Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 9 Julai 2010

MINTA SURAT NIKAH




BERAPA LAMA LAGI SURAT NIKAH BOLEH DIGUNAKAN ?




IBRAHIM ALI : OTAK KHAIRY MACAM BUDAK SEKOLAH
- minsider

Presiden Pertubuhan Perkasa Malaysia (Perkasa) Datuk Ibrahim Ali menyifatkan Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin membawa “pemikiran seperti budak sekolah” kerana menyerangnya tidak tentu pasal sejak kebelakangan ini.

“Saya tidak mahu buang masa dengan budak Khairy ni, melatah tidak tentu pasal.
“Saya tidak tahu kenapa dia serang dan kaitkan saya macam-macam, terbaru (semalam) dia kaitkan Wee Choo Keong (Ahli Parlimen Wangsa Maju) dengan saya pula,” kata beliau selepas menghadiri Forum Rancangan Malaysia Ke-10 bersama RTM malam tadi.

Semalam, Khairy menyifatkan Choo Keong sebagai wakil rakyat “substandard” dan mirip Ibrahim versi Cina.

“Saya merasakan beliau versi Ib Ali (Ibrahim Ali) Cina,” kata Ketua Pemuda Umno itu.

Khairy ini siapa? Kalau setakat jadi Ketua Pemuda Umno sebab bapa mertua buat apa? Sejak dia jadi ketua pun Pemuda Umno nampak lesu, jadi lebih baik dila letak jawatan gantikan dengan orang lain,” tegasnya.

KAH KAH KAH…

woit…. INI BAGUS PUNYA CERITA…. kah kah kah..

kah kah kah…. SELURUH MALAYSIA SUKA DENGAR BERITA INI….kah kah kah…

kah kah kah…. DATUK IBRAHIM ALI INI CAKAP BETUL…. kah kah kah…

kah kah kah… KHAIRY JADI KETUA PEMUDA KERANA SURAT NIKAH…. kah kah kah…

kah kah kah…. KALAU TAK ADA SURAT NIKAH…NAK MENANG KETUA CAWANGAN PUN PERIT….kah kah kah..

woit… PATUTNYA…. GENG IBRAHIM ALI PATUT JADI KETUA PEMUDA… kah kah kah…

woit…. BARU BOLEH JAGA KEPENTINGAN MELAYU… kah kah kah

11 ulasan:

mi-phg berkata...

MASING MASING ADA AGENDA POLITIK.
TAK ADA YANG IKHLAS DLM PERJUAGAN DEPA
YG PENTING TT TERUS SERANG SUPAYA RAKYAT TERBUKA MINDA DAN FAHAM

Jebon berkata...

Lagi baik otak macam budak sekolah daripada otak macam orang tua tak sekolah... kah... kah... kah...

Tanpa Nama berkata...

Elok lah tu....
Katak onk dengan budak terlampau
akai!
Dua2 bawa malapetaka!
Hampeh!
Tong kosong!
Bawa Mesia jahanam dengan
depa 2 EKOQ ni!

Tanpa Nama berkata...

Otak Berok Kari memang macam budak sekolah !!!!!
Kah....kah....kah....
Kah...kah...kah........
Boooo...bot..bot....
Ooops....beb......mengebom di Hiroshiama lagi
Kah.kah........kah....


Otak Perkosa Ali a/l Katak semacam otak udang !!!!

Kah....kah....kah....
Kah...kah...kah........
Boooo...bot..bot....
Ooops....beb......mengebom di Hiroshiama lagi
Kah.kah........kah....

Ooii...
sila teka...
satu kilo otak berok dengan seribu gram otak katak , mana yang lebih berat ?????

Berok jawab : otak berok berat sikit, kerana "Kilo".
Katak akan jawab : otak katak lagi berat, kerana "Ribu".

Kedua-dua pun betul,kerana.......Kah...kah...kah...kah...kah...

Dapat "Ginseng" ke belum ????
Jangan dapat "Ginseng" yang untuk perhimpunan 1000 orang...!!!!!


