Nurul Izzah Aidilfitri

selangorku 1

.

Ahad, 19 September 2010

SEMUA LARI TAKUT BIK MAMA




KENYATAAN MEDIA PARTI KEADILAN RAKYAT

18hb September 2010

Laporan Bank of America Merill Lynch berkaitan pasaran negara begitu membimbangkan. Menurut laporan tersebut Malaysia kini antara negara yang tidak digemari para pelabur di Asia Pasifik selepas bank tersebut meninjau pandangan pengurus dana. Sungguhpun kerajaan cuba memberi gambaran yang serba indah, hakikatnya Malaysia jatuh dua anak tangga dari kedudukan sebelum ini iaitu di tangga ke 10, dan kini di kedudukan tercorot. Pastinya berita ini menerbitkan rasa bimbang saya berhubung kedudukan ekonomi semasa negara tatkala kononnya pentadbiran Najib akan mengemukakan satu kebijakan ekonomi yang diwar warkan bertujuan menarik minat pelabur.

Beberapa perkara mustahak yang sewajarnya diberi perhatian adalah pandangan para pelabur yang melihat Malaysia sudah tidak mampu bersaing dengan negara jiran yang begitu bertenaga maju ke hadapan seperti Indonesia. Tetangga kita itu menurut tinjauan Forum Ekonomi Dunia(World Economic Forum) pula telah melonjak 10 anak tangga ke kedudukan 44 dari 139 negara. Berikutan perkembangan sebeginilah kita sangsi perincian Model Ekonomi Baru yang bakal diumumkan perdana menteri mampu memulihkan ekonomi negara yang lembap ini. Hasrat kerajaan untuk menjana pelaburan bernilai RM 2.2 trillion dalam masa 10 tahun, yang mana 92% dari jumlah tersebut datangnya dari pelaburan swasta, pastinya menimbulkan kemusykilan tatkala para pelabur bertindak menjauhi pasaran kita.

Pemerintah harus sedar, kebijakan ekonomi yang menafikan perkara dasar serta gagal memberi keutamaan untuk melakukan perubahan terhadap sistem yang curang pastinya dipandang sepi. Secara tuntas saya tegaskan, para pelabur memberi keutamaan terhadap sistem keadilan yang bersih, iklim yang tidak rasuah dan culas serta kepimpinan negara yang meyakinkan. Pembentangan serta perincian dasar ekonomi namun menafikan perkara yang mendasar tersebut hanya akan disambut dingin. Malangnya hakikat ini terus dinafikan elit pemerintah walau rakyat jelatalah yang menderita menahan beban.

ANWAR IBRAHIM

17 ulasan:

Khun Pana aka johanssm berkata...

Pasal Aminah Abdullah dari Mongolia mari mintak duit komisen dari isteri rosmah dan kena C4 ..siapa yang tak takut oi.

Tanpa Nama berkata...

Lagi satu PROJEK BARISAN NASIONAL yang akan menghancurkan BARISAN NASIONAL.

aziz jembal berkata...

masa pembohong jd mentri kewangan dulu pun abuk pun tarak..ckp je lebih, yg nyata melipat je pandai!..kroni2 yg sebelum tu takde apa2 trus jd jutawan...mcm sarip dol tu!

Jd takyah nk komplen2 psl ekonomi la...komplen psl saiful dah la..

RIDZUAN berkata...

aziz jembal........ ada mata... buta, ada telinga... pekak, ada mulut kena suap..... lu piki sendiri..

Tanpa Nama berkata...

Oii Aziz Jubo..10:20

Ko je lar yang layak dan berkerisma
jadi mentri jaga ekonomi!

Cuci bersih kau punye jubo, pastu jual kat jln brikfield..mesti tak laku punye..

Tanpa Nama berkata...

dasar aziz jembal dan umno bodoh! lebih percayakan cerita karut dr si sepol laknat dr bimbangkan ekonomi negara. kalau anwar pembohong lantak dialah bodoh woi!!! yg penting ekonomi negra nih. buduh buduh buduh!

Tanpa Nama berkata...

malaysia tangga 10 - teruk
indonesia tangga 44 - dipuji

haha gile ke ape ni?putar alam betul

underBear berkata...

aku pnah sembang dengan tokey2 cina.banyak kilang2 besar yg berminat mlabur di malaysia tp lari ke thailand sbb kerajaan malaysia nak makap komisyen banyak sngt.
aku rsa malu sngt.

Tanpa Nama berkata...

http://malaysia-today.net/mtcolumns/newscommentaries/34614-mukhriz-blames-opposition-for-fdi-plunge

Madey Jr. Salahkan Pembangkang Atas Kejatuhan FDI

(Bernama) - Measures taken by the federal government have helped to attract foreign direct investment (FDI) this year contrary to the poor showing in 2008 and 2009 resulting from the opposition's disparaging remarks about the country, Mukhriz Mahathir said yesterday.


KAH KAH KAH

kah kah kah... ini memang sifat geng Madey

kalau sendiri gagal, salahkan orang lain

salahkan barat, salahkan cina, salahkan jew, blame pembangkang, blame singapura...

weii, kalau takut tak capai KoPI dan KeRA si Jib

panggil bapak tarek kabel... kah kah kah

Tanpa Nama berkata...

