Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 4 September 2010

RAJA KEPALA BANA




INI BUKAN DATUK KAVITA SINGH




BAZAR RAMADAN : DI MANA MEDIA UMNO ? – harakah daily

Naib Presiden PAS, Mahfuz Omar mempersoal langkah berdiam diri media-media arus berhubung protes peniaga kecil Melayu di ibu negara.

Persatuan Penjaja-Penjaja dan Peniaga-Peniaga Kecil Melayu (PPPKM) Wilayah Persekutuan hari ini bertindak membantah Dewan Bandar raya Kuala Lumpur (DBKL) gara-gara tidak berpuas hati dengan agihan tapak bazar Ramadhan di sekitar Jalan Masjid India.

"Kalau dulu, media-media ini menggambarkan yang Ketua Menteri (Lim Guan Eng) pinggir peniaga-peniaga Melayu Pulau Pinang dari berniaga di Komtar, kenapa diam dalam isu protes peniaga Melayu hari ini," soalnya pagi tadi ketika menghubungi Harakahdaily.

Kata Ahli Parlimen Pokok Sena itu, jangan disebabkan insiden protes tersebut berlaku di negeri yang diperintah Umno BN, maka media-media propaganda Umo sanggup menggelapkan isu sebenar yang dihadapi oleh rakyat, khususnya Melayu sendiri.

Beliau mendakwa Menteri Pembangunan Wilayah dan Kesejahteraan Bandar, Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin (Umno) sebagai melampau kerana sanggup melihat sahaja DBKL menafikan hak Orang Kurang Upaya (OKU) dari mendapat 20 tapak yang sepatutnya dikhaskan pada golongan istimewa.

Kelmarin, Yang Dipertua PPPKM, Bahrim A. Razak dilaporkan mendakwa sebanyak 109 tapak perniagaan sepatutnya diperuntukan pada peniaga-peniaga Melayu.

Manakala, DBKL pula dilaporkan meluluskan hanya 380 tapak perniagaan dari 580 tapak perniagaan keseluruhannya sempena musim Ramadhan dan Aidilfitri tahun ini.


KAH KAH KAH…

woit… INI LAH BAIKNYA DI BAWAH KERAJAAN PAKATAN…. kah kah kah..

kah kah kah… KALAU ADA SAHAJA TAK PUAS HATI… SEMUA AKAN DI LAPOR… kah kah kah..

kah kah kah.. TUNJUK PERASAAN 5 ORANG ANTI LIM GUAN ENG ... AKAN JADI MUKA DEPAN.. kah kah kah...

woit… TAPI...KUALA LUMPUR INI SEPATUTNYA DI BAWAH PAKATAN… kah kah kah…

woit… SEBELAS DARI DUA BELAS AHLI PARLIMEN WILAYAH IALAH YB PAKATAN… kah kah kah..

woit… RAJA KEPALA BANA NENEN CIK MALAON WILAYAH INI . TIDAK DIPILIH RAKYAT….kah kah kah..

woit… RAJA KEPALA BANA NENEN CIK INI RAJA MANA?.... kah kah kah..

kah kah kah… TAK KAN RAJA NENEN INI MENYUTUT KAVITA SINGH JUGA…kah kah kah..

nota:
mana yang bangang tak tahu siapa
kavita singh – sila hantuk kepala ke dinding
lepas tu buat ketumbuk ketampi seratus kali
kemudian talipon pejabat khir toyo dan tanya
siapakah dia kavita singh ini kah kah kah


10 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

raja nonok kecik jangan murka dengan yb pokok sena tu (nak murka kepala butoh chibai apa?), pasal raya dah dekat tinggal beberapa ratus jam je mana sempat nak setel masaalah. lagipon yang peniaga melayu sebok sangat dengan petak niaga untuk melayu kurang upaya tu nak wat pe? dahla melayu, kurang upaya lak tu.... baik fikir camana nak rembat apa yang perlu sebelum pru 13... soal melayu ke, kurang upaya ke, tak berupaya ke, itu lepas raya boleh cerita. lagipon kalau dah tau kurang upaya nak meniaga buat apa? pegila pejabat lembaga zakat wp/kl, duit zakat berlambak nak wat apa? buang masa je meniaga. kalau tak dihabuskan taun niduit zakat tu, taun depan berlambak lagi, takkan nak biar kena rembat ustad lembaga untuk beli mercun.....???????

Tanpa Nama berkata...

tolooooooooooooong, cerita sikit siapa KAVITA SINGH, dalam gelap tak tahu siapa1

Tanpa Nama berkata...

Ish kesian, ko memang tak patut la cakap macam tu bulan2 puasa ni. Ini bulan mulia... kasi kene ketuk ketampi pulak dah.. lagi bebal la budak tu.

Kalo aku, akan aku suruh dia makan taik sendiri selepas berak jer. Ini akan menyebabkan otak dia menjadi semakin bergeliga macam Khir Toyo. Belajar menjadi machai yang pandai, biasala orang melayu dan orang jawa memangla ikut resmi padi, semakin tunduk semakin bangang!

Betulla isham, orang bodoh bangang ni, memang patut dibuli. Lambat pikap sangat la. Takkan la pulak kita nak panggil lebai2 rebus quran, kendian suruh dia jampi air tu bagi minum kasi pandai? Buang karan la.

Tanpa Nama berkata...

Kau kutuk aku isham bro?! Aku memang tak tahu apa citer Kavita Singh tu hingga sentiasa terlekat ngan raja Gopal, aku hantuk kepala kat dinding pun tak dtg2 juga ilhamnya...aduh! Isham, kau bikin aku geremmmmm...

Tanpa Nama berkata...

TT, selalu sangat sebut Kavita Singh..nanti ada yang murka. Rakyat tahu tapi malas tah ku ingau (malas nak ambil pot kata orang Brunei)

golok perak berkata...

yo bro tt., gua pun nak tau sapa itu kavita singh sebenarnya.... ? lawyer ? majistrate ? AHLI MUZIK ? gua tak pandai meneka dalam kesamaran ... tapi kalau menekan dalam gelap ... boleh la ... kah kah kah .... selamat hari raya

Lang berkata...

kavita sejenis minuman baru menggantikan livita... minuman berbotol kuning, berlogokan tanjak... baik untuk kesihatan... kehkehkeh

Tanpa Nama berkata...

lol kavita lg..ada ulasan aritu da terang kan la pergi la baca kat sana.jgn mls kalo nak tau hahahaha.

Khun Pana aka johanssm berkata...

Setahu saya Kavita ni selalu bersama Babyrina..hai orang Malaysia mana yang tak kenal Babyrina ?oii stim ..selaras batang..sekarang kavita ni dah dengan rajanenen?

Arif Omar berkata...

kavita tu samalah jenis minuman pagi yang diminum oleh tukar tiub hisham ni. minum dia tiap hari di moscow dan england dan eropah. sama le kot minuman yang si zaid minum. sebab itu kamu kawan baik dengannya..
tak betul hisham.

kamu pun perempat merata negara. lastnya menjilat ludah sendiri. sudahlah.