"Some people have so much respect for their superiors they have none left for themselves."
Peter McArthur

Bigfish berkata...

Suka betul tengok dua-dua pemimpin yang mengaku pejuang Melayu bergaduh pasal berebut nak tunjuk sapa lebih jantan.

Dua2 tak sedar yang hayat politik masing-masing dah di penghujung dan x relevan lagi.

Nasib rakyat tak terbela, macam tu jugak la.

Hamba Tuhan berkata...

Ala TT ni, apa la serang dua orang tu, tak baik la.
Kesian la kat depa, dua-dua mahu jadi menteri, sebab tu menyalak panjang, mana tau boleh bodek Najib...
tapi apa kan daya, hendak terbang mcm burung, rupa-rupanya diri hanya katak dan kera.

Kalau depa dua org ni jadi menteri, agak-agaknya portfolio apa ye?

Ibrahim Ali boleh jadi menteri perpaduan kot.

Khairy boleh jadi menteri keluarga dan perkahwinan!

Zul Nordin jadi menteri hal ehwal judi. Hahaha.

Tanpa Nama berkata...

Yang si KATAK tu apa kredibilitinya? selain cakap pasal Artikel 153, 'hak Melayu' dipelihara dalam Perlembagaan, orang bukan Melayupun diberi pembelaan dalam Perlembagaan tapi tak faham kini ada parti yang berdaftar bersaing nak ambil kuasa Putrajaya - salahke? Masyarakat moden pun boleh memilih mana satu BN pekakke atau PR anak dara dalam pentadbiran negara?
Si Katak cuma ahli Bebas tidak mewakili 100% orang Melayu, orang Melayu pun ada berbagai-bagai seperti Jawa, Bugis, Minangkabau, Mandailing, jawi peranakan, berdarah daging dari banyak negera, bukan semua suka BN, itu yang si KATAK tak faham, cuma Melayu UMNO yang khuatir, gentar, cemas yang PR sedang naik sahamnya. Si KATAK sampai berbuih-buih cakap orang Melayu akan hilang kuasa, hilang kote, hilang Sultan, hilang bahasa sedangkan pemimpin UMNO mabuk membolot harta negara.Si Katak cakap macam orang mabuk, siapa yang kritiknya disuruh letak jawatan, APA DEHH.....macam orang FELDA da.....

matalembu shah alam berkata...

