Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 30 Julai 2010

TAK ABIS ABIS LAGI - RANCANGAN DITERUSKAN !




BAS SEDANG BERATUR UNTUK BERJUMPA NIK AZIZ




PENYATUAN MELAYU : NGO DIGESA HANTAR 50 BAS RAYU NIZ AZIZ - minsider

Sebuah pertubuhan bukan kerajan (NGO) mengadakan forum penyatuan Melayu malam tadi dengan salah seorang panel penceramah meminta agar rombongan rakyat biasa dihantar merayu Nik Abdul Aziz Nik Mat menerima idea kerjasama perpaduan orang Melayu Islam.

“Saya mencadangkan pelan tindakan rakyat, usaha membabitkan rakyat jelata dengan menghantar 50 buah bas ke Pulau Melaka, bertemu dengan Nik Aziz, bertemu dengan beliau di masjid, merayu kepada beliau supaya terima idea kerjasama penyatuan orang Melayu,” kata blogger Kickdefella atau nama sebenarnya Syed Azidi Syed Abdul Aziz kepada The Malaysian Insider.

Menurut Syed Azidi, pelan tindakan itu hanya melibatkan pembabitan rakyat biasa atas alasan rakyat jelata sahaja yang boleh menggerakkan usaha sedemikan.

“Rakyat tidak boleh lagi mengharapkan ahli-ahli politik akan membawa perubahan dalam soal ini, sebaliknya rakyat perlu membawa perubahan dengan menentukan masa depan mereka (ahli-ahli politik),” katanya.

Bagaimanapun beliau tidak dapat menyatakan dengan tepat bila rombongan itu, dijangka membabitkan kira-kira 2,000 orang, akan dihantar ke Kelantan.


KAH KAH KAH

kah kah kah…. LIMA PULUH BUAH BAS?…. kah kah kah..

kah kah kah…. DARI SYARIKAT NAZRI ATAU DARI SYARIKAT SCOMI?... kah kah kah…

kah kah kah... ATAU DARI SYARIKAT VINCEN TAN?... kah kah kah

kah kah kah…. APA LIMA PULUH BAS NI NAK CAKAP DENGAN NIK AZI?…kah kah kah..

nota:
betul atau tidak?

rancangan akan diteruskan sehingga pas pecah
pas mesti di umpil dari pakatan rakyat
sekurang kurang nya sebahagian dari
pas mesti meninggalkan pakatan rakyat

nota:
siang malam malaon ini berdoa dan berharap
agar nik aziz tak ada lagi
siang malam penyokong kj berdoa dan berharap
agar madey tak ada lagi
kah kah kah


23 ulasan:

Sivakumar berkata...

Jahanam mereka yang tidak faham prinsip di sebalik pendirian Nik Aziz.

Kenapa Melayu tidak digesa bersatu dibawah payung Pakatan Rakyat?

Kenapa nak takut?

Kenapa Melayu perlu bersatu? Kenapa Melayu DAN Cina DAN India DAN Dayak DAN Iban tak bersatu? Lagilah kuat negara Malaysia.

Kenapa dibawah payung UMNO-BN yang rasuah gila babi dan zalim teramat amat?

Semoga masyarakat Melayu Malaysia tidak tertipu dan dapat fikiran mereka disinar cahaya kebenaran.

Tanpa Nama berkata...

Mungkin akan jadi pada penyokong PAS, Lai...lai...lai, lawatan ke Kelantan, bayar hanya RM100. Aturcara, jam 8 malam bertolak ke Kelantan. Bertemu Tuan Guru Nik Aziz sesi beramah mesra.

Kepada yang lain, Lawatan ke Kelantan, sambil bershoping ke Rantau Panjang, Wakaf Che Yeh. Bayaran hanya RM150 sahaja. Aturcara dirahsiakan.

Bersedia peniaga semua, sediakan stock banyak2. 2000 orang tu nak datang dengan 50 buah bas.

Tanpa Nama berkata...

kickdapulok punya idea banggang..

Tanpa Nama berkata...

