Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 9 Ogos 2010

TAK SANGKA MAHASISWA LUAR NEGARA BENCI UMNO




HADIAH UNTUK UMNO DARI PELAJAR DAN MAHASISWA LUAR NEGARA




PELAN PANTAU POLITIK PELAJAR DI LUAR NEGARA – berita hairan

Ahmad Shabery Cheek, berkata satu pelan strategik akan diwujudkan parti itu selewat-lewatnya bulan depan bagi memantau kegiatan serta pembabitan politik pelajar Malaysia di luar negara.

Dia berkata pemantauan itu sebahagian besarnya akan dilaksanakan oleh Kelab UMNO Luar Negara bagi mendapatkan maklumat berhubung punca mengapa kumpulan pelajar di luar negara tidak menyokong kerajaan, jika ada.

Kita akan cari sebab mengapa ada yang negatif kepada kepemimpinan Kelab UMNO Luar Negara. Ini mungkin berkaitan aspek personaliti kerana kita tahu pimpinan pembangkang tidak sebagus mana,” katanya.


KAH KAH KAH…

Woit… CUBA BACA SEKALI LAGI…. kah kah kah..

Kah kah kah… FAHAM TAK MAKNA BERITA INI ?.... kah kah kah..

Woit… INI PROJEK… NAK PERGI JALAN JALAN LUAR NEGARA… kah kah kah..

Woit… TAK PAYAH KAJI…KAJI…kah kah kah

Kah kah kah… SEMUA DUNIA TAHU… BUKAN SAHAJA LUAR NEGARA PELAJAR BENCI GEROMBOLAN…. Kah kah kah..

Kah kah kah… SELURUH MALAYSIA PUN MENYAMPAH…. Kah kah kah..

Woit… TAK PERCAYA ?....kah kah kah..

Kah kah kah… JUMLAH UNDI UNTUK PAKATAN LEBIH DARI JUMLAH UNDI UNTUK GEROMBOLAN…. Kah kah kah…

Nota:
ada lagi satu sebab kenapa pelajar benci gerombolan:

anak muda benci mulut yang berbuih-buih
tak cool untuk di kucup kah kah kah


16 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kelab Umno Luar Negara? Masa perhimpunan UMNO dulu, ada la satu kelab umno luar negara ni yg mendapat anugerah kelab umno paling aktif. Kebetulan masa tu aku pun belajar di luar negara di tempat yg sama dgn kelab umno yg paling aktif ni. Korang tau tak, kelab umno yg paling aktif ni adalah kelab yg paling tak aktif kalau nak dibandingkan dgn persatuan2 pelajar Malaysia yg lain di situ. Duit dpt tiap tahun tapi habuk pun takda. Persatuan lain tak dapat duit langsung drpd kerajaan Malaysia, sebab semua duit 'disalurkan' melalui kelab umno. Dlm keadaan mcm tu pun kelab umno masih menjadi persatuan pelajar Malasia yg paling tak aktif. Depa ni dah belajar nepotisme dan menggelapkan duit sejak zaman belajar lagi. Tu pasal la mesyuarat agung tahunan pun tak cukup kuota kehadiran ahli yg tak ramai pun mendaftar.
Pelajar2 Malaysia lain sbnrnya menyampah nak ikut kelab umno ni, sbb depa boleh buat kelab politik, sedangka parti lain tak boleh buat kelab politik. Jadi pelajar2 Malaysia luar negara lebih suka menyertai persatuan pelajar Malaysia yg non-partisan atau yg mendaftar dgn universiti.

Tanpa Nama berkata...

Apa...? Masih lagi tak dapat sebab mengapa kumpulan pelajar luar negara tidak menyokong k'jaan...?

Perkara begini senang pun masih tak dapat jawapan.... Jgn tanya puak umno, mereka memang tak ada jawapan.

Kumpulkan budak tadika seramai 10 org.... tanyakan kpd mereka....pasti dapat jawapannya..

Tanpa Nama berkata...

saya pelajar luar negera...saya nak ckp sesuatu, umno boleh blah hahahah, kalau join umno umpama budak skema masuk gig, kalau join umno umpama pakai sluar slack main bolasepak, kalau masuk umno umpama nak masuk lubang kubur

Khun Pana aka johanssm berkata...

Ini nak pancing undi lah.
PR haros siap sedia....PRU coming soon..hahaha

mosabit berkata...

kelab umno luar negara??...wah umnok ni rupanya grombolan antarabangsa daaaaa....

ahli kelab ni terdiri dpd :... sorang pengerusi..
sorang timbalan..
sorang su..
sorang bendahari...
sorang ajk.....

macamana nak aktif?...

wow...aktif jugak...aktif songlap duit negara...
satu untuk kau...
satu untuk aku...
sepuluh untuk engkau..
sepuluh untuk aku...

kalau dapat.. cuba bro tt buat kajian ke mana peginya semua ketua kelab umnok ni berada sekarang...ramai tu...bayangkan sejak ditubuhkan hingga sekarang?...
mungkin ada yg jadi toke pasir...toke AP...toke kapal..toke konsultan...toke lendir...


kah kah kah kah kah kah ....

