Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Sabtu, 18 September 2010

TUKAR DAN TIPU UNTUK TERUS BERKUASA




SANDIWARA DI SAMBUNG LAGI



nota:
kalau mengundi dalam pilihanraya
boleh mengubah apa apa
pasti pilihanraya telah lama di haramkan kah kah kah



TERKINI DARI FB ZUNAR:



Desas desus semakin kencang bahawa persempadanan semula kawasan2 pilihanraya (bagi memastikan kemenangan BN) sedang dirangka SPR dan dijangka akan di bawa ke Parlimen Mac tahun depan.





10 ulasan:

yb berkata...

Ada satu kawasan yang ghaib dalam pilihanraya lepas di NS.

Baru-baru ini, menantu dollah sembahyang raya di masjid kawasan ghaib ni.

Jalan sedang/sudah ditar. Mungkin tabung juga sudah kembung?

yb

cicit ngah layor berkata...

ubah sempadan pilihanraya depa bolih.ubah sempadan pemikiran rakyat yg majoriti celik mata celik hati,dh lambat.kena cari idea mcmna nak ikat tali kat hidung rakyat yang telah keluar sempadan DEPA.

Bigfish berkata...

boleh ke tukar persempadanan kawasan pilihanraya nak dibawa ke parlimen sbb rasanya kena kelulusan 2/3 dpd parlimen?

tak sabar nak tengok BN jd pembangkang in next PRU

Tanpa Nama berkata...

bro sham..

bro sham taknak ke bertanding pilihanraya akan datang, bertandinglah, tak rock lah tak bertanding.

wa rasa telah tiba masa bro bertanding sebab nak turunkan kjaan sediaada baik kjaan pusat dan kjaan negeri, kenalah bertanding di dalam praya.wa teringin nak dengar suara lu, pandangan lu sebagai ahli parlimen.

Tanpa Nama berkata...

Sebelum Mac tahun depan ada katak akan melompat bagi bini Losmah mengubah kawasan pilihanraya baru.
Dalam otaknya hanya nak menipu siang dan malam langsung tak ingat nak mati.

Tanpa Nama berkata...

bodoh laa..semua melayu
tamatkan era demokrasi..
tancapkan pemerintahan komunisme.

Tanpa Nama berkata...

alo bigfish...penyelarasan harga barang pun x ikut parlimen inikan pulak utk survival politik beruk2 ni...anyway apa yg cicit ngah layor ckp aku ada sokong..so PR kerja kuat sikit balik kg bagitau adik beradik pasal beruk2 ni punya kerja jahat sbelum ni...

Tanpa Nama berkata...

Itulah politik cara jahiliah .

Tanpa Nama berkata...

Bila bercerita tentang SPR, kita akan terbayang orang beratur, calon dalam kertas undi, peti undi, orang yang membawa peti undi dan kira kertas undi....

Dalam pada itu ada cerita yang tidak disahkan iaitu pengundi hantu. Sehingga kini pengundi hantu masih jadi hantu kerana pihak yang mendakwa masih tidak dapat membuktikan secara jelas. SPR dengan mudah mematahkan gossip itu dengan mengatakan bahawa pendakwa sebenarnya menipu...

Lagi satu cerita yang disensasikan iaitu menukarkan kertas undi yang dipangkah pengundi kepada kertas undi palsu.

Maknanya seorang pengundi hanya layak memangkah sekeping kertas undi sedangkan yang palsu pula dipangkah oleh orang yang telah diupah memangkah kertas undi dengan jumlah yang banyak mengikut jumlah pengundi tempat yang disabotaj.

Tapi cerita ini masih tidak dapat dibuktikan secara jelas kecuali atas dasar curiga saja. Sekali lagi SPR dengan angkuhnya meminta pihak pendakwa menunjukkan bukti. Tergolek dog orang yang menuduh.

Sekarang SPR dikatakan membuat persempadanan semula kawasan2 pilihanraya bagi memastikan kemenangan BN... Cerita ini memang ada benar nya.

Mereka telah membuat kajiselidik, mereka boleh mengagak siapa yang menyokong BN dan siapa menyokong PR.

Dan kita biasa mendengar apabila terjadinya pilihanraya kecil pada sesuatu kawasan, akan ada orang mendakwa nama mereka sebagai pengundi tidak ada dalam senarai.

Sebenarnya pihak SPR melakukan operasi 'pengundi tulen' iaitu mengeluarkan nama orang yang menyokong PR dan digantikan orang orang yang menyokong BN.

Apa pun yang mereka lakukan sebenarnya hanya untuk sebahagian usaha saja sedangkan selebihnya adalah kempen berserta rasuah. Tindakan sepadu antara tindakan SPR dan pemimpin parti membuatkan mereka yang telah kalah tapi diikhtiraf sebagai pememang dan dijadikan sebagai pemerintah.

Untuk menentang penipuan ini, rakyat yang menyokong Pakatan Rakyat mesti bersatu berkempen secara berterusan dan sebarkan maklumat terus kepada rakyat dimana saja mereka berada.

Dengan cara itu, orang yang menyokong BN ada kemungkinan menukar sokongannya kepada PR.

Belum cuba belum tahu... hanya melayu UMNO Baru saja yang mudah lupa.

Tanpa Nama berkata...

@ Tanpa Nama 2010 September 18 16:50

Apakah ko tak sabo tengok Isham jadi mat skema??? Rambut kene potong, pakai songkok GST... alahai isham, tolong la.. mak geli geleman loh... kendian ko terpaksa cium mulut si nasha..kahkahkah... boleh terpancut terbahak2 konek aku tengok isham join nasha jadi menteri setotok..

Teruskan berjuang...jangan ada cita2 menjadi budak2 skema macam YB2 tongong yang sedia ada... engko isham, memang diciptakan untuk menjadi pejuang... tak kira dalam kerajaan ka atau pembangkang, ko tak leh jadi YB2 bongok dan skema lagik... jadi YB mana cool... jadi PEJUANG lagi cool...

kalo isham bersedia nyanyi nasyid skema macam raihan dan rabbani, ko layak la jadi YB... kalo idak, pegi mampus la cita2 nak jadi YB...

Yang Bongok...