Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 2 Ogos 2010

LIMA PULUH TAHUN ISA - 50 TAHUN PERJUANGAN



POLIS DI HADAPAN PINTU AMCORP MALL






VIGIL DI PETALING JAYA





UPACARA ANTI –ISA DIHALANG POLIS , 30 DITANGKAP
- mkini

Polis telah bertindak menyurai serta menghalang para aktivis daripada mengadakan upacara memasang lilin di lapan tempat di seluruh negara bagi membantah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) yang kini berusia 50 tahun.

Menurut laporan yang diperolehi, beberapa anggota polis diletakkan di beberapa tempat bagi menghalang upacara memasang lilin itu diadakan.

nota:
Jam 4.56 pagi – baru pulang dari balai polis petaling jaya. ini sesudah semua 30 orang yang ditahan dibebeskan dengan jaminan.

saya dijemput untuk membaca sajak JANJI LELAKI ITU tetapi belum pun sermpat sampai ke kawan itu, geromboan polis telah menghuru harakan keadaaan.
belum pun sempat lilin dibakar – suasana telah dihuru hara.

PULAU PINANG - empat telah di tahan dan dibebaskan
KOTA BAHRU – dua ditahan dan dibebaskan
SEREMBAN – berjaya
KUCHING – berjaya
SIBU – berjaya
JOHOR BAHRU – berjaya
ALOR STAR - berjaya


6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

POLIS..
BARUA UMNGOK!

FRU...
BARUA UMNGOK!

SPRM..
BARUA UMNGOK!

GANI 4TAHIL..
LEBIH DARI BARUA UMNGOK!

HANGPA SEMUA TUNGGU
BALASAN DARI ALLAH..

DAH LA MAKAN HANGPA RAKYAT

YANG BAGI,
ANJING JUGA HANGPA NO!

Tanpa Nama berkata...

Kenapa yang berjaya di negeri BN saja.

Mushkil bin Ajaib...

Macam2 stetegi Bn

Hahahahahahha

Tanpa Nama berkata...

Kenapa berjaya kat negeri BN je

Kena kat negeri PR tak berjaya

Pelik bin Ajaib

Hahahahhaaha

Tanpa Nama berkata...

hoi...rakyat sudah ramai... apasal nak takut dengan polis lagik? kasi hentam sama gerombolan polis la..

Tanpa Nama berkata...

bila musang hasam nak keluar ayat ni:
kalau rakyat taknak kami buat kerja, saya boleh tarik polis takpayah buru penjenayah, takpayah buat roadblock...

bila menteri nak keluar ayat ni:
isa tu perlu untuk menjaga keselamatan negara dari digugat...

bila menteri bangang atau pembodek dungu nak keluar ayat ni:
kita tahan rakyat ramai2 bakar lilin banyak2 di tempat awam sebab itu merbahaya... kalau angin bertiup ke, lilin2 tu semua jatuh ke, haaa... bangunan tu terbakar, ada mati terbakar, harta musnah terbakar, haaa... siapa nak bertanggungjawab? kamu, reporter tv, nak bertanggungjawab ke?
kita tak tahan dua-tiga puluh orang berarak bawak kepala lembu sebab itu kepala lembu, satu je pulak tu... bukan berpuluh2 lembu jantan dengan tanduk panjang tajam macam di sepanyol tu! ini kepala lembu, yg dah mati, bukan lembu tu boleh mengancam keselamatan awam!

bila musang hasam nak keluar ayat ni:
lilin tu, boleh jadi senjata yang lebih bahaya dari peluru pistol... peluru tembak satu, satu je mati... lilin bakar satu bangunan, satu bangunan dengan harta2 dan orang2 dalam tu boleh mati!

-average joe-
klakka-la.blogspot
klickdefella(klakka-la)
twitter: averagejoeMY

Tanpa Nama berkata...

PAHANG LAGI BERJAYA,
PKR KAT PAHANG MACAM AYAM DAGING
BAGI MAKAN2 KENYANG2 PASTU MASUK
TEMPAT PENYEMBELIHAN KAT SEMAMBU.
SEKILA RM6.00