Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 30 Julai 2010

MACAM MACAM DI BUAT UNTUK TIPU MELAYU




HANYA SEBUAH BANGSAWAN




SOI LEK TERKEJUT BEKAS PRESIDEN MCA DIDAKWA KES PKFZ - misider

Presiden MCA Chua Soi Lek terkejut apabila dimaklumkan pendakwaan terhadap bekas Menteri Pengangkutan dan bekas presiden parti itu Tun Dr Ling Liong Sik di Mahkamah Sesyen Putrajaya hari ini.

Bagaimanapun, Chua berkata beliau dan pemimpin MCA yang lain yakin Ling akan mendapat perbicaraan yang adil mengikut sistem perundangan di negara ini.


NAJIB BERCUTI KE LUAR NEGARA HINGGA 10 OGOS – berita hairan

Najib Razak akan bercuti ke luar negara mulai hari ini hingga 10 Ogos, menurut kenyataan akhbar pejabat Perdana Menteri yang dikeluarkan di sini, hari ini.

Kenyataan dua perenggan itu turut memaklumkan sepanjang tempoh tersebut, tugas Perdana Menteri akan dijalankan oleh timbalannya, Muhyiddin Mohd Yassin.

KOMENTAR

Najib celah lebih awal. Ini untuk memastikan yang dirinya terselamat dari diburu oleh media. Najib juga melarikan diri dari dihantui oleh para cukong yang akan menalipon untuk tahu lebih lanjut apa yang sedang berlaku.

Ini teater. Ini bangsawan. Ini drama swasta.


Ini adalah usaha untuk mengolah persetujuan orang ramai bahawa kerajaan Najib Rosmah adalah kerajaan yang melawan rasuah dan penyalah gunaan kuasa.

Ini teater. Ini Bangsawan. Ini drama swasta

Ketika Dolah Badawi mula berkuasa cukong yang bernama Eric Chis di tangkap.
Kasitah Gaddam di tangkap. Rais Yatim membuat kenyataan bahawa ada 18 kes rasuah yang melibat orang kenamaan akan dibuka.


Sampai ke hari ini satu habuk tak ada. Kosong. Zero. Sifar. Zilch. Rien. Nothing.

Ini teater. Ini bangsawan. Ini drama swasta.

Pementasan ini bertujuan untuk untuk mengolah persetujuan orang ramai agar mengundi dan menyokong kerajaan Najib Rosmah.

Ini teater. Ini bangsawan. Ini drama swasta.

Betul ke kerajaan Najib Rosmah ingin melawan rasuah. Betul ke?
Jika betul maka akan penuh penjara Pudu..oppss maaf… penjara Pudu telah pecah maka tidak ada tempat untuk menyimpan perasuah ini.

Pementasan ini adalah persediaan untuk mengadakan pilihanraya secepat mungkin.

Tak percaya dengan drama ini ?

Tunggu dan lihat. Akan muncul saksi yang bercanggah. Akan muncul hujah yang tidak menyakinkan. Akan meleret leret kes dibicarakann hingga seluruh warga negara lupa hujung pangkal kes ini.

Ini teater. Ini bangsawan. Ini drama swasta.

Para cukong akan naik marah. Para cukong akan berfikir dua kali sama ada hendak mengundi Najib Rosmah. Para cukong akan berfikir dua kali sama ada perlu menyokong Najib Rosmah.

Ini teater. Ini bangsawan. Ini drama swasta.

Nama teater ini: Mari Kita Korban Saekor Tun Untuk Terus Mendapat Undi.



17 ulasan:

Saiful berkata...

kena dakwabaru..masih boleh lepak tgk dvd ..makan sup..yamseng..poodah..bagi dia dildo satu senor tt,ingat bilabrader..ni kena ..cukong lain naktunggu..tunggu la11/8ni balikcuti..bERSAP..INGAT DIA SORANG SAJATIBAI DUIT NI..YG MADETTUN MAMAKTU..TAKTAU KA DIA ni tembak masa approved..bolo..kadi pm apa..tangkapsekali mamak ni..dakwa atas approved..tanpausulperiksa..bersubahat..

Khun Pana aka johanssm berkata...

" Pementasan ini adalah persediaan untuk mengadakan pilihanraya secepat mungkin "
- TT sungguh tepat dan peka .

Toyol dan Nor pon dah berebut-rebut tendang pasir .
Talian hayat ke PAS sudah putus dan di potong...maka se ekor Tun perlu direbus untok korban raya.
Korban pilihan raya.

Tanpa Nama berkata...

