Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 9 Ogos 2010

SEMBAB BUKAN SAJA BANGANG – KAKI MENIPU JUGA




MUKA YANG PALING DI TAKUTI KANAK KANAK




KENYATAAN HADI MENGENAI HAK MELAYU TEPAT – berita hairan

PAGOH: Tan Sri Muhyiddin Yassin menyifatkan kenyataan Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang mengenai hak dan keistimewaan orang Melayu serta Bumiputera perlu dikekalkan termasuk dasar pemberian diskaun dalam pemilikan hartanah, sebagai sesuatu yang amat tepat.

enteri berkata, beliau mengucapkan terima kasih dan tahniah kepada Abdul Hadi kerana kenyataan berkenaan pasti dibuat dengan merujuk kepada Perlembagaan Malaysia.

Saya berpendapat apa yang dikatakan Abdul Hadi itu amat tepat...saya mengucapkan terima kasih dan tahniah kerana beliau pastinya merujuk kepada Perlembagaan di mana hak keistimewaan orang Melayu perlu kita pertahankan,” katanya semalam.

Nota:
lihat dan bandingkan bagaimana sembab
ini cuba menipu seluruh malaysia. sembab cuba
memainkan api perkauman. inilah
kerja sembab bukan saja sembab ini bangang
tetapi sembab ini menakutkan anak anak kecil yang melihat muka
sembab ini keluar di kaca tv kah kah kah



ini laporan ucapan hadi:


KITA WAJIB MEMBELA KAUM LAIN YANG MISKIN
– bulletin online

PAS menyifatkan cadangan Ahli Parlimen Petaling Jaya Utara, Tony Pua, memansuhkan diskaun bumiputera dalam pemilikan hartanah komersial di Selangor adalah bersifat peribadi.

Presiden PAS, Abdul Hadi Awang berkata, isu tersebut belum pernah dibawa berbincang dalam Pakatan Rakyat.

“Pandangan itu lebih bersifat peribadi. Sebenarnya, kita belum bincang apa-apa lagi perkara itu di peringkat Pakatan Rakyat, dengan sebab itu, kita kena bincang di peringkat Pakatan Rakyat.

"Apa yang berlaku hari ini tidak sampai ke (sasaran) bumiputera pun, sampai kepada pemimpin-pemimpin Umno sahaja,” jelasnya dalam sidang media selepas majlis pelancaran buku terbarunya.

Beliau berkata demikian ketika menjawab pertanyaan wartawan berkenaan isu tersebut.
Dalam isu yang sama, Ustaz Hadi membidas sikap kepura-puraan Umno yang kononya juara isu hak bumiputera, sedangkan sebenarnya bukan bumiputera yang mendapat segala kemudahan, tetapi dimonopoli oleh pemimpin Umno dan Barisan Nasional (BN).

Beliau yang juga Ahli Parlimen Marang bagaimana pun mengakui belum melihatnya secara ‘detail’ hasrat cadangan pemansuhan diskaun pemilikan hartanah yang diperkatakan itu.
Sehubungan itu beliau berpendapat, realiti yang wujud dalam negara masakini adalah, bumiputera merupakan majoriti rakyat yang masih miskin.

Walaupun begitu, menurutnya, Islam juga tidak membenarkan berlaku zalim terhadap kaum serta bangsa lain yang memerlukan pembelaan.

“Saya tidak melihat ‘detail’ tapi saya melihat realiti yang ada dalam negara kita bahawa majoriti rakyat adalah bumiputra dan yang miskin adalah bumiputra.”

“Sebab itu, kita perlu melihat majoriti rakyat yang mengalami masalah kemiskinan. Dalam masa sama, kita (Islam) wajib membela kaum lain yang miskin dan yang patut juga dibela.”

“Kita (Islam) tidak boleh menzalimi kaum lain dalam keadaan kita (orang Melayu) membela kaum kita sendiri,” tegasnya. -- Buletin Online


nota:
lain yang hadi cakap
laian pula yang sembab dengar
itu pasal mestu kurang kan daging
sampai tertutup telinga kah kah kah


7 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

tengok muke sembam tu mmg takut ar..kah kah kah

mosabit berkata...

teruknya malikul...dia pun kena tipu jugak bro...

sumber malikul ni tak lain tak bukan dari utusan meloya dan berita hairan jer.....

ok la tu ...yg kena tipu pun cuma 3 juta ahli gerombolan ngok jer.....ehh?..ada ke 3 juta?..
atau ats kertas jer?....

kah kah kah kah kah kah ....

tok jenggot berkata...

uztaz Hadi bg ucapan betul2 guna buah fikiran yg bernas...
molikul sembab ni byk taik telinga,
tak boleh nak korek pasal byk daging.. kah..kah..kah..
tak salah klu nak hapus diskaun kpd bumiputra, tp kena bersyarat,
hartanah bwh 500k still dpt potongan lg,klu lebih tak yah diskaun.. benda mcm ni pun umngok nak jadikan isu..

Tanpa Nama berkata...

Oi Muyyidin patut le muka tu makin sembab dan tembam, asik menipu putar belit cakap orang lain. Blah la kau Muyyidin kau tu dah kaye jual lobang kubur kat org Singapore, sikit ari lagi kau masuk lobang tu kau tau la. Cilakak UMNgOk ni memang suka jual lobang... Muyyidin jual lobang kubur, saifool lak jual lobang jubo

Pak Ma'on berkata...

pukimak punya sembab kencing rupanya mati2 aku prcaya statement tu hua hua hua

Tanpa Nama berkata...

incik tukar tiub haa..ini malayu ha..lia mukan mau tipuuu...lia cakap ada butut... sebab ha itu umno ha..lia percaya lia punya ahli saja malayu...lain olang malayu talak masuk umno ha mukan malayu..sebab itu lia talak apa bila mau tipu ka rasuah ka..apa ka..itu pasat itu hak istimewa lia sama lia punya olang abih sapuuu... sikalang mila sulah talak istimewa lagi..lia keriaw 1malaysia..

Tanpa Nama berkata...

muka cm pnyamun,xnmpak pun iman di muka sembb ni..bila nk g haji sembab woi..