Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 23 Julai 2010

PUTUS SUDAH MIMPI MIMPI




TINGGAL TUNGGUL PUN NAJIB SANGGUP




BERDAMAI DENGAN UMNO : NIK AZIZ TOLAK HASRAT PEMUDA PAS - melayau

Mursyidul Am Pas, Nik Abdul Aziz Nik Mat menolak sama sekali hasrat Ketua Dewan Pemuda Pas, Nasrudin Hassan supaya UMNO dan parti itu segera menamatkan persengketaan melalui satu pelan damai demi perpaduan umat Islam di negara ini.

Malah Nik Abdul Aziz yang juga Menteri Besar Kelantan menegaskan, kedua-dua parti itu tidak akan berunding atau bekerjasama kerana perbezaan dasar yang ketara dan ia telah diputuskan pada muktamar Pas dua tahun lalu.

Beliau turut menyifatkan ia hanya kenyataan peribadi Nasrudin dan bukannya keputusan rasmi yang dibuat oleh kepimpinan parti.

"Itu dia (Nasrudin) punya pandangan, tidak boleh UMNO dan Pas (bersatu) kerana lain dasar masing-masing, macam saya sebut kelmarin pasukan bola walaupun patah betis, tercabut lutut, pasukan A tak pernah berunding dengan pasukan B, lawan lawanlah itu dia punya pasal.

"Tidak mungkin (Pas dan UMNO bersatu) ini keputusan parti bukan keputusan saya... (Pas) tidak akan berunding atau kerjasama dan negeri kita negeri federal tak ada sebab kita perintah negeri, Pusat buat masalah pada kita," katanya.

KAH KAH KAH…

kah kah kah… PUTUS SUDAH … KASEH SAYANG…. kah kah kah…

kah kah kah… PUTUS SUDAH… NAK JADI MENTERI…. kah kah kah..

kah kah kah… PUTUS SUDAH…. NAK JADI MB…. kah kah kah…

kah kah kah.... PUTUS SUDAH... NAK DAPAT PROJEK... kah kah kah...

nota:
yakinlaaah gerombolan akan terus
dengan agenda untuk memisahkan pas
dari pakatan rakyat. gerombolan tidak ada jalan
lain. jika pas bersama pakatan rakyat gerombolan’
akan mati tegak. bayangkan projek: penjara pudu projek
sungai besi projek keretapi berkembar projek beli senjata
semua projek buat duit akan lingkup kerana rakyat telah meluat
dengan gerombolan. lihat dan tunggu apa langkah seterusnya
dalam usaha untuk meretakkan pakatan rakyat.

kalau pas minta najib bersunat sekali lagi sebagai syarat
najib pasti akan sanggup walau pun tinggal tunggul kah kah kah


14 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

TGNA adalah Mursyidul Am PAS merangkap Pengerusi Majlis Syura Ulamak,badan tertinggi dalam organisasi PAS.Majlis Syura Ulamak boleh arah Jawatankuasa Disiplin PAS,panggil Ketua Pemuda ni untuk tindakan disiplin.Masaalahnya,Ketua Pemuda ni juga jadi ahli Majlis Syura Ulamak(Pindaan Baru Perlembagaan PAS).Apa punya perlembagaan dah,dah,dah.

BUJANG SUSAH berkata...

bro.. tak try baca kenyataan sebenar dalam blog ketua pemuda pas tu ke? atau hanya buat ulasan dari sumber yg bro sendiri selalu kata sebagai "melayau" dan "berita hairan" ? yg selalu kita gelarkan sebagai penipu tu?

Maksudnya kita percaya la dengan si penipu ni? maksudnya kita ditipu oleh si penipu la kan..

bro.. kita tak selalunya betul dan betul bukan sesalunya kita.

Tanpa Nama berkata...

jgn kerana kita x suka pada seseorang menjadikan kita seorang yang x adil

Tanpa Nama berkata...

Apapun, umno telah berjaya dalam misi mengocak ketenteraman dalam PAS. Lihat saja sejak isu ini timbul, semua nak pegang microphone, semua nak ulas, semua nak bagi pandangan. Hasilnya, seolah2 dalam PAS ada yang tak sependapat (walaupun ianya betul spt yg TT tulis 4-5hari lps). Sekurang2nya, ISU dimainkan umno mendatangkan sedikit laba pada mereka, ianya akan bersambung dengan bbrp kenyataan pemimpin umno (termasuk ulama muda dll).

Antaranya,
- PAS lebih pentingkan kawan DAP dari perpaduan melayu dan Islam.
- UMNO terbuka demi kepentingan melayu dan PAS amalkan dasar tertutup dan sanggup lihat melayu hilang kuasa.
- Umno lebih sayangkan melayu, pas lebih pentingkan politik.

macam2 isu boleh dimainkan oleh media umno. Sepatutnya, semua pemimpin pas tak perlu ulas sejak isu ini timbul kembali. Amalkan dasar tutup mulut dari mengulas atau sekadar bagi tahu NO COMMENT. Biar presiden atau Nik Aziz je yang cakap, cukup la.

tok jenggot berkata...

kah..kah..kah..
bagai mimpi disiang dan dimalam hari..
bagai pungkoq rindukan bulan..
hah..bulan tak muncul-muncul..
kah..kahh..kahh..
silap2 kalau dulu najib tak bg tya satu soalan : berapa org anak rosmah mansor, skrg najib luluskan soalan tuh.. asalkan pas sudi bergabong dgn umngok..
kah..kah..kah..

umar al khattab berkata...