TT,
Wah, kalau kerajaan najib boleh charge seekor Tun.Bayangkanlah kerajaan PR akan charge berapa ekor Tun?
Tentu semua tun-tun kecuali Tun Salleh Abas!
kah kah kah
___________
Buat madykimak tak dapat tido.

mosabit berkata...

kena dakwa rasuahhhh???????

piiiiiraaaaahhhhhhhh....

grombolan hanya akan menangkap ayam pencen untuk buat sop....ayam pencen dok dlm reban jer....

kalau berani tangkaplah ayam hutan...yg sekarang sedang terbang sana sini.....

drama swasta ni semua pakai pelakon veteren... orang muda kata "ada aku kisah?'........

kah kah kah kaah kah kah .....

opisboi berkata...

ling liong sek akan dihadapkan ke mahkamah haiwan di zoo negara.
beliau didakwa sebagai kambing itam.
hakim mahkamah haiwan bernama simonyet menetapkan jaminan sebanyak setandan pisang. dan pendakwa pula tok kera membantah! tun ling di bela olih si keldai...akhir sekali setalah beberapa abad di bicara, hakim mendapati ini kes lama...jadi buang kes..correk..correk..si mongol telah keluar bercuti...deii..lain kali carik lah skrip baru ini smua tahun 60an punya skriplah deii..

LibangLibu berkata...

Tuan TT,

Tun Madey bila pulak?

Cepat lah sebelum dia kojol.

Tanpa Nama berkata...

Kalau bukan drama swasta mesti caj/dakwa juga orang seperti MADEY kerana RM100 bilon dah hangus. Jadi UMNO nak tunjuk yang orang Cina(Tun Ling) terlibat dalam menghancurkan ekonomi negara , ekonomi Ketuanan Melayu maka rakyat Melayu mesti tolak Cina dan undi UMNO yang 100% memperjuangkan kroni-kroni Ketuanan Melayu. Orang Melayu bangan akan termakan dengan strategi ini, akan lupa banyak kroni UMNO dah sebat lagi banyak harta negara. Cuma diharap Melayu bangan janganlah termakan silap mata pariah ini. PERKASA akan melompat dan tumpang berkata'kan diberitahu awal, ekonomi Kertuanan Melayu sedang diancami oleh orang CINA. Ha ha, ha, ha...........

Tanpa Nama berkata...

Bro TT,

Dalam akhbar Star, cukong Tun nampak happy aje, tak nampak resah pun...memang betul ini teater bangsatwan ini memperbodohkan orang Malaysia..

sethu2105@gmail.com

Tanpa Nama berkata...

Bro,

Kita tahu dah macamana akhirnya al-kisah cerita RAJA LAWAK nie. Sebab Najib sedia maklumkan kalau dibawa Tun Ling ke mahkamah, berduyun-duyun orang um-NGOK dan Bee End akan ikut sama diseret dan dilondeh macamana kata X-Menteri Pengangkutan Tee keat penah bagitau dulu.

Last-last TAKDE KES.

-madir-

kingkonglee69@gmail.com berkata...

Hai hicyam,
Kepala bapak cukong cibai mca itu dulu punya jam Tan K. Swan. Lepas tu C.S. Lek Kong Kek.
Semalam Ling Lion Sick be charged for his role in the approval and implementation of the Port Klang Free Zone project which commenced under his watch on the RM12.5 billion PKFZ scandal. Mana lagi itu cibai lahanat punya team.
he will answered “I can't remember” or its equivalent at least 11 times which raises doubts with regards to the veracity of his answers. The situation even reached a point of incredulity when Deputy Public Accounts Committee Chairperson, Tan Seng Giaw asked “Tun, did you know of Kuala Dimensi Sdn. Bhd. atau KDSB, before you left the ministry..., did you know about it?” and Tun Ling responded with “I may have heard about it.” When this question was posed to Tun Ling at the PAC meeting, he responded with “I can't remember”.
Ling didakwa menipu kerajaan sekitar 25 September 2002 dan 6 November 2002 dengan memperdayakan jemaah menteri untuk memberikan persetujuan pembelian tanah di Pulau Indah untuk projek Mega Distribution Hub di Pelabuhan Kelang. Ling punya kepala hotak manyak haw liaw & menteri manyak bodoh buleh kena tipu meh., atau summer menteri & mahadey sedia ditipu oleh Ling Lion Sick?
Seksyen 418 Kanun Keseksaan & Seksyen 418 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara sehingga tujuh tahun atau denda atau keduanya. Weh!!! Mana ada, itu undang2 kasi tulis saja maa
Lu tengok ini super cukong punya kes tatak sangkut punya!!!. Ini mahkamah Malaya. Pendakwa, hakem, peguambela sudah hingat itu skrip. Botak Chin lebeh baik dari ini orang. Cibai lahanat sumer mca punya kepala bapak.
mana lagi TUN untuk di 'charge' ???

ha ha ha berkata...

Ha ha ha...

Sunguh tepat sekali telahan Isham..tanda-tanda Kubro Pilihanraya..tapi tu bergantung sambutan/rating BN sama ada Selaras ke tak ..ha ha ha.