ORANG PEKAK/BAHALOL/BUTA PERUT/BAGHAL DAN TAK FAHAM SEPERTI UMNO NAKA JUGA USAHA NAK MENDAPATKAN kerjasama PAS. Kenapa tak minta doa dari Mufti/Pak Imam/Ustaz/ Cendekiawan UMNO, tak bisake doa mereka atau minta bantuan Tuhan kamu. Pipi tersorong-sorong, tepat sungguh peribahasa Melayu klasik!

Tanpa Nama berkata...

elok la tuh.....pi rantau panje....beli bare banyok2.....moga murah rezeki ore kg kawe....

Tanpa Nama berkata...

Bukan kah BAS-BAS itu yang dah biasa tumpangkan HANTU-HANTU yg pandai MENGUNDI..?

Sekarang HANTU2 tu dah tobat & ingin tukar profession menjadi PROMOTER PERPADUAN pula ke?

ha ha ha berkata...

Ha ha ha..

Four Milion Ringgit Bloger ..ha ha ha...

Are U sure tuan Syed???..

Can you see...our Malay MPs are Useless..for 50 years they works with BN and come out NOTHING...not even a cent except for UMNO Malay...and you expect that Nik Aziz will agreed to works with BN..cammonla..Don't waste his timela.and also your time ha ha ha..4 Mill ringgit Blogger ..ha ha ha.

Tanpa Nama berkata...

ambo nok buaq cadenge yg 2k nie gi sebere sano( Golok)wehhhh suko ambo.

teganu kite berkata...

hisamudeng tukor tiub,
puok2 nnatang bewok NGO melayu malaya nok wat rombongang jjupe tok guru nik aziz.
kkoghok keghing mung umno, tadok kerje lain puok barisang sonal umno - perpaduWang, perpaduWang, perpaduWang.
Tok guru bukangnye same dengan tok lebai serbang besor, cakap berbelit2 macang ulor kene tibang.
"umno gi jahannang !!!- tok guru nik aziz.
molek sangat buat rombongang 50 buoh bah, lepah tu habih puok2 tu masuk Pah. balik bah kosong.

atau pong NGO ni, wat rombongang 50 buoh bah gi ke Golok yang akang diketuai oleh Syed Azidi Mat Kickdefelir, buat perpaduang dua tige malang dengang betine siang.

atau pong 50 buoh bah ni wat muat pengundi antu kat pilihangraye.

doh guane gamok geng gganu kite, kera-jaang perpaduWang, perpaduWang, perpaduWang sokmo...

hisamudeng, baik mung wat rombongang ke seberang taker, makang keppok lekor, makang nasik dagang ikang aye.

Tanpa Nama berkata...

x kan nak berpadu-padu ngan melayu je..ngan cina india dayak semua x nak berpadu2 ke..mana poe slogan 1 malaysia...dah tercirit baru nak cari jamban..kau berak la ketepi jalan tu sorang2..x dapek nak nolong dah...

Koordinator Majlis berkata...

Cadangan Aturcara menyambut Kedatangan 50 buah Bas:

1. ETA: Jam 5.00 ptg
2. Penginapan disediakan penganjur
3. Acara bermula:
3.1 jam 0630 - 0720 ptg Menyambut Ketibaan rakyat di kawasan Masjid Pulau Melaka.
3.2 Jamuan ringan Bihun dan Tea O.
3.3 jam 0728 Sembahyang maghrib berjemaah dengan rakyat yang beragama islam.
3.4 Jam 0800 malam - Penerangan PAS Kelantan - Timb Menteri Besar Datuk Ahmad Yaakob
3.5 Jam 0900 malam - Ucapan TG Nik Aziz berhubung perpaduan yang dikehendaki menurut perspektif Islam.
3.6 Jam 10.30 malam - solat Isyak Berjemaah.
3.7 Jam 1100- 11.30 TG Nik Aziz beramah mesra dengan rakyat.
3.8 Jam 11.59 malam - Majlis berakhir.

Tanpa Nama berkata...

hahaha..perlis punyer PAS pun kalut jugak nak join gerombolan... pandai sungguh la depa ni... ada hati nak jadi MB jugak...

Niat solat sunat perpaduan: Sahaja aku solat sunat berpadu2 merembat projek kerana Allah Taala.

Tanpa Nama berkata...