“DILEMA NARACA RETAK” adalah buku tulisan Ibrahim Ali. Antara kandungan dalam buku itu adalah bagaimana Datuk Ibrahim Ali mengkritik UMNO sebagai mengamalkan demokrasi tempang. Buku beliau di petik “ Tindakan demi tindakan yang tidak relevan berhubung dengan pelaksanaan demokrasi diamalkan sehingga tidak keterlaluan dikatakan sistem demokrasi dalamU UMNO sebenarnya sudah terhapus sama sekali”
Dalam buku itu juga Ibrahim Ali itu juga – dipenuhi dengan kata-kata pujian untuk Anwar Ibrahim. Kita ungkap beberapa pujian untuk Anwar Ibrahim seperti tertulis dalam buku Datuk Ibrahim Ali:
...Apa yang saya kagumkan mengenai Anwar ialah beliau seorang yang berpegang teguh kepada prinsip yang dipercayai betul dan tepat. Beliau sentiasa mempunyai keyakinan yang tinggi terhadap diri dan prnsip yang dipegang.
· Bekas Timbalan presiden UMNO ini mempunyai fikiran dan pemerhatian yang tajam dan gaya pidato yang dikagumi ramai termasuk masyarakat antarabangsa. Beliau seorang yang banyak mentelaah serta melahirkan idea-idea baru dalam kepimpinan serta melakukan reformasi dalam perjuangan.
· Prinsip kami sama-sama dipraktikkan sehingga tindakan ini dilihat menentang kerajaan yang kami anggap tidak adil dan gagal dalam emmbantu orang Melayu. Tindakan membela diri dan enggan akur dengan tekanan dalam UMNO sehingga disingkir adalah kerana mempertahankan prinsip itu.
Apabila susuk ini terpinggir dari umno, jadi kera sumbang dari segala kera. masa itu dia membongkok, menyembah tok guru nik aziz - hingga katanya klau pas tak beri naik k e dalam rumah, duduk di tepi tangga pun tak mengapa. Masa tu ibrahim ali pakai baju hijau bukan setakat baju baju sahaja yang hijau, kopiah pun hijau. Orang pakai kopiah warna putih, dia pakai yang warna hijau. Mujur rambut pun tidak dicat hijau sama. Nampak sangat nak tunjuk dia lebih hijau dari spesis yang telah sedia hijau.ceramahnya lebih pas dari pas.
barangkali tok guru nik aziz sudah arif semiotik/rupa tabiat ibrahim ali ini, lalu diberi kerusi pasir mas. dan pemberian itu adalah strategis atas nama 'bebas' lalu katak ini melalak, meraung, melolong, memekik di parlimen kononnya mengehentam PR tapi sebenarnya memalukan umno-BN.
Kebetulannya pula mentor agungnya tun dr. mahathir yang pernah memfatwakan bahawa "umno busuk sampai ke usus".
Bertafakkurlah sejenak wahai pendokong2 umno. terkini susuk ini telah mengistiharkan perang dengan ketua pemuda umno - ini seolah2 satu 'maki tua' kepada umno & barisan nasional seluruhnya. seolah2nya Perkasa lah yang memperjuangkan melayu - bukan umno.
Simpatis kepada umno - dulu, kini dan selamanya, selalu tertipu dengan musuh di dalam seluar. 'Dilema Neraca Retak' - saya mohon cadangkan supaya ahli umno mentelaahnya & umno boleh jadikan buku ini sebagai satu 'affidavit' siapa sebenarnya Ibrahim @ stopa bin Ali budak gong lagi gedebe dari pasir pekan , kota bharu ,kelantan

Tanpa Nama berkata...

Utusan Merapu, 26 Rejab 1431, Kolumpu - Pihak Pulis telah mengistiharkan perintah berkurung di ibu negara lewat petang ini berikutan pergaduhan kaum diantara etnik Beruk dengan etnik Katak. Beberapa jalan-jalan utama disekitar ibu negara dilaporkan telah ditutup kepada kenderaan awam berikutan kekacauan yang meletus awal minggu lepas. Sementara itu, beruk-beruk dan katak-katak semakin hebat mengutuk dan memaki hamun hingga menyebabkan keadaan tidak dapat dikawal oleh kaki bodek-2 yang bertugas. Walau pun begitu, PM Mat Mongol masih belum mengeluarkan sebarang kenyataan rasmi bagi meleraikan sengketa diantara dua etnik itu dan dipercayai kerana PM Mat Mongol masih tidak mendapat restu suaminya Bik Mama dalam perkara mengheret kepada ketegangan diantara dua etnik tersebut. Dalam kenyataan berasingan pemimpin etnik Katak, Berahim Al-Kataki menyifatkan pemimpin etnik Beruk Kerry Anak Menantu Dol sebagai seorang yang tidak pergi bersekolah. Perkara tersebut membangkitkan kemarahan Kerry Anak Menantu Dol yang seterusnya menyelar kenyataan tersebut dengan mengaitkan seekor lagi etnik Katak iaitu Wee Chu Kong sebagai mempunyai hubungan kekeluargaan dengan Berahim Al-Kataki sementelahan pula Wee mempunyai perwatakan yang mirip dengan pemimpin etnik Katak itu. - Utusan Merapu

Tanpa Nama berkata...

dua dua pun sama je..xde pun xpe,perabis boreh je

Tanpa Nama berkata...

Sosok MP Rembau merangkap Ketua Pemuda Umno
-VERSUS-
Sosok MP Pasir Mas merangkap Presiden Perkasa.

Masing2 kena cari bomoh terhandal. Dua2nya mangkin untuk memusnahkan Umno, takcaya kita tunggu.

vikmoro kombet.