Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 18 September 2010

INI BUKAN FLIP FLOP - INI SELIPAR JEPUN





SATU MINAH CUN




KONSEP SATU MALAYSIA TIDAK GAGAL TEGAS NAJIB –minsider

Najib Razak mempertahankan konsep satu Malaysia hari ini sambil menegaskan ia tidak gagal, sebaliknya pelaksanaan mengalami kemajuan yang disasarkan.

Bagaimanapun beliau mengakui bahawa ada kemungkinan konsep itu tidak menjadi kenyataan sepenuhnya pada hari ini tetapi akan membantu semua lapisan masyarakat kelak.

Najib (gambar di atas) melahirkan kekecewaan kerana sesetengah pihak dengan cepat mengkategorikan idea beliau itu sebagai sudah gagal hanya kerana mereka beranggapan tidak dilayan dengan adil.

“Saya mahu mengatakan bahawa apa yang kami lakukan setakat ini hanya permulaan, ia satu perjalanan. Malah konsep satu Malaysia ini.... tidak menjadi kenyataan hari ini.

KAH KAH KAH…
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH..


woit… INI BUKAN GAGAL…. HANYA TAK MUKTAMAD…. kah kah kah..

kah kah kah… INI PROJEK BELUM SELESAI…. kah kah kah..

kah kah kah….INI PROJEK TERGENDALA KERANA MADEY… kah kah kah..

kah kah kah…. INI PROJEK TERGENDALA KERANA BERAHENG…. kah kah kah..

woit… INI BUKAN FLIP FLOP…. INI FLOP FLIP…. kah kah kah..

kah kah kah…. INI BUKAN SORONG TARIK… INI TARIK SORONG…. kah kah kah..

nota:
malikul sembab sudah bersedia
menempah baju baru untuk menjadi
pm yang ke tujuh kah kah kah


4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Satu Malaysia yang dipromosikan oleh media tak lain asyik tonjolkan pelbagai tarian samapi naik boring dibuatnya. Sungguh cetek/dangkal/ kelabu asap cara BN/Najib nak popularkan 1 Malaysia, kerana yang pokoknya ialah bagaimana nak hidupkan keadilan di dalam banyak aspek kehidupan kita, ya bagaimana rakyat majoriti boleh menikmati keadilan dan kenikmatan negara yang kini hanya dienjoy oleh segelintir elit orang BN aje. Tarian, joget-joget boleh dienjoy apabila keadialn dan kesaksamaan kembali kepada rakyat jika tidak kita saban hari disaji bagaikan orang gila semua tarian itu melonjak sana sini, berpusing sana sina dalam pelbagi pakaianan yang garang dan jingga bagaikan melolong mana dia keadilan dan bukannya dah ada 1 Malaysia!

Tanpa Nama berkata...

Buku cibai nasib aku tak beli...kulit buku macam nak tunjuk kes altantunya isi kandungan hampeh...pengalaman jadi hippies dan freedom ala London dan fikiran penjajah konon peeerrriihhh.....

RAKYAT TAK KENANG BUDI UMNO??? berkata...

1Malaysia = 1Kerajaan Dunia Israel,

1New World Orde = Novus Ordo Seclorum, projek mensekularkan negara2 di dunia.

Hanya cantik sbg slogan tetapi palsu Macam jugak slogan Jepun semasa serang Tanah Melayu dan Negara2 di Asia Tenggara "Kesemakmuran Asia Timur" jadi 'KeNerakaan Asia Timur',
"Asia utk Asia"=> "Asia utk Jepun"

Cakap org politik yg rumah besar, kereta besar, isteri gila glamour, pengawal peribadi ramai, harta bertimbun2, rapat dgn korporat/taikon judi = tak boleh di pakai langsung...mereka bercakap pandai, manis di bibir, hakikatnya rakyat semakin susah, harga barang semua naik, suara rakyat di sekat, hanya suara mereka yg di dengari rakyat...

Hidup mereka sudah di beli dan di lobi oleh tauke2 besar sbg tuan mereka, rakyat yg sepatutnya jadi tuan akan jadi hamba utk mengundi 5 tahun sekali memilih org2 yg sama.

Tanpa Nama berkata...

Malaysian Malaysia (disuarakan pada 1960) sama macam 1Malaysia.
Kerana konsep tu dicadangkan Lee Kuan Yew, ramai yang tolak terutama dikalangan orang-orang UMNO.
Kalau sejak dulu dilaksanakan, tentu keadaan takkan berlaku seperti sekarang ni.
Timbulnya isu perkauman, yang meresahkan rakyat.
Bangsa Melayu, Cina dan India dah tak boleh dipertikaikan. Kita semua rakyat Malaysia.
Tak payah nak susah-susah suruh Cina balik ke China. India pulang ke India.
Kita Bangsa Malaysia, Malaysian Malaysia.
Macam Indonesia, Bangsa Indonesia.
Cina pun boleh guna nama Islam.
Tapi kerana banyak sangat main politik, jadilah Malaysia kucar kacir dan tak menentu.
Tak tau bilalah nak aman.