Kepada Tanpa Nama 2010 September 19 12:14.

Cuba fahamkan - Malaysia jatuh dari tangga ke 8 kepada tangga ke 10 (menurun)- bermakna FDI yg masuk berkurangan.

Indonesia naik 10 mata dari tangga 54 ke tangga 44 - bermakna FDI indonesia meningkat dari tahun sebelumnya.

Bila FDI kurang bermakna peluang pekerjaan tidak bertambah. Cub buka minda anda.

Ni bukan soal Anwar - tapi soal peluang pekerjaan yang perlu kerajaan ujudkan utk rakyat.

Kalau pemimpin setakat nak jual MOTO utk persediaan PRU 13 - anak aku di SK pun boleh melalak.

suis-media berkata...

Assalam bro,
Anak firaun dah keluarkan statement FDI menjunam kerana pembangkang sebab nak tutup kebodohan dia yang naik jadi menteri kerana bapak dia bekas pm.Rakyat malaysia paling bodoh pun tahu yang FDI meredum di-sebabkan KETIRISAN pengurusan KERAjaan.Janganlah nak kelentong rakyat malaysia lagi,yang masih boleh di-klentong dan di-bongokkan hanyalah golongan GEROMBOLAN.

Tanpa Nama berkata...

pengecut..kena kejar lari luar negeri..baik potong kote..

kah...kah...kah...

tukartiub takde kote..

kah..kah..kah..

tukartiub takde kote..
tukartiub pengecut..

kah..kah..kah..

tukartiub takde kote..
tukartiub pengecut..
lari luar negeri..

kah..kah..kah..

tukartiub takde kote..
tukartiub pengecut..
lari luar negeri..
sambung kote balik..
sebab tu ambik masa bertahun..
nk cari kote yang sesuai ke..

cari kote negro la..panjang sikit..besar pun besar..

baru berani sikit..

Tanpa Nama berkata...

anak mahafiraun mamak Madey kutik nak bodohkan Melayu kerana beliau keturunan Mamak..

Putar belit , pembohong, hipukrik, pecaya pada bomoh itulah kepecayaan mereka.

Mamak bukanlah Melayu..

Tanpa Nama berkata...

lepas sekor-sekor geng-geng planet of the apes nih tunjok bodo. elok sangat la tu, nampak dah cemana kalutnya serabut perot kerajaan depa.

Tanpa Nama berkata...

Salam
http://daimzainuddin.com/DaimandHisBanks.htm

sila baca ni. Aku baru diberitau oleh kawan dari Nigeria, Daim own 10 bank kat Nigeria (dlm artikel ni_2004) dia own enam je. Tu belum masuk beberapa bank lain di serata dunia kebanyakan di Afrika (di Tanzania ada beberapa bank dia..tak pasti). Kalau yg rajin menyiasat kan bagus.

Aku tak marah Melayu kaya atas usaha sendiri. Melayu boleh. Tapi kalau sebelum ni dia menteri kewangan, pastu Bendahari UMNO...ada susah sikit mau percaya. Malah wajib siasat. banyak betul bank dia. Mana dapat duit beli bank/establish bank. Pasal apa Afrika ye. Pasal Afrika paling korup ke? Senang rasuah? Cuba mai siasat sikit. Ni geng mahadir yang semua orang jarang cerita. Asyik balun mahathir je.

shahmetal berkata...

WOI.... nuar bra-him.. dulu bukan zaman tenet leh la tipu.. skang sume di ujung jari. malaysia turun 2 anak tangga. dari 24 ke 26.. indon naik dari dari 54 ke 44.. naik 10 pon jauh lagi dengan malaysia. lagi 1 bila masa malaysia tercorot.. buta nombor ke? kahkahkah ingat dia sorang je reti buat research.. pergi mampos la orang tua homo. kahkahkah.

Srigala berkata...

ya benar ada kejatuhan, tapi amat merunsingkan ke atau issue dibelonkan?
ya benar indon naik, bagus tu ada baik pulih,
ya benar terlampau banyak sangat kaki pau, ada yang amat gemok sekali,
ya benar lebih senang bukak perniagaan di cambodia dari disini, cuma sistem banking tak memuaskan je
ya benar kemelut politik satu sebab ramai dok relax tunggu dulu maka tak letak sen sini,
ya benar TD pegang banyak harta2 luar negeri untok Tuan dia
ya benar apa anuar n anak toyo kutok serkarang diaorang buat lagi 'hebat' dulu.
aku tak pasti samaada benar anuar homo pasal dorongan dia lebih ka bisexual, mungkin gak dia OMNISEXUAL saperti george michaels
ya benar si kelly dan 2 geng turki si anuar tu homo

note: asal usul manusia2 bernama islam melebamkan dahi diri mereka datangnya dari iran/afgan/punjab yang asalnya unsur2 machaevelian/ donatist. geng mamak banyak menyimpan tradisi unsur2 ugama lama mereka, sama dng melayu islam dok simpan unsor2 'semangat'/ polong/jampi seranah and juga kebodohan mereka.

nampak gaya sekarang ramai dok guna dahi lebam untok tunjok2 dirinya alim. mana pengkritik2 yang namakan diri mereka ahli shafie?