Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 9 Julai 2010

MANIFESTO PAKATAN WAJIB BIJAK




ROTTWEILER YANG SETIA



DAKWAAN SELEWENG RM100 BILION. SPRM TAK SIASAT MADEY - mkini

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) tidak bercadang menyiasat dakwaan Barry Wain dalam bukunya "Malaysian Maverick: Mahathir Mohamad in Turbulent Times" kerana mendapati tiada elemen perlakuan rasuah berlaku seperti yang didakwanya.

Mohamed Nazri Abdul Aziz berkata selepas meneliti buku berkenaan SPRM mendapati tiada asas berlakunya kesalahan itu di bawah Akta Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia 2009.

Nota:
kalau pakatan rakyat hendak menang pilihan raya
yang akan datang wajib berjanji yang madey akan disiasat
janji ini wajib tersenarai dalam manifesto untuk meyakinkan rakyat.
turut sama nama yang di senaraikan ialah nama taib mahmud

hari pertama kerajaan pakatan tertubuh sesudah
memgangkat sumpah - madey dan mat taib perlu di siasat

juga nama zul nordin perlu di senaraikan
bukan kes rasuah tapi kes bodoh
orang suruh cakap bohong dia cakap bohong
bodoh punya pejuang islam kah kah kah

10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Woit Nazri, Hang ni tak sekolah ka? Hang tak reti baca ka English ka? Kalau betui hang dulu ada pi sekolah, malang sesungguh Cikgu-Cikgi yang dapat anak murid macam hang ni bak kata Al-Kataki Ibrahimi Algedebe genduti, "“Cerdik tak boleh diajar, bodoh tak boleh ditegur".. kih.. kih.. kih..

rattlehead berkata...

nazri bongok nie juga patut di senaraikan bersama-sama madey dam taib mahmud tu....tak lupa juga toyo botok, mike tyson,hishamudin lidah kontot,mat moggol dan byk lagi list yg mana harta mereka patut dubekukan selepas Pakatan Rakyat memerintah....byk lg list nie....aku ingat lebih kurang 2 depa kertas....

Tanpa Nama berkata...

SELAMAT TIDUR KEPADA SPRM!
Sampai nak terkeluar otak den yang SPRM bersikap tak mahu semak Madey punya skandal. Hidung SPRM dah kenak cucuk dek tali UMNO.
Elok SPRM semak sama ada semua orang Islam mandi junub secara tertib atau semua wanita Islam tutup aurat atau semua orang Islam tak makan sedikitpun minyak babi atau semak semua orang Islam sudah sempurna akidahnya bagi mempertahankan ketuanan Melayu.

Tanpa Nama berkata...

Not that MACC will not act the actual facts is that they are below par. This case they cannot handle not enough skill. Even it is taken up it will take at least 20 years by which time TDM would have long gone and burnt in hell

AYAH D berkata...

SEMUA ORANG SUDAH TAHU.


dunia tahu
siapa gila kuasa
sejak dia hilang duduk dan tunjuk
semua orang tahu
awak-awaknya masih mabuk

rakyat marhein
tahu dan ikut malu
para pemimpin asyik berebut,
sedang kuasa sergahnya
sudah gugup mereput
matalamat menghalal sanggup

dikenali politik wang
melindung frasa rasuah
seluruh negara tahu
hewan itu bila tersepit
ia akan menggigit apa saja
hatta rakan rafiq

rakyat amat tahu
sejak permatang pauh,
kuala terengganu ia hiang kerusi
bukit gantang, bukit selambau, penanti
manek urai hilang jambatan
awak-awaknya makin meroyan
kesasaran lagi.

kita sangat tahu
pencacai-pencacai mereka
masih juga sangat celupar
menegak benang basah
mahu membantu awak-awak
yang meroyan kesasar itu
walau pun terpaksa berhabis
hingga menipu diri sendiri.

kita juga tetap tahu
pencacai itu sengaja bikin provokasi
idea-idea sumbang tanpa asas
keikhlasan, kewarasan jadi retorika
sudi mempermainkan hukum agama.

kita lagi tahu kesesatan bermula
tanpa kesedaran akan lebih padah,
manusia bertambah zulmat
hingga dipateri hati dan budi
mereka termangga di pintu
oleh bicara dan tindakan nafsu.

Kota bharu, kelantan.

Tanpa Nama berkata...

Semua depa ni...SPRM POLIS MAHKAMAH
KATAK ONK SPR anjing UMNO.Tok sahkata apala,
Senang saja,ANJING TAK GIGIT tuan dia.
Biar keluar air liur berjela jela,
ANJING TETAP ANJING,
suka makan benda haram,
Duit gaji MP haram,
Elaun haram,
Depa mentedarah duit kita!
Aku tak halal hangpa makan!

eszol berkata...

kalau manifesto ckp nk siasat madey x guna jgak
silap ari bulan umno da lari g london jgak
hampeh je
ataupun...
manifesto tinggal manifesto

Tanpa Nama berkata...

Sapa ada baca buku nih? aku ada sebuah, bru order. Banyak weh Madey baham pitis kita...dialah orgnyer yg berjudi matawang sampai rugi US30 billion. Terbesar dalam sejarah perbankan dunia! tapi nak tutup kesalahan dia, madey paksa gabenor bank negara waktu tu letak jawatan dan kerahkan akhbar mengkambinghitamkan Soros! Sebab Soros untung besar atas rugi kita. Bijaknya Soros berjudi, bodohnya mamak madey, kepala letak kat lutut!

Lepas tu dia campur adukkan perniagaan dengan pentadbiran politik. Dia kerahkan bank menanggung apa-apa saja yang berkait dengan UMNO dan kalau rugi dia curi wang perbendaharaan negara buat menanggung kroni yang rugi tersebut. Semua itu menurut barry Wain adalah kerja Madey.

Barry Wain tak tuduh saja-saja, ada saja rujukan beliau disetiap nota kaki, dari petikan akhbar, ucapan tokoh-tokoh dunia dan pakar-pakar.

Apa yang tidak ada buktinya? Nazri ingat kita bodoh! Kalau kita menang nanti Abag Isham, dia ni dulu kita serah kat MACC yang masa tu tunduk kepada keadilan.

Lang berkata...

skrg boleh la makan gaji tidor... fail penguasa ni tinggi dah sampai syiling stor sperm.. tp tulis kat luar fail samada kiv atau closed... nak saja bukak balik osa sudah tunggu... tak suka osa.. isa pon tunggu jugak... tu la sbb diorang ni gila2 nak duduk kerejaan... kalau tak senarai panjang akan keluarla... jejak bala, rpk akan diorg ikut... takut wei duduk belakang palang besi...

satu lagi nak siasat ape ke bendenye... yg terang2 buat report pon boleh wat tak tau.. ni pulak si bary wain ni... dia buat buku jek.. bukan buat laporan polis ke?...

Tanpa Nama berkata...

akta sprm 100bilion bukan rasuah ma,bawah 5k bru rasuah,sprm cap ayam betul,nazri pung menteri cap baghal..kweng3