"kalau pas minta najib bersunat sekali lagi sebagai syarat
najib pasti akan sanggup walau pun tinggal tunggul kah kah kah"

...haa haa haa ini yang aku tak tahan dengan pokcik TT ni. terlalu sarat dengan double-meaning. tapi tidak apa, rakyat 1malaya sudah faham kah kah kah

Saudara Nasruddin, itu hanyalah antara bisikan-bisikan dan lintasan-lintasan hati & pemikiran saudara

TGNA sudah terlalu masak demgan umno. dari kecil TGNA sudah lali dengan perangai umno. bagai langit & bumi pengalaman TGNA dan saudara nasrudin.

tidak mengapa. saudara boleh belajar. belajar dan belajar lagi. agar bila berjalan, tidak masuk kedalam lubang yang sama sekali lagi

kesilapan adalah guru yang paling baik dari semua guru didunia
kah kah kah kaaaaahhhh

kingkonglee69@gmail.com berkata...

hai hicyam,

"...Itu dia (Nasrudin) punya pandangan, tidak boleh UMNO dan Pas (bersatu) kerana lain dasar masing-masing, macam saya sebut kelmarin pasukan bola walaupun patah betis, tercabut lutut, pasukan A tak pernah berunding dengan pasukan B, lawan lawanlah itu dia punya pasal..." Tok Guru Nik Aziz Sifu.

Nasaruden Telawi sarban besar ketua pemuda harapan pemudy manyak pandai ka? kasi ting tong, dung dang punya decree.
line sudah clear, biar tercabut lutut pasokan pas tatak kaw tim pasai cibai. biar tercabut sarban telawi tapi pas tetap consistan.
gua cadangkan lepas ini jam telawi serban besar buleh baca khomeiny, mao zu dung, gandhi, mandela, sokarno, albanna,dr.burhanudden & telawi buleh pegang kaki tok guru mohon maaf & janji mulut jangan cibai lagi
hidop marhen - jahanam kapitalist, imperialist, racist-zionist

teganu kite berkata...

hisamudeng tukor tiob,

puok2 tok lebai serbang besor bakol dok pahang2 yang tok guru dok kabor lame doh,dok leh bersatu, dok leh bergabong, dok leh kerajaan perpadu-wang.
base jenih pemimping Pah dok lekat unjat. doh tutop buku bab perpadu-wang, guane pulok timbol pok pek, pok pek macang bewok nok beranok.
hok mane pemimping nok perpadu-wang ambek tindokang atau pong biar rakyat pelekong dengan tahik kering hok mane dok dengor kate tok guru..
doh guane gamok pemimping pah teganu kite...

Tanpa Nama berkata...

Shabas BUJANG SUSAH!

Anda buat ulasan yang betul.
Dah tahu MELOYA DAN HAIRAN,
BARUA UMNGOK,
Buat apa nak ambil pot!

DEPA TU ANJING DAN SELAMANYA
ANJING!

Tanpa Nama berkata...

Mat Mongol sunat skali lagi... kih.. kih... kih... abih nanti macam mana nak entot-entot lagi ngan Ziana Zian... kih.. kih.. kih...

Tanpa Nama berkata...

Kita x perlu fanatik pada satu2 parti..yg penting BN mesti ditumbangkan..bagi chan pada PR perintah..tgk apa yg mereka boleh ubah.mcm BN dia dah lama perintah dia ingat M'sia ni dia punya..sesuka hati je ambil duit KWSP dll.apa punya pelaburan juta2 tapi untung ciput je..Kita rakyat mesti tukar kerajaan..kalau PR x buat apa yg dia cakap,kita humban depa pulak..

Lang berkata...

tepuk sebelah tangan tak berbunyi...
kalau tak ada angin poko takkan bergoyang...
marah nyamok kelambu dibakar...

pepatah petitih ada juga kebenaran...

bukan sekali.. malah berkali2 strategi ini dibuat dan setiap kali menjadi...

pelandok yang sama masuk jerat yang sama...

pemimpin buat kenyataan rambang... pemberita soal soalan kontravesi... geng2 pemberita curah api...

muktamar demi muktamar... takkan udah terang lagi nak disuluh... akai dok tinggai mana?

umpan nya masih sama... perpaduan melayu.. ketuanan melayu... hak melayu... perkauman..
sapa yg hancurkan... sapa yang gadaikan... kenapa perlu simpati pada orang yang rosakkan bangsa sendiri...

Tanpa Nama berkata...

DIDI KOTA BELUD BERKATA; ULAR MAKAN ULAR,ANJING MAKAN ANJING ATAU LEBIH OANG PUTIHNYA.SNAKE EAT SNAKE, DOG EAT DOG ,TIGER EAT TIGER.MARI JADI ARNAB SEBAB ARNAB NEVER EAT RABIT.FCUK ALL GOVERMENT AGENT.

Tanpa Nama berkata...

klu umno nk bpadu dgn pas syarat2nye,bik mama kena pkai tudung labuh,kata org dulu2 tudung dakwah..msti nmpak btmbah pendek dn hippo,tak gitu TT