Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 31 Julai 2010

SIAP BOLEH JADI NUJUM - SILA TEKA




BAHAYA BILA ANAK GAJAH BERGERAK





GEMPA BUMI GEGAR MANAGUA – ajensi berita

MANAGUA, Nicaragua 31 Julai - Gempa bumi sederhana berlaku di pantai barat Nicaragua telah menggegarkan ibu kota dan beberapa buah bandar negara itu tetapi tiada kerosakan atau kecederaan dilaporkan.

Gegaran pada gempa berukuran 5.0 sekala Ritcher pada awal pagi semalam itu paling dirasai di Managua, di mana kebanyakan para pekerja pejabat keluar meninggalkan bangunan masing-masing.

Kajian Geologi Amerika Syarikat telah mengesan gempa berukuran 5.0 skala Ritcher itu berlaku pada kedalaman 96 kilometer pada kedudukan kira-kira 75 kilometer ke tenggara Managua. - AP

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

nota:
adakah becuti disana kah kah kah


atau bercuti disini kah kah kah


GEMPA BERUKURAN 5.7 SEKALA RICTHER GEGAR BAYGH – ajensi berita

TEHRAN 31 Julai - Gempa bumi berukuran 5.7 pada sekala Ricther yang meletus di timur laut Iran malam tadi telah mencederakan sekurang-kurangnya 30 orang dan merosakkan beberapa buah kampung serta menyebabkan komunikasi terganggu, kata berita tempatan yang memetik laporan para pegawai.

Gempa yang meletus pada pukul 6.21 petang waktu tempatan (9.31 malam waktu Malaysia) itu telah menggegarkan sekitar bandar Baygh dan Torbat-Heydarieh, kata ketua perkhidmatan kecemasan wilayah Khorasan Razavi kepada agensi berita ISNA.

“Kerosakan dan kecederaan telah dilaporkan,” kata Javad Erganian sambil menambah letusan itu telah menyebabkan talian komunikasi terputus.

Menurut pegawai wilayah Mojtaba Sadeghian, sekurang-kurangnya 30 orang cedera, lapor agensi berita negeri IRNA.

Laporan itu berkata, gerakan mencari dan menyelamat mangsa yang terperangkap di bawah runtuhan sedang dilakukan dengan kebanyakan mereka yang cedera di rawat tanpa di masukan ke hospital.

Pegawai wilayah Bahram Soltani seperti yang dipetik oleh ISNA berkata, beberapa buah perkampungan mengalami kerosakan antara 50 hingga 100 peratus. - AFP

KAH KAH KAH

woit... SILA TEKA KENAPA GEMPA BERLAKU?.... kah kah kah

14 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

TT,
Malapetaka Bumi, dapat dilihat kesan dan tandanya.
Malapetaka politik, tidak terlihat oleh pengundi. Kecuali pengundi cerdik.
Gegaran pemerintahan zalim mahataik akan dirasai hingga kiamat!

---------
semasa kerajaan Pak lah, suruhanjaya menyiasat boleh membuat mahataik terkincit.
semasa najib membuat mahataik terberak-berak. Tunguuuuuuuuuuuu!

BUJANG SUSAH berkata...

Gegaran dari hentakan kaki bik mama...

bai berkata...

mesti mama gula lu & isteri pegi bercuti di sana bro..kik..kik..kik

Tanpa Nama berkata...

kahkahkah woit bik cuti sana ka..kahkah hancus.

Tanpa Nama berkata...

SELOKA SELAMAT BERCUTI PERDANA MENTERI
Assalammualaikum YAB Perdana Menteri;
Dengar khabar sedang bercuti;
Bercuti pula diluar negeri;
Ini adalah nukilan buat Datuk Seri.

Rakyat menghadapi inflasi yang tinggi;
FDI pula merudum lagi;
Jenayah kian menjadi-jadi;
Perdana Menteri bercuti d luar negeri....

UPSR + PMR tak menentu lagi;
Dikurangkan pulak rakyat punya subsidi;
Harga petrol/desil gas masak dan gula naik lagi;
RM222 juta kepada Kuala Dimensi Kerajaan kasi;
Perdana Menteri bercuti di luar negeri .....

sambung kat...Dato Mahfuz berpanton ....bestnya

http://gemasuara.blogspot.com/2010/07/seloka-selamat-bercuti-perdana-menteri.html?utm_source=twitterfeed&utm_medium=twitter

matstimketum berkata...

gegaran disebabkan bik mama!

Tanpa Nama berkata...

gegaran rasanyer sbb isteri c najib tu kot..derangkan skang tengah bercuti..

Tanpa Nama berkata...

.....Ling Liong Sik dan Bik Mama berjogging di Nicaragua ??

merbok berkata...

mesti sebab mama gemuk bercuti ke sana, sebab tu gempa bumi!

setapa berkata...

Alaa..Bik mama bercuti di sana kot.

Saiful berkata...

ni kentut baru ni...blm lagi berlehak kenyang..kalu yg kencang tu ..ribut taufan pun join sekali...mat mongol cuti dari apa..dia cuti buat apa ..nak berkasih sayang ka..ngn sapa..temannyeeeee..senor tt tau ke..shitfool ikut sama ka..penulis skrip ngan pengarah pun ada ka...

Sam Kai Cheong berkata...

Dah banyak gegaran gempa bumi
macam2 skala dia, ikut suka dia,
nak gempa kat mana pun
Dah nak kiamat, kiamat dah dekat
semakin dekat, bila kita tak tahu.

kah kah kah
kah kah kah

apa citer lepas kiamat? seronok tak?
kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

icham,

jgn lupa masukkan gambar keretakan parking kat apartment gua sekali dlm blog lu nih. // shukri

Tanpa Nama berkata...

angkara bik mama nenek gajah la ni berjoging2..sial beul kasi susah org je