Kah kah kah!
PERPADUWANG, TAKBIIIIIIIIIIIR.
SELAMAT DATANG KE KELANTAN.
KAMI rakyat Kelantan berbesar hati menyambut rombongan 50 buah bas ke rumah MB di Pulau Melaka.
Sebuah bas diisi dgn geng fatwa, sebuah bas dari IKIM, 5 buah bas diisi geng OKU, 4 buah bas diisi dgn geng toyol Selangor, 5 buah bas diisi dgn geng katak, 5 buah bas diisi dgn geng indiamenyamarmelayu dari P.Pinang, 5 buah bas diisi dgn geng kepala lembu, 5 buah bas geng PERKOSA/PERKASAM. Jumlah 50 pelancung X 50 buah bas = 2500.

Agenda lawatan :
1- Melawat kuil budha di kampong Beruk, cabang 4, kuil budha Terbak, Tumpat.

2- Melawat kolam air panas kg. Bok Macang.

3- Menyelam di jambatan Sultan Yahya

4- Makan Malam di rumah pengerusi PERKOSA taman mimi Wakaf bharu.

Tanpa Nama berkata...

Bagus juga idea tu. Mintak2 suma yang gi merayu tu masuk pas. Tinggalkan umno....Amin.

Tanpa Nama berkata...

50 buah bas nk isi borang ahli pas. Bagus2.. Slmt datang..

Tanpa Nama berkata...

TT,

Aku ni rasa bimbang, kalo Nik Aziz dah takde, yang lain di PAS akan di cuci otak oleh mahluk2 di APNO untuk bersatu padu.

Semua rakyat mesti bersatu padu di malaysia, bukan hanya dibawah payung APNO. Ini tak betul.

APNO patut pimpin dengan adil dan telus terhadap semua rakyat..baru negara bahagia.

sekarang, pening kepala lah APNO tu. macam hantu buat kacau di kalangan rakyat. Tu lah gerombolon APNO.

Kita mesti balik kampung dan suruh kawan2 masuk pakatan rakyat.....tak nak APNO!!!

Semoga Nik Aziz umur panjang, otak jelas dan kuat memimpin.

orang kampung

orangkasai berkata...

akhirnya tuan guru dapat mengahlikan semua penumpang 50 buah bas itu. bertambah lagi ahli PAS. silakan hantar rombongan itu segera...

Tanpa Nama berkata...

Sekilas 'badak' di air dpt ku kenal saifool atau bik mama, inikan pula si parti umngok...

Logiknya jika PAS terima pelawaan UMNO maka secara automatik Pakatan Rakyat akan pecah berkecai dan ia akan menyambung nyawa si umngok tu yg telah berada dihujung tanduk...

Baru kenal umngok ni satu hari ke?

Tanpa Nama berkata...

Pergi jumpa nik Aziz. Jangan lupa bawa borang keahlian pas sekali..

Tanpa Nama berkata...

Selepas di beri tarbiah oleh Tok Guru, mereka pun paham apa yg mereka tak paham selama ini.

Selepas itu 2500 yg mengikuti rombongan itu kena cari 10 org utk ditarbiah mengenai apa yg tok guru cakap. Dan begitulah seterusnya. Barulah merekax itu faham, faham sebenarxnya.

Barulah aman negara kita dari onak umno selama ini...

Tanpa Nama berkata...

jadilah atur cara tahun melawat kelantan...heeeee...balik bleh beli keropok leko...budu...kain batik...syabas terajang fela...

Tanpa Nama berkata...

depan rumah TGNA nanti akan diadakan perarakan menyambut tetamu, mereka akan dijamu air yang telah diarak, bukan air arak.
Kemudian rombongan ini akan dikhatan, atau masuk jawi untuk kali kedua.
Kamudian rombongan ini akan dimandikan dengan air bunga, supaya bau badan yg kurang enak hilang.
Rombongan ini akan diperiksa darah bagi menentukan mereka tiada jangkitan virus dan berpenyait AID.

Tanpa Nama berkata...

bab merayu suruh rakyat biasa,perabis duit diaorg,ingt rakyat ni lembu ke,sial nye umno,bwak menteri korag jumpe direct ni TGNA,nk tengk kena bancuh..th takut,kah kah kah