada Helen, wanita terjelita yang menjadi punca perang) dan lain-lain.

Lebai2 itu mau terap ideology apa dalam itu parti umnu yang bangkrap dengan ideology. ideology mereka ialah keliruisme & ringgitisme.

hai hicyam, Nakhaie tu sapa?.. orang jepun keturunan maharaja meiji ka ? Gua cadangkan itu sumer lebai/strategos kasi antar ke kulim jumpa itu zoo norde & jumpa itu wee pu kee wangsa maju kasi angkat itu ideology.
lebai kayu kena tipu punya,.. ulamak tatak kena tipu punya. Tabik tok guru nik aziz si fu.

Tanpa Nama berkata...

Udah maju rupenye Kassim Baba, udah pandai bertukang, udah pandai buat kuda kayu, dulu hantor penyamun-2 dalam tong taik aje.. sekarang dalam kuda kayu pulak... bijak... bijak...

ha ha ha berkata...

Ha ha ha..

Average Joe Klakala..ur fact is wrong ..Ustaz Sepak Tong not mufti Wilayah ..tapi Imam Masjid Negara..

Nakasone kata betul ..sebab bila Nakasone masuk UMNO...Beliau mempunyai agenda tertentu..yang pasti agenda itu bukan agenda Rakyat ..ha ha ha..Habis Pensil kena Raut ..ha ha ha..

merahsilu99 berkata...

Salam,

40 ulama dihina sebagai lebai kayu oleh sibangang kingkonglee69@gmail.com.
Dibawanya cerita karut dari yunani purba yang tak ada kena mengena dengan ulama. Satu penghinaan dengan ideology keliriisme & ringgitisme.
kingkonglee sepatutnya jumpa nik aziz & potong lancaunya

Tanpa Nama berkata...

Aik! ustaz nakasone timbul lagi?
Tok sah caya la cakap tongong tu!
Dulu bedal duit Harakah banyak mana?
Nak tunjuk pandai konon!