Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Jumaat, 23 Julai 2010

TERBUKTI TIPU MELAYU



SELARAS DALAM SELUAR - SUSAH NAK PARKING




USAH UGUT KERAJAAN UNTUK NAIK TAMBANG BAS EKSPRES
– berita hairan

Lembaga Pelesenan Kenderaan Perdagangan (LPKP) memberi amaran kepada kira-kira 130 pengusaha bas di Semenanjung supaya tidak cuba mengugut kerajaan dengan menjadikan kenaikan lima sen harga diesel sebagai alasan untuk tidak menyediakan bas tambahan sempena Aidilfitri

Pengarahnya, Naimah Ramli berkata, pihaknya melihat cara mereka itu seolah-olah mahu mengugut kerajaan supaya memenuhi permintaan mereka, selain tindakan itu boleh menyebabkan rakyat panik dan susah hati kerana bimbang tidak dapat pulang berhari raya di kampung.

Cara mereka itu seolah-olah mengugut dan saya ingin mengingatkan, cara ini tidak wajar dilakukan kerana ia membabitkan kepentingan orang ramai. Sepatutnya mereka datang berjumpa kita terlebih dulu untuk berbincang dan bukannya berjumpa pihak media.

“Kita hairan, biasanya Konsortium Transnasional Berhad (KTB) tidak suka bertindak begitu,” katanya ketika dihubungi di sini, semalam.


KAH KAH KAH…

woit… TANGKAP… TANGKAP…. TANGKAP…. kah kah kah..

woit… INI SATU KESALAHAN BESAR… kah kah kah…

kah kah kah…. SALAH DI SISI UNDANG-UNDANG…. kah kah kah..

woit… SALAH DI SISI PERLEMBAGAAN ARTKLE 153 … TAK CAYA TANYA PERKASAM… kah kah kah…

kah kah kah… SALAH BESAR KERANA GUNAKAN PDERKATAAN NAIK… kah kah kah..

woit…JANGAN GUNA NAIK… GUNA SELARAS….. kah kah kah…

nota:
dulu cakap semua setuju tak selaras harga
dulu cakap semua syarikat sudah kautim
dulu cakap tak ganggu apa apa
lu tipu melayu lagi kah kah kah

13 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

sepatutnya pengusaha bas ekspres menggunakan perkataan 'selaras' sebagaimana terma kepala hanggok yang digunakan oleh kerajaan bagi menghalalkan tindakan mereka..

alasannya boleh berbunyi begini..

'penyelarasan struktur tambang bas ekspres adalah ekoran dari penyelarasan harga minyak yang dilaksanakan oleh kerajaan baru-baru ini. Penyelarasan ini dijamin pada kadar yang optimum serta tidak membebankan semua pengguna (termasuk warga felda....kah kah kah). Sekiranya tambang ini tidak diselaraskan, adalah dibimbangi bahawa ia meninggalkan kesan jangka panjang terhadap perjalanan syarikat. Bas yang baru dan berkualiti tidak dapat disediakan untuk menampung permintaan para pengguna ekoran tiada penyelarasan dalam keuntungan syarikat kerana tambang tidak dapat diselaraskan walaupun harga minyak telah diselaraskan.....'

sebagaimana yg dibaca, perenggan diatas tidak menggunakan perkataan 'naik' secara langsung, maka dengan ini ayat lebih sedap diolah mengikut selera kepala bana masing-masing serta tidak mendatangkan amarah secara langsung.. terutamanya warha felda.. skali lagi.. kah kah kah....

-my seposen dua-

Tanpa Nama berkata...

Ish , tau pulak dia guna ayat nie "kepentingan orang ramai" dlm petikan tu..
Agaknya selaraskan harga minyak tu pun utk KEPENTINGAN ORANG RAMAI...kah kah kah

jai berkata...

Kah kah kah...

Yang BiNgai gi naikkan harga minyak diesel sampai RM1.75 seliter pasal apa???

Ingat tangki bas tu kecik ke???

Kalau dah harga minyak selaras harga tambang pun kena selaras la jugak!!!

Kalau syarikat bas rugi siapa nak tanggung???

Kah kah kah...

mosabit berkata...

sebenarnya untuk kepentingan umno ramai....

kah kah kah kah kah kah ...

Penanggah berkata...

CILAKAK!!! dulu pun cakap camtu gak kat tokey gula... last skali selaras gak.. hampehhh..

Razak berkata...

Cukup la gerombolan je yg menyelaraskan penipuan terhadap org melayu, toksah la nk ajak suma org selaraskan penipuan dgn menipu sama.. Meluat aku...

sejadahburuk berkata...

pengusaha bas tak mintak selaraskan harga tambang....jgn pusing cerita.ni lpkp selalu pusing cerita selang 2 tiga hari naik la tambang bus kalau dia buat-buat marah ni.ingat lg zaman noh omar kencing melayu pasal tambang bus ni.
pengusaha bus mintak diturunkan harga diesel bukan mintak naik tambang.

Yanaam berkata...

Cuba banding harga tambang di negara kita dengan di Singapura, Indonesia, Filipina, Thailand, Bangladesh, Pakistan, India, Vietnam.

Kalau masih rendah, naik kan je lah semua tambang pengangkutan awam. Ia boleh mengurangkan masalah pengangkutan haram tanpa lesen.

Ooo kalau kerajaan naikkan harga tak apa, kalau peniaga nak naikkan harga, tak boleh.

hashimo toyota berkata...

alamak! anu gua tengah selaras nih!

Tanpa Nama berkata...

gerombolan haram jadah

pelarasan kepala bana engko

tipu pekasam tak abis-abis

kami warga felda tetap sokong pelarasan kepala bana

kahkahkah

Lang berkata...

pengusaha bas ekspress kena tarik balik kenyataan naik harga...

pengusaha bas keluar kenyataan baru... penyelarasan harga perlu kerana tanpa pelarasan ini... penumpang2 tidak dapat selaras bas untuk pulang berhari raya kerana pelarasan harga diesel tanpa pelarasan tambang operasi akan lumpuh malah untuk berniaga sudah pasti syarikat perlu selaraskan keuntungan. Buat apa meniaga kalu untung tak selaras selaras sejak dari dulu lagi.

Tanpa Nama berkata...

naik la tu xlama lg,dah selaras dgn kenaikan minyk,menteri ni pong bngng jg,klu xbg selaras jgn naik kn miyk

Tanpa Nama berkata...

DIDI KOTA BELUD BERKATA; CUBA KITA SURUH NAJIB SELARASKAN BATANG BASAHNYA ,,,,SAMADA BOLEH MOTONG KE TIDAK KALAU LADANG BIK MAMA BASAH.SILAP HARI BULAN ADA YANG TAMPAL IKLAN " DILALANG MEMOTONG ".