Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Isnin, 9 Ogos 2010

TOLONG JANGAN BODOHKAN ORANG MELAYU




INI HANTU BENG HOCK KE ?




SPRM BAKAL GUNA FALSAFAH SUN TZU PERANGI RASUAH -mStar

Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) bakal menggunakan falsafah strategi ketenteraan terkenal China, Sun Tzu sebagai salah satu pendekatan bagi memerangi rasuah di negara ini.

Pengarah Akademi Badan Pencegah Rasuah Malaysia (MACA), Samarajoo Manikam berkata, pengenalan itu bertujuan meningkatkan kecekapan pencegahan rasuah.

“Strategi peperangan itu tidak mustahil digunapakai dalam strategi penyiasatan berikutan mereka yang terlibat dalam kes rasuah kini semakin hebat dan licik.
"Saya percaya falsafah ini bersesuaian dengan aktiviti SPRM dalam melakukan penyiasatan, perisikan termasuk pendakwaan,” katanya kepada Mingguan mStar.

Beliau mengulas mengenai MACA akan melakukan perubahan inovatif menerusi pendekatan falsafah Sun Tzu sebagai elemen dalam latihan bagi memerangi rasuah.

Sun Tzu diperkenalkan oleh pakar strategik dan falsafah, Sun Tzu pada abad ke-6 Sebelum Masihi menerusi buku yang ditulis beliau bertemakan ‘Seni Peperangan’

KAH KAH KAH..

nota:
semua ini boleh pergi melawat lanchow
tak payahlah pakai sun ini sun itu
semua ini boleh pergi lanchow

SPRM ini tak ada kerja lain – menipu saje kerjanya
siasat sampai mati – kes 2000 ringgit
kes PKFZ 12 billion make donno – pergi lanchow laaaa
kah kah kah


nota:
kes rafidah aziz?
kes rumah toyo?
kes mi sopik no inglis?
kes korek korek korek?

semua pergi lanchow kah kah kah



10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

haha maca ke macha?apa la samarajoo ni

mosabit berkata...

ini samarajoo ker..samareju..kalau hal pr semuareju...laju jer...

kalau kes kena pada kepala bana umnok pulak dia jadi slowreju..
mancam lanchow...
eh bukan ker lanchaow ni terkenal di pulau pinang...?
sekarang ada lagi ker lanchow ni?...

lama dah tak naik.. lanchow ni...

kah kah kah kah kah kah ...

mosabit berkata...

maka nanti sprm akan adakan berbagai bagai program ...

kursus sun sana sun sini ..
konvensen sun sana konvensen sun sini...
seminar sana siminah sini....


akhirnya lawatan sambil melanchow ke cina...

ini semua untuk memantapkan fulus kroni.....masyukkkkk...

kah kah kah kah kah kah ...

Tanpa Nama berkata...

Dey Samarajoo u boley guna la apa-apa falsafah atau falsampah tapi kalau KERAjaan masih lagi UMNgOk, u tak payah cerita sini la.

hijau sopan berkata...

bro,... kes besau semua dapek... makan keliling, semua akan sangkut ma.
Kes kocik,.. sorang2 je sebab tu siasat dan siasat sampai mati & riuhkan media.
Alamak kes pasir macam senyap dah... udah ubah tajuk... pokoknya Jepun Toyo environment PULOK DAH.....

Tanpa Nama berkata...

haiyaa..sprm apa lu celita sun tzu, wa punya ancestor...lu kasi tangkap olang lasuah la..apa susah2 mau sun tzu la sun lan chow la sun chi bai la..olang mau tengok itu lasuah juta2 punya hantu kasi tangkap..mukan lu punya strategi..haiya sprm kalu mau pusing buat pandai sikit maa...

sakariya berkata...

Kalau dari dulu lagi sudah dipraktikan cara memerangi rasuah mengikut undang negara China dah banyak pemimpin2 Umno kena Tembak!!!

Tanpa Nama berkata...

Lanchow tu kat mana?

aidono berkata...

ehm... kalau main lancau mesti keluar sprm (sperma)

hu..ah.. hu ah..crit....ah legaaa

Tanpa Nama berkata...

kes komisan kapal selam
kes khasita ghadam
kes sariff jajang
kes musang hasan
kes besara lombong pasir haram
byk2..klu nk list mcm2 ada,lum masuk pumuda lagi ni..tido ke sprmmmmm