Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 9 Julai 2010

NASIB ORANG MELAYU





TAK DAPEK NAK DI TOLONG LAGI !




PAK LAH DIANUGERAH IJAZAH KEHORMAT DOKTOR FALSAFAH UTHM
- melayau

Abdullah Ahmad Badawi dianugerahi ijazah kehormat Doktor Falsafah Pendidikan Teknikal pada konvokesyen Universiti Tun Hussein Onn Malaysia (UTHM) hari ini.

Ijazah itu yang disampaikan oleh Sultan Johor Sultan Ibrahim selaku Canselor UTHM, adalah sebagai penghargaan dan pengiktirafan UTHM terhadap sumbangan besar Abdullah dalam pembangunan negara, khususnya yang melibatkan perkembangan pendidikan teknikal dan vokasional.

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH



kah kah kah…. SAKIT PERIT… KEPIT ANGIN … kah kah kah..

kah kah kah…. NAK BUAT MACAM MANA…. kah kah kah..

kah kah kah…. TAK ADA PILIHAN LAIN…. KETAWA KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH….. kah kah kah

woit... TAK KAN NAK MENAGIS... kah kah kah...

kah kah kah... LEBIH BAIK KETAWA.... kah kah kah

11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

AKU STUDENT UTHM..
aku rase pelik sungguh anugerah ini.. macam tak sesuai...

mmmmmm

Tanpa Nama berkata...

isham, lu memang pukimak la... skrg dah pukul 3:25 am... gua gelak terbahak-bahak sampai nyaris jatuh katil baca lawak lu ni. tunggu lawan bola pun, bola takder malam nih..

mula2 gua rasa nak balun saja bini gua, tapi tak jadi. layan TT dulu... tengok berita pun rasa nak nangis, maklum la, si buduh dungu tu dapat ijazah, bukan senang mamat lembab ni nak lulus ijazah, tapi tak tau la apasal gua boleh ketawa sampai baring-baring pulak.

kesian, dah la bodoh, dapat menantu pun bodoh jugak. anak isteri pun bongok jugak... yang cerdik cuma sorang saja, anak dia yang sorang lagi tu, jadi jutawan miliyun2 senyap2.. takder berita apa2 pun dengan scomi lagi... bisnes tetap jalan macam biasa.

Sam Kai Cheong berkata...

Sudahlah tu, tak payah dok cungkey pasai Pak Lah. Kesian sikitla kat dia, lagipun dia tak buat kacau sangat.
Patutnya kita bagi tahniahlah kat dia, bukan senang nak dapat benda2 macam tu, orang2 besag2 saja, orang halus kena belajag betui2, belum tentu dapat, kalau dapat belum tentu dapat kerja, kalau dapat kerja belum tentu buleh bekerja. Tak macam orang besag2, dapat atau tak dapat semua depa pekerjakan.
Ingat jasa Pak Lah sikit, ada la jugak dia tulung ejas bagi anuar lepas, tu yg madey tebakag kat dia sampai lani.
Masa Pak Lah perintah, arwah hendon sakit, laki mana tak susah hati, malam2 teman bini sampai tak cukup tidog, pi mana pun terlelap... Menantu, si khairy pulak dok mai kecek projek macam2, tak bagi tak buleh, tula harapan yang tinggai, nasib baik menantu dia genius. Sakit kepala pun tak pa...
Tak abih lagi... serangan anuar dan gerombolan pakatan pulak kat dia ... bukan senang nak lawan anuar ni .. kepala otak karey -- tukartiub pun maklumla perangai rengtua ni, kalau tak pasai apa tak pi join anuar sekali. Habih la telanjang segala aib Pak Lah, gambag tidog, gambag pegang pompuan, habihla.
Lepaih tu bini dia mati.
Tak cukup ngan tu, madey dok mai cungkey macam2. Budak kecik kalau kita jentik telinga pun dia jegey balik kat kita, nikan pulak Pak Lah. Pak Lah pekena balik, Nak perjatuh madey bagi RM200 saja, madey punya perwakilan lingkup, nama tak dak. Cancel jambatan bengkok. Terbakag madey sampai mati tak lupa.
Tak cukup rakyat dok maki, kahiry dok kecek, madey dok cungkey macam2, Bibiag merah pulak tak sabag2 nak jadi PM. Dengan sokongan malikul sembab sebagai orang yg teringin nak jadi PM jugak. Pengabih dia pun tak mau lagi jadi PM. Ambikla kat hang semua. Orang mati bini ni bukan senang nak steady, tapi dia masih bertahan lagi walaupun serabut. Nasib baik ada jodoh ngan Jane. Dia pun menikahla. Tu pun orang jaki, macam2 kata, orang tua gataila, tak setia la, bini tak pakai tudung la macam2 lagi. Tapi baguih nampak la ni jane pakai tudung.
Lani dapat kat bibiag merah, apa dia bagi? APCO? Tu saya tunggu nak lihatlah perkembangan selanjutnya macam mana bibiag merah dengan sokongan laki dia bik mama nak perintah mesia ni

