Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 4 September 2010

BUKA MATA DAN RABA TELOR




PASAR MATA PENCARIAN




JUMLAH NYA MEMBUNUH KEDAI KAMPONG

nota:
sila bandingkan jumlah barangan
di gedung membeli belah
dengan pasar khatijah kb
inilah mata pencarin mek ini
mek ini tidak ada cawangan di new york
toronto atau new delhi.mek ini
beli dari tok peraih dan jual pada
pelanggan - untuk hidup bukan
untuk menjajah negara orang.

PASAR DIBOLOT WARGA ASING - melayau

Pendapatan peniaga-peniaga tempatan di pasar besar di sini dikatakan terjejas ekoran kehadiran warga asing yang didakwa 'membolot' sehingga kira-kira 40 lot perniagaan premis itu sejak enam tahun lalu.

Kebanyakan peniaga warga asing itu adalah rakyat Indonesia, Myanmar, Bangladesh dan Thailand yang pada awalnya memberi alasan mahu menumpang berniaga sementara setelah tapak niaga di situ dikosongkan oleh peniaga asal.

KAH KAH KAH..

woit…. INI LAH BODOHNHYA MEDIA ARUS PERDANA…. kah kah kah..

kah kah kah…. BANGANG… BODOH …. BENGONG….kah kah kah…

woit… TESCO…. CARREFOUR…. GIANTS….. INI SAPA PUNYA…. kah kah kah…

woit… LAGI JAHANAMKAN SATU PEKAN…. TAK KAN TAK SEDAR…. kah kah kah..

woit… HABIS KEDAI KEDAI KECIL DI KAMPONG TUTUP…. kah kah kah…..

woit… YANG NAMPAK PENIAGA KECIL… YANG HEMPAS PULAS NAK HIDUP…. kah kah kah..

woit… INI SAMALAH MACAM LEBAI JAWI…. TANGKAP MINAH DAN MAT REMPIT DUDUK HOTEL PAK PONG DI CHOW KIT…. HILTON DAN SHARATON TAK BERANI KETUK PINTU…..kah kah kah…

woit… INI SAMALAH MACAM POLIS…. TAHAN CAP CAI…. BENTLEY DAN MERCEDES TAK BERANI TAHAN... HARLEY... DUCATI... TAK USIK..… kah kah kah…

kah kah kah… INI SAMA LAH MACAM SPRM…. TANGKAP POLIS APU DUA PULUH RINGGIT …. TAEK TERJULUR JULUR REMBAT TANAH TUDM…. TAK BERANI CAKAP… kah kah kah..

woit... ZIANA ZAIN YANG KURUS SLIM NAMPAK.... BIK MAMA GEMOK MACAM BADAK TAK NAMPAK... kah kah kah...

nota:
ini juga percubaan nak naikkan
kemarahan terhadap buruh pendatang terutama
dari indonesia - ini trik lama media arus pedana
terutama media melayu.


9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

ehhh tau jugak hang kereta bentley dan mercedes... ingatkan tak tau apa pasal kereta....

Tanpa Nama berkata...

Isham,lu memang terror pasai politik.Lu memang terror pasai alam.Lu memang terror pasai kehidupan.
Tapi(soly wa mau kata)lu bangang pasai ini ekonomi orang kampung.
Orang kampung,setinggan bukan semua makcik pakcik niaga kecilan.
Banyak cari makan sendiri.
Dia orang cari barang harga murah.Ini makcik pakcik pasar malam CEKIK DARAH sesama pakcik makcik cuci longkang,atau pak guard kilang kilang.RM10 bolih beli 5 barang di Tesco tapi 4 barang di pasar tani.Lu saja pilih pasar tani pasar lu punya kucing mana makan sayur.
Lagi satu apa pasai lu backing "pendatang".Sudahlah mari negeri orang,sekarang bikin kurang ajar pula.Ikut aku mau tendang itu semua pendatang yang curi peluang anak tempatan.Aku mau terajang anak tempatan yang bagi peluang pada pendatang.Lu pula ,gua mau lempang...TT lu ada sakit ka?

Lang berkata...

bukan tak berani... tapi depa2 tu yg tak tau takut....

Tanpa Nama berkata...

anon 17:39;

ko tu yang bodoh tak reti baca...
TT kutuk media pasal duk cakap pasal indon yang niaga kecik-kecik tu...

yang besar-besar macam tesko,carefour, yang membunuh semua kedai orang tempatan, sampai supermarket kecik-kecik pun bungkus pasal ada derang tuh...
menatang tesko ngan carefour ni sama je orang luar...
bodoh...
tapi pasal orang kaya, tak berani nak usik lah...

Tanpa Nama berkata...

ini pegawai melayu juga lah kasi permit untuk indon beniaga...apa punya bangang lah utusan melayau ni...

Tanpa Nama berkata...

anon 17.39
Pasal apa bodoh sangat kau. Tesco, carefour, giant semuanya dapat lesen beli harga borong, pasal tu lah makcik, pakcik kat pasar malam kena beli dgn peniaga melayu dengan harga mahal pasal harga yang peniaga beli tak sama macam Tesco dapat yang jauh lebih murah pasal ada lesen beli harga borong.
Lesen sape bagi.? menteri umno

Keylee Daud berkata...

tq isham prihatin nasib kami semua ..tuhan sayang u lah

Tanpa Nama berkata...

anon 18:51
lu lagi bodoh sama bahlol.
pasai lu sikit ada duit(lu menang loteri ekor ma),itu pasai lu suka pergi minimarket jual mahal.
hoi bahlol lagi bengong adik kepada bodoh(anon 18:51
lu mesti melayu(gua sakai).sakit hati bila orang lain berjaya.ini pasai lu tak dak pandai berniaga.
lu cari kangkong dalam longkang (free)pun lu mau tibai harga mahal mahal.mana orang mau beli

Master Yoda berkata...

Btul2 FUCK-ta...kah kah kah

Ke alif ba ta???