Kalau Tak Selaras ..maka Pilihan Raya tak jadi ..ha ha ha.

Tapi ..sebenarnya ini kira dua laras .. sebab Marahkan MCA pukul MCA pencen ..ha ha ha...tu sebenarnya mengingatkan chukong..kalau tak bantu BN...aku humban ko masuk Mahkamah..

Tapi aku tak paham..mamat Melayu yang bersubahat dengan TUN ni tak di dakwa pulak?????? EmpatTa'il lupa letak kot ..ha ha ha.

MAT LENDIR berkata...

HOI KORANG SEMUA.....

DENGAN INI DIISTIHARKAN:
KALAU LEE LEONG SIK DIDAPATI BERSALAH DAN DIPENJARAKAN LEBIH 15 TAHUN ATAU DIGANTUNG SAMPAI MATI:

MAKA AKU AKAN BERSUNAT SEKALI LAGI.

SEKIAN,
TERIMA KASIH

Tanpa Nama berkata...

Tuan-Tuan dan Puan-Puan, Saya mengandaikan bahawa tindakan kerajaan Najib untuk mendakwa Tun (Apa Nama Ni?)mempunyai beberapa tujuan yang tersirat iaitu:

Pertama-tamanya: Najib ingin menunjukan bahawa kununnya beliau serius untuk menghapuskan penyelewengan demi menjayakan projek NKRA, KPI, MEB dan berbagai-bagai lagi projek glossory nya.

Kedua-duanya: Najib mungkin ingin memberi warning kepada semua pengundi cina, bahawa akan ramai lagi tokoh-tokoh bangsawan cina akan didakwa selepas ini jika mood pengundi cina tak berubah kepada parti pemerintah, maklumlah orang cina ni tak bergantung sangat kepada pemerintah untuk mencari rezeki kerana para chukung-chukung dan bangsawan/hartawan cina ni sebenarnya yang banyak menyediakan peluang kerjaya yang sangat lumayan untuk kaum mereka terutama disektor swasta.

Ketiga-tiganya: Mungkin ada sesuatu peristiwa/situasi yang akan menggemparkan kita dalam sehari-dua atau seminggu-dua atau sebulan-dua atau pun setahun-dua ni akan berlaku dalam negara kita yang tercinta ini.

Perkembangan mutakir ini amat menakutkan saya, terutama pada senario ekonomi kita, cuba tuan/puan renungkan salah satu dari banyak ulasan dan pendapat yang menyatakan bahawa ekonomi kita gawat, FDI merosot hingga ke 81% dan lebih buruk lagi pengaliran keluar aset kita pula merupakan yang tertinggi diantara negara di asia tenggara ini. FIKIR DAN RENUNGKANLAH.

YA ALLAH, SELAMATKANLAH NEGARA KAMI YANG SEDANG DIURUS TADBIR OLEH PENYAMUN DAN PENGKIANAT BANGSA INI YA ALLAH. ENGKAU BINASAKANLAH MANUSIA MUNAFIK INI YA ALLAH. Amin

Tanpa Nama berkata...

Kalau lekat kes saja, aku akan bunuh diri keesokan hari.

Kalau Gani 4 tahil tu masih jadi peguam... jamin tarak kes punyer brader...

Kasitah Gadam, apa cerita? Sihat2 aja...

Perwaja Eric Chia pun tak ada masalah punyer... selesai cara baik..hahahaha.. sampai mampus pun, kes senyap ajer..

yang salah hanya pegawai2 rendah saja... kerajaan semuanya OK...

Tanpa Nama berkata...

Ini sandiwara,bangsawan,teater rerun yang sudah basi.
Ini lah pemimpin UMNO yang sudah bankrap ide sehingga cubaan menipu sudah boleh dibaca oleh rakyat.
Pppiiirrrraahhh.....

Lang berkata...

bro mat lendir...

takan sampai gitu lu nazar bro...
kalau kesampaian nanti... nazar kena tunai... camno nak selaras... dah takdo... hehehehe...

Tanpa Nama berkata...

BELUM MUKTAMAD BARU NAK SELARAS.

Dulu Paracukonparacukong termasuk Tun Dr Ling Liong Sik gelakkan cerita sex Datuk Chua Soi Lek ...KAH KAH...KAH... pRESIDEN KETAWAKAN pRESIDEN....KAH...KAH... KAH.. Kini paracukong termasuk Chua Soi Lek pula gelakkan Ling Liong Sik....Kah...Kah...Kah...
Dua2 Jadi RAJA LAWAK NAFSU BESAR...

Yang satu tipu bini dan rakyat, yang satu tipu menteri2 kabinet...
Power...power...

Dah lama dah BABUN Melayu menipu Melayu... Masih rakyat diDAHULUkan KENA TIPU....
Tun tipu Tan tipu Tin tipu ton...

jalan JPJ panji.