Did berkata...

aku juga bekas pelajar uthm.
nak bodek lagi ke? aduyai

Tanpa Nama berkata...

Mencari Damai Abadi...
Aku cari bukan harta bertimbun-timbun,
Untuk hidup kaya,
Aku cari bukan wang berjuta-juta,
Untuk hidup bergaya,
Aku cari bukan kawan-kawan,
Untuk hidup sekadar berfoya-foya,
Aku cari mana dia Al-Ghazali,
Aku cari mana dia Al-Shafie,
Kita bongkar rahsia kitab suci,
Cari pedoman
Kita bongkar rahsia sunnah nabi
Cari panduan
Aku hidup kerana Dia Rabbi
Dialah teman
Dialah wali
Dia mencukupi
Aku hidup bererti
Menikmati damai abadi

Nukilan: Dato Seri Abdullah Ahmad Badawi 2004

PAKLAH LONI TAK SERUPO MULO...

Tahniah yb kaplabateh DR PAKLAH.

jalan JPJ panji.

umar al khattab berkata...

"kah kah kah... LEBIH BAIK KETAWA.... kah kah kah"

ha ha ha lebih baik ketawa, nak geram + bengang + meluat pun dapat apa...! kah kah kah

5 tahun setengah aku di KUiTTHO (sekarang UTHM), sememangnya aku rasa amatlah kuurreenng sesuai paklah dapat anugerah tersebut.

bak kata orang muda

"apesal pulak???"

"apa-ada-HAL ????" kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

KAH KAH KAH KAH KAH KAH.....
.. KAH KAH KAH KAH KAH KAH..

ambik la semua kat hang dolah..... nak bg ijazah kehormat vokasional ke, sains marin ke, biologi ke.. ilmu tidur ke... amik semua kat hang...

KAH KAH KAH KAH KAH KAH.....
.. KAH KAH KAH KAH KAH KAH..

u make my day bro isyam, tak sah pagi aku kalu tak baca blog ko ni...

kah kah kah..

mi-phg berkata...

ini semua cerita politik
d malaysia semua ini ada agenda
tunggu dan lihat apa di sebaliknya
tanya melayau

OrkEd Desa berkata...

jln jpj panji...anda membuatkan kami sekelas ketawa....

woi...kami nak dptkan sijil pon susah...inikan plk ijazah...kwn cik orked x leh msk u pom sbb org politik cam ni la...dok masukkan anak branak dlm kolej tu..x lame lg kolej tu tukar name - Kolej Anak Beranak...

woii org politik yg sdg menjahanamkan negara..bile korang nak berenti woii.....???x kesian kat anak cucu yg nak idup pasni ke???

woii org politik yg sdg menjahanamkan negara... bile korang nak rase ade malu walaupun sedikit bila korang berbohong tp bohong korang tu org x percaya??

woii org politik yg sdg menjahanamkan negara... sudah2 la... bawak2 la berundur... biar PRU ambil alih lak..bila dah start PRU, ade la duit skit time gi ngundi... bile dpt duit tu, blh la student2 ni beli buku skit...


~~~cik orked x nak komen ape2 la psl anugerah tu..kalo komen pom bkn cik orked dpt gelaran Datin pon...huh..

Tanpa Nama berkata...

Aku rasa yang masalahnya ialah bukan Pak Lah atau Sultan Johor... Tapi UTHM sendiri yang bermasalah. Kangkung mana pulak jadi naib canselor kat sini.

Tak abis2 membodek jer kerjanya. Sama jugak2 ngan budak ofis aku. Cerdiknya tak boleh tumpang, bodo pulak tak leh ditunjuk ajar. Akhirnya semua pakat2 jadi pelacur untuk bos. Hari2 menyundal jer kerjanya. Pantang boss suruh buat kerja sikit, macam rottweiler jer dia menyodok2 gi menyundal.

Tanpa Nama berkata...

dia tidor tak masa ambik anugerah tu..bukan leh caya sgt