Tanpa Nama berkata...

Gendang pertempuran UMNO menjijikkan sesiapa saja yang mendengar.UMNO tidak bekualiti lagi.
_________
Kualitas (qualis, dari jenis)
Gendang pertempuran UMNO tidak "berkualitas" tidak memiliki
etimologi. Tidak Seiring dengasn waktu, telah berkembang dari sebuah organisasi netral ke
suatu bias politik yang negatif . Untuk memiliki kualitas berarti harus mempunyai daya tarik seperti mana pengundi inginkan.

--------
Penuntut varsiti swasta lokal.

Tanpa Nama berkata...

Kah.. kah.. kah.. teringat balik kat Amat Strawberry-berry yg berbuih molot kat dlm TB ari tuh... kelaka 3X

Tanpa Nama berkata...

Ahmad Shabery Cheek ini sama juga dengan pemimpinan Umno lain, bodoh dan pendek akal. Suka membodohkan orang Melayu dan suka orang Melayu jadi bodoh!
Di luar negara media massa dia orang bebas. Cerita habis hal-hal dalam dan luar negara. Tak macam Berita Harian, Utusan Malaysia, The Star dan lain-lain tu. Ada orang kata kalau nak tahu cerita sebenar hal-hal di Malaysia ni pergi baca dan tenguk surat khabar dan tv negara luar!
Budak-budak di luar negara tu tahu apa yang sebenarnya berlaku di Malaysia ini. Bukan macam budak U di Malaysia ni..!!! Bengong..!!!

teganu kite berkata...

hisamudeng tukor tiub,

bijok mung hisamudeng, mung dok payoh kkabo la bab Sabghi budok kemamang tu. guane die ghajing sangat dok crite unmu luor negare, bakpe dok ccakak umnu teganu kite yang lintang pukang bergomol bergocoh berebut jawatang. aku hingat lagi budok Sabghi ni tahung 1979 - 1982 dok kempeng Pas teganu, mase tu die dok kat seberang taker & ngajor sukarela di sekoloh prebet di kuale teganu. mase tu jugak die jadi presideng PMUM, lawang kera-jaang habih gheng.
lepah tu jadi calong parti nombor Semangat 46 di kijal lawang Mat Said. budok Sabhi ni maki hamung kat umnu mahadey bersepoh air lio.

Kelakor sunggoh mung Sabghi, nok caghi sebab pelajor luor negeri loye nok mutoh dengang Kelab Umnu luor negare. dok payoh, dok payoh, dokk payoohh.

Sabghi, mung tanye geng nelayang seberang taker & kemamang pong tahu - umnu memang jahannang ! Kalu jenih ikang, umnu ni jenih ikang ddukang atau pong ikang butal, nok makang dok leh, nok wat kerpok dok leh, nok wat budu pong dok leh. umnu ggitu sokmo...

Tanpa Nama berkata...

kelab ni ada pom2 girls lawa cun dan muda2 tak?
takde???!!!
patut laaa!!! harapkan menteri buih jadi tukang rekrut sape la nak join?!!

-average joe-
klakka-la.blogspot
klickdefella(klakka-la)
twitter: averagejoeMY

benci pada borjois berkata...

Aih...mamat Cheek-y ni dah buat lawak lagi dah...

Takkan benda macam tu pun tak boleh nak fikir? Ada otak tapi tak reti nak guna!

Apa dia fikir Malaysian students overseas ni boleh kena tipu hidup2 ke? Tak reti berfikir?

Tanpa Nama berkata...

Saberi Cik lagi tak hebat langsung
main ayaq lioq boleh laa

ayaq lioq basi
tak hebat mana pong

Tanpa Nama berkata...

eeiii...geli aku tgk bewok sekor ni,merembes2 air lior nye pstu jilat ngn lidah..cehhh..malu malu,g la berubat isap kopek pling besarr punyaa..3 bulan berubat gerenti baik,xbaik mati kkenyngan kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

kenapa ngan hg pa ni hah, asyik nak kutuk orang saja? cubala bersyukur sikit, mentang2 belajar luar negara dah pandai belagak, lupa diri dari mana asalnya kita...madu yg diberi racun jugak dibalasnya...itulah mentaliti orang melayu yg tak boleh diubah selama2nya, tak tau nak bersyukur....

Tanpa Nama berkata...

F*@K UMNO!

Anti UMNGOK
London

Tanpa Nama berkata...

Hg pa bersukur no...

Habis kalau bersukur kena join Kelab UMNO ka?????

Umno bagi duit ka ..kerajaan bagi duit...

Duit kerajaan sapa bagi ..UMNO ka ..no.

UMNO di AMANAHKAN untuk jaga dduit kerajaan bukan buat perabih duit untuk benda yang tak masuk akai macam Kelab UMNO ha ha ha...

Amacam ada paham tak ..ha ha ha..sah tak paham sebab ahli UMNO biasanya Bodoh Melantun..ha ha ha.